..millaista on rakastaa naista, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Entä miten ihmiset suhtautuu teihin.. eikö ole vaikeaa olla Suomessa lesbo? ..onko ihmiset niin suvaitsemattomia teitä kohtaan kuin oletan? Olen itse bi-henkinen, mutta kokematon.. kiinnostais vaan tietää tällässia juttuja teistä lepakot =).
Lesbot kertokaa...
16
6199
Vastaukset
- lesbo
puhun siis omasta kokemuksesta enkä yleistä, olen siis elänyt joissakin miessuhteissa ja aina oli tunne että jotain puuttui,kun tapasin monivuotisen tyttöystäväni en ollut siinävaiheessa tiedostanut oikeata minääni. varovasti salaa ihastelin tätä ihmistä ja hänkin huomasi minut loppuviimein ja kokeneena teki aloitteen.(onneksi, koska en luultavasti olisi itse uskaltanut)olimme yhdessä monta vuotta ja välillämme oli vahva kumppanuus joka oli miessuhteistani kokonaan puuttunut, kuten myös luottamus.jotenkin tuntui siltä että tämän ihmisen kanssa saattoi jakaa kaiken.on tietenkin miehiä joiden kanssa voi kokea saman, mutta minun kohdallani ei näin käynyt.ehkä olen aina ollut lesbo mutten siis tiedostanut sitä.
- minä vielä
olen siis onnellisesti kelkkani kääntänyt ex-hetero. sanoisin vielä että myös seksielämäni on nautittavampaa kuin ennen, mutta siihen saatta osaltaan vaikuttaa myös se että viihdyn paremmin suhteessa naiseen. nainen tietää mistä "napista" painaa.. ;) toivottavasti jotain vastauksia sait kysymyksiisi. ps.en ole miesten vihaaja vaan naisten rakastaja
- Jessi
minä vielä kirjoitti:
olen siis onnellisesti kelkkani kääntänyt ex-hetero. sanoisin vielä että myös seksielämäni on nautittavampaa kuin ennen, mutta siihen saatta osaltaan vaikuttaa myös se että viihdyn paremmin suhteessa naiseen. nainen tietää mistä "napista" painaa.. ;) toivottavasti jotain vastauksia sait kysymyksiisi. ps.en ole miesten vihaaja vaan naisten rakastaja
..että vastasit, lesbona eläminen kuulostaa oikein mukavalta ja nautittavalta! ;o) ..eihän sitä koskaan tiedä miten käy kun olen jo nyt niin kiinnostunut naisista...saatikka sit jos saan toteuttaa unelmani naisten välisestä syvästä ystävyydestä ja rakkaudesta.
- lesbo
Jessi kirjoitti:
..että vastasit, lesbona eläminen kuulostaa oikein mukavalta ja nautittavalta! ;o) ..eihän sitä koskaan tiedä miten käy kun olen jo nyt niin kiinnostunut naisista...saatikka sit jos saan toteuttaa unelmani naisten välisestä syvästä ystävyydestä ja rakkaudesta.
kaikkea hyvää sulle valitsemallasi(?) tiellä!!
- ai niin..
...en ole törmännyt juurikaan lesbovastaisuuteen ja ystäväni ottivat asian kertoessani hyvin; "jos olet onnellinen, niin mekin" äiti sensijaan järkyttyi aluksi mutta tytär olen hänelle vaikka voissa paistais. ja ihmiset jotka tuntevat minut hyväksyvät kyllä, niillä ei ole merkitystä jotka eivät, eli ei siis kaveruuden arvoisia. kaulassani ei ole lesbo kylttiä, en siis tiedä mitä kadulla kulkijat ovat mieltä. ciao!
- LeSbO
...lesbous on se ainoa oikea tapa rakastaa toista ihmistä. naiset yksinkertaisesti ovat ihania, miehiin en ole koskaan tuntenut mitään vetoa. toki yritin heidän kanssaan nuorempana olla, silloin kun en vielä tiedostanut mitä olen, mutta suhteet jäivät melko lyhyiksi koska aina niistä tuntui puuttuvan jotain...ja seksi ei yksinkertaisesti tuntunut miltään. sitten rakastuin naiseen ja se oli menoa, eikä paluuta enää ollut!
- Jessi
..totta todellakin, miehet ei paljon saa mun viisareita värähtelemään!
- lesbotyttö
Olen nuori lesbo eikä minulla ole mitään pahaa sanottavaa ympäristön suhtautumisesta.Kukaan ei ole koskaan sanonut pahaa sanaa minulle eikä tyttöystävälleni,vaikka olemme esim.suudelleet julkisesti.Vanhemmat ja suku hyväksyy minut täysin.
Eli mielestäni lesbous hyväksytään Suomessa ja ihmisten asenne meihin on salliva ja myönteinen.
Siihen miksi olen lesbo on helppo vastata.Lesbous
on ihanaa ja rakastan tyttöystävääni yli kaiken.- Jessi
..miten hienosti teihin lesboihin suhtaudutaan, sehän on vaan hyvä asia, että on suvaitsevaisia ihmisiä, jotka ymmärtää että rakkautta me kaikki tarvitaan ja jokainen hakee sieltä mistä haluaa! Kaikkea hyvää sinulle ja tyttöystävällesi! ;)
- lesbotyttö
Jessi kirjoitti:
..miten hienosti teihin lesboihin suhtaudutaan, sehän on vaan hyvä asia, että on suvaitsevaisia ihmisiä, jotka ymmärtää että rakkautta me kaikki tarvitaan ja jokainen hakee sieltä mistä haluaa! Kaikkea hyvää sinulle ja tyttöystävällesi! ;)
Maailma tarvitsee rakkautta ja suvaitsevaisuutta
Paljon on kiinni siitä kuinka itse käyttäydymme muita kohtaan.Hymy ja kohtelias puhe ei maksa mitään mutta niillä sulattaa kovankin sydämen.
Lesboille ja heteroille sanoisin että pois nyrpeät ilmeet ja ilkeät sanat.Lämmin hymy ja ystävällinen sana sulattaa jään ihmisten väliltä
olivat he mitä seksisuuntaa edustavia tahansa.
Elämä on lyhyt.Omistakaamme se kaikki toistemme rakastamiselle.
- Hapsu
..vaikeaa kuulua ns. vähemmistöön Suomessa? Vastaus tuohon on hyvin yksiselitteinen
- Kyllä on.
Ja kiitos niiden ihmisten, jotka luokittelevat itsensä normaaleihin, hyväkäytöksisiin ja oikeustajun omaaviin kansalaisiin.
Jos erilaisuutta kunnioitettaisiin Suomessa vähänkään niin paljon, kuin joissain muissa sivistyneissä maissa, niin ei täällä tarvitsisi etsiä nimimerkillä itselleen ystävää. Ei tarvitsisi pelätä lastensa puolesta, jos joku saa tietää...
Kohdallani asiat on siinä mielessä hyvin, että parhaimmat ystäväni ymmärtävät valintani, mutta yleisestihän tämä on sellainen aihe, joka saa ihmiset kahteen leiriin välittömästi.
Yleensäkin ihmisten luokittelu ja nimeäminen johonkin tiettyyn ryhmään kuuluvaksi on persiistä, kun suoraan sanotaan. En minäkään ole esimerkiksi mikään veen absolutisti, vaikka en viinaa juokaan. Juon nimittäin vain ja ainoastaan siideriä - pidän vain sen mausta enemmän. En ole myöskään työnarkomaani, vaikka töissä aikani ahkeraan kulutankin. En ole myöskään saabisti, vaikka uudella Saabillani ajelenkin. En myöskään ole mikään veen lesbo, vaikka naisista enemmän pidänkin.
Kyse on vain ihmisen tuntemuksista eri asioihin. On hienoa olla rakastunut ja rakastettu.
En koskaan rakastu "lesboon" vaan ihastun ihmiseen, rakastun ihmiseen, joka minun kohdallani vain sattuu olemaan nainen.- Seksi
Seksuaalisuuteni on niin laaja ja moniselitteinen. Se on minussa oleva energinen ja eteenpäin vievä positiivinen voima. Kun rakastun, rakastun ihmiseen ja se vaan sattuu aina olemaan nainen. Nainen on kokonaisvaltaisempi rakkauden ja kumppanuuden kohde, kun taas mies olisi minulle ehkä liiankin suoraviivaisen seksuaalinen pakkaus.
Mitä on naisten välinen rakkaus?
Se on keinuttavaa, aaltoilevaa, lämmintä koskettamisen kaipuuta ja lupaa. Se on kokonainen ihastuttava kehollinen prosessi, joka elää pienestäkin ärsykkeestä aina uudestaan ja uudestaan, kun parisuhde tai rakkaussuhde on henkisellä tasolla muuten kunnossa.
Oi, rakkaus, sen teet!
- vm93
Lesbothan ovat yleensä naimattomia. Kuinkahan suuri lienee niiden määrä, jotka tosiaan ovat olleet avio- tai avoliitossa, ja kuinkahan paljon on mukana ikuisia neitsyitä?
- aika vähän...
ainaskin kaikki muut lesbot jotka tunnen ovat kaikki seurustelleet joskus miehen kanssa tai ainakin kokeilleet seksiä miehen kanssa. en tunne yhtään "ikuista neitsyttä" vaikka varmaan sellaisiakin on. itse en ole seurustellut miesten kanssa mutta ns.yhden yön juttuja on ollut joskus nuorempana. ja hyvä on että olikin. tiedän nyt mistä on kyse eikä tarvitse sitten keski-iän kriisissä lähteä kokeilemaan.=)
- tp
Kuinka usein lesbouteen mahtaa olla syynä kuva nuoresta miehestä, joka kaljoittelee ja käyttää huumeita, ei tee työtä, on yksinkertaisesti nahjus ja vielä häiriköi, tai vanhemmasta miehestä,joka mahakkaana ja epäsiistinä makaa vapaa-aikansa sohvalla ja katsoo televioista autokisoja?
Voiko sanoa, että pettymys miehiin on useimmiten syynä lesbouteen?
Mistä muuten johtuu, että homo voi olla haukkumasana, mutta ei lesbo? Onko syynä se, että lesbot ovat simpsakoita naisia, homot taas nynnyjä miehiä?- Seksi
Ainakaan itselläni ei ole miehistä mitään stereotypia-kuvaa. Nainen ei ole minulle miehen korvike, enkä ole miehiin pettynyt. Eikä se kaljotteleva, läskimahainen tyttöfrendikään niin mieltä ylentävä näky siinä soffalla ole. Eli kyse on muusta. Ihmiset ovat ihmisiä. Ei nainen ole hyvä ja mies paha.
Minulle itselleni tulee mieleen, että miksi kumppanini on nainen, johtunee siitä kokonaisvaltaisuuden tunteesta, jota koen naiseen. Henkinen, fyysinen, tasa-arvoinen, hellä ja tietty samankaltaisuus. Naista ymmärtää helpommin, vaikka välillä en kyllä ymmärrä ollenkaan, niin mutkikas on toisinaan naisten ajatuksen juoksu! Mutta miehet ne vasta mutkikkaita ovatkin. Olen kokenut.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321