Jos pidän koiraa tai muuta lemmikkiä vuokra-asunnossa jossa vuokrasopimus kieltää kaikki lemmikkieläimet,minkälaiseen ongelmaan voi joutua? Menettää vuokratakuun? muuta? Mitä laki sanpoo? Onko tähän sellaista olemassa?
Lemmikit asunnossa?
5
570
Vastaukset
- on olemassa
vissiin oikein oikeuden päätös ettei vuokrasopimusta voi tuon takia irtisanoa.
Mutta on siinä vähän ainakin moraalisen petoksen makua.
Jos vaikka vuokraisäntä tai hänen perheenjäsenensä on allerginen niin omaan käyttöön ottaminen vaikeutuu.
Taikka jos seuraava vuokralainen kärsii allergioista
ja vuokraisäntä vakuuttaa ettei edellisellä ollut lemmikkejä mutta...
Mutta niinhän se tänäpänä on; kukin huijaa
minkä kerkiää.
Huoh.- iippi
Minulla ei saisi olla lemmikkieläimiä,mutta koira löytyy.
Jos maksan tälläisiä vuokrasummia mitä nyt maksan,katson oikeudekseni ottaa lemmikin vaikka onkin kiellettyä.Tosin näytössä sanottiin että saa tuoda,mutta vuokrasopimuksessa sitten lukikin että ei saa.
Ei sinulta vuokravakuutta viedä sen takia,etkä varsinkaan saa mitään oikeusseuraamuksia.
Sanomisia voi saada,mutta eipä se ole niin vakavaa.
Itse olen juuri muuttamassa pois joten siivoan asunnon erittäin hyvin kun lähden jottei karvoja jäisi järjettömiä kasoja.
Tietysti kannattaa olla rehellinen ja vaikka kysyä vielä vuokraisännältä josko lemmikin saisi sittenkin tuoda.Jotkut joustavat,jotkut ei.
Sittenhän asia on eri jos otat esim.koiran joka tuhoaa asuntoa.Silloin on vakavammat seuraukset. - Kyllä minä kun muutkin
iippi kirjoitti:
Jos maksan tälläisiä vuokrasummia mitä nyt maksan,katson oikeudekseni ottaa lemmikin vaikka onkin kiellettyä.Tosin näytössä sanottiin että saa tuoda,mutta vuokrasopimuksessa sitten lukikin että ei saa.
Ei sinulta vuokravakuutta viedä sen takia,etkä varsinkaan saa mitään oikeusseuraamuksia.
Itse olen juuri muuttamassa pois joten siivoan asunnon erittäin hyvin kun lähden jottei karvoja jäisi järjettömiä kasoja.
Tietysti kannattaa olla rehellinen ja vaikka kysyä vielä vuokraisännältä josko lemmikin saisi sittenkin tuoda.Jotkut joustavat,jotkut ei.
Sittenhän asia on eri jos otat esim.koiran joka tuhoaa asuntoa.Silloin on vakavammat seuraukset.Koiranomistajana olen aina ihastunut, kun löytyy meidän samanhenkisten joukosta näin suoraselkäistä porukkaa! Eli välillä en ihmettele sitä, että koiravihaajia on niin paljon kuin on, koska osa koiranomistajista ei tosiaan noudata pelisääntöjä. Sääli vain, että koiravihaajat kohdistavat vihansa väärin, koska eihän se sinunkaan koirasi ole syypää siihen, että asuu asunnossa, jossa koiraa ei saisi pitää.
Puhut kivasti joustamisesta, jota jotkut vuokranantajat ehkä harrastavat. Missähän se peräänkuuluttamasi joustavuus oli silloin, kun vuokrasopimuksesta näit, ettei lemmikkiä sittenkään olisi saanut olla? Ei tainnut löytyä joustoa vuokralaiselta, että josko itse olisit kysynyt, kuten opastat. Eikä asiaan vaikuta maksamasi vuokran määrä, senhän olet joka tapauksessa hyväksynyt. Koiranomistajana toiselle, siivoa edes niin, että karvoja ei jää ollenkaan, älä vain niin, ettei niitä "jää järjettömiä kasoja". - vuokravakuus
iippi kirjoitti:
Sittenhän asia on eri jos otat esim.koiran joka tuhoaa asuntoa.Silloin on vakavammat seuraukset.Lisäksi joudut maksamaan asunnon remonttikulut. Kesällä näin erään asunnon, jonka asukkaalla oli ollut koira 2 vuotta. Matoista revitty paloja pois, ovet, karmit ja seinä oven vierestä raavittu piloille, kun koira oli ollut lukittuna joka huoneessa. Kaikki seinät piti kunnostaa, ovet karmeineen vaihtaa ja lattia uusia kulut 10000,-, arvaa huviksesi kuka maksoi.
Koiranomistaja, joka tässä tapauksessa oli myös asunnon omistaja. Asunto meni kaupaksi vasta kun pyyntihinta oli 20000,- alle käyvän hinnan, joten tuli koiranpidolle hintaa.
Luuletko, että vuokraisäntä maksaa tällaiset tuhot omasta pussistaan? - joopasjooko
vuokravakuus kirjoitti:
Lisäksi joudut maksamaan asunnon remonttikulut. Kesällä näin erään asunnon, jonka asukkaalla oli ollut koira 2 vuotta. Matoista revitty paloja pois, ovet, karmit ja seinä oven vierestä raavittu piloille, kun koira oli ollut lukittuna joka huoneessa. Kaikki seinät piti kunnostaa, ovet karmeineen vaihtaa ja lattia uusia kulut 10000,-, arvaa huviksesi kuka maksoi.
Koiranomistaja, joka tässä tapauksessa oli myös asunnon omistaja. Asunto meni kaupaksi vasta kun pyyntihinta oli 20000,- alle käyvän hinnan, joten tuli koiranpidolle hintaa.
Luuletko, että vuokraisäntä maksaa tällaiset tuhot omasta pussistaan?Mutta jos koira ei tuhoa,vakuutta ei viedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1453679Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1073502Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi202472Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42275100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es282113Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa331163Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut171031- 134823
Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah28820Oikea syy siihen
miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä34744