Aina kun aukaisen tietyn sähköpostin, roskaposti osasto vilkuttaa huomiota.
Onpas joku sentään muistanut!
Monesti jotain lääkemainoksia. Kuinka joku jaksaa?
Sieltä poisto, sitten roskakorista poisto.
Ei silti, etteikö olisi aikaa tehdä noita kiemuroita.
Ihmetyttää vain, mistä ne nappaa noita osoitteita, jotka ovat päällisin puolin katsottuna vielä väärinkin, mutta aina perille löytävät?
Elämän roskaposti, se on sitten jo toinen ongelma, sen suodattaminen.
roskaposti
12
1072
Vastaukset
- saara.dma
En tiedä millainen sihti minun postilaatikoissani on, mutta eivät ole enää roskat hyppineet silmille. Joskus aikaisemmin kyllä tuli mitä milloinkin.
Mitähän se elämän roskaposti olisi? Ehkäpä juorut turhisjulkkisista.- aupa
Kahden viikon poissaolon jälkeen oli kerran melko yllätys vastassa: 170 roskapostia ! Se nosti adrenaalia vereen ja tehtiin estotoimenpiteet.
Otettiin ilmaiset palomuuri ja virustorjunta. Sen jälkeen olemme jo kaksi vuotta eläneet ilman yhden yhtäkään roskapostia.
Elämän roskapostiin kuuluu minunkin mielestäni turhisjulkkisjutut ja osin mainokset. aupa kirjoitti:
Kahden viikon poissaolon jälkeen oli kerran melko yllätys vastassa: 170 roskapostia ! Se nosti adrenaalia vereen ja tehtiin estotoimenpiteet.
Otettiin ilmaiset palomuuri ja virustorjunta. Sen jälkeen olemme jo kaksi vuotta eläneet ilman yhden yhtäkään roskapostia.
Elämän roskapostiin kuuluu minunkin mielestäni turhisjulkkisjutut ja osin mainokset.Minulle on laitettu sellaiset "muurit"koska en ole ainakaan huomannut tuollaisia haittoja.
Välillä en saa ystävien laittamia (klikkaa)postia
auki.
Tuo virustorjunta käy omine aikoineen tarkastamassa.
Näkyy vain viesti,että tarkistetaan.- tittakaisa
muori67 kirjoitti:
Minulle on laitettu sellaiset "muurit"koska en ole ainakaan huomannut tuollaisia haittoja.
Välillä en saa ystävien laittamia (klikkaa)postia
auki.
Tuo virustorjunta käy omine aikoineen tarkastamassa.
Näkyy vain viesti,että tarkistetaan.Olen hyvin hyvin tarkka siitä, kenelle annan varsinaisen tärkeän sähköpostiosoitteeni. Vähänkin epävarmalle kohteelle annan jonkin ns. roskapostiosoitteeni, johon tuleekin sitten jonkin verran roskapostia. Kannattaa siis pitää toista postiosoitetta, onhan ilmaisia posteja lukuisiakin mm. Luukku.com, Hotmail.com, Netti.fi, Suomi24.fi, joihin voi ohjata epävarmemmat tulevat postit.
- ii-li
...milloinkaan roskapostia. Ei edes silloin, kun minulla ei ollut koneessa minkäänlaisia suojauksia.
Se johtuu siitä, että en koskaan anna sähköpostiosoitettani millekään firmalle ellen ole täysin varma luotettavuudesta. Suomalaiset sivustot ja useimmat rehelliset ulkomaiset sivustot yleensä aina antavat mahdollisuuden estää mainosten lähettämisen.
Jos haluaa tutkia sellaisia ulkomaisia sivuja, jotka edellyttävät sähköpostin kertomista, niin sitä varten pitää olla toinen sähköposti ja varautua siihen, että se on sitten täynnä roskapostia.
PS: Sähköpostisositteet ovat samanlaista kauppatavaraa kuin osoitteetkin. Niitä myydään suoramarkkinointifirmoille. - ellensellen
Koneelleni ei mainosroskapostia ole tullut, mutta englannin kielisiä kerjäyskirjeitä kymmeniä.Pistelen ne avaamattomina roskiin. Miulla on kolmekin eri sähköpostiosoitetta ja näitä kerjuita tulee vaan yhteen. Pitäisiköhän lopettaa sen käyttö kokonaan? Voiko sen poistaa vai jättää vaan käyttämättömäksi?
- tittakaisa
Jätä vain käyttämättömäksi, jos se on noita ilmaisia ylimääräisiä postilaatikoita, se on helpointa. Esim. Hotmail-postiloota vanheneekin ja poistuu olemasta, ellei siellä käy aina tietyn ajan sisällä asioimassa. Olen minä tuskaantunut johonkin ylimääräiseen postiini, kun tuli niin paljon roskapostia, mutta uuteen ei sitten ole tullutkaan. Esim. Hotmailissa voit itse määritellä myös miten tiukan seulan roskapostille haluat.
- ii-li ek
tittakaisa kirjoitti:
Jätä vain käyttämättömäksi, jos se on noita ilmaisia ylimääräisiä postilaatikoita, se on helpointa. Esim. Hotmail-postiloota vanheneekin ja poistuu olemasta, ellei siellä käy aina tietyn ajan sisällä asioimassa. Olen minä tuskaantunut johonkin ylimääräiseen postiini, kun tuli niin paljon roskapostia, mutta uuteen ei sitten ole tullutkaan. Esim. Hotmailissa voit itse määritellä myös miten tiukan seulan roskapostille haluat.
Joissakin postilaatikoissa on mahdollisuus asetukseen, joilla voi panna karanteeniin tietyistä osoitteista tulevat postit tai sellaiset meilit, jotka sisältävät tietyn sanan tai sanonnan.
Luukusta en ole sellaista löytänyt, mutta ainakin Outlookissa on. Suomi24:n postista en tiedä, kun en ole koskaan käyttänyt sitä kuin kokeillakseni. - kiitoksia
tittakaisa kirjoitti:
jätänpä laatikon lepäämään.
- Hintriika
ii-li ek kirjoitti:
Joissakin postilaatikoissa on mahdollisuus asetukseen, joilla voi panna karanteeniin tietyistä osoitteista tulevat postit tai sellaiset meilit, jotka sisältävät tietyn sanan tai sanonnan.
Luukusta en ole sellaista löytänyt, mutta ainakin Outlookissa on. Suomi24:n postista en tiedä, kun en ole koskaan käyttänyt sitä kuin kokeillakseni.En ole roskapostia sen koommin nähnyt, kun laitoin Outlookin asetuksiin, että "SPAM"-posti poistetaan samantien roskakoristakin (toinen mahdollisuus ohjata suoraan sinne). Kotioloissa en käytä muuta kuin Outlookia, johon ohjautuu kahden eri kotipostilaatikon posti.
Tilanne on näin onnellinen, vaikka viralliset sähköpostiosoitteeni ovat saatavilla internetistä ties kuinka monesta eri paikasta.
Ehkäpä minä en ole edes roskapostin arvoinen... nyyh!
- haluaisin sen pois
vaan en osaa ,pyydän jotain katsomaan.
- Katleija
Poikani antoi sähköpostiosoitteeni Skype mainostajalle koneeltaan. Siitä tuli minulle riesa. Sama mainos tuli monta kertaa vuorokaudessa postilaatikkooni. Lopulta muutin sp-osoitteeni. Siihen loppuivat mainokset. Se on ollut ainoa riesa mikä minulla on ollut tämän 1,5 vuoden aikana, minkä ajan minulla laajakaista on ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075658Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453723Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4552601Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2641641- 871376
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito141322Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321313- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511206