kunnioitus

kumarrus

Oletteko huomanneet kuinka kunnioitus vanhempia kohtaan on muuttunut.
Olen ollut joku kerta lapsen-lapsien vahtina.
Ennen ei voitu sinutella, eikä sanoa omille vanhemmille, jos ei jotain tiedä tai ei selviä heidän 10:nestä kapulastaan tv,video,dvd.... tai mistä kaikesta, puhumattakaan uusista liesistä ja jääkaapin vesihanoista,mutta nyt jos ei heti ymmärrä niin tulee heti:
Onkohan lääkityksessä vikaa.
Ehkä en mene seuraavalla kerralla.
Joskus kyllä tuntuu että tämä on liikaa.

8

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mummuliini

Olin muutama päivä sitten "kökkäjäisissä" ja siellä arvottiin. Nimi lappuun niin oli mukana arvonnassa.
      Useat kirjoitti nimensä kauniilla koukeroisella käsialalla ja minä tekstasin mutta....arvaapas mitä?
      Osaako nykyiset koululaiset lukea kumpaakaan? EI!
      Kaksi poikaa nosteli lappuja toinen 11v ja nuorempi 8v. Nykyiset kirjaimet on NIIN pelkistettyjä,että ne suorastaan rumia. Pojat katseli meitä pitkään ja toinen sanoi:EIHÄN NUO OSAA EES KIRJOITTAA!

• Kaino Untamoinen 69 v.

...kuitenkin vikaa?

• ihme

etteivät lapset kunnioita vanhempia, jos sinä olet ne tuolla asenteella kasvattanut.

• Kaino Untamoinen
        ihme kirjoitti:

etteivät lapset kunnioita vanhempia, jos sinä olet ne tuolla asenteella kasvattanut.

...saanut lapsiltani ja heidän lapsiltaan ainakin omasta mielestäni kunnioitusta. Se on imetty jo äidinmaidossa ja on ikäänkuin sisäänrakennettuna heihin kaikkiin.

Ehkä olisi parempi, ettet hoitaisi lapsenlapsiasi. Ihan kaikkien kannalta.

• aika vanha pitää olla

Jos vaatii, että isovanhempia teititellään, niin kyllä ikää pitää olla kutakuinkin 100 vuotta. Muistan, että oma anoppini, s. 1898 kertoi teititelleensä vanhempiaan, jotka kuolivat 1950-luvulla. Omat lapsensa eivät heitä enää teititelleet, joten oli se outo tilanne, että tytär teititteli vanhempia, mutta tyttären lapset sinuttelivat.

Jos lapset sanovat, että lääkityksessäsi on vikaa, olisiko siinä vitsin poikasta yritetty vääntää?
      Tilanteesta selviää, kun suuresti kunnioittaen kysyy neuvoa alaikäiseltä ja kertoo, kuinka outoja nämä nykypäivän kummalliset koneet ovat. Ja kiittelee, kuinka näppäriä lapset nykyisin ovatkaan.

On muuten niin, että lapsenlapsemme eivät enää ole nähneet höyryveturia, niin että kyllä näitä ihmeellisiä vekottimia on jokaisella sukupolvella.

• Kaino Untamoinen

...lapset pääsääntöisesti teitittelivät vanhempiaan. Mielestäni se sujui luontevasti.

Sitä on kaikenlaista hapannaamaa liikenteessä vaatimassa kunnioitusta.

• tittakaisa

Kyllä minunkin lapseni ja lapsenlapseni vitsailevat minun toilailuistani, mutta kun huumori on meillä sallittua ja itsekin sitä harrastan, niin sopu on ihan hyvä ja asia tulee yhdessä nauretuksi. Eivät he sitä ilkeyttään tee, vaan siksi että uskovat minun ymmärtävän jutun hyväntahtoiseksi vitsiksi, jota se onkin.
      Minä itse olen sinutellut tädit ja sedät ja vanhemmat, ainoastaan anoppiani piti hänen määräyksestään puhutella kolmannessa persoonassa: Voisiko mummi tehdä sitä tai tätä, se oli mukamas kohteliaampaa. Olisin mieluummin vaikka teititellyt, kun se tuntui niin teennäiseltä.
      Minusta sinuttelu on sitä paitsi lämpimämpää, läheisempää, en suurin surminkaan haluaisi, että minua teititeltäisiin perheen sisällä, kun en odota sitä ventovierailtakaan.

• Pohjois-Pohjanmaalla ei teititelty omia vanhempiaan 50-luvulla! Jotain oudompia ja selvästi vanhempia saatettiin teititelläkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      406
      8922
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      178
      3383
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      19
      1850
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      77
      1166
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1078
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1065
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1021
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1005
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      983
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65