Olen lopettanutnut reilu viikko sitten mielialalääke Efexorin käytön (käytin sitä 225mg päivässä).
Nyt kuukautiset ovat myöhässä neljättä päivää (ne eivät koskaan ole olleet myöhässä).
Voisikohan tuo Efexor vaikuttaa siihen, että ne olisivat myöhässä?
Tein jo raskaustestinkin, mutta se näytti negatiivista.
Tosin en tehnyt testiä aamu virtasta...
Nyt kuukautiset ovat myöhässä neljättä päivää (ne eivät koskaan ole olleet myöhässä).
Voisikohan tuo Efexor vaikuttaa siihen, että ne olisivat myöhässä?
Tein jo raskaustestinkin, mutta se näytti negatiivista.
Tosin en tehnyt testiä aamu virtasta...
Vastaukset 3
Vanhimmat
Ei kaupan raskaustestejä tarvitse tehdä aamuvirtsasta, jos käy labralle antaa näytteen, niin silloin pitää olla aamun ensimmäinen pisu..
Ei tosiaan välttämättä tarvitse olla aamuvirtsaa,
mutta jos raskaus on vielä hyvin aikaisessa vaiheessa virtsassa ei välttämättä näy vielä raskaushormoonia tai on hyvin vähän.
Jos on kerinnyt juomaan päivän mittaan paljon, niin virtsa laimenee eikä raskaushormoonia ole tarpeeksi näkyäkseen raskaustestissä.
Aamuvirtsassa tuota hormoonia on yleensä enemmän näkyvissä, kun yöllä ei pahemmin tule laimennettua sitä virtsaa juomilla.
kuukautisten myöhästymiseen saattaa vaikutaa ihna mikä vain joka laittaa hormonit sekasin. ja onhan se muutos kun jättää lääkkeet pois, minulla vaikutti antibioottikuuri.:)
Jos olet sulkenut raskauden pois nin odottele ihan rauhassa. mulla jätti kierron välisä viime keväänä ja paniikissa juoksin lääkäriin niin se sano , että odottele vain pari 3 kuukautta niin ne tulee ja alkovat viikon päästä kun olin käyny lääkärissä.:)
Ja sama oli tänä keväänä kierron jättivät välistä:) mutta en kummemmin ressannu koska tiedän että kaikki maailman jutut vaikuttaa :)
Odottele rauhassa;)