Ostin tänään Buffalo USB 2.0 muistitikun ja latasin siihen XP:n CD-buuttilevyn. Mutta en saa sitä buuttaamaan. Biosista en löydä mitään sopivaa asetusta. Siellä on USB Zip ja joku toinen USB-asetus. Kokeilin molempia laittamalla ne ensimmäiseksi buuttausvaihtoehdoksi. Winukka ilmoittaa buutatessa että invalid device.
Osaisiko kukaan neuvoa? Miten buutataan muistikulla?
USB-buuttaus
17
8531
Vastaukset
- ...
Usb-tikkuun pitää ensin kopsata käynnistyssektori:
http://www.weethet.nl/english/hardware_bootfromusbstick.php- Typykkä
Ei onnaa, ei onnaa sitten millään. Olen koko illan pähkäillyt tämän kanssa. Siirsin boottitiedoston ohjeen mukaan, mutta sen jälkeen kun yritin ladata muistitikkuun muita tiedostoja, XP ilmoitti että tikku täytyy formatoida. Kun sitten formatoin, tikku ei buutannut. Käytin USB Zip -boottausta. Buutti jämähti alkutiedostojen jälkeen eikä suostunut menemään eteenpäin. Eikun resettiä taas ja laitoin Biosin asetukset ennalleen.
Kokeilin moneen kertaan tuota juttua ja aina kävi samalla lailla. Missä ihmeessä on vika? Ymmärtääkseni Bios on ihan ok, koska muuten tikku toimii kunnolla, mutta buuttaamaan sitä en saa sitten millään.
Onko lisää neuvoja? - tai sitten ei
Typykkä kirjoitti:
Ei onnaa, ei onnaa sitten millään. Olen koko illan pähkäillyt tämän kanssa. Siirsin boottitiedoston ohjeen mukaan, mutta sen jälkeen kun yritin ladata muistitikkuun muita tiedostoja, XP ilmoitti että tikku täytyy formatoida. Kun sitten formatoin, tikku ei buutannut. Käytin USB Zip -boottausta. Buutti jämähti alkutiedostojen jälkeen eikä suostunut menemään eteenpäin. Eikun resettiä taas ja laitoin Biosin asetukset ennalleen.
Kokeilin moneen kertaan tuota juttua ja aina kävi samalla lailla. Missä ihmeessä on vika? Ymmärtääkseni Bios on ihan ok, koska muuten tikku toimii kunnolla, mutta buuttaamaan sitä en saa sitten millään.
Onko lisää neuvoja?"mutta sen jälkeen kun yritin ladata muistitikkuun
muita tiedostoja, XP ilmoitti että tikku täytyy
formatoida. Kun sitten formatoin, tikku ei
buutannut."
Ei tietenkään bootannut kun formatoit sen tiedoston
pois. - Typykkä
tai sitten ei kirjoitti:
"mutta sen jälkeen kun yritin ladata muistitikkuun
muita tiedostoja, XP ilmoitti että tikku täytyy
formatoida. Kun sitten formatoin, tikku ei
buutannut."
Ei tietenkään bootannut kun formatoit sen tiedoston
pois.Mutta masina ei antanut kirjoittaa mitään tikulle, jos ei formatoinut. Tarkoitukseni olisi saada XP asennus tikulle. Siis boottaava XP tikulle. Minulla ei ole ole mitään hyötyä pelkästä 40 K buuttauksesta, jos XP ei toimi tai levy on formatoitu. Tikussa on kapasiteettia 1 G.
- ...
Typykkä kirjoitti:
Mutta masina ei antanut kirjoittaa mitään tikulle, jos ei formatoinut. Tarkoitukseni olisi saada XP asennus tikulle. Siis boottaava XP tikulle. Minulla ei ole ole mitään hyötyä pelkästä 40 K buuttauksesta, jos XP ei toimi tai levy on formatoitu. Tikussa on kapasiteettia 1 G.
Formatoitko fat vai fat32:een? Fat32:lla ei toimi.
- Typykkä
... kirjoitti:
Sorry, en enää muista oliko se FAT vai FAT32. Taisin olla jo väsynyt. Pitäisiköhän taas aloittaa rumba alusta?
Siis periaatteessa Bios kannattaa USB:llä boottausta, koska siellä on asetus USB-ZIP, mutta tikkuni taas ei suostu. - Typykkä
... kirjoitti:
Formatoin tikun FAT:llä. Jostain syystä teksti ei ollut sama kuin sivulla eli:
D:\Downloads\mkbt20>mkbt -x bootsect.bin g:
* Expert mode (-x)
* Warning different filesystem ID
Size=0bytes OEM="(=_[sIHC" VolLabel="NO NAME" FileSys=""
D:\Downloads\mkbt20>
Minulla tuli FileSys="FAT16" ja boottauksessa tuli omituinen virheilmoitus: ungueltiges System - ...
Typykkä kirjoitti:
Formatoin tikun FAT:llä. Jostain syystä teksti ei ollut sama kuin sivulla eli:
D:\Downloads\mkbt20>mkbt -x bootsect.bin g:
* Expert mode (-x)
* Warning different filesystem ID
Size=0bytes OEM="(=_[sIHC" VolLabel="NO NAME" FileSys=""
D:\Downloads\mkbt20>
Minulla tuli FileSys="FAT16" ja boottauksessa tuli omituinen virheilmoitus: ungueltiges System - Typykkä
... kirjoitti:
Kävin läpi kaikki sivulla olevat korjausehdotukset. Ongelmani on, ettei minulla ole floppy-asemaa, enkä voi tehdä Bootdisk.comin floppyimageja.
Se HP USB Format tool toimi erinomaisesti, mutta minun pitäisi saada jostain kunnon dos-buuttitiedostot. Pelkät Ntdetect ja ntldr eivät auta.
Ehkä täytyy luopua haaveesta, että voisin buutata tikulla. - ...
Typykkä kirjoitti:
Kävin läpi kaikki sivulla olevat korjausehdotukset. Ongelmani on, ettei minulla ole floppy-asemaa, enkä voi tehdä Bootdisk.comin floppyimageja.
Se HP USB Format tool toimi erinomaisesti, mutta minun pitäisi saada jostain kunnon dos-buuttitiedostot. Pelkät Ntdetect ja ntldr eivät auta.
Ehkä täytyy luopua haaveesta, että voisin buutata tikulla.Virtuaalinen korppuasema:
http://chitchat.at.infoseek.co.jp/vmware/vfd.html#download
Käynnistä vfdwin.
asenna ajuri sieltä. Drive0:ssa valitse asemalle kirjain ja avaa tuo image-tiedosto. Sitten hp:n formatointi-ohjelmalla...
Bootti-image: http://1gighost.net/jerseyboy/winmec.zip - Typykkä
... kirjoitti:
Virtuaalinen korppuasema:
http://chitchat.at.infoseek.co.jp/vmware/vfd.html#download
Käynnistä vfdwin.
asenna ajuri sieltä. Drive0:ssa valitse asemalle kirjain ja avaa tuo image-tiedosto. Sitten hp:n formatointi-ohjelmalla...
Bootti-image: http://1gighost.net/jerseyboy/winmec.zipVahinko vaan että ehdin jo kopioida muistitikun täyteen ohjelmia, jotka siirrän huomenna ystävän koneelle. Mutta kun saan tikun taas tyhjäksi, kokeilen tuota antamaasi vinkkiä.
Kiitos vaivannäöstäsi. Mukavaa viikonloppua sinulle. - Typykkä
Typykkä kirjoitti:
Vahinko vaan että ehdin jo kopioida muistitikun täyteen ohjelmia, jotka siirrän huomenna ystävän koneelle. Mutta kun saan tikun taas tyhjäksi, kokeilen tuota antamaasi vinkkiä.
Kiitos vaivannäöstäsi. Mukavaa viikonloppua sinulle.Eipä onnistunut tälläkään kertaa. Sen verran tulos oli parempi, ettei kone herjannut mitään vaan pysähtyi buutatessa kohtaan a:\>. Siitä eteenpäin se ei suostunut lukemaan tikkua eikä suostunut menemään tikun asemalle f: vaikka kuinka yritin. Eikä suostunut menemään c-asemallekaan vaan jämähti paikoilleen. Mitä olisi pitänyt tehdä toisin?
- ...
Typykkä kirjoitti:
Eipä onnistunut tälläkään kertaa. Sen verran tulos oli parempi, ettei kone herjannut mitään vaan pysähtyi buutatessa kohtaan a:\>. Siitä eteenpäin se ei suostunut lukemaan tikkua eikä suostunut menemään tikun asemalle f: vaikka kuinka yritin. Eikä suostunut menemään c-asemallekaan vaan jämähti paikoilleen. Mitä olisi pitänyt tehdä toisin?
Asennus ei taida onnistua usb:ltä kuitenkaan.
http://support.microsoft.com/?kbid=310994
Vaihtoehdot ovat korpulta tai boottava-cd tai verkkoasennus. - Typykkä
... kirjoitti:
Asennus ei taida onnistua usb:ltä kuitenkaan.
http://support.microsoft.com/?kbid=310994
Vaihtoehdot ovat korpulta tai boottava-cd tai verkkoasennus.Kuitenkin monilla palstoilla ihmiset ovat saaneet tikkunsa buuttaamaan. Tosin useimmat käsittääkseni ovat olleet Linux-ihmisiä. Jotkut taas sanovat, että itse tikusta riippuu voiko sen saada buuttaamaan vai ei. Tiedä häntä.
Joka tapauksessa oli ihan kiva kokeilla ja uskon, että jossain vaiheessa joku keksii ohjelman jolla saan tikkuni buuttaamaan vaivattomasti.
Kiitoksia sinulle, että jaksoit neuvoa. - ...
Typykkä kirjoitti:
Kuitenkin monilla palstoilla ihmiset ovat saaneet tikkunsa buuttaamaan. Tosin useimmat käsittääkseni ovat olleet Linux-ihmisiä. Jotkut taas sanovat, että itse tikusta riippuu voiko sen saada buuttaamaan vai ei. Tiedä häntä.
Joka tapauksessa oli ihan kiva kokeilla ja uskon, että jossain vaiheessa joku keksii ohjelman jolla saan tikkuni buuttaamaan vaivattomasti.
Kiitoksia sinulle, että jaksoit neuvoa.Koeta boottauksen jälkeen komentoa dir, joka näyttää siinä olevat tiedostot. Tikun asematunnus voi nimittäin olla a.
- test56
Ennen buuttas usb-tikulta poppy linux hienosti usb-zip asetukselta.Sitten vaihdettiin MSI emolevy Asukseen,eikä buuttaa enää,ei sitten millään.
- Typykkä
Voisiko se tosiaan olla emolevystä kiinni, sillä minullakin on Asus? Aika toivotonta vaihtaa emolevyä muistitikun vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203