Kokemuksia 807:sta - pohjanoteeraus

Se oli viimmonen pösö tässä...

En tiedä sainko sen kuuluisan maanantaikappaleen mutta kahden vuoden aikana toistakymmentä kertaa pajalla riittää.

Suurin osa ongelmista kaatuu sähköpuolelle, veikkaisin että ajotietokoneen varoitusilmoituksista tunnen kärjistäen "lähes kaikki":

- ABS
- luistonesto
- airbag (en pysynyt enää kärryillä lukumääristä)
- katalysaattori
- öljy . . . .

Ja kaiken huippuna sitten vielä "läppävika", joka vaati hinauksen korjaamolle kun ei se vaan pysynyt moottori käynnissä.

Puhumattakaan kolinoista ja muista pienistä harmeista, joita ei edes kannata mainita.

Jos tämä on merkki Peugeotin laadusta, niin taidanpa vaihtaa Toytotaan. Ja samaa uskallan suositella muillekin . . .

19

2346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei enää Tojoa koskaan

      Toyotaa kenellekään. Harmeista pääsi eroon kun vaihdoin Pösöön. Neljän vuoden aikana vaihdettu taakse koiranluut. Ei muuta remonttia.

      Kaupanpäälle tuli ajo-ominaisuudet ja ruostumattomat pellit. Kuin myös tyylikäs ulkonäkö. Eikä tarvitse lisätä öljyä.

    • uusi zafira

      ei voi puhua enää opelin ongelmista,niin kuin 3 vuotta sitten parannusta joka suhteessa.itellä astra 14000 ajettu eikä mitään oikkuja.

    • eroja

      Peugeot-"laatuun" en minäkään aio enää palata. Toyota on varmasti hyvä valinta.

      • myöskin yksilöiden välillä

        Joskus voi saada valitettavasti ns. maanantai kappaleen käsiinsä, tosin sitä vartenhan autoilla on takuu, jotta asiat saadaan kuntoon.Muillakin merkeillä on omat murheensa mm. ruostuminen. Ja nyt pakkasilla yllättävän monella merkillä näytti olevan lähes saman tyyppisiä murheita laidasta laitaan, uusi tekniikka ei näytä vielä olevan idioottivarmaa koviin olosuhteisiin.

        Näyttää siltä, että Sevelnordin tehdas, joka valmistaa 807:t ei yllä laadun suhteen samalle tasolle kuin Peugeotin muut varsinaiset päätehtaat. Sevelnordin tehdas on yhteisomistuksessa Fiatin kanssa ja siellä valmistetaan molemmille vain tila-autoja.

        Myöskin maahan Euroopasta tuoduissa 807:ssa tuntuu olleen murheita, johtuen siitä, että niiden yksilöiden varusteet öljyjä myöten on ollut tarkoitettu toisille markkinoille ja toisiin olosuhteisiin kuin tänne Suomeen. Tämä tulisikin kaikkien omaa tuontia suunnittelevien ottaa huomioon ja varustaa tuontiauto Suomessa kovempia olosuhteita varten.


      • -97 tojo

        nyky tojo nin laadukas enään ole, kyllähän noita vikoja on riittänyt, aikaisempi oli pösö ja vikoja oli sinäkin muta ei sen enempää kuin tojossa, tojossa vaan kalliimmat osat, oisko honda se japseista lujin nykyään?


    • oot täys

      provo, tää sama ilmoitus oli citroen sivulla mut se oli C5 mikä sulla oli siinä, äkkiä sä vaihdoit pösöön vaikka lupasit siirtyy toiotaan pelle, osta toyota tänään, huomenna sitä ei enää ole varas vei, tai hylkäs sen kilvettömänä tien varteen, varkaan lempi runo, toiota kun en muuta saa

    • tää sama stoori löytyy muiltakin merkkikohtaisilta palstoilta , muokattuna kyseiselle merkille.

      • Jaakoppi

        Ottamatta sen enempää kantaa alkuperäiseen viestiin ( provo/ei provo ), niin ainakin itse yllätyin juuri ostamastani ( Pösö 405 ) autosta löytyneestä kuittikasasta.

        Olen nyt kertalleen vilkaissut kyseisen kasan ( jonka paksuus on n. 15 senttiä ) ja en olisi ikinä uskonut, että joku on vuosien varrella laittanut noin valtavasti rahaa kiinni huoltoihin (näitä toki myös muissa merkeissä) ja korjauksiin. En ole vielä laskenut kuitteja yhteen, mutta suurilta (100-300 euroa ja vastaavia myös "markka-ajalta") summat näyttävät yksittäinkin.

        Noh, kilometrejä autossa on jo paljon ( n. 400 000 ) ja vanhahan se on, mutta aiemmin en ole nähnyt moista kuittikasaa missään autossa. Toisaalta se todistaa, että omistajat ovat hoitaneet autojaan. :-)

        Minulla on tuolla pari sivua taaksepäin kysymys, miksi "uusi" autoni ei pysy käynnissä ja ostin annetun ohjeen mukaan uuden sytytyksen ohjausyksikön, mutta eipä vika näyttänyt olevan siinä... :-)

        Nyt autossa on sellainen erikoisuus, etten saa päältä pois parkkivaloja, enkä vasemmalla takapenkillä olevaa sisävaloa. Joudun irroittamaan akun navan, ettei akku tyhjene ( että jaksan taas aamulla yrittää, kuinka kauan auto pysyy käynnissä ).

        Mutta ei tämä minua haittaa, harrasteautohan tuo on ja todella hienoa kyytiä antaa, kun on kunnossa. Varmasti vikoja on muissakin autoissa ( T. Nimim. Citroen Xaran omistaja ), mutta tähän yksilöön on kyllä onnistunut tulemaan suurin osa niistä.    


      • Kimmo
        Jaakoppi kirjoitti:

        Ottamatta sen enempää kantaa alkuperäiseen viestiin ( provo/ei provo ), niin ainakin itse yllätyin juuri ostamastani ( Pösö 405 ) autosta löytyneestä kuittikasasta.

        Olen nyt kertalleen vilkaissut kyseisen kasan ( jonka paksuus on n. 15 senttiä ) ja en olisi ikinä uskonut, että joku on vuosien varrella laittanut noin valtavasti rahaa kiinni huoltoihin (näitä toki myös muissa merkeissä) ja korjauksiin. En ole vielä laskenut kuitteja yhteen, mutta suurilta (100-300 euroa ja vastaavia myös "markka-ajalta") summat näyttävät yksittäinkin.

        Noh, kilometrejä autossa on jo paljon ( n. 400 000 ) ja vanhahan se on, mutta aiemmin en ole nähnyt moista kuittikasaa missään autossa. Toisaalta se todistaa, että omistajat ovat hoitaneet autojaan. :-)

        Minulla on tuolla pari sivua taaksepäin kysymys, miksi "uusi" autoni ei pysy käynnissä ja ostin annetun ohjeen mukaan uuden sytytyksen ohjausyksikön, mutta eipä vika näyttänyt olevan siinä... :-)

        Nyt autossa on sellainen erikoisuus, etten saa päältä pois parkkivaloja, enkä vasemmalla takapenkillä olevaa sisävaloa. Joudun irroittamaan akun navan, ettei akku tyhjene ( että jaksan taas aamulla yrittää, kuinka kauan auto pysyy käynnissä ).

        Mutta ei tämä minua haittaa, harrasteautohan tuo on ja todella hienoa kyytiä antaa, kun on kunnossa. Varmasti vikoja on muissakin autoissa ( T. Nimim. Citroen Xaran omistaja ), mutta tähän yksilöön on kyllä onnistunut tulemaan suurin osa niistä.    

        Mulla OLI Pösö, ajoin 90000 ja se oli 14 kertaa pajalla kahden vuoden aikana.
        Nyt on auto jolla ajettu 40000 eikä edes lamppuakaan ole palanut.
        Ei Pösössä ole vikoja ne ovat ominaisuuksia ja vannon, että ei koskaan Ranskalaista autoa.


      • ostaa kun merkit
        Kimmo kirjoitti:

        Mulla OLI Pösö, ajoin 90000 ja se oli 14 kertaa pajalla kahden vuoden aikana.
        Nyt on auto jolla ajettu 40000 eikä edes lamppuakaan ole palanut.
        Ei Pösössä ole vikoja ne ovat ominaisuuksia ja vannon, että ei koskaan Ranskalaista autoa.

        ja valmistusmaat ovat nykyisin aivan sekaisin? Japanilaisia tehdään mm. Englannissa, Turkissa ja Unkarissa sekä ranskalaisten kanssa Tsekissä. Ranskalaisia tehdään mm. Tsekissä, Englannissa, Portugalissa, Romaniassa ja kohta Slovakiassa. Saksalaisia mm. Tsekissä ja osia Puolassa. Uuden Ranskassa tehdyn Toyota Yariksen aluslevykin on yllätys yllätys Renaultin valmistama. Peugeot-konserniin kuuluva Faurecia-niminen erittäin suuri yhtiö valmistaa mm. Golfiin, BMW:hen ja uusiin Volvoihin sisustuksia, etuosia jne. Puhumattakaan moottoreista, jotka alkavat olla monessa tapauksessa usean valmistajan yhteistyön tulosta esim. PSA ja BMW ovat juuri tuomassa uutta moottorisarjaa markkinoille joka tulee olemaan Minissä, Citroenissa ja Peugeotissa käytössä eri versioina.


      • 807 omistaja

        Itse olet pelle, kun et erota oikeaa viestiä feikistä. Eivät kaikki tänne kirjoittajat yritä kusettaa, vaan suurin osa on totta - voitko kuvitella?!?

        Kirjoittamani on totta joka sana, todisteena löytyy pinkka huoltomääräimiä - laita faksinumerosi niin laitan tulemaan. Et voi sanoa ainakaan "että tulivat tietämättäni ja pyytämättä"

        Nimim. Faksit tukkoon ja lisää paperia


      • Scy
        Jaakoppi kirjoitti:

        Ottamatta sen enempää kantaa alkuperäiseen viestiin ( provo/ei provo ), niin ainakin itse yllätyin juuri ostamastani ( Pösö 405 ) autosta löytyneestä kuittikasasta.

        Olen nyt kertalleen vilkaissut kyseisen kasan ( jonka paksuus on n. 15 senttiä ) ja en olisi ikinä uskonut, että joku on vuosien varrella laittanut noin valtavasti rahaa kiinni huoltoihin (näitä toki myös muissa merkeissä) ja korjauksiin. En ole vielä laskenut kuitteja yhteen, mutta suurilta (100-300 euroa ja vastaavia myös "markka-ajalta") summat näyttävät yksittäinkin.

        Noh, kilometrejä autossa on jo paljon ( n. 400 000 ) ja vanhahan se on, mutta aiemmin en ole nähnyt moista kuittikasaa missään autossa. Toisaalta se todistaa, että omistajat ovat hoitaneet autojaan. :-)

        Minulla on tuolla pari sivua taaksepäin kysymys, miksi "uusi" autoni ei pysy käynnissä ja ostin annetun ohjeen mukaan uuden sytytyksen ohjausyksikön, mutta eipä vika näyttänyt olevan siinä... :-)

        Nyt autossa on sellainen erikoisuus, etten saa päältä pois parkkivaloja, enkä vasemmalla takapenkillä olevaa sisävaloa. Joudun irroittamaan akun navan, ettei akku tyhjene ( että jaksan taas aamulla yrittää, kuinka kauan auto pysyy käynnissä ).

        Mutta ei tämä minua haittaa, harrasteautohan tuo on ja todella hienoa kyytiä antaa, kun on kunnossa. Varmasti vikoja on muissakin autoissa ( T. Nimim. Citroen Xaran omistaja ), mutta tähän yksilöön on kyllä onnistunut tulemaan suurin osa niistä.    

        Provon provokin näyttää löytyvän duplikaattina mm. täältä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000146&posting=22000000013623095


      • muillakin merkeillä
        Jaakoppi kirjoitti:

        Ottamatta sen enempää kantaa alkuperäiseen viestiin ( provo/ei provo ), niin ainakin itse yllätyin juuri ostamastani ( Pösö 405 ) autosta löytyneestä kuittikasasta.

        Olen nyt kertalleen vilkaissut kyseisen kasan ( jonka paksuus on n. 15 senttiä ) ja en olisi ikinä uskonut, että joku on vuosien varrella laittanut noin valtavasti rahaa kiinni huoltoihin (näitä toki myös muissa merkeissä) ja korjauksiin. En ole vielä laskenut kuitteja yhteen, mutta suurilta (100-300 euroa ja vastaavia myös "markka-ajalta") summat näyttävät yksittäinkin.

        Noh, kilometrejä autossa on jo paljon ( n. 400 000 ) ja vanhahan se on, mutta aiemmin en ole nähnyt moista kuittikasaa missään autossa. Toisaalta se todistaa, että omistajat ovat hoitaneet autojaan. :-)

        Minulla on tuolla pari sivua taaksepäin kysymys, miksi "uusi" autoni ei pysy käynnissä ja ostin annetun ohjeen mukaan uuden sytytyksen ohjausyksikön, mutta eipä vika näyttänyt olevan siinä... :-)

        Nyt autossa on sellainen erikoisuus, etten saa päältä pois parkkivaloja, enkä vasemmalla takapenkillä olevaa sisävaloa. Joudun irroittamaan akun navan, ettei akku tyhjene ( että jaksan taas aamulla yrittää, kuinka kauan auto pysyy käynnissä ).

        Mutta ei tämä minua haittaa, harrasteautohan tuo on ja todella hienoa kyytiä antaa, kun on kunnossa. Varmasti vikoja on muissakin autoissa ( T. Nimim. Citroen Xaran omistaja ), mutta tähän yksilöön on kyllä onnistunut tulemaan suurin osa niistä.    

        Sama auto (eri merkkisenä) ja sama 15cm:n kuittinippu muillakin palstoilla.
        Montakohan 400tkm ajettua, erimerkkistä autoa kaveri onkaan kuluneen vuoden aikana ostanut?
        Ja kaikissa sama valo vika...
        Mahtaa harmittaa.


    • samoja tarinoita
      • tästä lähin

        kaikki kirjoittelemaan eri palstoille samankaltaisia höpö-höpö juttuja, niin saataisiin keskustelua aikaiseksi. Nuo on niitä sairaita yksilöitä, jotka kirjoittelevat eri palstoilla samankaltaisia omistamatta edes autoa. Tuonsuuntaisiin keskustelun avauksiin en edes vastaa, eikä muidenkaan pitäisi vastata.


    • tila-autoiluja

      on vähän eri hintaluokan peli ja täysikokoista tila-autoa et taida muuten enää tojotalta saada.

      kaikki muut isot tila-autot ovat joko juuri tuon pösön pohjalle rakennettuja yhteisiä malleja paitsi rellu ja chrysler.

      • nykyisin itävaltalainen

        sopimusvalmistaja Magna Steyr Euroopan markkinoita varten.


      • tila-autoilija
        nykyisin itävaltalainen kirjoitti:

        sopimusvalmistaja Magna Steyr Euroopan markkinoita varten.

        jenkeissä (?) tehdyt chryslerin tila-autothan ovat saaneet suorastaan kammottavia arvosanoja niin sakumaan luotettavuustilastoissa, NCAP-testeissä kuin ruotsin korroosio-instituutin testeissäkin. Mutta kun naiset tykkää niistä...

        Ylipäätänsä kaikki suuret tila-autot se mersun pakettiautoviritys mukaanlukien pitävät yhdessä perää saksalaisissa luotettavuustilastoissa ja ne ovat vallaan vaan helkkarin kalliita autoja.

        Espace kyllä houkuttelisi jos olisi rahaa. Siihen kun saa jopa suomessa sen Nissan 350Z:n kutosen, joskin vähän kevyempänä 250hv versiona.


    • sinä

      viherpiipertäjä vaan bussilla sinne hippipiiriisi pureskelemaan itujasi!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      294
      4781
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      135
      3066
    3. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

      Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      52
      2983
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1541
    5. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1242
    6. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1189
    7. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

      Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      7
      1016
    8. Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?

      Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu
      Ikävä
      78
      991
    9. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      981
    10. Paskalaista valokuitulakiin

      Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais
      Maailman menoa
      52
      979
    Aihe