Formatointi miten?????

putsausta

Haluaisin formatoida "kovon" ja aloittaa puhtaalta pöydältä,tietääkö viisaammat onko olemassa HELPPOJA ohjelmia joilla( tälläinen aloittelijakin) voisi tetävästä suoriutua. Tai antaisko joku seikka peräiset ohjeet miten suoritan formatoinnin. Malliin, ensin teet sitä ja painaset siitä ja sitten kun se on valmis ajat sen sisään ja niin eespäin. Ja täytyykö olla joitakin käynnistys ohjelmia win 2000 käyttis levyn lisäksi. Kiitän ja kumarran näin etukäteen.

7

4856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pertsa_

      Kovosi formatoituu samalla, kun asennat Win2000:n puhtaana asennuksena (ei päivityksenä) uudestaan. Et tarvitse muuta kuin 2000:n asennuslevyn, jolla käynnistät koneesi suoraan. Käyttiksen asennuksen edetessä asennusohjelma näkee että kiintolevyllä on jo vanha Windows-versio ja varoittaa, että jos asennusta jatketaan kaikki tieto kovolta häviää. Jos näin haluat, jatkat vain asentamista ja käyttiksen asennuksen jälkeen voit aloittaa puhtaalta pöydältä.

    • putsausta

      No entä sitten miten saan putsattua entiset asennus kerrat( näyttää aina kun ajaa käyttö järjestelmää uusiksi) ja sitten kun avaat taas tietokoneen tulee näytölle 5 (tässä koneessa 5 ) rinnakkaisohjelma asennusta joista ylin on se viimeisin ja toimiva, muuita ei pitäs ollaa ja ei siellä olekkaan, mutta miten saan koneen uskomaan ettei rinnakkaisia ole.Miten poistan tämän turhan "kyselyn"

      • yölentäjä

        ei boottaa rompulta vaan tarvii 4 käynnistysdiskettiä jotka sillä rompulla tosin voi tehdä.
        Näin ainakin minulla. Voi olla erilaisia versioita... en kinaa siitä.
        Asennuksessa kannattaa poistaa koko osio missä ne vanhat on, ja luoda sitten uusi osio johon uusi asennus menee.
        Ohjelma kyllä kysyy ja neuvoo selkeästi.
        Näin saat formatoitua koneesi yksinkertaisesti.
        Kun olet luonut uuden osion, tahtoo asennus alustaa sen... siitä vaan


      • BIOS ongelmana
        yölentäjä kirjoitti:

        ei boottaa rompulta vaan tarvii 4 käynnistysdiskettiä jotka sillä rompulla tosin voi tehdä.
        Näin ainakin minulla. Voi olla erilaisia versioita... en kinaa siitä.
        Asennuksessa kannattaa poistaa koko osio missä ne vanhat on, ja luoda sitten uusi osio johon uusi asennus menee.
        Ohjelma kyllä kysyy ja neuvoo selkeästi.
        Näin saat formatoitua koneesi yksinkertaisesti.
        Kun olet luonut uuden osion, tahtoo asennus alustaa sen... siitä vaan

        Kyllä se käynnistyy rompultakin. Kaikki versiot. Ongelmana on se että tuohon aikaan kun windows 2000 esiteltiin, ei ollut yhtä tapaa käynnistää konetta CD:ltä ja... kaikki BIOS:sit eivät siitä suoriudu. Mitä uudempi kone, sen varmemmin käynnistyy asennus CD:ltä suoraan.


      • yölentäjä kirjoitti:

        ei boottaa rompulta vaan tarvii 4 käynnistysdiskettiä jotka sillä rompulla tosin voi tehdä.
        Näin ainakin minulla. Voi olla erilaisia versioita... en kinaa siitä.
        Asennuksessa kannattaa poistaa koko osio missä ne vanhat on, ja luoda sitten uusi osio johon uusi asennus menee.
        Ohjelma kyllä kysyy ja neuvoo selkeästi.
        Näin saat formatoitua koneesi yksinkertaisesti.
        Kun olet luonut uuden osion, tahtoo asennus alustaa sen... siitä vaan

        nimittäin alkuperäinen sekä alkuperäisestä tehty image joka poltettu sitten levylle.

        Jos on tehty vain kopio esim. nerolla tyyliin kopioi levy niin tästä kopiosta ei tule boottaava.


    • Eli asentaessa W2K:ta kohdassa jossa mahdollisuus poistaa osio/osiot niin poista osio. Tämän jälkeen asennus kysyy alustetaanko FAT32 vai NTFS tiedostojärjestelmään niin valitset NTFS:n.

      • Nimetön

        Kiitti oikeeeeeen paljon neuvoistanne, kun kaikki neuvonne niputti ja toimi sen mukaan formatointi onnistui. Kiitti vielä kerran!!!!!!!!!!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe