Huomasin, että kamerani linssiin on kertynyt vaikka mitä törkyä. Saako mistään mitään sopivaa puhdistusainetta, tai kyseiseen operaatioon tarkoitettuja puhdistusliinoja. Hyviä vinkkejä kuitenkin kaivattaisiin.
Linssi puhtaaksi.
9
2923
Vastaukset
Itse "painin" saman moisen ongelman kanssa.Eiku kameraliikkeeseen kysymään ja myyjä möi mikrokuituliinan palasen.Totakin on vaikka mitä karkeutta,mut toi on sellainen aika silee "karkeudeltaan".Toisena vaihtoehtona olis ollut ostaa puhdasta alkoholia.10 € tosi tosi pieni puteli.Myyjä sanoi,että sitä käytetään sitten kun tahra ei muutoin irtoa.
Kevyt pöly lähtee hyvin puhalluspallon avulla(tai mikä se onkaan viralliselta nimeltään) ja sitten pensseli on kanssa hyväksi havaittu.Varovaisesti vaan,niin kyl se siitä lähtee.Voithan ottaa kamerasi/objektiivisi mukaan kameraliikkeeseen ja kysyt,että millä konstin se lähtee.
Täällä jossain oli vähän vastaavasta kirjoiteltu ja oli eri aineitakin käytetty...Joten varmaan on muitakin hyviä menetelmiä.
Ajaxia ei kannata käyttää...ainakin kalliimassa objektiivissa/kamerassa harmittaa siinä vaiheessa,kun räjähtää paitsi lika,niin myös lian pidike pois :))))) Olipas viisaasti sanottu,ehe ehe :))- täytyy olla
puhdasta se alkoholi (= pirtua), ei mitään lisäaineita, esim. denaturointi- yms.
muuten tulee ikäviä interferenssikuvioita niistä lisäaineista, kun alkoholi taas haihtuu pois.
Jatkuva pirtulupa maksaa kyllä hunajaa, ja perustelut sen saamiseen täytyy olla vahvat, mutta jos tunnet mukavan lääkärin, joka kirjoittaisi pirtureseptin, niin sillähän se puhdistuu samoin kuin ruoansulatuskanavakin siinä sivussa - ennenvanhaan
täytyy olla kirjoitti:
puhdasta se alkoholi (= pirtua), ei mitään lisäaineita, esim. denaturointi- yms.
muuten tulee ikäviä interferenssikuvioita niistä lisäaineista, kun alkoholi taas haihtuu pois.
Jatkuva pirtulupa maksaa kyllä hunajaa, ja perustelut sen saamiseen täytyy olla vahvat, mutta jos tunnet mukavan lääkärin, joka kirjoittaisi pirtureseptin, niin sillähän se puhdistuu samoin kuin ruoansulatuskanavakin siinä sivussaEnnen käytettiin apteekista ostettuna isopropanolia (isopropyylialkoholi). Mutten muista että se kovasti mitään raitoja koskaan olisi jättänyt?
Vai onkos ajat siitä kovasti muuttuneet. En ole kokeillut sitä näihin nyky kakkuloihin. Ei se ennen ainakaan tuntunut kalvopäällystystä poistavan. Tiedä sitten uskaltaisiko sillä enää koskea pikkukameroiden ja kännyköiden muovilinsseihin.
Vastatkoon joku minua viisaampi. - minä__
Unohda isporopanoli ynnä muut tee-se-itse-aineet. Osta kertakäyttöisiä hama-puhdistusliinoja (n. 9 e/10 kpl).
Nimim. Kokemusta on - minä__
minä__ kirjoitti:
Unohda isporopanoli ynnä muut tee-se-itse-aineet. Osta kertakäyttöisiä hama-puhdistusliinoja (n. 9 e/10 kpl).
Nimim. Kokemusta onEd. vastaus siis ensimmäiselle kysyjälle. Meni viesti vähän väärään kohtaan...
mikrokuituliina ja linssikynä alan liikeestä ja jos on pinttynyttä likaa niin asetonikin (kynsilakanpoistoaine) haihtuu kokonaan pois...
- ennenvanhaan
Varoisin kuitenkin tuota asetonia, liian tiukkaa ainetta, sulattaa yleisimpiä muovejakin.
Suosittelisin edelleen isopropanolia vaikka apteekista. - ennenvanhaan
Jos Victor herra vaikka koittaisi niille englanninkielisille neuvontasivuilleen ottaa mallia tästä ihan hyvältä vaikuttavasta SUOMENKIELELLÄ TEHDYSTÄ ohjeesta tuolta välinepuolelta.
Jotta ne "miljardit" kävijät kartuttaisivat niitä laskurin osumia taas.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000009&conference=4500000000000189&posting=22000000013549442 ennenvanhaan kirjoitti:
Jos Victor herra vaikka koittaisi niille englanninkielisille neuvontasivuilleen ottaa mallia tästä ihan hyvältä vaikuttavasta SUOMENKIELELLÄ TEHDYSTÄ ohjeesta tuolta välinepuolelta.
Jotta ne "miljardit" kävijät kartuttaisivat niitä laskurin osumia taas.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000009&conference=4500000000000189&posting=22000000013549442tuo sun juttus on kieltämättä aika paskapuhetta :D
mikrokuituliina ei todellakaan ole "pahinta mitä linssillesi voi sattua", luonnollisesti kaikki liinat naarmuttaa lasia jos sitä hinkkaa edes takaisin likaisena, daa :D
paineilma on hyvä juu suurempien roskien poistossa, mutta kaikki lika ei lähde pois pyyhkäisemättä, ja mikrokuituliina on helppo pakata kameralaukkuun mukaan. Tietysti liinan tulee olla puhdas eikä silläkään saa hangata edestakaisin.
Jos lika on pinttyneempää ja puhdistus suoritetaan esim kotosalla, on tällöin vanupuikot muut tilpehöörit kätevästi käsillä. Totta tuon asetonin kanssa, se saattaa vahingoittaa muoviosia, pahoitteluni siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065467Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453653Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503235Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512544Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611600- 881335
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321253- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1471180