Minkälaisia oireita muilla vko alkion siirron jälkeen?

piinailija

...siis onko muilla kokemuksia ,että olisi menkkamaisia oireita mutta raskaus olisi silti alkanut? Ja muutenkin samassa tilanteessa olevat joille alkion siirto tehty ja lugesteron menossa, millaisia oireita teillä on? olis kiva kuulla, ettei tarvii yksin pähkäillä...vielä ei ole vuoto ainakaan alkanut, mut viikko vielä testiin.

25

53135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sofia

      Täällä on ihan sama tilanne...Vielä melkein viikko testiin, ja pikkusen jännittää.Mulla on tehty pakastetun alkion siirto, ja menossa Lugesteron sekä etsrogeeni. Eli olo hieman väsynyt, turpea jne. Mulla on myös ollut menkkamaisia tuntemuksia; mahaa kiristää, supistelee, on vähäistä kipua molemmin puolin alavatsaa, ja nyt on alaselkä kipeä.Vuoto ei oo alkanut onneksi, siirrosta tänään 10 päivää...Viimeksi en muista, että olisi ollut tällaista oloa, mutta silloin tehtiinkin koko homma, eli punktio jne, joten toki mahan seutu oli kipeä ja arka, mutta ei tällä tavalla. Eli eikös toivota, että alkio on kiinnittynyt, ja ollaan raskaana!!Onnea!!!

      • piinailija

        todellakin, et meillä molemmilla olis alkio kiinnittynyt. mulla siis eka ivf hoito menossa ja kaksi alkiota pakkasessa, jos tämä ei onnistu...millainen hoitohistoria teillä?


      • sofia
        piinailija kirjoitti:

        todellakin, et meillä molemmilla olis alkio kiinnittynyt. mulla siis eka ivf hoito menossa ja kaksi alkiota pakkasessa, jos tämä ei onnistu...millainen hoitohistoria teillä?

        Meillä takana 3 ivf-hoitoa, vasta viimeisimmästä jäi pakkaseen 2 alkiota, jota nyt siirrettiin.Eli takana muutama tuskallinen vuosi ja monta ikävää pettymystä. Mutta on pakko jaksaa toivoa, että vielä onnistuu. Ollaan koko ajan oltu hoidossa julkisella puolella (OYS),ja nyt jos ei onnistu, niin täytynee jatkaa yksityisellä. Mulla on punktiot olleet lisäksi tosi hankalia, ja viimeksi jouduinkin sairaalaan yöksi sen jälkeen. Tuskin enää yritettäsiinkään tehdä sitä ilman nukutusta...Mutta tässä vaiheessa ei auta kuin toivoa parasta. Sain huomiselle ajan polille, tehdään labroja ja ultra. Sillon jo näkee (kai) onko tärpänny (KÄÄK). Jännittää!


      • piinailija
        sofia kirjoitti:

        Meillä takana 3 ivf-hoitoa, vasta viimeisimmästä jäi pakkaseen 2 alkiota, jota nyt siirrettiin.Eli takana muutama tuskallinen vuosi ja monta ikävää pettymystä. Mutta on pakko jaksaa toivoa, että vielä onnistuu. Ollaan koko ajan oltu hoidossa julkisella puolella (OYS),ja nyt jos ei onnistu, niin täytynee jatkaa yksityisellä. Mulla on punktiot olleet lisäksi tosi hankalia, ja viimeksi jouduinkin sairaalaan yöksi sen jälkeen. Tuskin enää yritettäsiinkään tehdä sitä ilman nukutusta...Mutta tässä vaiheessa ei auta kuin toivoa parasta. Sain huomiselle ajan polille, tehdään labroja ja ultra. Sillon jo näkee (kai) onko tärpänny (KÄÄK). Jännittää!

        sitten heti kertomaan, että mitä siellä näkyi! Onnea matkaan!


      • sofia
        piinailija kirjoitti:

        sitten heti kertomaan, että mitä siellä näkyi! Onnea matkaan!

        Otettiin verikokeet (hCG), ja tulos oli alle 1, eli negatiivinen...Pikkusen paha mieli...Ultraa ei edes tehty, mutta nyt jäi vaivaamaan, että olisko pitänyt pyytää, olis sitten omin silmin nähnyt tilanteen. Lääkäri oli kyllä mukava,ja sanoi, että julkisella puolella saa vielä jatkaa. Toisaalta tekisi mieli heti pyytää uutta aikaa hoidon aloittamista varten, mutta olisikohan parempi odotella syksyyn..Liian raskasta nyt miettiä.Onnea sinulle, kerro miten kävi!!!


      • piinailija
        sofia kirjoitti:

        Otettiin verikokeet (hCG), ja tulos oli alle 1, eli negatiivinen...Pikkusen paha mieli...Ultraa ei edes tehty, mutta nyt jäi vaivaamaan, että olisko pitänyt pyytää, olis sitten omin silmin nähnyt tilanteen. Lääkäri oli kyllä mukava,ja sanoi, että julkisella puolella saa vielä jatkaa. Toisaalta tekisi mieli heti pyytää uutta aikaa hoidon aloittamista varten, mutta olisikohan parempi odotella syksyyn..Liian raskasta nyt miettiä.Onnea sinulle, kerro miten kävi!!!

        Vai sellasta sitten, kyllä kai siihen on uskominen vaikkei ultraa ottaneetkaan. Mulla nyt pp8 ja välillä vieläkin vatsaan koskee menkkamaisesti =/ Muita oireita ei ole. Saas nyt sit nähdä kuin käy, mut jotenki vaa sellanen tunne ettei ole tärpännyt..Ilmoittelen kyllä!
        Ja jaksamisia sulle!


      • odottavamieli

        Itse olin ensimmäisessä ivf hoidossa ja viikon jälkeen alkoi pientä menkkamaista oireilua. Ja testin tein 13päivänä ja negatiivista näytti. Tätä jotenkin osasin odottaa kun olotilat välillä niin menkkamaiset. Vaikka mitään vuotoa ei tullut. Myös lievää pahoinvointia oli muutamana päivänä sekä rinnat oli tosi arat aika nopeasti alkion siirron jälkeen mutta se katosi.


    • Itselläni myös tällä viikolla tehty punktio ja siirrot. Punktio ei mennyt ihan normaalin kaavan mukaan. Toisen puolen rakkula niin korkealla, että jouduttiin menee kohtulihaksen läpi. Osittain siis myös tästä johtuen olen kärsinyt suhteellisen kovista kivuista. Kivut ovat olleet hyvin menkkamaisia. Alamaha ja -selkä ovat kipeitä ja välillä tuntuu kuinka ala maha kramppaa. huono-oloisuutta on ollut. Tänään oksensin aamulla ensimmäisen kerran. Siirto tehty kaksi päivää sitten. En tiedä onko tuo pahoinvointi merkkinä raskaudesta vai reagoiko mahani muuten vaan näihin kipuihin näin. Puolitoista viikkoa aikaa testiin. Ei auta muuta kuin odottaa ja toivoa parasta.
      Tämä on meidän toinen yritys. Ensimmäinen loppui punktioon.

      • piinailija

        sanoi, että siirron jälkeen menee n. vko ennen kuin alkio kiinnittyy, jos kiinnittyy, mut toivotaan silti, et sulla pahoinvointi johtuu siitä, että olet raskaana, ei näistä tiiä =) Tsemppii meille kaikille ja alkioille jotain tarrasukkia, et pysyvät kiinni!


      • --''

        Hei!

        Minä olin myös tällä vkolla punktiosta ja torstaina alkionsiirrossa.
        Alkiohan ei vielä kiinnity, vaan nyt sen pitäisi jatkaa jakautumista vielä eteenpäin.

        Feebee, eihän sinulle ole vain kehittymässä voimakas hyperstimulaatio, kun sinulla on ollut pahoinvointia? Usein se voi olla merkki siitä, että nestettä on alkanut kertymään vatsaonteloon liiaksi.

        Myös keltarauhaslääkityshän voi aiheuttaa sivuvaikutuksena pahoinvointia..

        Tsemppiä ja toivotaan plussaa tänne palstalaisten keskuuteen.


    • .........

      mulle tehtiin punktio kaks viikkoo sitten ja siirto kahden päivän päästä punktiosta.mulla ei ole ollut mitään oireita ja tänään ois pitänyt mennä verikokeeseen,missä ois selvinnyt olenko raskaana.en sinne kuitenkaan töiden takia ehtinyt,eli en vielä tiedä mikä on tulos.menkat ei ole kyllä alkanut,eikä todellakaan mitään erikoisia oireita ole.no täytyy tässä jännäillä maanantaihin,jolloin pääsen verikokeeseen..

      • piinailija

        hyvät hermot sitten ku pystyit olla menemättä testiin, mua ei olis varmaan mikään pidätelly. Tsemppii, et tulos olis positiivinen!


      • hyvät hermot
        piinailija kirjoitti:

        hyvät hermot sitten ku pystyit olla menemättä testiin, mua ei olis varmaan mikään pidätelly. Tsemppii, et tulos olis positiivinen!

        takana kuusi vuotta yritystä ja viisi ivf:ää,eli yritän olla innostumatta liikaa,ei ole siten niin paha niellä pettymystä.tosin täytyy myöntää,että nyt vois jopa onnistua.kerron sitten ku tiedän..


      • piinailija
        hyvät hermot kirjoitti:

        takana kuusi vuotta yritystä ja viisi ivf:ää,eli yritän olla innostumatta liikaa,ei ole siten niin paha niellä pettymystä.tosin täytyy myöntää,että nyt vois jopa onnistua.kerron sitten ku tiedän..

        laitoin aamulla vessassa lugesteronia tuli jo ensimmäisiä viitteitä menkoista...Kyllä mua niin paljon suoraan sanottuna v..uttaa!!! Sit ei muuta ku pakastetuilla yrittämään seuraavaks. meillä on pakkasessa vaan 2 alkiota, mietitään uskaltaisko siirtää molemmat vai vaan 1 jolloin toinen tavallaan jää käyttämättä koska ei voi pakastaa uudelleen, ovat samassa oljessa. Kokemuksia, mielipiteitä? Olis ainaki tuplamahis...


      • piinailija kirjoitti:

        laitoin aamulla vessassa lugesteronia tuli jo ensimmäisiä viitteitä menkoista...Kyllä mua niin paljon suoraan sanottuna v..uttaa!!! Sit ei muuta ku pakastetuilla yrittämään seuraavaks. meillä on pakkasessa vaan 2 alkiota, mietitään uskaltaisko siirtää molemmat vai vaan 1 jolloin toinen tavallaan jää käyttämättä koska ei voi pakastaa uudelleen, ovat samassa oljessa. Kokemuksia, mielipiteitä? Olis ainaki tuplamahis...

        Moi!
        Älä vielä heitä toivoa. Jostakin olen kuullut, että alkion kiinnittyessä saattaa tulla hieman veristä vuotoa ja esiintyä hieman kipuja. Tässä on linkki, jossa kerrotaan alkion kiinnittymisestä ja siinä mainitaan, joskus saataa esiintyä vuotoa.

        http://groups.msn.com/lapsettomuus/alkionkiinnittyminenjaimplantaatiovuotokuvina.msnw

        Joten älä vielä menetä toivoasi

        Pidetään toivoa yllä testipäivään saakka!

        ja muista jokainen meistä on yksilä. Jokaisella nää asiat tapahtuu hieman eri tavalla


      • oli sama kysymys
        piinailija kirjoitti:

        laitoin aamulla vessassa lugesteronia tuli jo ensimmäisiä viitteitä menkoista...Kyllä mua niin paljon suoraan sanottuna v..uttaa!!! Sit ei muuta ku pakastetuilla yrittämään seuraavaks. meillä on pakkasessa vaan 2 alkiota, mietitään uskaltaisko siirtää molemmat vai vaan 1 jolloin toinen tavallaan jää käyttämättä koska ei voi pakastaa uudelleen, ovat samassa oljessa. Kokemuksia, mielipiteitä? Olis ainaki tuplamahis...

        Sama mietintä oli itsellä ja pitkien ja vaikeiden pohdintojen jälkeen päätös oli se että ei voi heittää toista roskiin ja että kaksosraskauden todennäköisyys on niin pieni että mieluummin pelkään sitä kuin tätä että koskaan ei onnistukkaan. Eli ensi viikolla PAS issa siirretään kaksi alkiota.
        Ja toivottavasti eilinen vuoto oli väärä hälyytys.


      • piinailija kirjoitti:

        laitoin aamulla vessassa lugesteronia tuli jo ensimmäisiä viitteitä menkoista...Kyllä mua niin paljon suoraan sanottuna v..uttaa!!! Sit ei muuta ku pakastetuilla yrittämään seuraavaks. meillä on pakkasessa vaan 2 alkiota, mietitään uskaltaisko siirtää molemmat vai vaan 1 jolloin toinen tavallaan jää käyttämättä koska ei voi pakastaa uudelleen, ovat samassa oljessa. Kokemuksia, mielipiteitä? Olis ainaki tuplamahis...

        ...alkiot..?Onkohan lie yleinenkin tapa pakastaa alkioita sillä tavalla?Kysyn,jos joskus itsekin saisimme alkioita pakkaseen.Toivotan ihan mahottomasti tsemiä ja VOIMAHALEJA sulle!!!!:)


      • Piinailija
        mansku1 kirjoitti:

        ...alkiot..?Onkohan lie yleinenkin tapa pakastaa alkioita sillä tavalla?Kysyn,jos joskus itsekin saisimme alkioita pakkaseen.Toivotan ihan mahottomasti tsemiä ja VOIMAHALEJA sulle!!!!:)

        pakastaa kaksi alkiota samassa oljessa vaikkakin tuntuu hölmöltä kun meilläkään ei ollut enempää kuin ne kaks eli jos siirrettäis vaan se yks niin se toinen viimeinen ainokainen menis roskiin...
        Nyt alkoi tänään menkat ja soitin vl:oon et mitä tehdä ni kuulemma luget voi lopettaa sekä raskaustestin voi unohtaa. Nämä ja seuraavat menkat saa tulla ja kolmansien aikana varataan sit aikaa Pas ultraan, kiva odottaa niin kauan =(


      • Hengessä mukana!
        Piinailija kirjoitti:

        pakastaa kaksi alkiota samassa oljessa vaikkakin tuntuu hölmöltä kun meilläkään ei ollut enempää kuin ne kaks eli jos siirrettäis vaan se yks niin se toinen viimeinen ainokainen menis roskiin...
        Nyt alkoi tänään menkat ja soitin vl:oon et mitä tehdä ni kuulemma luget voi lopettaa sekä raskaustestin voi unohtaa. Nämä ja seuraavat menkat saa tulla ja kolmansien aikana varataan sit aikaa Pas ultraan, kiva odottaa niin kauan =(

        Ja toivotan onnea seuraavaan kertaan ja VOIMIA seuraavan hoidon alkuun!!!!Joo,odottaminen inhottavaa!!!!Kiitos tiedosta mitä tulee noihin "pakkasukkoihin"!TSEMIHALEJA SULLE!!!


      • Piinailija
        Hengessä mukana! kirjoitti:

        Ja toivotan onnea seuraavaan kertaan ja VOIMIA seuraavan hoidon alkuun!!!!Joo,odottaminen inhottavaa!!!!Kiitos tiedosta mitä tulee noihin "pakkasukkoihin"!TSEMIHALEJA SULLE!!!

        Tsemihaleistas, onnea ja voimia tarvitaan!!!
        Sitä samaa sinulle sekä myös muille näitten asioitten kans painiville! On huojentavaa tietää ettei ole ainoa joka tästä lapsettomuudesta kärsii!


      • sofia
        Piinailija kirjoitti:

        Tsemihaleistas, onnea ja voimia tarvitaan!!!
        Sitä samaa sinulle sekä myös muille näitten asioitten kans painiville! On huojentavaa tietää ettei ole ainoa joka tästä lapsettomuudesta kärsii!

        voi itku, kun ei tärpännyt...Mutta ei kannata antaa periksi! Ollaan sitkeitä!Tsemppiä ja voimia!


    • tupu3

      Olen itse samassa tilanteessa ja kun kysyin asiaa hoitavalta lääkäriltä niin hän sanoi että ei pitäisi menkkojen alkaa ja vaikka raskaus ei alkaisikaan niin lugesteron estää menkkojen tulemisen. Jos vuoto alkaa niin ainakin minua kehotettiin ottamaan klinikalle yhteyttä.

    • tähdenlento1

      minulle todettii juuri että vaikka menkkamaista vuotoa tulisikin niin pitää jatkaa lugejen käyttöä, on käynyt kuulemma niin että joku oli lopettanut niiden käytön vaikka raskaus olikin alkanut!

    • AvroraK

      Minulle tehttiin pakastetun alkion siirto 17 päivää sitten, ja vaikka on ollut hiemän veristä vuotoa jo viikon aikana, alkio on kiinittynyt ja raskaus on todettu. Kuulema, joskus hormonihoito saataa aiheuttaa vuotoa ja kipuja

    • EnsikertalainenIVF

      Ihanaa kuulla, että jollakin on raskaus alkanut menkkamaisista kivuista huolimatta. Minulla on pp7 menossa ja muutamana päivänä on alavatsaa vihlonut menkkakipumaisesti. Rinnat ovat olleet turpeat, valtavat ja kipeät viikon takaisesta tuoresiirrosta asti. Varmaan luget turvottaa. Muita oireita minulla ei kuitenkaan ole. On kuitenkin epätodellista ajatella, että alkio olisi kiinnittynyt. Menkkakivut lannistivat, mutta onhan tässä vielä molemmat lopputulokset mahdollisia. Odotellaan vielä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe