LOL mitä se ´tarkoittaa?tulkaa kattoo

minä vaan

jos jotkut ei tiedä mitä lol tarkoittaa nii nyt tiedätte.LOL tarkoittaa "paljon naurua"kaikki habossa sanoo vaan lol lol lol eikä tiedä mitä se tarkottaa. vastauksia kiitos.

141

23043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meminirkki

      LOL tulee muistaakseni sanoista "laughing out loud" eli nauraa kovaa.

      • Tachmida

        Tietääkseni LoL Tarkoittaa "Lot Of Laugh" Eli Nauraa paljon tai äänneekkäästi.
        Tachmida


      • Tietäjäoppikaaa

        Vitun idiootit! Lol tarkoittaa " LAUGHING OUT LOUD" ärsyttää kunnkaikki luulee et se on " lots of laughs" tai jotai " lots of love"

        >:(


      • Fiforhrjxifkgkfjfk
        Tietäjäoppikaaa kirjoitti:

        Vitun idiootit! Lol tarkoittaa " LAUGHING OUT LOUD" ärsyttää kunnkaikki luulee et se on " lots of laughs" tai jotai " lots of love"

        >:(

        Wikipwdiassa lukee että se on laughing out loud tai laugh out loud

        Lololololol


      • lol tyyppi
        Tietäjäoppikaaa kirjoitti:

        Vitun idiootit! Lol tarkoittaa " LAUGHING OUT LOUD" ärsyttää kunnkaikki luulee et se on " lots of laughs" tai jotai " lots of love"

        >:(

        Oot oikeesa mä oon sun puolella ootte kaikki tyhmiä


      • Anonyymi
        lol tyyppi kirjoitti:

        Oot oikeesa mä oon sun puolella ootte kaikki tyhmiä

        Kaikkihan tarkoittaa sisällöltään samaa asiaa. Kielissä on monta asiaa, joiden tarkka käännös ei aina ole se tarkimmin sisältöä kuvaava. Tietämättömyys ei myöskään ole tyhmyyttä. Eri ikäkaudien sanonnat ja toimintakulttuuri poikkeavat merkittävästi toisistaan.


    • elek.007 eli karu

      lol tarkottaa paljon naurua.

    • HeMan...

      Tosta on tullu joku trendi... mutta miten voi olettaa että noi 10v ipanat tietäis mitä se tarkoittaa?!

      • TietoTaituri78

        Minkä ikäinen itse olet, nimimerkkinä HeMan? Ei tässä muuta voi kuin, että LOL


      • fyftyfg
        TietoTaituri78 kirjoitti:

        Minkä ikäinen itse olet, nimimerkkinä HeMan? Ei tässä muuta voi kuin, että LOL

        LOL on Lots of laughs


      • pitää
        fyftyfg kirjoitti:

        LOL on Lots of laughs

        paikkaansa: Lots of laughs. Ootte te muutki aika noboja paitsi minä ja tää fyftyfg.


      • Taidat olla.
        pitää kirjoitti:

        paikkaansa: Lots of laughs. Ootte te muutki aika noboja paitsi minä ja tää fyftyfg.

        LOL = laughing out loud. Älä yritä päteä, jos et tiedä aiheesta mitään


      • hahahahhhahaha
        Taidat olla. kirjoitti:

        LOL = laughing out loud. Älä yritä päteä, jos et tiedä aiheesta mitään

        se loppu ei oo loud.


      • Taidat olla.
        hahahahhhahaha kirjoitti:

        se loppu ei oo loud.

        älä nyt suutu, vaikka huomaisit olevasi väärässä. Vielä kerran, LOL = Laughing Out Loud


      • Tachmida
        Taidat olla. kirjoitti:

        LOL = laughing out loud. Älä yritä päteä, jos et tiedä aiheesta mitään

        Tietääkseni jokainen ihminen on erillaisia ja haluavat tietää asioita, ja ihmisiä ei kannata haukkua jos he eivät tiedä jotai asiaa. Olet sinäkin ollut pieni ja tyhmä, sille ei voi mitään. Kysymällä oppii :)

        Tachmida


      • joku vaa

        kyl mä vaa tiiän saakelin rasisti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • pienempi kuin luulitkaan
        Taidat olla. kirjoitti:

        älä nyt suutu, vaikka huomaisit olevasi väärässä. Vielä kerran, LOL = Laughing Out Loud

        Eli tarkoittaako Lol

        Lots of laughs

        vai

        laughing out loud

        ??


      • C.J GTA

        Mää oon nyt 10 w ja oppisin sen mitä lol tarkottaa sillo et älä yritä


      • mää vaaa filee
        fyftyfg kirjoitti:

        LOL on Lots of laughs

        mikä vastaus


      • asdsa
        pienempi kuin luulitkaan kirjoitti:

        Eli tarkoittaako Lol

        Lots of laughs

        vai

        laughing out loud

        ??

        Lol tarkoittaa molempia, yksilteenhän Laughing out loud ja lots of laugh ovat sama asia.... Joten turha siitä on kinastella ^_^


      • taidat olla.
        pienempi kuin luulitkaan kirjoitti:

        Eli tarkoittaako Lol

        Lots of laughs

        vai

        laughing out loud

        ??

        Ne tarkoittaa samaa asiaa-.--.-


      • akutamminen
        fyftyfg kirjoitti:

        LOL on Lots of laughs

        mä sanon että lol on paljon naurua mutta mun kaverit sanoo että se on vähän niin kuin nolo mikä se oikeesti on vai oonko oikees voisko joku vastaa mulle pliis???


      • efvre
        Taidat olla. kirjoitti:

        älä nyt suutu, vaikka huomaisit olevasi väärässä. Vielä kerran, LOL = Laughing Out Loud

        Lol = Lots of laught eli paljon naurua. ei nauraa kovaa.


      • ei kai?
        Taidat olla. kirjoitti:

        LOL = laughing out loud. Älä yritä päteä, jos et tiedä aiheesta mitään

        lol tarkotta lots of laughs. sori vaa


      • Sandeööö
        asdsa kirjoitti:

        Lol tarkoittaa molempia, yksilteenhän Laughing out loud ja lots of laugh ovat sama asia.... Joten turha siitä on kinastella ^_^

        Oikeessa oot. Ja jos joku ei tota usko niin tarvii vaan sanoo että wikipediasta löytyy mitä se alunperin tarkoittaa. Miks ei kukaan älyy sieltä ettiä??


      • TYHMÖ

        OOT TYHMÄ MIKS KIROOT YRITÄT VAA OLLA KOVIS TÄS PORUKSA OLOOOOOOO ON SUL KYL PALJON ISOTTELIA


      • Lumalee

        ..meitä kymmenvuotiaita vastaan. useimmat sanovat "lol" tarkoitukseen "justiinsa joo.. " "Just.".


      • noin myös
        hahahahhhahaha kirjoitti:

        se loppu ei oo loud.

        laughing out loud eiks sitten oo myös a lot of laughs molemmat on lol se tarkottaa poljon naurua ja äänekästä naurua paska perseet


      • looooooool
        TYHMÖ kirjoitti:

        OOT TYHMÄ MIKS KIROOT YRITÄT VAA OLLA KOVIS TÄS PORUKSA OLOOOOOOO ON SUL KYL PALJON ISOTTELIA

        mitä tuo oikee tarkottaa


      • Jfbcbxb
        akutamminen kirjoitti:

        mä sanon että lol on paljon naurua mutta mun kaverit sanoo että se on vähän niin kuin nolo mikä se oikeesti on vai oonko oikees voisko joku vastaa mulle pliis???

        Laughing out loud! Sori niin se o


      • kiltti ihminen
        Taidat olla. kirjoitti:

        älä nyt suutu, vaikka huomaisit olevasi väärässä. Vielä kerran, LOL = Laughing Out Loud

        miksiköhän kaikki haukkuu ja on ilkeitä toisillee jos joku kysyy mitä tarkottaa LoL onko siin jotain pahaa eihän sitä kaikki tiiä:@


      • lol
        pienempi kuin luulitkaan kirjoitti:

        Eli tarkoittaako Lol

        Lots of laughs

        vai

        laughing out loud

        ??

        Lol tarkottaa hauskaa


      • Anonyymi
        pitää kirjoitti:

        paikkaansa: Lots of laughs. Ootte te muutki aika noboja paitsi minä ja tää fyftyfg.

        Sen voi ilmaista ”Lots Of Laughs” , ”Laughing Out Loud” jne (Ja Niin Edespäin)


      • Anonyymi
        pienempi kuin luulitkaan kirjoitti:

        Eli tarkoittaako Lol

        Lots of laughs

        vai

        laughing out loud

        ??

        Molemmat!


    • ei tarkota

      ei varmana tarkota lads of laught vaan se tarkottaa lisää olutta lapsille lol=lisää olutta lapsille

      • Tarkota Että

        Lisää Olutta Lapsille...PAS*** se tarkottaa niiku muut sano että: Lots Of Laugh


      • Muro hommeli

        Pidä se iso suus kii!!!!! Eiks sul oikeesti liiku mikään muu pääs kun olut, vai ootko vaan oikeesti niin tyhmä et sä luulet et se tarkottaa jotain P lisää olutta laapsille. Sitä paitsi se on lots of laugh eikä lads of laught!!!!


      • hghgh

        luuletko että myös enk. kielisissä sivustoissa sanottaisiin lol jos se todellakin tarkottaisi lisää olutta lapsille


    • lol on lisää olutta lapsille

      monet sanoo lol ku ne ei tiia mita se tarkottaa se on "lisää olutta lapsille"jos et tienny sitä!

      • Muro hommeli

        Etkö tajuu et se on lots of laugh? Hölmö!!!!


      • olor
        Muro hommeli kirjoitti:

        Etkö tajuu et se on lots of laugh? Hölmö!!!!

        nytkö huomasit


      • jopesr

        lol on sanonta teinit ja kovikset käyttää sitä sanaa


      • Gncncnckfkfk

        Vittu saatana se on " LAUGHING OUT LOUD ". Brjfkkrkkkf


    • helsaa

      lol tarkoittaa että nauraa ääneen ja se on ENGLANTIA....

      • Muro hommeli

        Se tarkoittaa joko nauraa ääneen ja MYÖS paljon naurua.


    • norppixx

      kyl mä tiiän mitä se tarkottaa kirjotin just paperille meinaa mun kamulle et tietää mitä se tarkottaa muute mikä sun habbo ukon nimi on ja haluuks mun sähköposti osottee vastaile pian:)

    • jekkkaaa

      hiiih,oon jo 3 luokalla tienny mitä se tarkottaa,ku kysyin mun isosiskolta ;) ja sit oli kuule nayúrattavaa ko 1 luokkalaiset kuule hoki lol...:D

      • lolleri

        LOL on ääneen nauramista tarkoittava lyhenne (akronyymi), joka tulee englannin kielen sanoista laughing out loud tai lots of laugh (suomeksi ”nauraa ääneen” tai ”paljon naurua”). Kuten useimmat nettislangisanat, LOLia käytetään puheessa tilkesanana tai mitään tarkoittamattomana kommenttina.

        LOL on BBS-yhteisöistä eteenpäin levinnyt tapa ilmaista selkeää humoristista suhtautumista kyseessä olevaan asiaan. Nykyään tähän törmää muun muassa nettipeleissä, IRCissä ja keskustelufoorumeilla. LOL on myös jossain määrin saanut asemaa puhekielessä varsinkin nuorten tietokoneen käyttäjien keskuudessa.

        Lyhenteellä voidaan myös tarkoittaa englanninkielistä ilmaisua Lots of love ("paljon rakkautta") tai Lots of luck ("Paljon onnea"). Siinä on vastaus, idiootit.


      • Suomen poliisi
        lolleri kirjoitti:

        LOL on ääneen nauramista tarkoittava lyhenne (akronyymi), joka tulee englannin kielen sanoista laughing out loud tai lots of laugh (suomeksi ”nauraa ääneen” tai ”paljon naurua”). Kuten useimmat nettislangisanat, LOLia käytetään puheessa tilkesanana tai mitään tarkoittamattomana kommenttina.

        LOL on BBS-yhteisöistä eteenpäin levinnyt tapa ilmaista selkeää humoristista suhtautumista kyseessä olevaan asiaan. Nykyään tähän törmää muun muassa nettipeleissä, IRCissä ja keskustelufoorumeilla. LOL on myös jossain määrin saanut asemaa puhekielessä varsinkin nuorten tietokoneen käyttäjien keskuudessa.

        Lyhenteellä voidaan myös tarkoittaa englanninkielistä ilmaisua Lots of love ("paljon rakkautta") tai Lots of luck ("Paljon onnea"). Siinä on vastaus, idiootit.

        Rakkat ihmiset LOL tarkoittaa paljon naurua,mutta se voi myös tarkoittaa nauraa äänekkäästi.


      • jopesr

        jekka on mulkku joka ei tiedä mitä lol tarkoittaa loooooooooooooooooool


    • llloooll

      niin kaikki sanoo sitä lol ja sit aina kun niiltä kysytään mitä se tarkottaa niin ne sanoo että vähän oot noob tai jotain vaikka se tarkottaa pitkää naurua .... vähän samalla viisin kun hahahahahha,,, niin elikkä vastaus on kerrassan helppo.. .

    • halinalle88

      kiva että sain tietää oon kolmannel luokal ja
      kaikki sanoo koulussa aina LOL. Oon halunnut aina tietää mutta ketään ei oo kertonut. [LOL]

      • kielbolliisi

        Toi sinun slangi: "ketään ei oo kertonut" ON PAHASTI VÄÄRIN
        (aka Keitään Ei Ole Kertonut)


        "kukaan ei oo kertonut" -OIKEIN
        (aka Kukaan Ei Ole Kertonut)

        "ketään ei kiinnosta" -OIKEIN
        (aka Keitään Ei Kiinnosta)

        "kukaan ei tiedä" -OIKEIN

        "ketä sä oot" -VÄÄRIN
        (aka Keitä Sinä Olet)

        "kuka sä oot" -OIKEIN
        (Kuka Sinä Olet)


    • arikoivunenfani89

      Mä en tiennyt mitä tuo LOL tarkoitti, ennen kuin itse selvitin sen googlen kautta. Mä olen luullut aina että se tarkoittaa että oletpa sä tyhmä, vammainen jne. aivoton ihminen. Mutta eihän se niin ole. Mä olen vasta itse kuullut tuon LOL ilmauksen nuorten koululaisten suusta, uusi juutu minulle. Mutta en minä aio ruveta sanomaan kokoajan vaan että LOL LOL LOL LOL! Kuulostaa niin lapselliselta...

    • Nimetön

      hi tuossa ja vitut

    • löllipöp

      llllllllllllööööööööööööööööööllllllllllllllll








      oikeest klo:19.43

    • risto7

      nyt mie tiedän että kyseessä oleva "LoL" tarkottaa "naurua" joten älkää sanoko "lol" turhaan. mun nimi habbossa on risto7, mee kattoo mun homee =D

    • mä filee

      Kaikki sanoo lol habos,miks köhän tiädätkösinä miks kaikki sanoo lol.

    • MinäpäSe

      Lol = lots of laugh/laugh out loud
      Selviö...

      Sitten on niitä äärimmäisen ovelia "merkityksiä", kuten "lisää olutta lapsille" ja "lada on legenda". Ne ovat vitsejä - kuvitteleeko joku OIKEASTI, että joku tyyppi habbossa toistaa vuorokauden ympäri "lisää olutta lapsille", "lisää olutta lapsille", "lisää olutta lapsille"?

      Lähinnä säälittävää on kiistellä siitä mitä LOL tarkoittaa oikeasti, ja keksiä jotain "Lidl on laatukauppa" -tyylistä säätöä.

      Tarkoituksenani ei ollut loukata ketään.

    • Muro hommeli

      Sä tässä se lol oot kun väität et: "vaan mä tiiän mitä lol tarkoittaa". Ei oo näin!!!! Kaikki joilla on vähänkin järkeä päässä tietää että lol tarkoittaa lots of laugh eli paljon naurua. Ja nyt mä voin sanoo vaan: lololololololololololololololololololololololol!!!!!

      • et voi arvata

        kuka tietää mitä k tai kk tarkottaa ku kaikki sanoo ain sillail


      • on
        et voi arvata kirjoitti:

        kuka tietää mitä k tai kk tarkottaa ku kaikki sanoo ain sillail

        kk=ok. k=ok


      • ok
        et voi arvata kirjoitti:

        kuka tietää mitä k tai kk tarkottaa ku kaikki sanoo ain sillail

        k tarkoittaa ok


    • Sazuliini

      Oikein!

      • Emppuw

        No tiiättekste mitä noi tarkottaa ? Ihan helppoja, käytetään eniten habossa.
        Ootte ihan lol hulluja ! : DD

        Ja, lol on vanha juttu.


      • Torrence
        Emppuw kirjoitti:

        No tiiättekste mitä noi tarkottaa ? Ihan helppoja, käytetään eniten habossa.
        Ootte ihan lol hulluja ! : DD

        Ja, lol on vanha juttu.

        Lada On Legenda.

        Torrence


    • MINÄ..

      tosi paljon naurua

      • sannii---

        eli siis LOL On Lots of laught mutta on sit jtn muitankin kuten Lots of love joka tarkottaa paljon rakkautta


    • koripapu

      Lol tarkottaa "lots of laugh" :D::DD

      • iswenjfioeswjif

        LOL (kirjoitetaan myös muodossa LoL) on ääneen nauramista tarkoittava lyhenne eli akronyymi englannin kielen sanoista laugh out loud tai laughing out loud (suom. nauraa ääneen). Kuten monia muitakin nettislangi-ilmauksia, lyhennettä käytetään puheessa toisinaan "tilkesanana" tai mitään tarkoittamattomana kommenttina. Ilmauksella voidaan sarkastisessa merkityksessään myös vähätellä toisen saavutuksia tai piikitellä.

        LOL on BBS-yhteisöistä eteenpäin levinnyt tapa ilmaista selkeästi humoristista suhtautumista kyseessä olevaan asiaan. Nykyään sitä käytetään muun muassa verkkopeleissä, IRCissä ja keskustelufoorumeilla. LOL on jossakin määrin saanut sijaa myös puhekielessä varsinkin nuorten tietokoneen käyttäjien keskuudessa.

        Lyhenteellä voidaan myös tarkoittaa englanninkielisiä ilmauksia lots of love (”paljon rakkautta”) ja lots of luck (”paljon onnea”).

        Lähde : Wikipedia


    • R.I.H.

      LOL = Lada On Legenda :D:D:D:DDD
      sanotaampa tääkin että wtf= welcome to finland

      • LELUAUTO

        OLETTE KAIKKI VÄÄRÄSSÄ


    • REPSLOL

      LOL
      -LOLMAN

    • 31212532562353526288

      LOLEBIN DUBBELZ ^^

      • SamiNami

        Siis mikä tää lopputulos on? Ois kiva tietää...


      • läl
        SamiNami kirjoitti:

        Siis mikä tää lopputulos on? Ois kiva tietää...

        Lisää Olutta Lapsille, väittää muut mitä väittää


      • LOL te kaikki!
        läl kirjoitti:

        Lisää Olutta Lapsille, väittää muut mitä väittää

        Lol tarkottaa kahta asiaa Lots of laught ja Lots of love. Lisää naurua ja lisää rakkautta. Mä oon 10w ja kysyin mun siskolta 15w et mitä tarkottaa et mitä helv***** te siinä kinaatte ja sä lisää olutta lapsille oot vaa joku 7w kakara joka yrittää kovistella LOL!


      • n00b11111
        läl kirjoitti:

        Lisää Olutta Lapsille, väittää muut mitä väittää

        lol on englanninkielinen lyhenne idiootti!


      • junnuja
        LOL te kaikki! kirjoitti:

        Lol tarkottaa kahta asiaa Lots of laught ja Lots of love. Lisää naurua ja lisää rakkautta. Mä oon 10w ja kysyin mun siskolta 15w et mitä tarkottaa et mitä helv***** te siinä kinaatte ja sä lisää olutta lapsille oot vaa joku 7w kakara joka yrittää kovistella LOL!

        Onks siinä jotakin eroa onko joku nyt 7 tai 10 vuotias. Yhtä junnuja molemmat ton kovistelun kannalta. Ja muutenkin. LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL.


    • :D

      paljon naurua se tarktottaa stna

    • habbosuck runeown

      www.wikipedia.fi

      • LOL VAA TEILLE

        SE ON LOTS OF LAUGHT EIKÄ MIKÄÄN LAUGHTING OF LOUD TAI JOKU MUU TÄLLANEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • mb
        LOL VAA TEILLE kirjoitti:

        SE ON LOTS OF LAUGHT EIKÄ MIKÄÄN LAUGHTING OF LOUD TAI JOKU MUU TÄLLANEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        entäs lots of love :D


    • Teh Mighty TumppiX

      LOL (kirjoitetaan myös muodossa LoL) on ääneen nauramista tarkoittava akronyymi eli lyhennesana, joka on muodostettu englannin kielen sanoista laughing out loud (suom. nauraa ääneen) tai "lots of laughs" (suom. nauraa paljon). Kuten monia muitakin nettislangi-ilmauksia, LOL-lyhennettä käytetään puheessa toisinaan tilkesanana tai mitään tarkoittamattomana kommenttina. Ilmauksella voidaan sarkastisesti myös vähätellä toisen saavutuksia tai piikitellä.

      LOL on BBS-yhteisöistä levinnyt tapa ilmaista selkeästi humoristista suhtautumista. Nykyään sitä käytetään muun muassa verkkopeleissä, IRCissä ja keskustelufoorumeilla. LOL on jossakin määrin saanut sijaa myös puhekielessä varsinkin nuorten tietokoneen käyttäjien keskuudessa.

      Lyhenteellä voidaan tarkoittaa myös englanninkielisiä ilmauksia lots of love (”paljon rakkautta”) ja lots of luck (”paljon onnea”).

    • rondiski

      kiitos

    • mambos

      LOP tarkottaa lada on pepusta XD

      • puukeliiiiiiiii!!!

        lol= lots of laughs (suomennos.nauraa paljon

        lol=laughing out loud (suomennos.nauraa ääneen)

        lol=lots of love (suomennos.paljon rakkautta)

        lol=lots of luck (suomennos.paljon onnea)

        jos o jotai vastaa ni mee sit vittu kattoo googlest!!


    • JLolJ

      Voi jumalauta.... Kenties jotain 7v Jani-Pettereitä jotka ei tajua lukee noita wikipediasta lainattuja viestejä... En nyt tarkota noita jotka ne viestit on laittanu...

      • seko5

        SIIS HEI LOL TARKOTTAA "LUMI ON HOMOJA"!!!11


      • Taijjaaaa
        seko5 kirjoitti:

        SIIS HEI LOL TARKOTTAA "LUMI ON HOMOJA"!!!11

        LOL = Lumi on Loskaa

        WTF = Warner Tuotanto Finlandiassa

        =DDD


      • axe0ukaxi
        Taijjaaaa kirjoitti:

        LOL = Lumi on Loskaa

        WTF = Warner Tuotanto Finlandiassa

        =DDD

        etteks te oo tieny mitä lol tarkottaa ku vasta nyt
        mä sain tietää sen ku mä olin luokalla 1.
        kun mu opettaja sanoi sen


    • t

      habossa robo-oppaatki kertovat sen jos vaan sanoo lol XD

    • asojdaspda

      voi vittu teitä joitain 8-11 v kakaroita !!
      Googlettamallakin saa helposti tietää mikä on LOL
      LOL = LOTS OF LAUGH = PALJON NAURUA
      SE TARKOITTAA MYÖS ÄÄNEEN NAURAMISTA
      JOISSAIN TAPAUKSISSA LOL = LOTS OF LOVE, MUTTA SITÄ
      KÄYTETÄÄN HARVEMMIN.

      siinä teille pikkusille t. iso 9 luokkalainen

      • ?

        Luokkalainen?


    • hghjhg

      Kysykää ny vie mitä milf sit vie tarkottaaa se o nii saatana yksinkertane se lol!!!! nii että voi äksdee megalol saatana!!!!

    • Lol teitä :)

      LoL= Naurua Ilmassa.

    • ihan saatanan sama

      se tarkottaa Lot Of Laugh

      • !LOL!

        LOL tarkottaa Lopettakaa Olemasta Lapsellisia/Luusereita.


    • lol25836970821837981
    • Wikipedia (ilmanki)

      LOL (kirjoitetaan myös muodossa LoL) on ääneen nauramista tarkoittava akronyymi eli lyhennesana, joka on muodostettu englannin kielen sanoista laughing out loud (suom. nauraa ääneen) tai lots of laughs (suom. nauraa paljon). Kuten monia muitakin nettislangi-ilmauksia, LOL-lyhennettä käytetään puheessa toisinaan tilkesanana tai mitään tarkoittamattomana kommenttina. Ilmauksella voidaan sarkastisesti myös vähätellä toisen saavutuksia tai piikitellä.

      LOL on BBS-yhteisöistä levinnyt tapa ilmaista selkeästi humoristista suhtautumista. Nykyään sitä käytetään muun muassa verkkopeleissä, IRCissä ja keskustelufoorumeilla. LOL on jossakin määrin saanut sijaa myös puhekielessä varsinkin nuorten tietokoneen käyttäjien keskuudessa.

      Lyhenteellä voidaan tarkoittaa myös englanninkielisiä ilmauksia lots of love (suom. paljon rakkautta) ja lots of luck (suom. paljon onnea). Jumankavita jos joku ei tiedä niin on täysi Dorka : )

      • ScoresOfficial

        LOL = LAUGHING OUT LOUD
        LOL = LOTS OF LOVE
        LOL = LOTS OF LAUGH
        LOL = PALJON NAURUA

        LOL = voi tarkoittaa jotain näistä....


      • oikein meni
        ScoresOfficial kirjoitti:

        LOL = LAUGHING OUT LOUD
        LOL = LOTS OF LOVE
        LOL = LOTS OF LAUGH
        LOL = PALJON NAURUA

        LOL = voi tarkoittaa jotain näistä....

        olet oikeassa 10 pistettä ja apina merkki :D


    • Trust Me (Y)

      Vituttaa ku nää jotku ei osaa tarkistaa mistää mitä se lol oikeesti meinaa.... ei todellakaa lisää olutta lapsille -.-'' vitsi, niiku nää kaikki muutki lada jutut yms. No tässä olis yks esimerkki, lukekaaki sitte ihan jokaikinen teksti sielt.... http://urbaanisanakirja.com/word/lol/ :F

      Nyt oikeesti, älkää kiitti tulko pätemää ennenku ootte varmoja asioistanne -.-''' toine esimerkki, menkää wikipediaa ja kirjottakaa hakusanaks lol, ku ette näytä 3000 wikipedialainaustakaa uskovan, tai lukisitte viestit loppuu.... ei oo tarkotus loukata ketään ärsyttää vaan ku ei oo kellään mitään "alustavaa tietoa"

    • ...
      • Scept

        LOL (kirjoitetaan myös muodossa LoL) on ääneen nauramista tarkoittava akronyymi eli lyhennesana, joka on muodostettu englannin kielen sanoista laughing out loud (suom. nauraa ääneen) tai lots of laughs (suom. nauraa paljon).


    • Veli-Matti2002

      OIKEESTI LOL TARKOITTAA ET LITTLEE OF LOVEX=) MÄ TYKKÄÄN LOVEXIST

      NOI LASKUT ON MUUTE HANKALII

    • ½ yks kautta kaks ½

      LoL? !_()!_ I_()I_()!_()!_ !-! () /\/\ () Ja :DDD oppisin ton ja muutenkin tässäpä teille kysymys: MIKÄ ON ASD ? JOTKUT ON TÄLLASII -ASDASDADASDASDASDSADSADASD

    • haboo alas!

      kuka v****u ny missäää habos kävis

    • puluyljyd

      lol lol

    • miia.kivinen

      Khyl mä sen tiiän että mitä LOL tarkottaa! LOL tarkottaa paljon naurua

    • BANANA PHONE

      Minkä takia kaikki tappelee vaan siitä LOLista siis ihan oikeesti HERÄTKÄÄ!!!!

    • XD

      LOL TARKKOTTAA PALJO NAURUA

    • 10v tyttö

      lol tarkottaa paljon naurua kaikki sen tiätää no ei kyl kaikki mut iha sama
      oon 10 ja tiädän mitä se tarkottaa tiesin sen jo 7 vuotiaana joten turha väittää et 10 vuotiaat "ipanat" ei tiiä mit se tarkottaa
      Ps.me tiietää kyl mitä lol tarkottaa tiiättekö mit IU tarkottaa????

    • Asdemt on peelo

      Vituttaa ku Pro Hotellissa ja Habbossa kaikki sanoo lol olollololoolololololololololol
      Sitä ei jaksa ja ku ne on semmossii 1v kakaroita ja muuten ne sanoo lol siihen ku joku peeloo sen eli vähän niinku joku peelo sut ja sit sä alat vähä niinku nauraa

    • T

      Nii ykis ei tiiä! :P Ja viel tyttö nolooo!

    • Tietäjä

      Siis hei lol tarkottaa et paljon naurua siis hei daa !! XD

    • pro hullu

      ok lol tarkottaapaljon naurua mut yks kaveri joka on kans proos nii sano et se ei tarkota paljon naurua vaan jotain muuta.

    • me tietää"

      ootte noloja ku ette tiiä mitää mä tiiän mitä se tarkotta se tarkottaa et tytöt tykkä pojista ja pojat tykkää tytöistä eli lots of love

    • lissu n.1

      lol on ihan lissukieltä, siis daa, ootko vähän lol, ku et tiiä mitä lol tarkottaa, iu vähäx noloo!! lol

    • Görmen

      LOL tarkoittaa kyllä että Lapset Ovat Lotoja

    • j.j.h

      lolololololololololololololololo

    • tiedetään

      HEI tollot miks te sanotte että habossa sanotaa vaan lol eikös sitä muka muuten käytettä teilläpäin. että miettikäää vähä

    • kakka23

      loooolll nii lol tarkottaa englanniks "Lot Of Laugh" mut suomeks sit paljo nauruu jos ei tiiä nii lol lol lol lol lol lol llllllooool

    • napsu22

      LOL tarkottaa Lots Of Laugh eli paljon naurua! Eiks habbolaiset oikeest tiiä mitä se tarkottaa mtut silti sanoo vaa kokoaja lol lol lol kokoajan! Siis niinku DAA!!

    • lol8

      ÄÄLIÖT LOL TARKOTTAA: LADA ON LEKENDA XD

    • UFOPORNOHUOTASEXUAL

      MINÄ OLEN HOMO SEKSUAALI

    • UFO2

      AHAAA MINÄ OLEN SITTEN BISEKSUAALI

    • Tomhill
    • FloBuckmiller

      I was pretty pleased to discover this web site. I want to to thank you for your time just for this wonderful read!! I definitely appreciated every bit of it and I have book-marked to see new things on your website teen depression medication for anxiety stress fracture how to make mobile apps how to make extra money from home.

    • DarylLucarell
    • Ida12

      Ok sori tiesin ton jo että mitä lol tarkoitaa se tarkotaa tätä😂😁😀😂😂😂😂😂😉

    • Arthurwahlberg

      Paljon rakkautta

    • NainLujaaHanuriin

      LOL tarkoittaa että olet ylimielinen sirkusapina joka pitäisi kastroida välittömästi. Etsipä netistä juna-aikataulut, jos tajuut.

    • KIWI11yt

      LOL nuubit ette tiädä mitä tarkottaaaaa nuuuuuubbiiiiiiiiiii

    • Anonyymi

      "laughing out loud" tai "lot of laugh" molemmat tarkoittaa samaa lyhennettä, eli lol.

      • Anonyymi

        League of Legends lyhennetään aina lol.


    • Anonyymi

      LOL on rekursiivinen akronyymi samaan tapaan kuin GNU, PHP, RPM, LAME, YAML jne. Tarkoittaa paljon lollittelua, lots of lol.

    • Anonyymi

      lol meinaa miehen penistä

    • Anonyymi

      Kommentoi jos tykkäät koirista

    • Anonyymi

      ja jos tiedät miks kysyt

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe