Tuli tässä naapurin vanha isäntä käymään kylässä, mikä ei varmaan ole mikään ihme,ainahan sitä naapurissa välillä kylässä käydään.Ensin keskusteltiin niitä näitä mutta sitten yhtäkkiä pappa sanoi että eikös sinulla olekin noita pyssyjä,ajatelin että nyt on asiat äijällä huonosti ja alkaa minulta pyssyä lainaksi pyytämään vaan annas olla,se rupesi selittämään että hän haluisi luovutta pientä korvausta vastaa oman isänsä sotamuiston.Kyselin että mikäkös se sotamuisto on laatuaan,se sanoi että se on kivääri jossa on "liekin sammuttaja"sellainen rautainen lankakerä piipun suussa ja 15 paukun makasiini.Sitten se alkoi puhua muista asioista ja lähti kotio,en ole pyssyä siis itse nähnyt.Mikähän pyssy se mahtaisi olla ja onko siehen mahdollista saada lupaa kun tuo tolvajärven hanu itse on jo kuollu ja paljonkos siitä kannattaisi maksaa korvausta äijälle.
mitä teen
mie.
2
628
Vastaukset
- Fennoman
höpöhöpö.Että kolmekutonen.
- mie.
Mikä kolmekutonen?Kyllä se äijän puheiten mukaan on sotilas kiväärin kaliperinen eli 7.62/53r.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.948086- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552541- 482175
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291970- 481912
- 601788
- 191783