Marsun Hampaasta

Maasunen

Niin...

Kyselisin että kasvaako marsun hammas takaisin, jos se on lähteyt kokonaan eikä vain katkennyt.. siis kun katsii ylähampaan paikkaa niin ikenessä näkyy vain pieni "reikä" niin mitä pitäisi tehdä jos se ei kasva takaisin......?


_kiitos jo etukäteen-

15

5394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Mut luulisin että kasvaa takaisin. Kaiken järjen mukaan, kun ajattelee sitä, että marsun hampaat kasvavat koko ajan ja sen takia sen täytyy syödä kovaa.
      Jos ei kasva täytyy varmaan jatkossa syöttää jotain "puuroja".

      • ...

        Ja miettiä miksi se hammas lähti. Ettei lähde lisää. :(


      • ...

        katso myös heiluuko toinen ylähammas,jos nimittäin hammas kolahti,on mahdollista että toinenkin putoaa.Sitä kannattaa seurata.
        ps.meilläkin oli selvä kuoppa siinä ikenessä.


    • SilverFox

      yleensä hampaat kasvaapi takaisin, mikäli hammasta on edes tynkä jäljellä.. jos tosiaan vain kolo niin enpä tiedä, olekko soitellut lääkärille?
      Miten hammas on nuin irronnut, syötätkö c-vitamiinia? Pidä huoli etteivät muut hampaat katkeile, eläinlääkäri voi muita vaikka hiukan lyhentää.. koska nyt toinen alahampaista jää vaille kulumista.

    • ...

      minun mursulla oli juuri muutama viikko sama juttu.siis lähti täysin kokonaan kumpikin ylähammas.kasvoi n.viikossa hyvin takaisin.alahampaatkin pysyivät normaaleina.Tarkista että pystyy ottamaan pellettejä,jos ei niin syötä neljän viljan puuroa ja totuta pellettiin tarjoamalla sitä kädestä.
      samoin meillä oli ongelmana juomapullosta juominen ilman hampaita,joten laitoin,tietysti varovasti juomapullon suuta marun suuhun jotta se ymmärtäisi että siitä voi juoda vielä.juotin kuitenkin pipetillä muutaman päivän kunnes näin että se joi itse pullosta :)
      ole siis huoleti.tulee takaisin hyvin nopeasti.
      heinä meillä meni hyvin ilman hampuleitakin.

      • Maasunen

        Kiitos kaikista neuvoista...=)=)


    • jennimarsu

      Hampaat kasvavat takaisin. Ne saattavat pudota ilman sen kummempaa syytä. Esim marsun törmätessä tai hypätessä/pudotessa. Marsun lähisukulaisilla on samaa taipumusta.

    • Lugitech

      Mun marsulla on just sama vaihe sillä lähti molemmat ylähampaat ja ala hampaat on jääny.Ne hampaat pitäis kasvaa 1-3 viikossa

    • stella x-)

      marsujen hampaat kasvoivat ainakin minun marsuilla takaisin ,joten ei syytä huoleen ! kun marsullani oli hampaat poikki niin syötin sille banaani "mössöä"tai jotain tosi pehmeää!!!! toivottavasti sinunkin marsun hampaat kasvavat takaisin!!!! :-))))

      • metukka x-)

        dajhvgciadl


      • marsu

        hei! marsuni 2 ala-hammasta irtosi pari kk sitten ja nyt ylä hampaat ovat todella pitkät .. voiko hampaita lyhentää itse ja jos voi niin miten ?? terveisin:apua tarvitseva ihana marsuni


    • Anonyymi

      noh lääkäri maksaa niin paljon eikä ole järkeä koksa ei ole varaa

    • Anonyymi

      meidän marsulla heiluu molemmat ylähampaat mutta syytä emme tiedä sillä se saa c-vitamiinia eikä pure kalteria eikä meidän marsut tappelekaan joten voitteko auttaa ja kasvaako marsun hampaat takaisin?😭😭

      • Anonyymi

        mun marsulla heiluu molemmat ylähampaat ja ne on heiman tummemmat kun alahampaat. Marsu on purrut puumökin reunoja aika paljon, en tiedä heiluuko siksi mut ne varmaa pitää poistaa kokonaan. Kasvaako siihen uudet hampaat tilalle, jos hampaat poistetaan JUURINEEN. kiitos vastanneille


    • Anonyymi

      Mä en tiiä mut ainakin mun marsuilla katkennut yksi ylä hammas enkä tiedä mitä tehdö sille hampaalle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe