japanilaisenmies ja muut

kysynvaan

terve, tämä kysymys ehkä kuuluisi monikulttuuripalstalle mutta siellä on kaikenlaisia häiriköitä koko ajan ja uskon saavani täältä hyvän asiallisen vastauksen.

olen ostamassa japanilaiselle naiselle syntymäpäivä lahjaa ja kysynkin että mitä esimerkiksi nimimerkillä japanilaisenmies on ostanut vaimolle?

hän on 25 vuotias, ja asunut ikänsä japanissa.onko esim lahjan hinta tärkeä vai jokin muu asia jota arvostetaan japanissa paljon?
ajattelin kalevala korua, mutta onkohan vikatikki?
kuulemma pitää antiikkisista koruista mutta rahat ei riitä sellaiseen.

mitä ostaisin hänelle, osiete kudasai, domo arigato gozaimasu!

10

1613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sasae

      Etenkin se Kalevan Lumikukka-sarja voisi mennä hyvin. Olen huomannut, että japanilaiset naiset suosivat hopeakoruja kullan sijaan. Pyydä paketoimaan nätisti, koska Japanissa aina lahjat ovat tosin hienosti paketoituja.

    • JapanilaisenMies

      Kiitoksia kysymyksestä.

      Hmm...toiselle on aina vaikea keksiä lahjaa, mutta vaimolleni olen ostanut seuraavia lahjoja, joista hän on pitänyt.
      1) Helikopteriajelu yöllisen Tokion yllä. Tästä hän piti todella paljon.
      2) Viikonloppu hyvässä Onsen:issa.
      3) Spektroliitti kaulakoru omistuskirjoituksella
      4) Sormukset. Siis uudet naimisiin menon jälkeen. Valkokultaa, kummallakin samanlaiset.
      5) iPod (^_^)

      Mutta paljon riippuu siis siitä millaiset teidän välinne ovat. Seurusteletteko? Ystäviä? Tuttuja?

      Vaimoni itse osti karhuaiheiset Kalevala korvakorut. Eli jos tiedät hänen pitävän jostain eläimestä tai muusta niin Kalevalakoru ei välttämättä ole mitenkään huono vaihtoehto.

      Tai sitten osta hänellä kukkia ja mene ostoksille hänen kanssaan VISA mukana.

      Lahjan hinta ja brandi ovat tärkeitä Japanissa, mutta omasta kokemuksestani voin sanoa että vielä tärkeämpää on se että lahja kertoo jotain sen saajasta, sen antajasta ja heidän suhteestaan. Eli hyvin valitun lahjan ei tarvitse todellakaan olla kalllis. Esim. kuvaalbumi jostain yhteisestä matkasta, siististi laitettuna olisi varsin oiva lahja.

      tanoshinde ne

      • kysynvaan

        Kiitoksia paljon vastauksesta, näyttää olevan hyvä mielikuvitus lahjoille :))
        itse en olisi koskaan tullut ajatelleeksi tuota helikopterilentoa.

        Asustan itse suomessa, hän japanissa.
        puolisen vuotta emaileja, tekstareita, puheluita.
        Emme ole kertaakaan vielä tavanneet :D
        kuulostaa ehkä naurettavalta, mutta olemme kovasti rakastuneita ja hän tulee suomeen syksyllä.

        ongelmana minulla on se, että olen tällä hetkellä työtön, eikä helikopterointiin ole varaa :)

        spektroliitti kuulosti hyvältä, vaikka japaninkielisellä tekstillä, jotain romanttista tietysti.
        tai sitten se kalevala koru.

        onkohan kalevalaa kissa-aiheisena?
        hän piti myös lakka konvehdeista jotka lähetin, mietiskelin josko lakkalikööri olisi kova sana korun kyytipojaksi.

        Kiitos paljon vastauksistasi, auttoi paljon, domo arigato gozaimasu!! :D


      • wrapperman
        kysynvaan kirjoitti:

        Kiitoksia paljon vastauksesta, näyttää olevan hyvä mielikuvitus lahjoille :))
        itse en olisi koskaan tullut ajatelleeksi tuota helikopterilentoa.

        Asustan itse suomessa, hän japanissa.
        puolisen vuotta emaileja, tekstareita, puheluita.
        Emme ole kertaakaan vielä tavanneet :D
        kuulostaa ehkä naurettavalta, mutta olemme kovasti rakastuneita ja hän tulee suomeen syksyllä.

        ongelmana minulla on se, että olen tällä hetkellä työtön, eikä helikopterointiin ole varaa :)

        spektroliitti kuulosti hyvältä, vaikka japaninkielisellä tekstillä, jotain romanttista tietysti.
        tai sitten se kalevala koru.

        onkohan kalevalaa kissa-aiheisena?
        hän piti myös lakka konvehdeista jotka lähetin, mietiskelin josko lakkalikööri olisi kova sana korun kyytipojaksi.

        Kiitos paljon vastauksistasi, auttoi paljon, domo arigato gozaimasu!! :D

        Kalevalakoru on mielestäni tosi hyvä idea, ystäväsi osaa varmasti arvostaa sitä. Japanissa lahjan antaminen sinänsä on usein tärkeämpää kuin itse lahja. Ja japanilaiset kiinnittävät paljon huomiota lahjapakkaukseen. Eli älä anna lahjaa noin vaan, vaan pidä huoli siitä että se on kauniisti paketoitu.


      • JapanilaisenMies
        kysynvaan kirjoitti:

        Kiitoksia paljon vastauksesta, näyttää olevan hyvä mielikuvitus lahjoille :))
        itse en olisi koskaan tullut ajatelleeksi tuota helikopterilentoa.

        Asustan itse suomessa, hän japanissa.
        puolisen vuotta emaileja, tekstareita, puheluita.
        Emme ole kertaakaan vielä tavanneet :D
        kuulostaa ehkä naurettavalta, mutta olemme kovasti rakastuneita ja hän tulee suomeen syksyllä.

        ongelmana minulla on se, että olen tällä hetkellä työtön, eikä helikopterointiin ole varaa :)

        spektroliitti kuulosti hyvältä, vaikka japaninkielisellä tekstillä, jotain romanttista tietysti.
        tai sitten se kalevala koru.

        onkohan kalevalaa kissa-aiheisena?
        hän piti myös lakka konvehdeista jotka lähetin, mietiskelin josko lakkalikööri olisi kova sana korun kyytipojaksi.

        Kiitos paljon vastauksistasi, auttoi paljon, domo arigato gozaimasu!! :D

        Mielikuvitusta nuo lahjat ovat vaatineet, tosin vaimon pikkusiskolta on aina voinut kysyä ideoita. Olemme muutenkin sopineet antavamme vain yhden lahjan vuodessa joten siihen sitten voi panostaa kunnolla.

        Helikopterista ja Onsen:ista sen verran vielä, että tietysti ideana olisi kokea ne yhdessä. Eli jos olette nyt eri maisssa niin ne eivät ole niin hyviä lahjoja.

        Kissa-aiheinen koru on varmaan hyvä ja lakkalikööri voisi olla eksoottista. Mutta itse sain puolikkaan lakkaliköörin sukulaisilta takaisin yhden vuoden jälkeen, kun he eivät sitä oikein saaneet kulumaan.

        Ja kuten muutkin jo sanoivat monta kertaa niin pakkauksen kannattaa olla hyvä. Niin hyvä kuin vain voit Suomessa saada.

        dou itashimashite


      • alkup.kysyskelijä
        JapanilaisenMies kirjoitti:

        Mielikuvitusta nuo lahjat ovat vaatineet, tosin vaimon pikkusiskolta on aina voinut kysyä ideoita. Olemme muutenkin sopineet antavamme vain yhden lahjan vuodessa joten siihen sitten voi panostaa kunnolla.

        Helikopterista ja Onsen:ista sen verran vielä, että tietysti ideana olisi kokea ne yhdessä. Eli jos olette nyt eri maisssa niin ne eivät ole niin hyviä lahjoja.

        Kissa-aiheinen koru on varmaan hyvä ja lakkalikööri voisi olla eksoottista. Mutta itse sain puolikkaan lakkaliköörin sukulaisilta takaisin yhden vuoden jälkeen, kun he eivät sitä oikein saaneet kulumaan.

        Ja kuten muutkin jo sanoivat monta kertaa niin pakkauksen kannattaa olla hyvä. Niin hyvä kuin vain voit Suomessa saada.

        dou itashimashite

        joo en ole koskaan nähnyt niin nättiä pakettia minkä sain häneltä.

        paketti oli todella kauniisti kuvioitu, sisällä yksittäispakattuja kakkusia joissa oli paputahnaa sisällä (oisii desu!!), paketin päällä oli kaunista paperia,joka oli taiteltu jotenkin erityiseltä kantilta ja teki mieli opetella itsekin miten se on tehty, tämä taas oli kauniissa sinisessä silkkipussissa joka oli lumihiutalein koristeltu, pussi taas oli kiedottu punaiseen lahjapussiin(varmaan kaupasta tullut mukaan) ja teipattu nätisti :D

        on mennyt kakkujen paketoimiseen tovi :))

        Youkanit joita sain viime vuonna, oli myös nätisti yksittäispaketoituja bambulehviin, kaupassa varmaan tosin, mutta kertoo paljon miten tärkeä se pakkaus on.

        kerran sain bamburasian jossa oli tokkuri ja ocha, sakevermeet viimeisen päälle :D
        harmi kun ei ole sakea.
        pitääkö muuten alkon kautta erikseen tilata vai löytyykö suomesta varastosta?

        maistuu mukavasti leijonaviinan ja appelsiinikiljun sekoitukselle ahaha :D, mutta hyvää lämpimänä.

        Kiitoksia taas vinkeistä, nyt sitten miettimään pakettia korulle.ei varmaan parane luottaa kaupan pakkaustaitoon vaan tehdä jostain oman näkönen juttu.

        hontouni arigato!


      • sasae

        Kaikki tapaamani japanilaiset jaksavat kysellä, olenko nähnyt revontulia. Eli jo tyttöystävä tulee talvella Suomeen käymään, revontulien kokeminen yhdessä olisi hänen mielestään varmasti huippu juttu.


      • kysystelijä
        sasae kirjoitti:

        Kaikki tapaamani japanilaiset jaksavat kysellä, olenko nähnyt revontulia. Eli jo tyttöystävä tulee talvella Suomeen käymään, revontulien kokeminen yhdessä olisi hänen mielestään varmasti huippu juttu.

        missäs niitä?
        pitääkö lappiin kiekasta autolla niitä näkemään?
        ja mikä on paras aika nähdä ne?


      • jeps
        alkup.kysyskelijä kirjoitti:

        joo en ole koskaan nähnyt niin nättiä pakettia minkä sain häneltä.

        paketti oli todella kauniisti kuvioitu, sisällä yksittäispakattuja kakkusia joissa oli paputahnaa sisällä (oisii desu!!), paketin päällä oli kaunista paperia,joka oli taiteltu jotenkin erityiseltä kantilta ja teki mieli opetella itsekin miten se on tehty, tämä taas oli kauniissa sinisessä silkkipussissa joka oli lumihiutalein koristeltu, pussi taas oli kiedottu punaiseen lahjapussiin(varmaan kaupasta tullut mukaan) ja teipattu nätisti :D

        on mennyt kakkujen paketoimiseen tovi :))

        Youkanit joita sain viime vuonna, oli myös nätisti yksittäispaketoituja bambulehviin, kaupassa varmaan tosin, mutta kertoo paljon miten tärkeä se pakkaus on.

        kerran sain bamburasian jossa oli tokkuri ja ocha, sakevermeet viimeisen päälle :D
        harmi kun ei ole sakea.
        pitääkö muuten alkon kautta erikseen tilata vai löytyykö suomesta varastosta?

        maistuu mukavasti leijonaviinan ja appelsiinikiljun sekoitukselle ahaha :D, mutta hyvää lämpimänä.

        Kiitoksia taas vinkeistä, nyt sitten miettimään pakettia korulle.ei varmaan parane luottaa kaupan pakkaustaitoon vaan tehdä jostain oman näkönen juttu.

        hontouni arigato!

        Alkossa myydään kahta eri sakea. Tosin toinen on aika heikohkoa litkua mitä ei ole edes Japseissa valmistettu ja toinen on kyllä hyvää mutta sen verran kallista (3dl yli 10 e) ettei meikäläisen budjetilla tule ihan joka viikonloppu juotua


      • sasae
        kysystelijä kirjoitti:

        missäs niitä?
        pitääkö lappiin kiekasta autolla niitä näkemään?
        ja mikä on paras aika nähdä ne?

        Veikkaan, että Kittilänjärvellä -40Cn pakkasessa näkyvät hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe