kertokaa joku!
Mitä maksaa talon maalauttaminen?
24
16923
Vastaukset
- Juuno
joka on tasan kysymyksesi tasoinen:
Rahaa. Tai sitten onnistut maksamaan 'luonnossa'.- metsästä?
Vai miten maksu ´luonnossa' sitten tapahtuu? En tiennytkään, että joku maalari on niin puolukoiden puutteessa.. tai ehkä mustikoiden?
- maalarimies
metsästä? kirjoitti:
Vai miten maksu ´luonnossa' sitten tapahtuu? En tiennytkään, että joku maalari on niin puolukoiden puutteessa.. tai ehkä mustikoiden?
Pimppi se mielessä on.
- Juuno
maalarimies kirjoitti:
Pimppi se mielessä on.
poikkeava vaihdanta menee luonnossa maksamisen kategoriaan.
Puolukat ovat terveellisiä...mutta kukin taipumustensa mukaan =) - jeki
Juuno kirjoitti:
poikkeava vaihdanta menee luonnossa maksamisen kategoriaan.
Puolukat ovat terveellisiä...mutta kukin taipumustensa mukaan =)Talosi koosta ja siitä missä kunnossa se on,Ulko vai sisäpuolelta se maalaus pitäisi tehdä.
- maalauttaa
jeki kirjoitti:
Talosi koosta ja siitä missä kunnossa se on,Ulko vai sisäpuolelta se maalaus pitäisi tehdä.
ulkopuolelta. Suht hyvässä maalissa vielä. Neliöitä talossa 160 ja kerroksia kaksi.
- Ammattimies
n.6000€
Edellyttäen, että työ onnistuu:
Pesu
Irtoavan maalin poisto( Huom ei koko talo puulepuhtaaksi)
Osittelu
2Xmaalaus. - Maalauttaja
Oman taloon tilattiin maalausfirma ensi kesäksi tekemään maalaus. Neliöitä talossa on suurin piirtein saman verran. Ongelmana oli aikaisempi epäonnistunut maalinvalinta, joten vanha maali pitää poistaa niin perusteellisesti kuin mahdollista.
Saatiin useampikin urakkatarjous, joiden hinnat vaihteli parista tonnista neljään tonniin. Halvimmat hinnat tulivat sellaisilta yrittäjiltä, joilla ei selvästikään ollut oikein käsitystä, miten kova homma maalin poisto on. Tehtiin sitten sopimus firman kanssa joka veloittaa maalausurakasta vajaa kolme tonnia. Maalin poistoon käytetään jotain säteilylämmittimiä ja kovametallirapaa. Alkupeleissä jo sanottiin ettei hyväksytä mitään hiekka/vesipesumenetelmiä.
Helppo se urakan hinta on laskea itsekin. Tuo kyseinen firma velotti työtunnista 22 euroa /mies ja kahdelta maalarilta hommaan kuluu vajaa pari viikkoa. Maalaaminen itsessään on se pienin työ. Pelkkään maalin poistoon on varattu viikko. Maalikustannukset jäivät melko pieniksi..- Ammattimies
aika pieneltä veloitustunnilta.
Taitaa jäädä lakisääteiset maksamatta.
Jos 160 neliötä poistaa viikossa Speedheaterilla Niin siihen kuluu kahdelta mieheltä vähintään toi 100 tuntia (hyvä jos riittää) jolloin maalaamiseen jäisi 60h.
Oikean firman laskutustunti on kesäaikaan 30-35€ tunti, jotta pystyisi kaikki saamaan omansa.
Palkka amattimaalarilla on kesällä 18-25€ tunti jolloin keskimäärä on 20€, lisätään siihen sosiaali ynnä muut kesälomakorvaukset niin saadaan jo 40€ firman kate 20% niin ollaan jo 48€ alv 22%.
Tai toistenpäin
Mainitsemasi 22€ - alv. - kate - valtionvelvoitteet niin työntekijälle jää 5€ tunti.
Haiskahtaa hullun hommalta.
Ei muuta kuin hyvää kesää ja hyviä maalausilmoja. - maalari.
Ammattimies kirjoitti:
Jos 160 neliötä poistaa viikossa Speedheaterilla Niin siihen kuluu kahdelta mieheltä vähintään toi 100 tuntia (hyvä jos riittää) jolloin maalaamiseen jäisi 60h.
Oikean firman laskutustunti on kesäaikaan 30-35€ tunti, jotta pystyisi kaikki saamaan omansa.
Palkka amattimaalarilla on kesällä 18-25€ tunti jolloin keskimäärä on 20€, lisätään siihen sosiaali ynnä muut kesälomakorvaukset niin saadaan jo 40€ firman kate 20% niin ollaan jo 48€ alv 22%.
Tai toistenpäin
Mainitsemasi 22€ - alv. - kate - valtionvelvoitteet niin työntekijälle jää 5€ tunti.
Ei muuta kuin hyvää kesää ja hyviä maalausilmoja.Pitää varmaan vaihtaa alaa, jos maalarina saa tuollaista palkkaa.
Joo-o.. 25 €/h x 8h x 21d = 4200 €/kk Ei hitto, sehän on mummoissa melkein 25.000 mk kuukaudessa!!!!!!!!!!!!
12kk x 4200€ = 50400 €/vuosi, siis melkein 300.000 mk vuodessa!!!!!!!!!!!!!
Vaihdan ammattia välittömästi, maalaushommat jo osaankin!
Ai hitto, oliko tuo 25 €/h vain kesällä? Paljonkos sitte talvella, eli tuleeko talvilisä päälle? Vai onko niin, että silloin nostetaankin ansiosidonnaista? - Ammattimies
Ammattimies kirjoitti:
Tai toistenpäin
Ei muuta kuin hyvää kesää ja hyviä maalausilmoja.Täytyy myös laskea että verottaja käy myös vetämässä välistä.
Ja nythän onkin kyseessä ammattimiehen ansio joka tekee työnsä, eikä vetelehdi työmaalla pesemässä pensseleitä. Nämä pensselinpesijätkin tienaavat keskimäärin 12-16€ tunti.
Mutta jos haluatte elättää näitä harmaantalouden harrastajia niin siitä vaan. Onhan se sanomattakin selvää jos firma laskuttaa 22€ tunti ja firmalla on kunnon ammattimiehiä töissä, niin joku jää saamatta tarkoitettuja velvotteita.
Itse tein viimekesän julkisivumaalausta ja laskin keskiansion 30€ käteen, tosin sitä tehtiin TÖITÄ eikä laiskoteltu.
Ja onhan se kiva sitten talvella vietellä leppoisia päiviä vaikka etelän lämmössä ja keräta voimia tulevan kesän varalle kun pääsee taas leipomaan rahaa! - olla toisin
Ammattimies kirjoitti:
Täytyy myös laskea että verottaja käy myös vetämässä välistä.
Ja nythän onkin kyseessä ammattimiehen ansio joka tekee työnsä, eikä vetelehdi työmaalla pesemässä pensseleitä. Nämä pensselinpesijätkin tienaavat keskimäärin 12-16€ tunti.
Mutta jos haluatte elättää näitä harmaantalouden harrastajia niin siitä vaan. Onhan se sanomattakin selvää jos firma laskuttaa 22€ tunti ja firmalla on kunnon ammattimiehiä töissä, niin joku jää saamatta tarkoitettuja velvotteita.
Itse tein viimekesän julkisivumaalausta ja laskin keskiansion 30€ käteen, tosin sitä tehtiin TÖITÄ eikä laiskoteltu.
Ja onhan se kiva sitten talvella vietellä leppoisia päiviä vaikka etelän lämmössä ja keräta voimia tulevan kesän varalle kun pääsee taas leipomaan rahaa!Itse asiassa 22 € homma voi olla laillistakin ja maalarikin ihan ammattimies..
Vuokratyövoimaa virosta, latviasta, liettuasta, puolasta.. Jos suomalainen firma vukraa itselleen ja ihan laillisesti vaikkapa puolalaisen ammattimaalarin 14 € / tunti.
Kun 14 egeen lisätään 20 % kate alv 22 %, niin oikea hinta on itse asiassa vähemmänkin, eli vain 21,35 € /h. Semmoseksi tää elämä on mennyt, ja pahenee vaan.. - Maalauttaja
Ammattimies kirjoitti:
Täytyy myös laskea että verottaja käy myös vetämässä välistä.
Ja onhan se kiva sitten talvella vietellä leppoisia päiviä vaikka etelän lämmössä ja keräta voimia tulevan kesän varalle kun pääsee taas leipomaan rahaa!Ihan ammattimiehistä oli kyse. En osaa sanoa tuntilaskutukseen sen kummempaa kommenttia, mutta kyseessä on pari kaveria, jotka tekevät hommaa toiminimellä. Ja ovat olleet alan yrittäjinä vuosikausia enkä usko mistään harmaatyövoimasta olevan kyse.
Ja jos vertaa muihin meidän perheen käyttämiin "palveluihin" niin aika tavalla keskiluokkaa toi hinta on. Siivoojan laskutushinta on vajaa pari kymppiä, autokorjarin 26 euroa, metsuri otti vähän yli kaks kymppiä.. Melkoinen "ammattimies" maalarin pitää olla jos laskuttaa mainitsemiasi summia.
Tietysti on nämä alueelliset erot. Ja firman rakenteesta johtuvat erot laskutushinnoissa. No..ei se hullu joka pyytää vaan hullu joka maksaa.. - Ammattimies
Maalauttaja kirjoitti:
Ihan ammattimiehistä oli kyse. En osaa sanoa tuntilaskutukseen sen kummempaa kommenttia, mutta kyseessä on pari kaveria, jotka tekevät hommaa toiminimellä. Ja ovat olleet alan yrittäjinä vuosikausia enkä usko mistään harmaatyövoimasta olevan kyse.
Ja jos vertaa muihin meidän perheen käyttämiin "palveluihin" niin aika tavalla keskiluokkaa toi hinta on. Siivoojan laskutushinta on vajaa pari kymppiä, autokorjarin 26 euroa, metsuri otti vähän yli kaks kymppiä.. Melkoinen "ammattimies" maalarin pitää olla jos laskuttaa mainitsemiasi summia.
Tietysti on nämä alueelliset erot. Ja firman rakenteesta johtuvat erot laskutushinnoissa. No..ei se hullu joka pyytää vaan hullu joka maksaa..En nyt sitten halua mitenkään neuvoo, mutta jos teet sopimuksen pelkästään tuntiveloituksella ja kaksi maalaria suorittaa talosi maalauksen ym. työn kahdessa viikossa a`22€. Niin mikä takaa sen että työ suoritetaan ko. ajassa.
Parempi että teet sen kokonais työurakkana esim. 160 X 22€ = 3520€.
Jos tähän hintaan saat talosi maalaustyön maalinpoistoineen niin tee kaupat.
Hyvää kesää ja hyviä maalausilmoja. - Joo
Ammattimies kirjoitti:
En nyt sitten halua mitenkään neuvoo, mutta jos teet sopimuksen pelkästään tuntiveloituksella ja kaksi maalaria suorittaa talosi maalauksen ym. työn kahdessa viikossa a`22€. Niin mikä takaa sen että työ suoritetaan ko. ajassa.
Parempi että teet sen kokonais työurakkana esim. 160 X 22€ = 3520€.
Jos tähän hintaan saat talosi maalaustyön maalinpoistoineen niin tee kaupat.
Hyvää kesää ja hyviä maalausilmoja.Itse asiassa kaupat on jo tehty aikaisemmin. Ei sitä taloa suinkaan maalata tuntilaskutuksella, vaan normaaliin tapaan kokonaisurakkana. Tuntihinnat oli esillä vain sen takia, että ajateltiin teettää muutama pienempi maalaushomma samalla.
Ja mikä tämän urakkahinnoittelun niin ihmeelliseksi tekee ? Kyllähän nuo kaikki meidän saamat tarjoukset oli kuitenkin samassa "haarukassa". Halvin 2000 risat ja kallein n. neljä tonnia. Me otettiin urakka sieltä hintahaarukan puolesta välistä, kun oltiin haastateltu ko. firman työmenetelmiin liittyvät yksityiskohdat. Se parin tonnin tarjous oli tietysti omastakin mielestä alakanttiin.
Tämä inttäminen haiskahtaa tältä kuuluisalta rusthollimeiningiltä. Antoivat kattoremontista aikanaan tarjouksen 15000 euroa, kun kirvesmiesporukan tekemänä tuli loppujen lopuksi kokonaishintaa kuusi tonnia :). Ai niin- mutta ne kirvesmiehet on tietysti tätä kuuluisaa harmaatyövoimaa kun erehtyivät hinnoittelemaan työnsä järkevin perustein.. - Maalauttaja
Joo kirjoitti:
Itse asiassa kaupat on jo tehty aikaisemmin. Ei sitä taloa suinkaan maalata tuntilaskutuksella, vaan normaaliin tapaan kokonaisurakkana. Tuntihinnat oli esillä vain sen takia, että ajateltiin teettää muutama pienempi maalaushomma samalla.
Ja mikä tämän urakkahinnoittelun niin ihmeelliseksi tekee ? Kyllähän nuo kaikki meidän saamat tarjoukset oli kuitenkin samassa "haarukassa". Halvin 2000 risat ja kallein n. neljä tonnia. Me otettiin urakka sieltä hintahaarukan puolesta välistä, kun oltiin haastateltu ko. firman työmenetelmiin liittyvät yksityiskohdat. Se parin tonnin tarjous oli tietysti omastakin mielestä alakanttiin.
Tämä inttäminen haiskahtaa tältä kuuluisalta rusthollimeiningiltä. Antoivat kattoremontista aikanaan tarjouksen 15000 euroa, kun kirvesmiesporukan tekemänä tuli loppujen lopuksi kokonaishintaa kuusi tonnia :). Ai niin- mutta ne kirvesmiehet on tietysti tätä kuuluisaa harmaatyövoimaa kun erehtyivät hinnoittelemaan työnsä järkevin perustein..Ammattimiehelle pitää maksaa enemmän? Mistä? Nopeudesta, laadusta ja moraalista? Jos ei maksa ei ole takeita aikataulusta, laadusta eikä moraalista (moraalista tehdä työ ja oikein, kuten on sovittu). Moraalistako pitää maksaa - todellakin? Ja varsinkin ammattimiesten moraali on kaupan? Ei-ammattilaisella ei ole ammattilaisen moraalia, koska hän ei osaa, eikä ole nopea - ammattilaisten mielestä? Ei-ammattilainen kauppaa ja myy vain työtään (sitä mitä osaa) ja ammattilainen vain moraaliaan tehdä työtä? Ei-ammattilaiselle maksetaan työstä - ammattilaiselle moraalista? Eikö molemmille pitäisi maksaa aikaansaannoksista tai työstä eli tuloksesta? Vai onko ammattilaisillekin määritelty pakka työmaalla seisomisesta n. a' 15 e/h ja sitten työn tekemisestä n. a' 25 e/h?
- Onko tuntiveloituksessa n. 71 e/h, n. yhden viikon (40 h) yhtäjaksoisesta, normaalina työaikana tehdystä työrupeamasta, siis (pelkästä) työstä, mitään järkeä?
- saulinn
Kannattaa unohtaa tarjouspyynnöt,ala täynnä ylimielisiä huijareita joilta ei saa järjellistä tarjousta millään.
Tervetuloa ulkomaalaiset maalausliikkeet,teille on tarvetta. - maalahyvin
Mina olla hyvä maalimies, mina tulla ja maala sinun talo ja kaikki maalaa, hyvä tulee, hyvä jälki. Olla hyvä mies ja ahkera mies.
Maksa sinä minulle 25 euroa tunti ja olla tyytyvainen.
Laitta viesti mulle.
[email protected]- /748ht
ime paskaaaaa....
- mies maalari37
Mä maalaan 14-20 ege tunti.Olen maalannut taloja 16 vuotta
- wallari
Maalaan taloja ym kohtu taksa Olen Suomalainen
- Wallari
Maalaan taloja ym kohtu taksa Oulunläänissä Olen Suomalainen
- wallari
1000-3000e Riippuu talon koosta ota yhteyttä [email protected]
- kokeeeenut
n. 130-150m2 puutalo puolitoistakerros maksaa 2400eur.
Itse maalasin ja meni 105 tuntia sis. raappimisen ja maalin kahteen kertaan.
Maalia kului yhteensä vain 20L.
Kalleinta ja parasta jolloin myös maaslausväli kaksinkertaistuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822