Haen suuntaa-antavaa hintaa seuraavalle rahdille.
Vanhan kivinavetan kivet (paino n. 1000-2000 kg/kpl) nosturilla, kurottajalla tms. kuorma-auton lavalle ja rahti yhteen suuntaan 400 km (reitti Keski-Suomesta pääkaupunkiseudulle; mahdollinen paluukuorma rahtarin asia).
Kiviä "helvetin paljon" eli tonneissa mitaten n. 700-800 tonnia...
Kivien purku nostorilla ja siirto?
14
8630
Vastaukset
- yhdistelmä nosturilla.
Jos kuljetuksen aikataulun saan päättää,on hinta n.4c/kg.Kasasta lastaus ja kasaan purku. Jos kiviä aletaan nosturilla millilleen johonkin asentaan,on tunnin purun jälkeen lisä veloitus 95€/h,alkavalta tunnilta.Eli kasalta kasaan yhteensä 30 000€,purut ja lastaukset sekä ajot myös yö aikaan,ja pääosin viikonloppuisin.Jos ajo täytyy suorittaa yhteen menoon kerralla,hinta on 35 000€.
- Pihamuurinrakentaja
Lähtöpäässä kivet ovat "entisellä paikallaan" eli navetan seinässä (kaikki muut rakenteet poissa, ei muurattu) joten ainakin periaatteessa suoraan nosteltavissa. Vastaanottopäässä suoraan kasalle.
Kuinka paljon vaikuttaa etäisyys, kuinka paljon kuormien määrä? Kuormiahan tulisi väh. 12 kpl? - niinkyllä
Pihamuurinrakentaja kirjoitti:
Lähtöpäässä kivet ovat "entisellä paikallaan" eli navetan seinässä (kaikki muut rakenteet poissa, ei muurattu) joten ainakin periaatteessa suoraan nosteltavissa. Vastaanottopäässä suoraan kasalle.
Kuinka paljon vaikuttaa etäisyys, kuinka paljon kuormien määrä? Kuormiahan tulisi väh. 12 kpl?Sen verran siitä tulisi.
- Pihamuurinrakentaja
niinkyllä kirjoitti:
Sen verran siitä tulisi.
Riippuu kait kalustosta...tavallisin lienee tuo noin 40 tonnia ottava, jolloin kuormia tulisi n. 20.
Jos 60 tonnia kantava, niin parhaimmillaan pääsisi 12-14 kuormaan.
Haenkin lähinnä sitä, kumpi on ratkaisevaa kokonaishinnan kannalta. Rahdatut tonnit vai ajetut kilometrit. Luulisi olevan halvempaa tuoda mahdollisimman monta tonnia kerralla... - pönttö
Pihamuurinrakentaja kirjoitti:
Riippuu kait kalustosta...tavallisin lienee tuo noin 40 tonnia ottava, jolloin kuormia tulisi n. 20.
Jos 60 tonnia kantava, niin parhaimmillaan pääsisi 12-14 kuormaan.
Haenkin lähinnä sitä, kumpi on ratkaisevaa kokonaishinnan kannalta. Rahdatut tonnit vai ajetut kilometrit. Luulisi olevan halvempaa tuoda mahdollisimman monta tonnia kerralla...Tuommoisia kiviä ei saa mihinkään vehkeeseen 60 tonnia. Jos yrität saada ylipainolupia kivikuormalle, niin ihan varmasti tulee bumerangina takaisin. Ja lappu päällä että muutama kivi seuraavaan kuormaan. Ylipainoluvan saa vain jakamattoman esineen kuljetukseen.
Avolavaiselle nosturilla varustetulle autolle sopiva kantavuusarvio voisi olla joku 39-40 tonnia, riippuen autosta, nosturin koosta ym. - Pihamuurinrakentaja
pönttö kirjoitti:
Tuommoisia kiviä ei saa mihinkään vehkeeseen 60 tonnia. Jos yrität saada ylipainolupia kivikuormalle, niin ihan varmasti tulee bumerangina takaisin. Ja lappu päällä että muutama kivi seuraavaan kuormaan. Ylipainoluvan saa vain jakamattoman esineen kuljetukseen.
Avolavaiselle nosturilla varustetulle autolle sopiva kantavuusarvio voisi olla joku 39-40 tonnia, riippuen autosta, nosturin koosta ym.Asia selvä, kiitos korjauksesta.
Luulin, että 60 tonnin kuorman saisi tehdä mistä tavarasta tahansa, jos auton kantavuus sallii.
Tässä rahti siis n. 20 kuormaa a n. 40 tonnia. - mistä mihin
Pihamuurinrakentaja kirjoitti:
Riippuu kait kalustosta...tavallisin lienee tuo noin 40 tonnia ottava, jolloin kuormia tulisi n. 20.
Jos 60 tonnia kantava, niin parhaimmillaan pääsisi 12-14 kuormaan.
Haenkin lähinnä sitä, kumpi on ratkaisevaa kokonaishinnan kannalta. Rahdatut tonnit vai ajetut kilometrit. Luulisi olevan halvempaa tuoda mahdollisimman monta tonnia kerralla...rupesin miettii paalu kuormia ja voisit vielä laskea paljon yhden kuorman hinnaksi tulee,
joska kalusta voi sada muualtakin ajamaan pari kuormaa jos vaikka iteslesi saisit hommattua pari torpparia avuksi. maksat niille parista kuormasta ja itse otat paluun niin vois siitä saada vedätettyä yhden reissun nafta rahat...
menejä tiedä. mutta tällä hetkellä on ajoja aika paljon
eli kalusto voi olla kortilla mutta yrittämätön ei voi tehdä tätä vipaa, - ....
mistä mihin kirjoitti:
rupesin miettii paalu kuormia ja voisit vielä laskea paljon yhden kuorman hinnaksi tulee,
joska kalusta voi sada muualtakin ajamaan pari kuormaa jos vaikka iteslesi saisit hommattua pari torpparia avuksi. maksat niille parista kuormasta ja itse otat paluun niin vois siitä saada vedätettyä yhden reissun nafta rahat...
menejä tiedä. mutta tällä hetkellä on ajoja aika paljon
eli kalusto voi olla kortilla mutta yrittämätön ei voi tehdä tätä vipaa,et tietenkään kerro muille kun voi keikka mennä
- Pihamuurinrakentaja
.... kirjoitti:
et tietenkään kerro muille kun voi keikka mennä
En nyt viitsi ilmoittaa tarkkoja kohteita, mutta lähtö n. 50 km Jyväskylän pohjoispuolelta ja kuorman purku n. 15 km Kehä III:lta pohjoiseen. Eniron mukaan matkaa 370 kilometriä.
- €uro
Pihamuurinrakentaja kirjoitti:
En nyt viitsi ilmoittaa tarkkoja kohteita, mutta lähtö n. 50 km Jyväskylän pohjoispuolelta ja kuorman purku n. 15 km Kehä III:lta pohjoiseen. Eniron mukaan matkaa 370 kilometriä.
Kyl mää vien €urolla kilometri. Lastaus ja purku tuloo samaan hintaan.
- ABCE
€uro kirjoitti:
Kyl mää vien €urolla kilometri. Lastaus ja purku tuloo samaan hintaan.
ootkin idiootti, tai sit sä oot maanviljelijä joka ajaa EU tuilla.
Ajoaika yhteen suuntaan ainakin 5.5h lastaus ja purku 3h.
1€/km =370€/8.5h = 43.50€h, ei lyö leiville ja tyhjänä takasin ilmateeksi.
Hoida sinä vaan sitä lantakasaasi, vitun juntti!!! - Anonyymi
€uro kirjoitti:
Kyl mää vien €urolla kilometri. Lastaus ja purku tuloo samaan hintaan.
Missä päin toimit itselläkin olisi vanhan kivijalan kuljetusta vaille matka olisi noin 10km suunta ja yhdellä keikalla sais
- liha.sula
Tervehdys näin muutaman vuoden viiveellä.
Onkohan projektisi toteutunut? Miten siinä on käytännössä homma mennyt?
Itselläni olisi vähän vastaava projekti menossa ja etsin ihmisiä jolla ois käytännön kokemusta asiasta.
Keskustelupalstalta saattaa toki löytää hyviä vankkejä mutta vielä enemmän eriviä mielipiteitä ja asiattomia kommentteja. lihapistesulaätsuomikaksneljäpistefi ois minun sähköpostiosoite.
Kiitos vastauksesta
LS- kivivaari
60.00per tunti kuormaus ja purku
1.5 e kuormalla
1.2 e tyhjänä
40t kuormat
kokemusta on.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2816732Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2446304Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai425672Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1585005Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi423838Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1993750Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1323467HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok453169Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan53155Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja3392835