Inkivääri

Inkku....

Olen kuulut, että inkivääristä ois apua nivelvaivoihin.
Onko mitään järkeä ostaa kalliitä luontaistuotteita. Eikö inkivääriä voi käyttää muutenkin. Onhan inkivääri mausteita myytävänä kaupassa.
Käyttäkö kukaan ja miten ?

50

94095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Angelingus_Aer

      Kasvin syötävä osa on juurakko, jota saa siis kaupasta :) Tuoretta inkivääriä voi laittaa liha-ja kalaruokiin muun muassa... Lääkkeenä kuumeseen ja nivelkipuihin muunmuassa, mun käsittääkseni siinä vaikuttaa joku ginsengainesysteemi :) Mutta juu, ainakin tuoreena sitä saa, kato myös maustehyllystä tai kysele luontaistuote kaupasta, joka tosin on kalliimpi hoitomuoto... Yleensä noita luonnon parannuksia pitää käyttää useempi kuukausi että alkaa toimia.

    • maukka

      kuka viitsii syödä inkivääriä?? Mulle ainakin on ihan sama vaikka joutuu maksamaan, mutta otan totisesti mieluummin pillerinä

    • Heli

      Kannattaa tutustua intialaiseen ruuanlaittoon, tulee makua ruokiin! Inkiväärin lisäksi kurkumaa ja reilusti valkosipulia. Inkivääri on muuten tosi väkevä aine! Olen käyttänyt inkivääri kapseleita niin, että puristan sen öljyn sieltä kapselin sisältä manteliöljyn joukkoon (laimennan siis) ja käyttänyt hartiahierontaöljynä. Jos sitä hieroo laimentamattomana, niin se kirvelee iholla ja aremmalla iholla se kirvelee laimennettunakin, ihmettelen miten kenenkään maha voi sitä kestää. No en kyllä ole huomannut mitään erinomaisia vaikutuksia, tosin käyttökin on ollut toisaikaista, mutta tohon maustekäyttöön olen ihastunut. Tuoretta inkivääriä kuoritaan ja raastetaan ainakin noin sentin siivu kolmen hengen ruokaan, ei kovin paljon siis.

      • Inkivääri 2007

        Mistä olet hankkinut noita kapselaita?


    • Seotsemän miehen voima

      No otappa sitä joka päivä, ja kerro 3 kk:den kuluttua paljonko säästit, ja saitko apua ?

      Nimittäin pilaat mahasi, inkivääri polttaa mahasi takuuvarmasti pitkäaikaiskäytössä, jos sitä alat tuosta noin vaan nakkelemaan naamaasi. Valmiseeksi (puriste-kapseli) on otettu tämä puoli huomioon, etteivät ärsytä mahaa.

      Kyllä se toimii alkuperäisessä muodossaankiin, ja näennäissäästöä tulee, mutta mikä on mahan hinta, joka siitä sairastuu.

      • AKTIIVI KÄYTTÄJÄ

        niin, käytän siis raakaa inkivääriä PÄIVITTÄISESSÄ ruoanlaitossa, se kun kuuluu itämaiseen (intial.) ruokakulttuuriin.
        en ole huomannut vatsanväänteitä, enkä usko niiden enää alkavan INKIVÄÄRIN johdosta,
        sillä takana on 30 vuoden päivittäinen käyttö.
        (samoin kuin valkosipulin ja chilin)
        HAUSKAA JA TERVEELLISTÄ KEVÄTTÄ KAIKILLE !
        t.inkku inkifäär


      • keitteestä
        AKTIIVI KÄYTTÄJÄ kirjoitti:

        niin, käytän siis raakaa inkivääriä PÄIVITTÄISESSÄ ruoanlaitossa, se kun kuuluu itämaiseen (intial.) ruokakulttuuriin.
        en ole huomannut vatsanväänteitä, enkä usko niiden enää alkavan INKIVÄÄRIN johdosta,
        sillä takana on 30 vuoden päivittäinen käyttö.
        (samoin kuin valkosipulin ja chilin)
        HAUSKAA JA TERVEELLISTÄ KEVÄTTÄ KAIKILLE !
        t.inkku inkifäär

        Ruoan laitossa on ihan eri asia, mutta monet ovat tehneet inkivääristä keitettä, niinkuin teetä. Tehoaa kuulema hyvin, mutta monet on valittanu, että joutuivat lopettamaan sen touhun, kun se kävi mahan limakalvojen päälle ja aiheutti sitten mahan poltteita.


      • terveyden puolesta
        keitteestä kirjoitti:

        Ruoan laitossa on ihan eri asia, mutta monet ovat tehneet inkivääristä keitettä, niinkuin teetä. Tehoaa kuulema hyvin, mutta monet on valittanu, että joutuivat lopettamaan sen touhun, kun se kävi mahan limakalvojen päälle ja aiheutti sitten mahan poltteita.

        Käytän inkivääriä säännöllisesti niveloireisiin. Teen tuoreesta inkivääristä lientä, jonka laimenna sopivan miedoksi, ja juon sitä päivittäin. Ei ole tullut mitään vatsaoireita pitkän käytön aikana. Eikä inkivääri luonnontuotteena polta vatsan kalvoja,sitä ei ole missään tutkimuksissa todettu.


      • rauhoittaa vatsaa
        keitteestä kirjoitti:

        Ruoan laitossa on ihan eri asia, mutta monet ovat tehneet inkivääristä keitettä, niinkuin teetä. Tehoaa kuulema hyvin, mutta monet on valittanu, että joutuivat lopettamaan sen touhun, kun se kävi mahan limakalvojen päälle ja aiheutti sitten mahan poltteita.

        Olet jotenkin ymmärtänyt jonkin asian väärin, nimen omaan inkivääristä(tuoreesta) uutettu tee, eli haudutettu, nimen omaan rauhoittaa vatsaa, ei ärsytä, vatsataudeissakin kannattaa ottaa inkivääri teetä, kiinalaiseen lääketieteeseen kuuluu vatsan toimintaa edistävänä sekä rauhoittavana inkivääri, itse myös kokenut tämän, vatsa voi paremmin, toki voi olla montaa mieltä mutta oma ja luettu tieto tukee inkiväärin vatsaa hoivaava vaikutus!


      • Susmer

        Inkivääri,siis tuoreena esim. teen joukossa nautittuna ei todellakaan aiheuta vatsavaivoja. Vaan päinvastoin pitkään erilaisista vatsavaivoista ja huonosta ruuansulatuksesta kärsineenä sain juuri inkivääristä mahtavan avun vatsalleni ja siinä sivussa flunssan oireita lievittävä kasvi. Tottumattoman kannattaa kuitenkin aloitella tuoreen inkiväärin kanssa varoen koska se on melko pippurinen maku ennenkuin tottuu.Vähän samaan tapaan kuin valkosipuli ja chili. Oma suosikkini on sitruunalla maustettu vihreä tee,siihen aavistus sokeria ja raastettua tuoretta inkivääriä ja avot;) menee niin kuumana kuin kylmänäkin.Ei muuta kuin kokeilemaan.


      • pitsa
        terveyden puolesta kirjoitti:

        Käytän inkivääriä säännöllisesti niveloireisiin. Teen tuoreesta inkivääristä lientä, jonka laimenna sopivan miedoksi, ja juon sitä päivittäin. Ei ole tullut mitään vatsaoireita pitkän käytön aikana. Eikä inkivääri luonnontuotteena polta vatsan kalvoja,sitä ei ole missään tutkimuksissa todettu.

        Raastan inkiväärin tuoreena.Ensin tietenkin olen juuren kuorinut.Laitan 2 dl maitoa ja raastetun raa;an inkiväärin joukkoon ja sitten mikroon 2 minuuttia.Siinä minun terveysjuomani.Ei ole tullut mahavaivoja,mutta nivelsärky on vähentynyt.Juomasta tulee hieman juustomaista,niinkuin raejuusto.Ne syön erikseen.Maku ei tietenkään ole paras mahdollinen,joten lisään hieman sokeria.Terveysjuoma on valmis!


      • scevola1
        Susmer kirjoitti:

        Inkivääri,siis tuoreena esim. teen joukossa nautittuna ei todellakaan aiheuta vatsavaivoja. Vaan päinvastoin pitkään erilaisista vatsavaivoista ja huonosta ruuansulatuksesta kärsineenä sain juuri inkivääristä mahtavan avun vatsalleni ja siinä sivussa flunssan oireita lievittävä kasvi. Tottumattoman kannattaa kuitenkin aloitella tuoreen inkiväärin kanssa varoen koska se on melko pippurinen maku ennenkuin tottuu.Vähän samaan tapaan kuin valkosipuli ja chili. Oma suosikkini on sitruunalla maustettu vihreä tee,siihen aavistus sokeria ja raastettua tuoretta inkivääriä ja avot;) menee niin kuumana kuin kylmänäkin.Ei muuta kuin kokeilemaan.

        Joo, se on tosi hyvää, siis kylmänäkin. Mä kyllä käytän sokerin asemasta hunajaa.


    • käyttänyt

      Olen käyttänyt kapseleita ja saanut apua nivelvaivoihini.
      Kaikkein voimakkaimmat saattavat kyllä ärsyttää vatsaa. Kapseleita kun on monen vahvuisia.

      Kapselit tulee ottaa ruokailun yhteydessä, ei koskaan tyhjään vatsaan, ja runsaan nesteen kanssa. Itse olen ottanut ruokaillessa ja juon samalla lasillisen vettä.

      Kyllähän monet keittävät tuoreesta inkivääristä juoman jota käyttävät.

      Pidän välillä taukoja. Nyt olen käyttänyt myös ruusunmarjapuristeita, joista löytyy tutkittuakin tietoa. Nimeä ei kai voi mainita.

      • Juluki

        Annanhan nimet juluki vuan.


      • Inkivääri2007

        Terve,

        Mainitsit että olet käyttänyt kappselaita, voitko suositella jotakin merkkiä / eri vahvuuksia... ja mistä niitä löytää / saisi hankittua.


      • apua saanut
        Juluki kirjoitti:

        Annanhan nimet juluki vuan.

        olen käyttänyt inkivääriä kolme vuotta ja apua on ollut syön raakana jugurtin tai piimän kanssa ei tyhjään vatsaan eikä närästä parin sentin pala kerran päivässä lihakset on pehmehät ja nivelet norjat ei sivu vaikutuksia niin kuin särkylääkkeillä


      • Inkivääri2007 kirjoitti:

        Terve,

        Mainitsit että olet käyttänyt kappselaita, voitko suositella jotakin merkkiä / eri vahvuuksia... ja mistä niitä löytää / saisi hankittua.

        Polvikipuja minullakin nyt... iän myötä. Inkiväärin maku ei paras ,mutta kokeiluun.


    • Tazza

      Tervehdys,
      Olen käyttänyt mausteinkivääriä jo monta vuotta ja
      kaikki kolotusvaivat ovat hävinneet. Käytän nimenomaan jauhettua mausteinkivääriä sekoittamalla sitä tazzaan, eli kahvin ja kaakaon sekoitukseen.
      Juon sitä päivittäin ja jos olen matkoilla ja en saa inkivääriä, vaivat palaavat.

      • mirjampeltonen

        Paljonko laitat mausteinkivääriä tazzaasi?


      • Tazza
        mirjampeltonen kirjoitti:

        Paljonko laitat mausteinkivääriä tazzaasi?

        Tervehdys,

        Laitan mausteinkivääriä tazzaan teelusikan kärjellä noin 1/4 teelusikallista. Siis hyvin pientä teelusikallista.


    • kuuskymppinen

      Inkivääri "kuulostaa" järkevältä. - Entä vaikutus seksielämään...?
      En tarkoita, että olisiko erityinen vauhdittaja, mutta ettei vaan himmennä innostusta?

    • Tarleena 54

      Olen käyttänyt raakaa inkivääriä nyt puoli vuotta. Raastan sopivan kokoisen juuren ja säilytän raastetta muovirasiassa jääkaapissa. Syön joka päivä tätä raastettua inkivääriä noin teelusikallisen jugurtin, marjojen ja myslin joukossa. Lisäksi tietysti käytän sitä ruuanlaitossa. Vatsavaivoja ei ole tullut.
      Hyöty: Aamukankeus ja erilaiset kolotukset poissa.

      • matsa

        mulla, mies 57v. sormissa ja varpaissa nivelrikkoa. äidilläni 82 v. sama juttu. haluan kokeilla inkivääriä vaivojen lieventämiseen. Mutta.... en osaa valmistaa juuresta sopivaa miksiä nautittavaksi. kaipaan siis rautalankaohjeita valmistuksesta alusta loppuun. minua kiinnostaa inkiväärin nauttiminen raasteena. siis nyt kysymyksiä:
        -pitää kai ensin pestä
        -kuoritaanko
        -raasteen raekoko, siivuja vai pientä silppua tehosekoittimella.
        -raastetaanko koko juuri vai esim viikon annos
        -kauanko raaste säilyy jääkaapissa
        -jos koko juurta ei raasteta niin miten loput säilötään
        -mikä aika päivästä paras nauttia, mulla joskus univaikeuksia
        -minkä ruoan kanssa paras maku - makuasia kai - antakaa ehdotuksia

        heippa


      • inkkufani
        matsa kirjoitti:

        mulla, mies 57v. sormissa ja varpaissa nivelrikkoa. äidilläni 82 v. sama juttu. haluan kokeilla inkivääriä vaivojen lieventämiseen. Mutta.... en osaa valmistaa juuresta sopivaa miksiä nautittavaksi. kaipaan siis rautalankaohjeita valmistuksesta alusta loppuun. minua kiinnostaa inkiväärin nauttiminen raasteena. siis nyt kysymyksiä:
        -pitää kai ensin pestä
        -kuoritaanko
        -raasteen raekoko, siivuja vai pientä silppua tehosekoittimella.
        -raastetaanko koko juuri vai esim viikon annos
        -kauanko raaste säilyy jääkaapissa
        -jos koko juurta ei raasteta niin miten loput säilötään
        -mikä aika päivästä paras nauttia, mulla joskus univaikeuksia
        -minkä ruoan kanssa paras maku - makuasia kai - antakaa ehdotuksia

        heippa

        Hei,
        Itse olen käyttänyt tuoretta inkivääriä, eli ihan sitä juurta, mitä myydään kaupassa, siten että leikaan siitä noin 1 cm pituisen palan ja pilkon sen pikkukuutioina teemukin pohjalle. Annan liueta teessä noin 2-3 min ja juon sen sit ja yleensä syön niitä inkiväärin palojakin vielä. Se piristää kummasti, sehän myös poistaa nestettä ja parantaa verenkiertoa. Tosin olen ehkä joskus yltynyt käyttään liikaakin ja voi silloin aiheuttaa hermostuneisuutta (ei kantsi juoda illalla).

        Tepsii sika hyvin myös jos flunssa yrittää iskee!!! :)    


      • thinkvision
        matsa kirjoitti:

        mulla, mies 57v. sormissa ja varpaissa nivelrikkoa. äidilläni 82 v. sama juttu. haluan kokeilla inkivääriä vaivojen lieventämiseen. Mutta.... en osaa valmistaa juuresta sopivaa miksiä nautittavaksi. kaipaan siis rautalankaohjeita valmistuksesta alusta loppuun. minua kiinnostaa inkiväärin nauttiminen raasteena. siis nyt kysymyksiä:
        -pitää kai ensin pestä
        -kuoritaanko
        -raasteen raekoko, siivuja vai pientä silppua tehosekoittimella.
        -raastetaanko koko juuri vai esim viikon annos
        -kauanko raaste säilyy jääkaapissa
        -jos koko juurta ei raasteta niin miten loput säilötään
        -mikä aika päivästä paras nauttia, mulla joskus univaikeuksia
        -minkä ruoan kanssa paras maku - makuasia kai - antakaa ehdotuksia

        heippa

        Hei,
        Itse olen käyttänyt tuoretta inkivääriä, eli ihan sitä juurta, mitä myydään kaupassa, siten että leikaan siitä noin 1 cm pituisen palan ja pilkon sen pikkukuutioina teemukin pohjalle. Annan liueta teessä noin 2-3 min ja juon sen sit ja yleensä syön niitä inkiväärin palojakin vielä. Se piristää kummasti, sehän myös poistaa nestettä ja parantaa verenkiertoa. Tosin olen ehkä joskus yltynyt käyttään liikaakin ja voi silloin aiheuttaa hermostuneisuutta (ei kantsi juoda illalla).

        Tepsii sika hyvin jos flunssa yrittää iskee!!! :)    


      • jouka
        matsa kirjoitti:

        mulla, mies 57v. sormissa ja varpaissa nivelrikkoa. äidilläni 82 v. sama juttu. haluan kokeilla inkivääriä vaivojen lieventämiseen. Mutta.... en osaa valmistaa juuresta sopivaa miksiä nautittavaksi. kaipaan siis rautalankaohjeita valmistuksesta alusta loppuun. minua kiinnostaa inkiväärin nauttiminen raasteena. siis nyt kysymyksiä:
        -pitää kai ensin pestä
        -kuoritaanko
        -raasteen raekoko, siivuja vai pientä silppua tehosekoittimella.
        -raastetaanko koko juuri vai esim viikon annos
        -kauanko raaste säilyy jääkaapissa
        -jos koko juurta ei raasteta niin miten loput säilötään
        -mikä aika päivästä paras nauttia, mulla joskus univaikeuksia
        -minkä ruoan kanssa paras maku - makuasia kai - antakaa ehdotuksia

        heippa

        Olen mies 66 vuotta. Nivelsärkyjä esiintynyt lonkassa ja polvissa. Luin muutama vuosi sitten, että inkivääri saattaisi antaa helpotusta vaivoihini. Olen todennut, että näin on. Ostan kaupasta mukuloita ja kuorin ne. Seuraavaksi viipaloin juuret ohuiksi ja laitan talviaikaan uunipellille takan päälle. Kun ne ovat kuivuneet jauhan ne pulveriksi kotitalouskoneen kahvimyllyllä. Kesällä kuivatan kuivurilla. Syömme joka aamu teelusikallisen kaurapuuroon sekoitettuna. Suosittelen. Kivut todella katosivat


      • juupereni

        Eikö juuri "aamukankeus" olisi suotavaa..?


    • thinkvision

      Hei,
      Itse olen käyttänyt tuoretta inkivääriä, eli ihan sitä juurta, mitä myydään kaupassa, siten että leikaan siitä noin 1 cm pituisen palan ja pilkon sen pikkukuutioina teemukin pohjalle. Annan liueta teessä noin 2-3 min ja juon sen sit ja yleensä syön niitä inkiväärin palojakin vielä. Se piristää kummasti, sehän myös poistaa nestettä ja parantaa verenkiertoa. Tosin olen ehkä joskus yltynyt käyttään liikaakin ja voi silloin aiheuttaa hermostuneisuutta (ei kantsi juoda illalla).

      Tepsii sika hyvin jos flunssa yrittää iskee!!! :)

      • Jalmari05

        Eli meillä tehdään näin että kattilaan kolmisen litraa vettä ja yksi iso inkiväärin kimpale, joka kuoritaan ja pilkotaan noin sormenpään kokosiksi palasiksi. Sitten kattila hellalle. Antaa kiehahtaa muutaman minuutin. Kun "liemi" on jäähtynyt niin siivilän läpi pulloihin ja jääkaappiin. Lasillinen päivässä niin riittää pariksi viikoksi.
        Eipä ole niveliä kolottanut eikä vatsatautia ollut puoleen vuoteen vaikka töissä on kiertänyt useampikin mahatautikierros.


    • mehulingolla

      Minä olen sairastanut reumaa 21 vuotta. Olen tehnyt muutaman vuoden inkiväärimehua mehulingolla tuoreesta inkiväärin juuresta. Kun se puristettu inkiväärimehu on niin väkevää ja ärtsyä, niin olen laimentanut sen vedellä suhteessa 1:10. Ja makeutan sen vielä hunajalla, niin maistuu paremmalta. En kuumenna inkiväärijuomaa, vaan nautin sen sellaisenaan.

      Kyllä nivelkivut ovat helpottaneet, eikä tarvitse popsia särkylääkkeitä kuin joskus harvoin. Suosittelen inkivääriä muillekin nivelkipuisille!

      • Melkein oireeton

        Hei!
        Olen käyttänyt inkivääriä alusta asti kun kuulin sairastavani nivelpsoria.
        Sain vinkin Israelista kotoisin olevalta henkilöltä.

        Paloittelen n. 3cm juuren palan 1 litraan kylmään vettä ja juon.
        Juon tätä vettä n.2 litraa päivässä ja turvotus ja kipu pysyy poissa.


      • Hyvä inkivääri
        Melkein oireeton kirjoitti:

        Hei!
        Olen käyttänyt inkivääriä alusta asti kun kuulin sairastavani nivelpsoria.
        Sain vinkin Israelista kotoisin olevalta henkilöltä.

        Paloittelen n. 3cm juuren palan 1 litraan kylmään vettä ja juon.
        Juon tätä vettä n.2 litraa päivässä ja turvotus ja kipu pysyy poissa.

        Kun inkivääriä saa tuoreena, ei tule mieleenkään ostella kapseleita. Tahdon itse nähdä pitoisuuden, millaista nautin vatsaani. En keitä inkivääriä. Vuolen kuppiin tai yleensä teekannuun noin 2-3 teelusikallista ohuita viipaleita juurakosta. Pesen, en kuori. Tuoksu on ihana ja haistelen leikkauspintaa voimallisesti. Kuivuneesta katoaa ihana sitruunainen tuoksu ja maustepurkin inkivääri ei ole lainkaan tuoreen veroista teekäytössä. Eli siis: Kaadan kuumaa tai kuumahkoa vettä siivujen päälle. Annan hetken hautua, kun jo juon eka lasillisen ahneuksissani. Lopun jonkin ajan päästä. Silloin se maistuu jo hieman vahvalta ja laimennan vedellä, ettei mahaa polttelisi. Parempi olisi kai vain kylmään veteen liuottaa, mutta en malta odotella! Teen kanssa käytön tajuan kyllä, mutta kahvi ja inkivääri tuntuu, no, ehkä sitäkin voisi kokeilla, mutta terveyssyistä käyttäessäni ja hyvän maun maistamiseksi pelkkä vesi ja inkivääri.
        Nyr, kun tuosta kausi- ja sikaflunssasta puhutaan paljon, hyvä kokeilla tätäkin konstia. Minullakin on nivelvaivoja aika paljon ja jotain psoria kasvoilla. Katsotaan auttaako juoma.


      • Meridiaani
        Hyvä inkivääri kirjoitti:

        Kun inkivääriä saa tuoreena, ei tule mieleenkään ostella kapseleita. Tahdon itse nähdä pitoisuuden, millaista nautin vatsaani. En keitä inkivääriä. Vuolen kuppiin tai yleensä teekannuun noin 2-3 teelusikallista ohuita viipaleita juurakosta. Pesen, en kuori. Tuoksu on ihana ja haistelen leikkauspintaa voimallisesti. Kuivuneesta katoaa ihana sitruunainen tuoksu ja maustepurkin inkivääri ei ole lainkaan tuoreen veroista teekäytössä. Eli siis: Kaadan kuumaa tai kuumahkoa vettä siivujen päälle. Annan hetken hautua, kun jo juon eka lasillisen ahneuksissani. Lopun jonkin ajan päästä. Silloin se maistuu jo hieman vahvalta ja laimennan vedellä, ettei mahaa polttelisi. Parempi olisi kai vain kylmään veteen liuottaa, mutta en malta odotella! Teen kanssa käytön tajuan kyllä, mutta kahvi ja inkivääri tuntuu, no, ehkä sitäkin voisi kokeilla, mutta terveyssyistä käyttäessäni ja hyvän maun maistamiseksi pelkkä vesi ja inkivääri.
        Nyr, kun tuosta kausi- ja sikaflunssasta puhutaan paljon, hyvä kokeilla tätäkin konstia. Minullakin on nivelvaivoja aika paljon ja jotain psoria kasvoilla. Katsotaan auttaako juoma.

        Sairastan vaikeaa nivelreumaa ja olen käyttänyt inkivääriä reilun vuoden ajan päivittäin. Selvästi on auttanut. Laitan noin 5 sentin palan pestyä inkiväärin juurta pilkottuna (joko veitsellä tai raastettuna) litran vesikannuun ja jääkaappiin. Tätä sitten laimennan joko vedellä tai vihreällä teellä juomaksi hunajan kera, ja on hyvänmakuista. Auttaa myös flunssaan. Nautin myös raakaa valkosipulia pieniä eriä ruuan yhteydessä. Huomaan, jos jätän jommankumman pois. Vatsassa ei ole ollut mitään ongelmia.


    • IVI622

      Inkivääri todellakin auttaa nivelkipuihin ja pitää flunssa poissa tai ainakin lievänä. Ttuore inkivääri aiheuttaa itselläni vatsavaivoja ja on työläs päivittäisessä käytössä, itselläni inkivääri tuppaa kuivamaan tai homehtumaan jääkaappiin ja käyttö jää helposti satunnaiseksi kun ei jaksa olla aina kuorimassa ja raastamassa. iHerbin uskollisena asiakkaana löytyi sieltä tälläkin kertaa toimiva ja edullinen ratkaisu;vahvat inkiväärinjuurikapselit, hintakaan ei ole paha 3.25 €/100 kpl ja nyt näyttäisi olevan jotain paljousalennuksia.

      http://www.iherb.com/Now-Foods-Ginger-Root-550-mg-100-Capsules/592?at=0


      iHerbistä saa ensimmäisestä tilauksesta 5$ alennuksen alennuskoodilla

      IVI622

      (tai sitten käyttämällä jotain muuta näillä palstoilla olevaa koodia).


      Parhaat tuotteet iHerbistä löytyy yleensä valitsemalla sivuilta Best rating tai Best selling valinnat. Hinnat ovat todellakin edullisia ja pitoisuudet yleisesti ottaen suurempia kuin Suomessa. Myös uutuudet tulevat jenkkeihin nopeammin kuin tänne, ja toistamiseen; hinnat ovat paljon halvempia, varsinkin kun postikulut ovat 1,3kg:n asti vain 4 dollaria.

    • kaso9

      Onko kukaan käyttänyt tuota jauhemaisena uutteena? Itse törmäsin tälläiseen valmisteeseen:

      http://www.ravinnetukku.fi/verkkokauppa/niveltenhoitovalmisteet/?num=123690&upotusURI=/verkkokauppa/niveltenhoitovalmisteet/&x121312=Select/Card

      Tuo riittoisuus ja halpa hinta kiinnostavat. Lisäksi jauhemainen tuote ei sisällä mitään sidos- yms. lisäaineita, joita tableteissa aina on ja joita yritän välttää. Jauheen hyvästä imeytymisestä voi myös olla varma. Toisaalta tuon uutejauheen luonnollisesti voimakas maku arveluttaa. Mutta ongelma lienee sama kuin vaikkapa tuoreen inkiväärin kanssa ja tietenkään tarvittava määrä ei ole suuri? Kuinka olette laimentaneet inkiväärin makua?

    • SER-9

      Kokeileppas vatsanpoltteeseen puoli teelusikallista mustapippuria ja lasillinen vettä päälle.Minulla on ollut siitä hyviä kokemuksia.

    • S R

      Voikohan tuoretta inikivääriä käyttää Marevanlääkitysen kanssa, kiinnostaa koska kapselit kiellettiin.

    • Inkivääri

      Syön tuoretta inkivääriä raakana.Tulee todella vahva ja itsevarma olo.Leikkaan veitsellä pieniä paloja ja kuorin ne ja sitten pureskelen ja jauhan suussa inkivääritolloa kunnes sylkäisen sen ulos.Inkivääri on tosi terveellistä.Ohentaa verta ja on samat vaikutukset kuin aspiriinilla ilman aspiriinin haittavaikutuksia.Yksi parhaista tuotteista ja suht edullista.Ei todellakaan kannata ostaa mitään pillereitä.Tuore on paljon tehokkaampaa.Olen syönyt jo aika kauan tuoretta inkivääriä.

      • tehokas tulehduksiin

        Minä pureskelen ja nielen inkivääri mössön noin 5 senttiä päivässä, eihän se edes tuoksu niinkuin valkosipuli


      • ireem 59

        Kantsii kysyä lääkäriltä, ennenkuin aloittaa omatoimisesti käyttämään tuoretta inkivääriä....


    • on tehokas.

      Minäkin syön inkiväärin raakana, just pureskelin 15 gramman palan, sylkeä erittyy hyvin kun preskelee ja sitten nielasee. Tulee hyvä olo ja krooninen kurkunpää tulehdus pysyy aisoissa paremmin kuin lääkkeillä, se on lähes poissa!, tuntuu kuin kuntokin olisi noussut, suosittelen varauksetta, tulehduksiin tosi pätevä luonnontuote.

      • juures.

        Tuollaisista tuotteista ei tarvitse maksaa Superfood/ verkostovedättäjille mitään, vaan niitä saa lähes joka kaupasta halvalla.


    • luonnontuotteita

      Jos ei inkivääri auta niin sitten on käytettävä oikeaa kivääriä. Minulle auttaa oikeasti inkivääri, nivelten särky pysyy pois kahdella vankalla teemukillisella päivässä.

    • inkivääri teetä hyväää!! sitä löytyy kaupoista!!

    • Tuore inkivääri

      Tuore inkivääri

      Inkivääri tosiaan auttaa nivelkipuihin, minulla on polvessa lievää kulumaa joka noin viisi vuotta sitten paheni ja aloin syödä inkivääriä.
      Mielestäni inkivääri on tosiaan auttanut niin että alun uneen pääsemisvaikeudet on voitettu.
      Aluksi raastoin ja sekoitin siihen hunajaa vaan jonkun ajan kuluttua totesin aika vaivalloiseksipuuhaksi ja ryhdyin vaan viipaloimaan parin millin vahvuisia linttejä lukumäärä 2 – 5 juuren halkaisijasta riippuen ja syön sitten iltateen kanssa leivän päällä.
      Peitän juuren väkevää makua sitten miedolla sinapilla ja juustoviipaleella.
      Sitä en tiedä mikä osuus teellä on vatsavaivoihin, uskoisin että hyvä.

    • islam

      kyllä kanta syö..inkiväri..mutta paras on jauhetta...ja syö kovasti paljon..ei ole hyvä sydämen...siis ihan ruoan laitot..kanssa..tai mehu..inkiväri..joskus....ja ruoan kanssa..voit laitat ihan joka päivä...vähän...sanotan..puoli yksi lusikka khavi inkiväri kanssa...joka ruoan kanssa..siis kastikita kanssa...tai jughorti kanssa....siis poli khavi lusikka...ihan ritta...tai maitto..honaja kanssa....on niin hyvä..ja sulle..ei tuli kiepeä polvi tai mutta...aina on terveyes

      • Hyvääoli

        Keiton tein inkivääri oli mukana nakkisoppa herkullista perunoita seassa liemi vettä suolaakin mukana keittojuureksia pakastealtaasta myös keitin inkiväärin kanssa soppaa liedellä sopivan aikaa kypsäksi kattilassa kunnes kiehui menin syömään herkullista keittoa pöydässä lautaselta myös inkivääri maistui keitossa nakkien kanssa suuhun lusikoituna.


    • skepponen

      Ameriikan terveysministeriö on todennut, että inkivääri auttaa suöpäpahoinvointiin. Muuta vaikutusta sillä ei ole todettu jos ei haittaakaan. Hyvä maku ei tarkoita sitä, että se olisi hyvä lääke. Maistuuhan sokerikin hyvälle... (Nykyajan poppamiehet 2016).

    • jorkka.cat

      kAUPAN VIHANNESHYLLYSTÄ SAA HALVEMMALLA.

      • Anonyymi

        Turusta Inkiväärin käyttäjä kirjoittaa....Olen syönyt kolme vuotta Inkivääri-tabletteja
        31g/yksi tabletti päivässä. Purkissa on 60 tablettia/Citymarket luontaistuote 7euroa.
        On auttanut polvivaivaan ja sormien nivelvaivaan, jatkossakin syön niitä. Jos lääkäriltä
        kysyy, eivät ota kantaa näihin. Paljon helpompaa, kuin alkaa raastaa juurista lientä.
        Terveisin Olavi!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1807
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      59
      1115
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe