Pariisi/Hotel Chopin

pariisitar

Miten onkoon kellään kokemusta Chopin hotellista? Olen Pariisin hiihtolomalla suuntaamassa, joten muitakin matkavinkkejä ois kiva saada esim. shoppailupaikoista budjettimatkailijoille. Niin ja vielä, miten ilman ranskan kielen taitoa tulee toimeen kaupungissa?

4

1007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pariisiin ihastunut

      Voin suositella lämpimästi. Pienehkö viihtyisä hotelli, jossa aitoa ranskalaista tunnelmaa. Hyvä, monipuolinen aamupala. Hyvä sijainti. Grands Boulevards metroasema ihan lähellä.

      Ystävällinen henkilökunta. Vastaanotossa puhuvat hyvin englantia, mutta öisin vastaanotossa olevat pojat eivät osanneet englantia. Mukava hotelli siksikin, että se on kävelykadun varrrella, jossa portit suljetttiin yöksi, oli rauhallista, vaikka sijainti on niin keskeinen. Sisään pääsi kelloa soittamalla, jos portti oli suljettu. Ainoa negatiivinen puioli oli, että ainakin meillä oli huone sisäpihalle päin, joten näkymät eivät olleet kovin kummoiset.

      Itse valitsimme hotelli Chopinin uudelleen, kun olemme taas menossa huhtikuussa Pariisiin juuri noista syistä. Mutta pidä kiirettä, paikat menevät nopeasti koska hinta-laatusuhde on hyvä. Varasimme matkan joulukuussa ja vain yksi huone jäi silloin vapaaksi.

      Kokemuksemme mukaan englannilla pärjää varsin hyvin, tosin muutamat ranskan fraasit on hyvä opetella ennen matkaa (tervehdykset, kiittäminen jne), saa ystävällisen palvelun.

      Ostoksilla kävimme La Defensen kaupunginosassa, jonne metrolla pääsee hyvin,eikä ollut pitkä matka. Siellä on isoja kauppakeskuksia ja mm. uusi riemukaari. Olimme edellisen kerran elokuussa 2003, jolloin oli alennusmyynnit. Oli oikea shoppailijan paratiisi ja aiomme mennä sinne nytkin.

      Jos olet Pariisissa viikon, kannattaa ottaa passikuva matkaan ja ostaa Carte Orange (pour une semaine=viikoksi), on kaikista edullisin metrokortti. Mutta se kannattaa ostaa vasta maanantaina, koska on voimassa ma-ma.

      Kävimme eka reissulla matkatoimiston tutustumismatkan, joka kattoi tavallisimmat nähtävyydet, opas oli todella hyvä, vuosia Pariisissa asunut nainen.

      Vielä tämmöinen hieman huvittava asia, että lauantaina ja sunnuntaina tupakkakaupat ovat suljettuja, oli todella työn ja tuskan takana saada ostettua tupakkaa. Ravintoloissa ja ruokakaupoissa ei tupakkaa myydä. Lukuisten kyselyiden jälkeen saimme ostettua sitä eräästä ravintolasta tiskin alta.Ihmeellistä niin isossa kaupungissa. Niin että jos tälläisen paheen omaat, varaa tarpeeksi tupakkaa mukaan.

      Antoisaa Pariisin matkaa!

      • pariisitar

        Mukava kulla että on tullut valittua mielyttävä paikka ja kiitos hyödyllisistä vinkeistä. Varsinkin tuo metrokortti vaikuttu käytännöliseltä. Miten sen saisi hankittua?


      • Kepiblanc
        pariisitar kirjoitti:

        Mukava kulla että on tullut valittua mielyttävä paikka ja kiitos hyödyllisistä vinkeistä. Varsinkin tuo metrokortti vaikuttu käytännöliseltä. Miten sen saisi hankittua?

        Senhän saa jo suomesta, matkatoimistosta.


      • Pariisiin ihastunut
        Kepiblanc kirjoitti:

        Senhän saa jo suomesta, matkatoimistosta.

        En oikein usko, että Carte Orangea saa ostaa Suomesta, koska kortti on tarkoitettu oikeastaan pariisilaisille. Mutta sen ostaminen metroasemalta onnistui ihan hyvin. Kun laitoit valokuvan tiskiin ja pyysit Carte Orangen, sait lipun, johon sitten liimasit valokuvasi, taisi olla jokin tarrasysteemi. Sen kummempaa kielitaitoa ei tarvinnut. Voi olla että Suomesta saa ostaa Paris Visite-kortin, mutta se on kalliimpi kuin Carte Orange. Ja kannattaa tosiaan ostaa vasta maanantaina, niin on pidempään voimassa. Tai riippuu tietysti siitä minä viikonpäivänä menet Pariisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      190
      1893
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      62
      1310
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1063
    4. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      149
      961
    5. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      49
      941
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      81
      934
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      808
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      81
      787
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      729
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      698
    Aihe