roskaposti

beataBarbara

Aina kun aukaisen tietyn sähköpostin, roskaposti osasto vilkuttaa huomiota.
Onpas joku sentään muistanut!
Monesti jotain lääkemainoksia. Kuinka joku jaksaa?

Sieltä poisto, sitten roskakorista poisto.
Ei silti, etteikö olisi aikaa tehdä noita kiemuroita.

Ihmetyttää vain, mistä ne nappaa noita osoitteita, jotka ovat päällisin puolin katsottuna vielä väärinkin, mutta aina perille löytävät?

Elämän roskaposti, se on sitten jo toinen ongelma, sen suodattaminen.

12

1140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saara.dma

      En tiedä millainen sihti minun postilaatikoissani on, mutta eivät ole enää roskat hyppineet silmille. Joskus aikaisemmin kyllä tuli mitä milloinkin.

      Mitähän se elämän roskaposti olisi? Ehkäpä juorut turhisjulkkisista.

      • aupa

        Kahden viikon poissaolon jälkeen oli kerran melko yllätys vastassa: 170 roskapostia ! Se nosti adrenaalia vereen ja tehtiin estotoimenpiteet.
        Otettiin ilmaiset palomuuri ja virustorjunta. Sen jälkeen olemme jo kaksi vuotta eläneet ilman yhden yhtäkään roskapostia.
        Elämän roskapostiin kuuluu minunkin mielestäni turhisjulkkisjutut ja osin mainokset.


      • aupa kirjoitti:

        Kahden viikon poissaolon jälkeen oli kerran melko yllätys vastassa: 170 roskapostia ! Se nosti adrenaalia vereen ja tehtiin estotoimenpiteet.
        Otettiin ilmaiset palomuuri ja virustorjunta. Sen jälkeen olemme jo kaksi vuotta eläneet ilman yhden yhtäkään roskapostia.
        Elämän roskapostiin kuuluu minunkin mielestäni turhisjulkkisjutut ja osin mainokset.

        Minulle on laitettu sellaiset "muurit"koska en ole ainakaan huomannut tuollaisia haittoja.
        Välillä en saa ystävien laittamia (klikkaa)postia
        auki.
        Tuo virustorjunta käy omine aikoineen tarkastamassa.
        Näkyy vain viesti,että tarkistetaan.


      • tittakaisa
        muori67 kirjoitti:

        Minulle on laitettu sellaiset "muurit"koska en ole ainakaan huomannut tuollaisia haittoja.
        Välillä en saa ystävien laittamia (klikkaa)postia
        auki.
        Tuo virustorjunta käy omine aikoineen tarkastamassa.
        Näkyy vain viesti,että tarkistetaan.

        Olen hyvin hyvin tarkka siitä, kenelle annan varsinaisen tärkeän sähköpostiosoitteeni. Vähänkin epävarmalle kohteelle annan jonkin ns. roskapostiosoitteeni, johon tuleekin sitten jonkin verran roskapostia. Kannattaa siis pitää toista postiosoitetta, onhan ilmaisia posteja lukuisiakin mm. Luukku.com, Hotmail.com, Netti.fi, Suomi24.fi, joihin voi ohjata epävarmemmat tulevat postit.


    • ii-li

      ...milloinkaan roskapostia. Ei edes silloin, kun minulla ei ollut koneessa minkäänlaisia suojauksia.

      Se johtuu siitä, että en koskaan anna sähköpostiosoitettani millekään firmalle ellen ole täysin varma luotettavuudesta. Suomalaiset sivustot ja useimmat rehelliset ulkomaiset sivustot yleensä aina antavat mahdollisuuden estää mainosten lähettämisen.

      Jos haluaa tutkia sellaisia ulkomaisia sivuja, jotka edellyttävät sähköpostin kertomista, niin sitä varten pitää olla toinen sähköposti ja varautua siihen, että se on sitten täynnä roskapostia.

      PS: Sähköpostisositteet ovat samanlaista kauppatavaraa kuin osoitteetkin. Niitä myydään suoramarkkinointifirmoille.

    • ellensellen

      Koneelleni ei mainosroskapostia ole tullut, mutta englannin kielisiä kerjäyskirjeitä kymmeniä.Pistelen ne avaamattomina roskiin. Miulla on kolmekin eri sähköpostiosoitetta ja näitä kerjuita tulee vaan yhteen. Pitäisiköhän lopettaa sen käyttö kokonaan? Voiko sen poistaa vai jättää vaan käyttämättömäksi?

      • tittakaisa

        Jätä vain käyttämättömäksi, jos se on noita ilmaisia ylimääräisiä postilaatikoita, se on helpointa. Esim. Hotmail-postiloota vanheneekin ja poistuu olemasta, ellei siellä käy aina tietyn ajan sisällä asioimassa. Olen minä tuskaantunut johonkin ylimääräiseen postiini, kun tuli niin paljon roskapostia, mutta uuteen ei sitten ole tullutkaan. Esim. Hotmailissa voit itse määritellä myös miten tiukan seulan roskapostille haluat.


      • ii-li ek
        tittakaisa kirjoitti:

        Jätä vain käyttämättömäksi, jos se on noita ilmaisia ylimääräisiä postilaatikoita, se on helpointa. Esim. Hotmail-postiloota vanheneekin ja poistuu olemasta, ellei siellä käy aina tietyn ajan sisällä asioimassa. Olen minä tuskaantunut johonkin ylimääräiseen postiini, kun tuli niin paljon roskapostia, mutta uuteen ei sitten ole tullutkaan. Esim. Hotmailissa voit itse määritellä myös miten tiukan seulan roskapostille haluat.

        Joissakin postilaatikoissa on mahdollisuus asetukseen, joilla voi panna karanteeniin tietyistä osoitteista tulevat postit tai sellaiset meilit, jotka sisältävät tietyn sanan tai sanonnan.

        Luukusta en ole sellaista löytänyt, mutta ainakin Outlookissa on. Suomi24:n postista en tiedä, kun en ole koskaan käyttänyt sitä kuin kokeillakseni.


      • kiitoksia
        tittakaisa kirjoitti:

        Jätä vain käyttämättömäksi, jos se on noita ilmaisia ylimääräisiä postilaatikoita, se on helpointa. Esim. Hotmail-postiloota vanheneekin ja poistuu olemasta, ellei siellä käy aina tietyn ajan sisällä asioimassa. Olen minä tuskaantunut johonkin ylimääräiseen postiini, kun tuli niin paljon roskapostia, mutta uuteen ei sitten ole tullutkaan. Esim. Hotmailissa voit itse määritellä myös miten tiukan seulan roskapostille haluat.

        jätänpä laatikon lepäämään.


      • Hintriika
        ii-li ek kirjoitti:

        Joissakin postilaatikoissa on mahdollisuus asetukseen, joilla voi panna karanteeniin tietyistä osoitteista tulevat postit tai sellaiset meilit, jotka sisältävät tietyn sanan tai sanonnan.

        Luukusta en ole sellaista löytänyt, mutta ainakin Outlookissa on. Suomi24:n postista en tiedä, kun en ole koskaan käyttänyt sitä kuin kokeillakseni.

        En ole roskapostia sen koommin nähnyt, kun laitoin Outlookin asetuksiin, että "SPAM"-posti poistetaan samantien roskakoristakin (toinen mahdollisuus ohjata suoraan sinne). Kotioloissa en käytä muuta kuin Outlookia, johon ohjautuu kahden eri kotipostilaatikon posti.

        Tilanne on näin onnellinen, vaikka viralliset sähköpostiosoitteeni ovat saatavilla internetistä ties kuinka monesta eri paikasta.

        Ehkäpä minä en ole edes roskapostin arvoinen... nyyh!


    • haluaisin sen pois

      vaan en osaa ,pyydän jotain katsomaan.

    • Katleija

      Poikani antoi sähköpostiosoitteeni Skype mainostajalle koneeltaan. Siitä tuli minulle riesa. Sama mainos tuli monta kertaa vuorokaudessa postilaatikkooni. Lopulta muutin sp-osoitteeni. Siihen loppuivat mainokset. Se on ollut ainoa riesa mikä minulla on ollut tämän 1,5 vuoden aikana, minkä ajan minulla laajakaista on ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1489
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1106
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      175
      812
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      595
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe