Haluaisin dogin!!!!!

doggi_fani

Näin yhtenä päivänä kaupungilla dogin!! Ihastuin siihen niin paljon, että nyt tekee mieli otaa doggi!! Mulla olis pari kysymystä jotka haluaisin tietää!! Onko dogit vihaisia lapsille tai muutenkin agressiivisia(niin kaverini väitti, että olis)?? Minkälainen luonne dogilla on?? Sopiiko toisten koirien kanssa?? Kiitos jos viititte vastata!!!!!!!!
P.S jos jokin viitti antaa mese osoitteen niin olisin iki onnellinen!! Ikää voisi sinulla olla noin 12- 15vuotta!!

22

2207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellupatka
      • doggi_fani

        Kiitos paljon tiedosta minkä annoit!!!! Nyt voisinkin alkaa otaa enemmän tietoa dogista ja kierrellä näyttelyitä!!!


      • ellupatka
        doggi_fani kirjoitti:

        Kiitos paljon tiedosta minkä annoit!!!! Nyt voisinkin alkaa otaa enemmän tietoa dogista ja kierrellä näyttelyitä!!!

        voi bongata osasta näyttelyitä... Hyvähän se on alkaa tutustuu rotuun etukäteen, jopa vuosia ennen kuin sen omansa löytää. Ja löytää se oman kasvattajankin.

        Sitä voi jopa kysellä, josko kasvattaja tarvii apuja näyttelyissä. Taikka vaikka alkaa esittää jossain vaiheessa toisten doggeja kehässä, kun on tutustunut rotuun. Tiedä vaikka pääsis "kenneltytöksi" pientä korvausta varten, kun kasvattajalla on pentuja.

        Aina voi opiskella rotua, vaikkei heti koiraa saisikaan.

        Tanja


      • doggi_fani
        ellupatka kirjoitti:

        voi bongata osasta näyttelyitä... Hyvähän se on alkaa tutustuu rotuun etukäteen, jopa vuosia ennen kuin sen omansa löytää. Ja löytää se oman kasvattajankin.

        Sitä voi jopa kysellä, josko kasvattaja tarvii apuja näyttelyissä. Taikka vaikka alkaa esittää jossain vaiheessa toisten doggeja kehässä, kun on tutustunut rotuun. Tiedä vaikka pääsis "kenneltytöksi" pientä korvausta varten, kun kasvattajalla on pentuja.

        Aina voi opiskella rotua, vaikkei heti koiraa saisikaan.

        Tanja

        aivan samaa mieltä!!! Meilläkin on ennestään jo 5v cockerspanieli, se on isosiskon. Olen hoitanut sitä ja käyttänyt match showssa, mutta turkin hoito on niin työllästä. Ja naapurissakin on iso saksanpaimenkoira jota olen joskus joutunut hoitamaan ja omistaja lupasi viedä minut saksanpaimenkoirien erikoisnäyttelyyn!! Pienestä koirasta aina suurempaan xD!!
        Oletko muutes kasvattaja!! Hienoa jos olet!! Kiva päästä vähäsen kertomaan omia mielipiteitä ammattilaiselle!!!


      • ellupatka
        doggi_fani kirjoitti:

        aivan samaa mieltä!!! Meilläkin on ennestään jo 5v cockerspanieli, se on isosiskon. Olen hoitanut sitä ja käyttänyt match showssa, mutta turkin hoito on niin työllästä. Ja naapurissakin on iso saksanpaimenkoira jota olen joskus joutunut hoitamaan ja omistaja lupasi viedä minut saksanpaimenkoirien erikoisnäyttelyyn!! Pienestä koirasta aina suurempaan xD!!
        Oletko muutes kasvattaja!! Hienoa jos olet!! Kiva päästä vähäsen kertomaan omia mielipiteitä ammattilaiselle!!!

        Kaipa mua vois sanoa aloittelevaksi kasvattajaksi, yksi pentu maailmalla, toinen tulee toivottavasti ensi talvena, eli vuoden päästä... Eli kasvatan nimellä Tellus Danes

        http://www.tellusdanes.com


      • doggi_fani
        ellupatka kirjoitti:

        Kaipa mua vois sanoa aloittelevaksi kasvattajaksi, yksi pentu maailmalla, toinen tulee toivottavasti ensi talvena, eli vuoden päästä... Eli kasvatan nimellä Tellus Danes

        http://www.tellusdanes.com

        Wau makeet sivut sinulla!!! Onnea ja menestystä kasvatukseen ja näyttelyihin.


    • rotu

      Doggi on rauhallinen ja kiltti. Sopii hyvin lapsiperheeseen ja muiden koirien kanssa. Mutta - se ei ole lapsen ulkoilutettava suuren kokonsa vuoksi.

      • doggi_fani

        Olen aivan samaa mieltä... ...Doggo on aivan ihana koirarotu. Itse olen vasta 13 joten olen aikonutkin otaa dogin vasta aikuisempana!! Joten olen alkanut ottaa tietoa dogista ja aijon ruveta kiertelemään näyttelyitä!! Kiitos tiedosta jonka annoit!!!


    • .:DoGi:.

      hätäile. olet nähtävästi nuori vielä..? on ne ihan ystävällisiä lapsille, mutta ruokaan menee melkein pieni omaisuus.doggi on iso rotu, eli se ee elä yhtä pitkään kuin muut koirat.

      • doggi_fani

        ...minä sen tiedän!!! Olenkin ajatellutkin sitä sitten isompana ottaa dogin. Nyt vaan alan ottaa enemmän tietoa ja käydä kiertelemässä näyttelyitä!!
        Onhan tässä tulevaisuus edessä!!xD


      • Keloriina
        doggi_fani kirjoitti:

        ...minä sen tiedän!!! Olenkin ajatellutkin sitä sitten isompana ottaa dogin. Nyt vaan alan ottaa enemmän tietoa ja käydä kiertelemässä näyttelyitä!!
        Onhan tässä tulevaisuus edessä!!xD

        Hienoa kun olet järkevällä ja fiksulla pohjalla ajatuksesi kanssa!! Kyllä todellakin kannattaa odotella kun kasvat isommaksi ja vanhemmaksi. Ja tuo kenneltyttöajatus joltakulta oli loistava!! Kiertele näyttelyitä,juttele eriväristen doginomistajian/kasvattajien kanssa ja tee syvempää tuttavuutta rotuun.
        On niitä muuten doggejakin (kuten muissakin roduissa koiria)jotka eivät siedä lapsia,muita ihmisiä,muita eläimiä.Yksilöitä kaikki tyynni! Ikävää jos kaverillasi ollut huono kokemus dogista!


      • Lea
        Keloriina kirjoitti:

        Hienoa kun olet järkevällä ja fiksulla pohjalla ajatuksesi kanssa!! Kyllä todellakin kannattaa odotella kun kasvat isommaksi ja vanhemmaksi. Ja tuo kenneltyttöajatus joltakulta oli loistava!! Kiertele näyttelyitä,juttele eriväristen doginomistajian/kasvattajien kanssa ja tee syvempää tuttavuutta rotuun.
        On niitä muuten doggejakin (kuten muissakin roduissa koiria)jotka eivät siedä lapsia,muita ihmisiä,muita eläimiä.Yksilöitä kaikki tyynni! Ikävää jos kaverillasi ollut huono kokemus dogista!

        Itsekkin harkitsin liki kymmenen vuotta ennen kuin tuon tuholaisen otin. Aiemmin kylläkin ollut lapsuuden kodissani doggi, samoin entisellä miesystävälläni ja joillakin kavereilla. Siitäkin huolimatta joka päivä oppii aina jotain uutta rodusta, vaikka silloin kuvittelikin kaiken jo tietävänsä kun koiraa olin ottamassa ;) Ja ihan vinkkinä, katseleppa löytyykö kasvattajia siitä lähistöltä. Ottavat varmasti muutaman apukäden vastaan kun on uusi pentue talossa. Nämä kun eivät ole niitä ihan rauhallisimpia kakaroita ;)


      • doggi_fani
        Lea kirjoitti:

        Itsekkin harkitsin liki kymmenen vuotta ennen kuin tuon tuholaisen otin. Aiemmin kylläkin ollut lapsuuden kodissani doggi, samoin entisellä miesystävälläni ja joillakin kavereilla. Siitäkin huolimatta joka päivä oppii aina jotain uutta rodusta, vaikka silloin kuvittelikin kaiken jo tietävänsä kun koiraa olin ottamassa ;) Ja ihan vinkkinä, katseleppa löytyykö kasvattajia siitä lähistöltä. Ottavat varmasti muutaman apukäden vastaan kun on uusi pentue talossa. Nämä kun eivät ole niitä ihan rauhallisimpia kakaroita ;)

        Olen etsiskellytkin kasvattajia lähi seuduilta, mutta vielä ei ole löytynyt!! Ja rahaakin menee jonkin verran ruokiin ja itse doggiin joten olen ruvennut jo keräilemään rahaa. Kesällä olin vadelmia keräilemässä naapurissa ja ansaitsin siitä 20 euroo XD!!


      • Puuh
        doggi_fani kirjoitti:

        Olen etsiskellytkin kasvattajia lähi seuduilta, mutta vielä ei ole löytynyt!! Ja rahaakin menee jonkin verran ruokiin ja itse doggiin joten olen ruvennut jo keräilemään rahaa. Kesällä olin vadelmia keräilemässä naapurissa ja ansaitsin siitä 20 euroo XD!!

        Ihanaa että on ihmisiä jotka keräävät tietoa ja jaksavat odottaa oikeaa hetkeä doggin ottamiseen.. Liian usein noin vuoden vanha yleensä uros etsii uutta kotia =( Doggi on ns helppo koira kun se ensin koulutetaan ja opetetaan talon tavoille mutta ennen sitä saa tehdä töitä hikipinnassa ja luonne erot vaikuttavat tähänkin, tuon meidän epelin kanssa on saanut tehdä vaikka mitä että on asiat menneet perille.. Koira kuni koira pitää tietenkin kouluttaa mutta huomattavasti helmpompi on pidellä innokasta keskikokoista koiraa kuin doggia jos se haluaa esim tutustumaan vastaantuleviin..

        Monet doggin omistajan ja tietenkin kasvattajat ottavat mielellään rotua harkitsevia katsomaan sitä touhua kotona, mukaan lenkeille, näyttelyyn jne. Meilläkin on eräs nuori pari käynyt touhua katselemassa ja mukana lenkillä ja heh tuo meidän poitsu teki niin suuren vaikutuksen että tällä hetkellä heillä on 5kk chihuahua =)


      • doggi_fani
        Keloriina kirjoitti:

        Hienoa kun olet järkevällä ja fiksulla pohjalla ajatuksesi kanssa!! Kyllä todellakin kannattaa odotella kun kasvat isommaksi ja vanhemmaksi. Ja tuo kenneltyttöajatus joltakulta oli loistava!! Kiertele näyttelyitä,juttele eriväristen doginomistajian/kasvattajien kanssa ja tee syvempää tuttavuutta rotuun.
        On niitä muuten doggejakin (kuten muissakin roduissa koiria)jotka eivät siedä lapsia,muita ihmisiä,muita eläimiä.Yksilöitä kaikki tyynni! Ikävää jos kaverillasi ollut huono kokemus dogista!

        on kuulema hounoja kokemuksia dogista!! Jotenkin rupee jo tuntumaan että tahallaanko ne yrittää estää toisen unelmia!! En tiedä toivottavasti se on vain mielikuvitustani!!


      • doggi_fani
        Puuh kirjoitti:

        Ihanaa että on ihmisiä jotka keräävät tietoa ja jaksavat odottaa oikeaa hetkeä doggin ottamiseen.. Liian usein noin vuoden vanha yleensä uros etsii uutta kotia =( Doggi on ns helppo koira kun se ensin koulutetaan ja opetetaan talon tavoille mutta ennen sitä saa tehdä töitä hikipinnassa ja luonne erot vaikuttavat tähänkin, tuon meidän epelin kanssa on saanut tehdä vaikka mitä että on asiat menneet perille.. Koira kuni koira pitää tietenkin kouluttaa mutta huomattavasti helmpompi on pidellä innokasta keskikokoista koiraa kuin doggia jos se haluaa esim tutustumaan vastaantuleviin..

        Monet doggin omistajan ja tietenkin kasvattajat ottavat mielellään rotua harkitsevia katsomaan sitä touhua kotona, mukaan lenkeille, näyttelyyn jne. Meilläkin on eräs nuori pari käynyt touhua katselemassa ja mukana lenkillä ja heh tuo meidän poitsu teki niin suuren vaikutuksen että tällä hetkellä heillä on 5kk chihuahua =)

        mukaava kun jotkut ihmiset todellakin haluavat kannustaa minua!! Aijon perehtyä tähään rotuun vakavasti Dx!! On minulla jo ennestään cockeri joten sekin oli peruskoulutettava ja kyllä minä hyvin se olen kouluttanut!!


    • doggi_fani

      kysyisin sellasen asian että kuinka paljon doggi syö keskimäärin päivässä?

      • ~hannah~

        Doggi syö 500-1200 grammaa hyvälaatuista kuivamuonaa päivässä, koosta, iästä ja aktiivisuustasosta riippuen. Kuivamuonasäkki on yleensä kooltaan 15 kg ja dogille sopiva laatu maksaa noin 40-60 euroa/15 kg. Siitä voit samalla laskea, paljonko ruokintaan menee kuussa. :)


      • doggi_fani
        ~hannah~ kirjoitti:

        Doggi syö 500-1200 grammaa hyvälaatuista kuivamuonaa päivässä, koosta, iästä ja aktiivisuustasosta riippuen. Kuivamuonasäkki on yleensä kooltaan 15 kg ja dogille sopiva laatu maksaa noin 40-60 euroa/15 kg. Siitä voit samalla laskea, paljonko ruokintaan menee kuussa. :)

        aika paljon syöpi päivässä... Isokoira tarvii paljon ruokaa...


      • määrä
        doggi_fani kirjoitti:

        aika paljon syöpi päivässä... Isokoira tarvii paljon ruokaa...

        Helpoiten ehkä voi ruokakulutuksen laskea niin, että 15 kg säkki kestää n. 2 viikkoa. Meillä syötetyn ruoan hinta on 50 - 60 euroa per säkki eli siitä sitten vaan laskemaan.

        Iso koira = isot kulut. Ei ole halpa ylläpidettävä.


      • doggi_fani
        määrä kirjoitti:

        Helpoiten ehkä voi ruokakulutuksen laskea niin, että 15 kg säkki kestää n. 2 viikkoa. Meillä syötetyn ruoan hinta on 50 - 60 euroa per säkki eli siitä sitten vaan laskemaan.

        Iso koira = isot kulut. Ei ole halpa ylläpidettävä.

        noin 100 euroo kuukaudessa ruokiin... Aikas paljon... XD


    • NE ON

      IHANIA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1589
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      21
      1238
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1059
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1041
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    7. 4
      932
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      4
      926
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      912
    Aihe