VAROKAA!!!

uhri 03-alue

Olkaa erittäin varovaisia, kun otatte uudet rännit, savupiipun pellityksen ja jne... Ostin kyseiset palvelut, ja miten kävikään. Tekijä ei ota vastuuta. Kyseinen firma ilmoittelee 03-alueen lehdissä osaavasta ammattitaidosta! Tmi. Olavi Topparin (orivesi) porukka ei vastaa työntekijöidensä jäljistä. Joten se joka häviää voi olla vaikka yh-äiti, leski, tai muuten vaan höynäytettävä. Älkää ikinään maksako käteisellä, ennenkuin olette nähneet työn jäljen!!!

22

17574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leski

      rännit putoilee ja paikat jäi täyteen ongelma jätettä (eikö tekijän pitäisi itse siivota ongelma jätteet pois????). Siis näin kävi ja roskat on vieläkin ja minun hoidettavani.

      • nimetön

        tuosta yleensä sovitaan että miten tehdään, ja lisähintaa tulee jos työmiehet hoitavat jätteet pois.


      • ropleema

        "eikö tekijän pitäisi itse siivota ongelma jätteet pois?"

        Olisit hyvä ihminen hommannut niille työmiehille sellaisen työmaa wc:n tai jotain.


    • ZZ-XX
      • Holy shit

        Kyllä kaikenlaista sitä joskus löytää urakan jälkeen.


    • 123

      Ko. yritys laittoi meille rännien lisäksi vesipellit, lumiesteet ja kulkusillat. Vesipellit oli leikattu ja asennettu väärin, eli ne täytyi poistaa ennen talon panelointia. Lumiesteet tulivat ensimmäisten lumien mukana alas ja kulkusillat määräysten vastaiset. Takuusta ei puhettakaan sillä yrittäjä paiskaa luurin kiinni joka kerta kun soittaa sille. Täytyy vain todeta, että yrittäjä on kyllä todella tyhmä jos ei ole yli 40 vuoden kokemuksella oppinut mitä katolle tulee asentaa ja miten. Kaveri kun mainostaa www-sivullaan yli 40 vuoden ammattitaitoaan. Verottajakin voisi olla kiinnostunut ko. yrittäjästä, sillä on saattanu muutama kauppa syntyä 'ilman kuittia' ja mahdollisesti sosiaaliturvamaksutkin on yrittäjällä rästissä. Asianajaja hoitaa hommaa meilläkin...

      • kouru

        lumieste on talven yli talon isännän vastuulla.ei ole tarkoitus kerätä talven lumet lumiesteen taakse eihän takuu tällöin ole voimassa .voi.voi.ps.sama kun autoon ei vaihdeta öljyjä takuun aikaan ja se leikkaa kiinni.et voi kun katto peiliin.


      • jo vain
        kouru kirjoitti:

        lumieste on talven yli talon isännän vastuulla.ei ole tarkoitus kerätä talven lumet lumiesteen taakse eihän takuu tällöin ole voimassa .voi.voi.ps.sama kun autoon ei vaihdeta öljyjä takuun aikaan ja se leikkaa kiinni.et voi kun katto peiliin.

        Lumiesteen tarkoitus on nimensä mukaisesti pitää lumet katolla, ettei ne pääse putoamaan sieltä esim. ulko-oven eteen. Mikäli lumieste kiinnitetään oikein, eli sille laitetaan oma 2x4 lankku kattoruoteisiin kiinni, niin varmasti lumieste kantaa sen lumi määrän mitä länsi-suomessa talven aikana tulee.
        Kyseinen yrittäjä tässä tapauksessa laittoi lumiesteen suoraan tiilen kantoriman (2x2) palkkiin kiinni. Edelleen ihmetelen, että kaveri ei ole mainostamansa 40 vuoden aikana oppinut, kuinka lumieste tulee kiinniittää. Vastuu on tässä tapauksessa selvästi yrittäjällä, joka asensi tavaran määräysten vastaisesti.
        PS. Sama kun ostat uuden auton, johon ei ole laitettu tehtaalla öljyjä koneeseen ja se leikkaa kiinni. Aivan varmasti menee takuuseen.


      • Anonyymi
        kouru kirjoitti:

        lumieste on talven yli talon isännän vastuulla.ei ole tarkoitus kerätä talven lumet lumiesteen taakse eihän takuu tällöin ole voimassa .voi.voi.ps.sama kun autoon ei vaihdeta öljyjä takuun aikaan ja se leikkaa kiinni.et voi kun katto peiliin.

        En ymmärrä. Laitoin itse lumiesteet autotallin katolle ettei tarvi lykkiä katolta tippuvia lumia ovien edestä. Hyvin pysyi esteet ja lumet katolla. En tiedä miksi niitä esteitä laitetaan jossei lumen putoilua estämään.


    • issyk-kul

      Minulle tämä Toppari asensi uuden lasikuistin rännit ja syöksytorvet.
      Maksoin laskun ajoissa mutta hän alkoi karhuamaan sitä toiseen kertaan.
      Sitten vasta uskoi kun toimitin kopion maksukuitista.

    • seuraillut

      Minua ihmetyttävät nämä rakennusfirmojen erilaiset putkiremonttikustannukset, kun niitä olen kysellyt erilaisista kohteista ovat ne aikamoisen eroavia.
      Kuitenkin enimmäkseen työt ovat samanlaisia, putket samanlaisia niitä joita nykyisin käytetään joka paikassa.
      Ihmettelen todella, mistä näin suuriakin eroavaisuuksia tulee, näissäkin asioissa, pitäisi olla hyvin tarkkana, mutta kun itse ei oikein tiedä asioista.
      Aina ei edes huomioida tarjouksia, vaan luotetaan jonkin toisen ehdotuksiin etupäässä näiden liittojen antamiin suosituksiin.

    • henrik ijäs

      voit ostaa sitten uudet messinkiruuvit ja porakoneen jos tippuu alas pellit.
      isoimmat mahdolliset.

    • Nokatar

      Täysin samat on kokemukset. Ko firman asentamasta tikas kattotikas yhdistelmästä kattotikkaat menivät viime talvena linkkuveitsen muotoisiksi ja retkottavat rästäyden ulkopuolella. Ei oikein voi luotta, että pystytikkaatkaan pysyvät seinässä kiinni.

      • Oppia ikä kaikki

        Jep sama täällä, ongelmia koko ajan. Ryöstöhinta ja palvelu ala-arvoista. Asiakaspalauteeseen ei huomioida millään lailla. Oikeuteen pitääs viedä. Olen täysin kyllästynyt tämmöseen toimintaan. Kyllä virheistä oppii ja tietää miten nyt toimia ens kerralla kun toimijoita vertailee.


    • lumi työllistää

      En tunne ko. tapausta, mutta lumiesteistä, katto- ja seinätikkaista minulla on omakohtaisia kokemuksia.

      Lumiesteiden asentajan on vähän vaikea laittaa lumiesteen alle riittävää kannaketta repimättä katetta auki! Yleensä teräksisen poimukatteen alla on ruoteina säännösten mukainen 100x32mm lauta. Näinä runsaslumisina talvina lumiesteet ovat repeytyneet tuollaisesta irti, vaikka olisivat miten asian mukaisesti kiinnitetyt.

      Lapetikas kiinnitetään pääsääntöisesti vain harjalta (teräskate), määrätyn mittaisen lappeen räystäästä lisäksi. Olen kuullut tapauksia, vaikka lapetikkaat olisivat kiinnitetyt asian mukaisesti ja vielä lisäksi seinätikkaat olisivat olleet kiinnitettyinä lapetikkaisiin, ovat kaikki tulleet lumien mukana alas. Lumella on valtava voima!

      Miksiköhän lape- ja seinätikkaita edelleen asennetaan räystässeinälle, vaikka päätyseinä-asennus on jo jonkin aikaa ollut suositus?

      • Anonyymi

        Itse asensin lumiesteet. Tuore on kyllä 100x32, mutta lumiesteet kannattimet kiinnitin 100 mm täkkipulteilla ruoteen läpi ristikkoon. Eivät ole irronneet eivätkä irtoa, kun on melkein alusta loppuun ruuvit kierteillä.


    • myyj10

      Miksiköhän lape- ja seinätikkaita edelleen asennetaan räystässeinälle, vaikka päätyseinä-asennus on jo jonkin aikaa ollut suositus?

      Se on kalliimpi ratkaisu josta rakentaja ensimmäisenä "säästää" vaikka minä myyjänä ensimmäisenä ehdotetaan tikkaita / kattosiltaa päätyyn ja kerron että sivulle tulevien tikkaiden lumikuormaa on kevennettävä useasti lumisen talven aikaan ja tikkaan yläkaaren ylipuollelle on laitettava vielä 3m lumieste varmistamaan tikkaiden pysyminen senkin lumiesteen ostaja normaalisti jättää pois eli säästää mielestään jolloin olen sanonut että takuuta emme anna jos tikkaat tulevat alas ja olemme sen perusteella sopimuspaperiin kirjoittaneet ylös että takuuta emme anna tikkaille jos lumikuorma tuo alas jos ei asiakas raski ostaa lumiestettä tikkaan kaarien yläpuolelle myös jos on pitkä lape niin toinen 3m-lumieste lappeen puoliväliin.

      • tuu_kattoon

        Eli ette siis osaa asentaa tikkaita lappeelle tai käytätte tuotetta, joka ei sinne sovellu. Kattofirma antoi kyllä 8 vuotta sitten takuun kaikelle asentamalleen tavaralle, vaikka tikkaat laitettiinkin vanhan mallin mukaan. Eikä ole hievahtanutkaan vaikka on ollut aika tiukkalumisia talvia tässä parina viime vuonna.


      • Anonyymi

        Laitoin noikin itse niin mökin seinään kuin saunankin. Kummatkin on pysyny 80 täkkipulteilla hirsiseinässä. Lapetikkaat ovat kiinni harjassa harjan ylittävän 30 cm vastakappaleen läpi. Matkalla on kiinni peltikatossa 2 kohdasta kummastakin’kattoo vasten olevasta porrasjuoksusta ja alapäässä sekä juoksun että pysty portaiden kaarien läpi peltikaton alapuolisessa ruoteessa. Hyvin on nyt 6vuotta pysyneet. Aikaa meni 2,5 tuntia asennuksiin, pystytikkaiden kiinnikkeiden pituuden sahausten kanssa. En muista urakkatarjousta, mutta yli 100 €/h laskin tienanneeni puhtaana kun tein itse. Tämäkin asennus jotain vuodelta 2015.


    • Rosvopäällikkö no1

      Vältelkää Lahdesta käsin liikkuvaa Friman nimistä huijariporukkaa. Ostin tumman setin sadevesijärjestelmää, ja sain osat neljää eri väriä, koottu vissiin jostain roskiksissta. Päätykappaleiden urissa hometta, yksi valkoinen, syöksyn kiinnikkeet tökerösti tehdyt sinkityt ja ruostuvat (hitsattu pulttiin), osa osista hankautuntu peltipinnalle isoilta osin. EIkä tietenkään ota mitään vastuuta mistään. Liikkuu myös Tampereen suunnalla torikauppaa harrastaen.

    • Lumiesteet_itse

      Lumiesteet voi myös asentaa itse, niin tietää ainakin, että on asianmukaisesti kiinni! Itse tein näin ja tilasin tuotteet www.kattovaruste.fi verkkokaupasta. Tuotteet asialliset ja mukana RT-ohjeet asennukseen. Paketista tosin uupui osa pulteista ja kumitiivisteistä, mutta lähettivät perässä tulemaan, kun ilmoitin asiasta sähköpostitse, joten kyseinen firma ainakin hoitaa jälkipuinnin asiallisesti!

      T. Tyytyväinen lumiesteen omistaja

    • Kiitokset_tiedosta

      Netissä on edelleen sivut mainostaa firmaa.

      Firma joutunut ainakin neljä kertaa Kuluttajariitalautakunnan mustalle listalle = saanut langettavan päätöksen eikä ole noudattanut päätöstä.

      Tämän vuoden alussa Verohallinto karhuaa yli 15 500 euron saatavia firmalta. http://www.protestilista.com/yritys/1400071-4

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe