Tervehdys!
Elikkäs olen tosiaankin viime keväänä kohtalaisilla papereilla valmistunut metsäkoneenkuljettaja. Ainut ongelma mikä tässä hommassa tuntuu olevan, ni ei löydy töitä oikein tai sitten yrittäjät eivät ilmoittele, näin ainakin täällä mikkelin ja pieksämäen seudulla on tilanne.Jos nyt joku yrittäjä, joka tarviaa työtä pelkäämätömän ajokonemiehen ja jolla ei ole heti älytöntä tuotosvaatimusta niin voi ottaa yhteyttä osoitteeseen [email protected].
T:J.K
Ajomies töitä vailla.
44
9703
Vastaukset
- täällä vaan
Ajomies,elä kiirehdi suotta,pakoon pääse ei kohtaloaan...
- valmet.
aina kun näet jossakin metsäkoneen ni menes ja kysy et olisit töitä vailla ni eikö joku ota !!
- sanoisin
että kun sinne konekouluun menee ni kyllä sitä täytyy olla lähes varma jo hakuvaiheessa että valmistuu hyvillä papereilla.
- Kannattaa uskoa
Aina, kun näet metsäkoneen, niin KIERRÄ SE KAUKAA !
- kouluttautumista
Kannattaa uskoa kirjoitti:
Aina, kun näet metsäkoneen, niin KIERRÄ SE KAUKAA !
eteen päin.Älä missään tapauksessa jää kyykytettäväksi nykyiseen tilanteeseesi.Jos ajattelit tienata muutaman aikaa mahd.opiskelurahaa niin huomaat muutaman vuoden kuluttua ajan kuluneen ja olevasi asuntovelallinen nälässä kituuttava alipalkattu kuski jolla ei ole mitään mahdollisuutta irrottautua napanuorastaan vaan siinähän olet loppu elämäsi.Nyt heti vaan kouluttautumista jatkamaan ja parempia tulevaisuuden näkymiä itsellesi luomaan.Tämän neuvon annan sinulle itse yli 30vuotta alalla kuskina olleena.Sinulla on paremmat mahdollisuudet saada lotossa päävoitto kun että löydät tältä alalta itsellesi kunnollisen työpaikan millä pystyt itsesi ja perheesi kunnollisesti elättämään ja samalla nauttimaan elämästäsi!
- kuski itsekkin
kouluttautumista kirjoitti:
eteen päin.Älä missään tapauksessa jää kyykytettäväksi nykyiseen tilanteeseesi.Jos ajattelit tienata muutaman aikaa mahd.opiskelurahaa niin huomaat muutaman vuoden kuluttua ajan kuluneen ja olevasi asuntovelallinen nälässä kituuttava alipalkattu kuski jolla ei ole mitään mahdollisuutta irrottautua napanuorastaan vaan siinähän olet loppu elämäsi.Nyt heti vaan kouluttautumista jatkamaan ja parempia tulevaisuuden näkymiä itsellesi luomaan.Tämän neuvon annan sinulle itse yli 30vuotta alalla kuskina olleena.Sinulla on paremmat mahdollisuudet saada lotossa päävoitto kun että löydät tältä alalta itsellesi kunnollisen työpaikan millä pystyt itsesi ja perheesi kunnollisesti elättämään ja samalla nauttimaan elämästäsi!
No eikös se ihan hyvää hommaa jos kerran yli 30 vuotta olet alalla viihtynyt. Vai muuten vaan olet halunnu olla kyykytettävänä.
- on riittänyt
kuski itsekkin kirjoitti:
No eikös se ihan hyvää hommaa jos kerran yli 30 vuotta olet alalla viihtynyt. Vai muuten vaan olet halunnu olla kyykytettävänä.
juuri edellämainituista syistä johtuen!
- sulla
kouluttautumista kirjoitti:
on sitte huono työnantaja? No ei se ainakaan viisaudella ole pilattu,ku on sinut töihin ottanu ja sinun elämän pilannu,toisaalta ei se varmaan ole pakottanut sinua töihin.
- motoilija
jos ei hommia löydy niin kouluun takasin ja moto puolen koulutus seuraavaksi.....
- Nuorille parempi tulevaisuus
Oli siinäkin neuvo! Eikö maailmassa muuta ole, kuin orjuuttaa itsensä tällaiselle maailmanlopun alalle ? Nuoren kannattaa valita ala, jossa ihmistä arvostetaan, eikä vain riistetä.
- viestin/kehotuksen
lähettäjää voisi aivan hyvin syyttää rikokseen yllyttämisestä.Kukaan tervejärkinen ei tänäpäivänä kouluttaudu metsäkone alalle.Entisetkin ovat suurin joukoin hakeutumassa muuanne.älkää uskoko teollisuuden lobbareita jotka yrittävät jonkun Mika Kallion selän takaa saada lisää kusetettavia ja silmään nussittavia.
- tuo kommentti
viestin/kehotuksen kirjoitti:
lähettäjää voisi aivan hyvin syyttää rikokseen yllyttämisestä.Kukaan tervejärkinen ei tänäpäivänä kouluttaudu metsäkone alalle.Entisetkin ovat suurin joukoin hakeutumassa muuanne.älkää uskoko teollisuuden lobbareita jotka yrittävät jonkun Mika Kallion selän takaa saada lisää kusetettavia ja silmään nussittavia.
ymmärrettävä yrittäjävastaiseksi ?
- moto
Nuorille parempi tulevaisuus kirjoitti:
Oli siinäkin neuvo! Eikö maailmassa muuta ole, kuin orjuuttaa itsensä tällaiselle maailmanlopun alalle ? Nuoren kannattaa valita ala, jossa ihmistä arvostetaan, eikä vain riistetä.
kyllä niitä kateellisia näkyy riittävän ku ei näköjään kaikista ole motokuskeiksi saati ajokoneen kuljettajiksi niin sun kommentti on pelkkää kateutta, eikö susta ole näihin hommiin ni ole hiljaa vain sillon ..jos meitä ei olisi niin mihin pyyhkisit peräsi ku käyt vääntämässä torttuu veskissä , sormiisiko pyyhit kysyn vain.
- motokuski
viestin/kehotuksen kirjoitti:
no kyllä nyt selvä kateus jyllää ,,, mikäs tässä on duunia tehä ku 380 tuhanne euron koneella päästellä metässä , vähemmästäkin on kateellisia ihmisiä ja ku ei kuka vaan osaakkaan käyttää niitä , ja huipputason tietotekniikka vehkeet ynnätään tuollaiseen koneeseen niin voisi sanoa että 2-3 tietokonetta gps paikannin ja karttaohjelmat sun sähköpostit ja internetti yhteydet samassa vehkeessä , ei monella ole vielä kotonakaan tietokonetta niin vähemmästä ollaan kateellisia ja niin vihreitä , huh sentään,
ja harvasta on vielä joka osaa käyttää tälläistä konetta niin olkaa te hiljaa jos ette ymmärrä näistä jutuista , nyttenki kauhea pula osaavista kuskeista et töitä on ku jotain osaa ja tekemällä oppii . - Maailmaa nähnyt
moto kirjoitti:
kyllä niitä kateellisia näkyy riittävän ku ei näköjään kaikista ole motokuskeiksi saati ajokoneen kuljettajiksi niin sun kommentti on pelkkää kateutta, eikö susta ole näihin hommiin ni ole hiljaa vain sillon ..jos meitä ei olisi niin mihin pyyhkisit peräsi ku käyt vääntämässä torttuu veskissä , sormiisiko pyyhit kysyn vain.
Kommentistasi näkyy, että sinusta ei ole muuhun, kuin puoli- ilmaiseksi työtä tekeväksi metsäkoneenkuljettajaksi. Kuka nyt tuommoista alaa kadehtisi, jossa palkat ovat 50 - 70 prosenttia teollisuuden keskituntiansiosta. Annan sinulle hyvän neuvon. Älä koskaan ole ylpeä tyhmyydestäsi.
- hyvinkin
motokuski kirjoitti:
no kyllä nyt selvä kateus jyllää ,,, mikäs tässä on duunia tehä ku 380 tuhanne euron koneella päästellä metässä , vähemmästäkin on kateellisia ihmisiä ja ku ei kuka vaan osaakkaan käyttää niitä , ja huipputason tietotekniikka vehkeet ynnätään tuollaiseen koneeseen niin voisi sanoa että 2-3 tietokonetta gps paikannin ja karttaohjelmat sun sähköpostit ja internetti yhteydet samassa vehkeessä , ei monella ole vielä kotonakaan tietokonetta niin vähemmästä ollaan kateellisia ja niin vihreitä , huh sentään,
ja harvasta on vielä joka osaa käyttää tälläistä konetta niin olkaa te hiljaa jos ette ymmärrä näistä jutuista , nyttenki kauhea pula osaavista kuskeista et töitä on ku jotain osaa ja tekemällä oppii .Sehän se riittää kun saa vaan hienolla ja kalliilla koneella "päästellä"Huippu fiksu ajatusmaailma tällä pojalla.Muista pärisyttää suutasi samalla kun istut siellä hytissä ja kuivaa välillä ikkuna sisäpuolelta,sylki roiskuu kuitenkin sen verran!
- Tampereen suunnasta
motokuski kirjoitti:
ja harvasta on vielä joka osaa käyttää tälläistä konetta niin olkaa te hiljaa jos ette ymmärrä näistä jutuista , nyttenki kauhea pula osaavista kuskeista et töitä on ku jotain osaa ja tekemällä oppii .Pysy vaan siellä hydrauliletkun jatkona. Sinusta tuskin olisi työpaikalle, jossa on muitakin ihmisiä. Täällä oikeassa maailmassa ihmistä ei arvosteta sen perusteella, kuinka kalliilla leluilla leikkii. Sinua ei kukaan kadehdi, siitä voit olla varma. Sääliksi käy ja hävettää sinunkin puolestasi. Jos minulla olisi tuommoinen työkaveri, niin hakeutuisin liukkaasti toiseen työpisteeseen.
- Nimetön
Tampereen suunnasta kirjoitti:
Pysy vaan siellä hydrauliletkun jatkona. Sinusta tuskin olisi työpaikalle, jossa on muitakin ihmisiä. Täällä oikeassa maailmassa ihmistä ei arvosteta sen perusteella, kuinka kalliilla leluilla leikkii. Sinua ei kukaan kadehdi, siitä voit olla varma. Sääliksi käy ja hävettää sinunkin puolestasi. Jos minulla olisi tuommoinen työkaveri, niin hakeutuisin liukkaasti toiseen työpisteeseen.
Muuan ajatus "Ei sinusta ihmisten pariin olisikaan". Sanonta "se tekee joka osaa", muut selittävät. Väitän, että suurin osa tällä palstalla metsäkonemiehen työtä arvostelevat, metsää pelkäävät. Kysytään ensinnäkin melkoista rohkeutta olla yksin mm. talvisessa pimeässä ja lumisessa metsässä kovallakin pakkasella, matkaa lähimpään ihmiseen voi olla mutamasta sadasta metristä muuttammaan kymmeneen kilometriin. Onneksi mykyisin on sentään "kännykät" yhteydenpitoa varten. Jokainen sekuntti joudut erilaisten tilanteiden eteen ja ei ole "työnjohtoa" jolta kysyy neuvoa ratkaisuille ja päätöksille, jotta se 400 tuhannen euron kone pystyisi tekemään tuottavaa työtä. Moititte hänen palkkaansa, sen sijaan ilmoittakaa vapaehtoisesti maksavanne mm. WC paperista sellainen hinta, että myös "motomiehelle" voi maksaa paremman palkan. Totean tässä, että oma ammantitaiotoni ei ole koskaan riittänyt "moton" kahvoihin, mutta luulen kuyllä tietäväni mitä se vaatii. Onneksi on vielä sellaisiakin henkilöitä, jotka uskaltavat tarttua työhön, eikä vain rutista. Toivon heille hyvää jatkoa, olettaen, että tulokselliseen työhön pystyvät kaverit saavat työstään myös kohtuu korvauksen.
- moto
Maailmaa nähnyt kirjoitti:
Kommentistasi näkyy, että sinusta ei ole muuhun, kuin puoli- ilmaiseksi työtä tekeväksi metsäkoneenkuljettajaksi. Kuka nyt tuommoista alaa kadehtisi, jossa palkat ovat 50 - 70 prosenttia teollisuuden keskituntiansiosta. Annan sinulle hyvän neuvon. Älä koskaan ole ylpeä tyhmyydestäsi.
olet itsekäs sittiäinen mene itteesi..
- timberjack 1270d
hyvinkin kirjoitti:
Sehän se riittää kun saa vaan hienolla ja kalliilla koneella "päästellä"Huippu fiksu ajatusmaailma tällä pojalla.Muista pärisyttää suutasi samalla kun istut siellä hytissä ja kuivaa välillä ikkuna sisäpuolelta,sylki roiskuu kuitenkin sen verran!
sulla ei taida olla varaa tölläisiin koneisiin?
- motomies
Tampereen suunnasta kirjoitti:
Pysy vaan siellä hydrauliletkun jatkona. Sinusta tuskin olisi työpaikalle, jossa on muitakin ihmisiä. Täällä oikeassa maailmassa ihmistä ei arvosteta sen perusteella, kuinka kalliilla leluilla leikkii. Sinua ei kukaan kadehdi, siitä voit olla varma. Sääliksi käy ja hävettää sinunkin puolestasi. Jos minulla olisi tuommoinen työkaveri, niin hakeutuisin liukkaasti toiseen työpisteeseen.
parempi on et pusyt tunkkasessa tehtaassa muitten kommunistien seassa..
- hasrrg
motokuski kirjoitti:
ja harvasta on vielä joka osaa käyttää tälläistä konetta niin olkaa te hiljaa jos ette ymmärrä näistä jutuista , nyttenki kauhea pula osaavista kuskeista et töitä on ku jotain osaa ja tekemällä oppii .kerro ihmeessä mis niin tuun vaikka juosten...
- kuski4f
hasrrg kirjoitti:
kerro ihmeessä mis niin tuun vaikka juosten...
millasta konetta olet ajanut? vai vain ajanut , osaatko myös tankata ja huoltaa konetta ja vaihtaa keskellä yötä ku muut nukkuu niin kouran letkun?
- mölli
Nimetön kirjoitti:
Muuan ajatus "Ei sinusta ihmisten pariin olisikaan". Sanonta "se tekee joka osaa", muut selittävät. Väitän, että suurin osa tällä palstalla metsäkonemiehen työtä arvostelevat, metsää pelkäävät. Kysytään ensinnäkin melkoista rohkeutta olla yksin mm. talvisessa pimeässä ja lumisessa metsässä kovallakin pakkasella, matkaa lähimpään ihmiseen voi olla mutamasta sadasta metristä muuttammaan kymmeneen kilometriin. Onneksi mykyisin on sentään "kännykät" yhteydenpitoa varten. Jokainen sekuntti joudut erilaisten tilanteiden eteen ja ei ole "työnjohtoa" jolta kysyy neuvoa ratkaisuille ja päätöksille, jotta se 400 tuhannen euron kone pystyisi tekemään tuottavaa työtä. Moititte hänen palkkaansa, sen sijaan ilmoittakaa vapaehtoisesti maksavanne mm. WC paperista sellainen hinta, että myös "motomiehelle" voi maksaa paremman palkan. Totean tässä, että oma ammantitaiotoni ei ole koskaan riittänyt "moton" kahvoihin, mutta luulen kuyllä tietäväni mitä se vaatii. Onneksi on vielä sellaisiakin henkilöitä, jotka uskaltavat tarttua työhön, eikä vain rutista. Toivon heille hyvää jatkoa, olettaen, että tulokselliseen työhön pystyvät kaverit saavat työstään myös kohtuu korvauksen.
mikä se on kohtuu korvaus motohommista?
- hassgr
kuski4f kirjoitti:
millasta konetta olet ajanut? vai vain ajanut , osaatko myös tankata ja huoltaa konetta ja vaihtaa keskellä yötä ku muut nukkuu niin kouran letkun?
Onnistuu ja kokemusta takana 4 vuotta. timperi lähinnä
- valmet.
miksi metsäkone ala nähdään niin kamalana mörköna et kaikki haukkuu sitä ?
uudet kuskit jotka valmistuu ja sit kyselee hommia ni pidetään ihan hoopona !!
jos kukaan nuori ei menisi opiskelemaan metsäkone hommia voisi loppua metsätyöt nopeasti ?- Jak
Tämä mies puhuu tässä asiaa, kuka ne työt sitten jatkossa tekee kun entinen työväki eläköityy jne.!
Sitä paitsi itse pidän koneella ajamisesta, maatilan poika kun olen ni ajamaan on joutunut siis traktorilla(myös hankitahakkuiden puita).
Moni on luullut kun aloitin tämän keskustelun, että olen aivan nuori vielä,mutta ikää on 24v ja kouluakin tullut käytyä jo ennen metsäkonekuskin opintoja.Että ainakin muutama välivuosi opiskeluista tekis hyvää,jotenkin tuo koulunpenkin kuluttaminen ei nyt iske!!
Ja mitä metsäkonealan palkkauksesta voin sanoa,verrattuna mielenterveyshoitajan ammattiin joka minulla on, niin väitän että konealalta tienaa paremmin.ja työ on vapaampaa. Vai tienaako täällä muka joku kuski alle 1350e/kk??Se tosiasian kai jokainen voi tässä vaiheessa myöntää että suomessa ei rehellisellä työllä pääse rikastumaan??Se ei mua haittaa,mulle kun riittää perustoimeentulo.
HIENOA ETTÄ OLETTE SAANEET NÄIN HYVÄN JA HIENON KESKUSTELUN TÄNNE ALOITTAMASTANI AIHEESTA,MUTTA TOIVON ETTÄ ETTE SOLVAISI TOISIANNE!! - kookos
Jak kirjoitti:
Tämä mies puhuu tässä asiaa, kuka ne työt sitten jatkossa tekee kun entinen työväki eläköityy jne.!
Sitä paitsi itse pidän koneella ajamisesta, maatilan poika kun olen ni ajamaan on joutunut siis traktorilla(myös hankitahakkuiden puita).
Moni on luullut kun aloitin tämän keskustelun, että olen aivan nuori vielä,mutta ikää on 24v ja kouluakin tullut käytyä jo ennen metsäkonekuskin opintoja.Että ainakin muutama välivuosi opiskeluista tekis hyvää,jotenkin tuo koulunpenkin kuluttaminen ei nyt iske!!
Ja mitä metsäkonealan palkkauksesta voin sanoa,verrattuna mielenterveyshoitajan ammattiin joka minulla on, niin väitän että konealalta tienaa paremmin.ja työ on vapaampaa. Vai tienaako täällä muka joku kuski alle 1350e/kk??Se tosiasian kai jokainen voi tässä vaiheessa myöntää että suomessa ei rehellisellä työllä pääse rikastumaan??Se ei mua haittaa,mulle kun riittää perustoimeentulo.
HIENOA ETTÄ OLETTE SAANEET NÄIN HYVÄN JA HIENON KESKUSTELUN TÄNNE ALOITTAMASTANI AIHEESTA,MUTTA TOIVON ETTÄ ETTE SOLVAISI TOISIANNE!!jep. ikää 26. töitä takana 3.5 vuotta ja vaihdan alaa. en väitä, että kaikki yrittäjät olisivat kuspäitä, minulla on vaan ollut huono tuuri niiden kanssa, kaikki ovat osuneet minun kohdalle. Mutta onnea uusille kuskeille hyvän työsuhteen etsintään
- jeesmies
Jak kirjoitti:
HIENOA ETTÄ OLETTE SAANEET NÄIN HYVÄN JA HIENON KESKUSTELUN TÄNNE ALOITTAMASTANI AIHEESTA,MUTTA TOIVON ETTÄ ETTE SOLVAISI TOISIANNE!!kyllä tienaa, kun ei laske kilometrikorvausta palkaan mukaan, sehän on tarkoitettu auton ylläpitoon.Tietenkin summa menisi paremmaksi, mutta vaatisi noin 200 tuntia kuukaudessa.
Tällä alalla on työnantajan markkinat... - takoo
jeesmies kirjoitti:
kyllä tienaa, kun ei laske kilometrikorvausta palkaan mukaan, sehän on tarkoitettu auton ylläpitoon.Tietenkin summa menisi paremmaksi, mutta vaatisi noin 200 tuntia kuukaudessa.
Tällä alalla on työnantajan markkinat...koko ajan hyvää tulosta.Mutta missä se näkyy?Ei ainakaan konekuskin tilipussissa sitä ole huomannut viimeisen 10 vuoden aikana.Kerran urakoitsijat ja kuskit ovat hiljaa eivätkä ymmärrä asioille mitään tehdä niin kaitpa he ovat tilanteeseen tyytyväisiä.Pelkkä uikuttaminen ja ruikuttaminen ei tuossa tilanteessa varmasti tule riittämään.Jos pelleksi rupeaa niin sirkuksessa töitä riittää ja yleisö kiittää.
- valmet.
Jak kirjoitti:
HIENOA ETTÄ OLETTE SAANEET NÄIN HYVÄN JA HIENON KESKUSTELUN TÄNNE ALOITTAMASTANI AIHEESTA,MUTTA TOIVON ETTÄ ETTE SOLVAISI TOISIANNE!!katsos on täällä joku asiallinenkin kaveri joka ymmärtää tilanteen !!
itse ajoin monta vuotta puuta . - logset5h
yhdyn edelliseen.
- jo tajua
että täällä on samat kirjoittelijat voivottelemassa joka palstalla,ei ne ole metsä,eikä minkään muunkaan alan töissä.
- metsä-ukko
Jak kirjoitti:
HIENOA ETTÄ OLETTE SAANEET NÄIN HYVÄN JA HIENON KESKUSTELUN TÄNNE ALOITTAMASTANI AIHEESTA,MUTTA TOIVON ETTÄ ETTE SOLVAISI TOISIANNE!!suotta moititte palkkoja,ehkä alussa ei hyvä mutta jos teette hyvää työtä konetta särkemättä eli myös huollatte koneen,palkka nousee kyllä kokemuksen ja taitojen myötä itse 20v alalla olleena keskikuukausiansio n.2300e.k. käteen jäävä osuus.vero prosentti 27. en voi moittia.jos on hyvä alallaan myös palkka on kohtuullinen.
- tekijäukkeli
metsä-ukko kirjoitti:
suotta moititte palkkoja,ehkä alussa ei hyvä mutta jos teette hyvää työtä konetta särkemättä eli myös huollatte koneen,palkka nousee kyllä kokemuksen ja taitojen myötä itse 20v alalla olleena keskikuukausiansio n.2300e.k. käteen jäävä osuus.vero prosentti 27. en voi moittia.jos on hyvä alallaan myös palkka on kohtuullinen.
Pystyn huoltoihin,siirtoihin,telojen laitoon, remontteihin ja muuhun mitä vaaditaan lisänä ajokoneen täydellinen hallinta eikä palkka ole kuin 9.30e/h. Mutta tämä firma ei olekaan muiden suosiossa eikä muut ota tämän firman kuskejakaan töihin(yhteinen sopimus vissiin)
- tekijäukkeli
tekijäukkeli kirjoitti:
Pystyn huoltoihin,siirtoihin,telojen laitoon, remontteihin ja muuhun mitä vaaditaan lisänä ajokoneen täydellinen hallinta eikä palkka ole kuin 9.30e/h. Mutta tämä firma ei olekaan muiden suosiossa eikä muut ota tämän firman kuskejakaan töihin(yhteinen sopimus vissiin)
Jäi kertomatta että kokemusta 15 vuotta
- tärppää
Jos lakko tulee , niin yrittäjät ottavat ilman
koulutustakin kunhan jonkun saavat . Että sitten
kyselemään.- ddfghwe
hyvä jos liitossa olijoista ees puolet jäävät ns. lakkoon
- monitoimikoneenkuljettaja
ddfghwe kirjoitti:
hyvä jos liitossa olijoista ees puolet jäävät ns. lakkoon
moi no viimeksikö oli lakko niin 4 päivää huilailin kotona ja takasin töihin et se siitä lakosta,,,
- valmet.
on perin kummalista kun aina vaan rutistaan !
ei ne tehdas työt niin hääpösiä ole. kyl sitä metsässä mieluumin on, ei saa ottaa paineita- ottaa
paineita eikä palkkaa niin hyvin menee!
- valmet.
ottaa kirjoitti:
paineita eikä palkkaa niin hyvin menee!
no sulla erikoinen työn antaja on kun et palkkaa saa !!
- isäntä
valmet. kirjoitti:
no sulla erikoinen työn antaja on kun et palkkaa saa !!
joskus mulle piimäpurkin ja nakkeja tai makkaralenkin.Ihan kivalle se ainaski musta tuntuu.
- valmet.
isäntä kirjoitti:
joskus mulle piimäpurkin ja nakkeja tai makkaralenkin.Ihan kivalle se ainaski musta tuntuu.
ompas sulla mukava isäntä !
kyl hyvä vasikka elää pelkällä juomalla !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841686Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2711584Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2851343Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691282- 57905
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66863- 46861
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40841Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48818