Nissan 200sx

Jap Boy

Olen ostamassa Nissan 200sx:ää ja tarkoitus olisi sitä "vähän" viritellä ja siksi kysyisin, että onko mahdollista ottaa 1.8 DOHC koneesta n.300hv niin että se toimii vielä joka päiväisessä käytössä eikä alakierrosvääntö katoa? vai pitäiskö vaihtaa kone 2.0:aan tai ostaa semmonen jossa on jo valmiiksi 2.0? Luulisi että 1.8 saa ton verran tehoa kun fordin 2.0 cosworth koneesta saa yli 400hv. Joten silloinhan 1.8:ssa 300hv olisi suhteessa vähemmän kuin 2.0:ssa 400hv...?

28

4193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edi

      Tarkistappas ensin paljoko on Nissan 200 SX:n maximi tehot ja sitten siihen lisäät 20% ja siitä yli menee laittomaksi, jos oot kattonu jotain Getaway in Stockholm 2:sta jossa coswothissa irtoaa muistaakseni 450hp. Ne on ammattilaisia ja se maksaa rahaa, paljon. sinuna tarkastaisin laillisuuden ihan ensin vaikka katsastuskonttorilta.

      • Jap Boy

        Joo, kyllä mä tän "20prosentin säännön" tiedän. mutta jos homman tekis silleen, että pistäis isomman turbon ja laittais peltisatsin ja putkiston. Mittais tehot vaikka 0.5 barin ahdolla, kävis katsastamassa ja teho olis lisääntynyt vaikka just se 20 prossaa. Tämän jälkeen kun auto on katsastettu, virittää moottoria sisäisesti, esim. nokat, tasapainotus, chippi, kannet ja nostaa ahtopaineet 1.0 bariin. jolloin varmaan oltaisiin jossan 300hv:n hujakoilla...(?) Eihän ne sitten myöhemmissä katsastuksissa ala sitä konetta availemaan ja kattomaan mitä sisältä löytyy. Ja laskee vaikka ahdot takas 0.5 bariin.

        Onnistuuko tälläinen menettely?

        Jos aluks menee yli sen 20 prosentin niin pistää siihen turboon semmosen kuristerenkaan jota käytetään ralli autoissa, tai jotain muuta vastaavaa jotta jäis alle 20 prosentin.

        Vai miten sitten nämä suomessakin olevat 400hv sierrat on saatu katsastettua?


      • Edi
        Jap Boy kirjoitti:

        Joo, kyllä mä tän "20prosentin säännön" tiedän. mutta jos homman tekis silleen, että pistäis isomman turbon ja laittais peltisatsin ja putkiston. Mittais tehot vaikka 0.5 barin ahdolla, kävis katsastamassa ja teho olis lisääntynyt vaikka just se 20 prossaa. Tämän jälkeen kun auto on katsastettu, virittää moottoria sisäisesti, esim. nokat, tasapainotus, chippi, kannet ja nostaa ahtopaineet 1.0 bariin. jolloin varmaan oltaisiin jossan 300hv:n hujakoilla...(?) Eihän ne sitten myöhemmissä katsastuksissa ala sitä konetta availemaan ja kattomaan mitä sisältä löytyy. Ja laskee vaikka ahdot takas 0.5 bariin.

        Onnistuuko tälläinen menettely?

        Jos aluks menee yli sen 20 prosentin niin pistää siihen turboon semmosen kuristerenkaan jota käytetään ralli autoissa, tai jotain muuta vastaavaa jotta jäis alle 20 prosentin.

        Vai miten sitten nämä suomessakin olevat 400hv sierrat on saatu katsastettua?

        Ne on varmaan jotain ralliautoja mutta ei mun käsityksen mukaan sais tehä semmosta viritystä, ja laiton on aina laiton, joku tulee ja tarkastaa moottoris ja huomaat ei ei helvetti täällä on 70% ylimäärästä potkua että mitäs nyt tehään. ei mitään järkee semmosessa, jos haluat autos kulkevan ja kiihtyvän helvetisti ni pyri rallikuskiks =) tai osta valmiiks joku hirvee peli, 205 GTi pösö olis ihan jees ja siihen 20% lisää lastu niin luulis siitä jotain irtoovan. alle 8 sekkaan pitäs mennä jo vakiona. Kysy katsastuskonttorilta lisää informaatioo. Mun tieto on aika lyhytnäköstä =)


      • Jap Boy
        Edi kirjoitti:

        Ne on varmaan jotain ralliautoja mutta ei mun käsityksen mukaan sais tehä semmosta viritystä, ja laiton on aina laiton, joku tulee ja tarkastaa moottoris ja huomaat ei ei helvetti täällä on 70% ylimäärästä potkua että mitäs nyt tehään. ei mitään järkee semmosessa, jos haluat autos kulkevan ja kiihtyvän helvetisti ni pyri rallikuskiks =) tai osta valmiiks joku hirvee peli, 205 GTi pösö olis ihan jees ja siihen 20% lisää lastu niin luulis siitä jotain irtoovan. alle 8 sekkaan pitäs mennä jo vakiona. Kysy katsastuskonttorilta lisää informaatioo. Mun tieto on aika lyhytnäköstä =)

        Joo, kyllä se 205 GTI on aika hätänen jo vakiona (7.8 sekkaa sataan, mun tietojen mukaan), mutta emmä sitä nissania pelkän tehon takia osta, se on mun mielestä hienon näkönen ja pienillä muutoksilla siitä saa TODELLA hyvännäkösen. Emmä koskaan ostais autoa joka olis helvetin tehokas mutta myös helvetin ruman näkönen.

        kyllä se pösö on ihan hyvä peli, mutta jos mä nyt haluun nissanin niin... Ihan sama ku menisit autoliikkeeseen ja sanoisit että haluisit nähdä uusia mersuja ja myyjä sanois että "Ei, mutta täällä on näitä Ladoja..."

        Kyllä kannattaa ostaa auto josta pitää. Vois kyllä joskus kokeilla rallia, tai ainaki jokamies luokkaa...


      • DrW
        Jap Boy kirjoitti:

        Joo, kyllä mä tän "20prosentin säännön" tiedän. mutta jos homman tekis silleen, että pistäis isomman turbon ja laittais peltisatsin ja putkiston. Mittais tehot vaikka 0.5 barin ahdolla, kävis katsastamassa ja teho olis lisääntynyt vaikka just se 20 prossaa. Tämän jälkeen kun auto on katsastettu, virittää moottoria sisäisesti, esim. nokat, tasapainotus, chippi, kannet ja nostaa ahtopaineet 1.0 bariin. jolloin varmaan oltaisiin jossan 300hv:n hujakoilla...(?) Eihän ne sitten myöhemmissä katsastuksissa ala sitä konetta availemaan ja kattomaan mitä sisältä löytyy. Ja laskee vaikka ahdot takas 0.5 bariin.

        Onnistuuko tälläinen menettely?

        Jos aluks menee yli sen 20 prosentin niin pistää siihen turboon semmosen kuristerenkaan jota käytetään ralli autoissa, tai jotain muuta vastaavaa jotta jäis alle 20 prosentin.

        Vai miten sitten nämä suomessakin olevat 400hv sierrat on saatu katsastettua?

        ... kyllähän Suomi on täynnä noita "piilovirityksiä" ja "kaveri on katsastusmies" -tyylisiä virityksiä. Osan saa jopa laillisesti rekisteriinkin...

        Esimerkkinä vaikka kaverin -90 Omega jossa 4 litran koneessa ~290hv. (Verrokki Omega 3000:ssa on 200hv, joten 20% sääntö ja rekisteriotteen luvut on mitä on...)

        Ja juuri täällä rekisteröitiin yksi Lexus IS200 remmiahdettuna, 240hv (vakiossa ilman ahdinta ja 150hv). Ahtaminen tietenkin vaatii VTT:n testin (jotain luokkaa 1000-1500 euroa kerta), jne "pikkuista"...


        Ainoa huono puoli noissa "katsatuksessa puolet hepoista poissa" -virityksissä on se, että jos joskus mälläät autosi, varsinkin jos aiheutat sillä vaikka kuoleman, ja jollain on syytä epäillä sen olevan jotain muuta kuin se mitä rekisteriotteessa lukee, niin joudut auttamatta maksajan ja syyllisen pallille...


      • Jap Boy
        DrW kirjoitti:

        ... kyllähän Suomi on täynnä noita "piilovirityksiä" ja "kaveri on katsastusmies" -tyylisiä virityksiä. Osan saa jopa laillisesti rekisteriinkin...

        Esimerkkinä vaikka kaverin -90 Omega jossa 4 litran koneessa ~290hv. (Verrokki Omega 3000:ssa on 200hv, joten 20% sääntö ja rekisteriotteen luvut on mitä on...)

        Ja juuri täällä rekisteröitiin yksi Lexus IS200 remmiahdettuna, 240hv (vakiossa ilman ahdinta ja 150hv). Ahtaminen tietenkin vaatii VTT:n testin (jotain luokkaa 1000-1500 euroa kerta), jne "pikkuista"...


        Ainoa huono puoli noissa "katsatuksessa puolet hepoista poissa" -virityksissä on se, että jos joskus mälläät autosi, varsinkin jos aiheutat sillä vaikka kuoleman, ja jollain on syytä epäillä sen olevan jotain muuta kuin se mitä rekisteriotteessa lukee, niin joudut auttamatta maksajan ja syyllisen pallille...

        Eli siis edellämainitulla tyylillä autoon saisi 300hv katsastusäijien tietämättä?

        Tietääkseni syylliseksi joutuu vain jos viritetyllä moottorilla oli merkitystä kolarissa. Esim. jos ajat kaupungilla 40kmh jonkun päälle, ei syy ole moottorissa. Vain jos ajaa humalassa, saa automaattisesti syyt niskoilleen...(?)

        Mutta osaako ketään sanoa onko mahdollista saada 1.8dohc koneesta 300hv:n niin että alakierros vääntö ei häviä kokonaan?


      • glföslshdh
        Edi kirjoitti:

        Ne on varmaan jotain ralliautoja mutta ei mun käsityksen mukaan sais tehä semmosta viritystä, ja laiton on aina laiton, joku tulee ja tarkastaa moottoris ja huomaat ei ei helvetti täällä on 70% ylimäärästä potkua että mitäs nyt tehään. ei mitään järkee semmosessa, jos haluat autos kulkevan ja kiihtyvän helvetisti ni pyri rallikuskiks =) tai osta valmiiks joku hirvee peli, 205 GTi pösö olis ihan jees ja siihen 20% lisää lastu niin luulis siitä jotain irtoovan. alle 8 sekkaan pitäs mennä jo vakiona. Kysy katsastuskonttorilta lisää informaatioo. Mun tieto on aika lyhytnäköstä =)

        1 ongelma tuossa pösössä. Ei kannata sekaantua ranskalaisiin.


    • .....

      www.dnsf.org

    • NIIN

      MIHIN TARVITSET LISÄÄ TEHOA!kULKEE RIITÄVÄSTI.rATAVIRITYS ERIKSEEN.eI NE VANHAT KESTÄ VIRITYSTÄ.

    • Toinen edi

      Ensinnäkin 200sx ei ole DOHC konetta.
      ja toiseksi kaslitrasta ei tuoda suomeen muutenkun tuontiautoina. mutta 1,8 koneesta saa kyllä helposti sen 300Hv irti ja saat kyllä ostettu siihen 2,0l koneen mutta kaikki boxit plus muut pitää vaihtaa

      • Datsunisti

        Mitä hemmetin puppua sieltä nyt tulee?
        200 SX:ssä vanhemmissä on 1.8 DOHC-kone ja uudemmassa S14 mallissa on 2 litrainen DOHC.


      • edi
        Datsunisti kirjoitti:

        Mitä hemmetin puppua sieltä nyt tulee?
        200 SX:ssä vanhemmissä on 1.8 DOHC-kone ja uudemmassa S14 mallissa on 2 litrainen DOHC.

        Mitä Vi... mä en ole sulle kirjoittanut mitään tohon viestiin.

        Voi olla et muija on käynyt pilailemassa
        Sorry


    • edi

      Ootko muuten hankkinut ton 200sx jo??
      kyllä siitä saa helposti 300pollea irti.
      pelkällä isommalla turpolla ja välijäähdyttimellä on mitattu 289Hv.
      sit viel isommat suuttimet ja joku 3-3,5 tuumanen sura putki REMUKSEN vaimentimella, vapaavirta sudatin niin eiköhän sitä tehoa rupee löytymään.
      se turpo muuten osta garreten 4 riittää 450Hv:hen asti ja pystyy ahtamaan 3,5Bar.

      Jos sulla on se 200 jo niin käy dnsf.org sivuilla(suomalaiset clubi sivut) .

      • JapBoy

        En ole vielä ostanu, pitää kattoa nyt miten tää autovero juttu etenee. Vois kyllä hakea saksasta, www.mobile.de :ssä hakusanalla 200sx löytyy autoja alle 2000€. Aika halvalla menee... Eli siis viritys varaa löytyy? Mä luin jostain että 2.0l koneeseen saa 30% lisää tehoa kun pistää 3" putken ja vapaavirta suodattimen.

        Voiko joku kyseenomaisen automallin omistaja kertoa kokemuksia autosta? Mitä nyt netistä oon lukenu niin kaikki kehuu ajettavuutta ja että auto on "hauska." mites ajo sujuu talvella? en tosin ajatellutkaan sitä talviautoksi. kuulemma jo märällä kelillä on pito vaikeuksia. kuinka auto kiihtyy sataan vakiona? oon saanu vaan aika ristiriitaisia tietoja, jossain lukee 7.5 sek., joissan jopa sekuntin paremmin...?


      • edi
        JapBoy kirjoitti:

        En ole vielä ostanu, pitää kattoa nyt miten tää autovero juttu etenee. Vois kyllä hakea saksasta, www.mobile.de :ssä hakusanalla 200sx löytyy autoja alle 2000€. Aika halvalla menee... Eli siis viritys varaa löytyy? Mä luin jostain että 2.0l koneeseen saa 30% lisää tehoa kun pistää 3" putken ja vapaavirta suodattimen.

        Voiko joku kyseenomaisen automallin omistaja kertoa kokemuksia autosta? Mitä nyt netistä oon lukenu niin kaikki kehuu ajettavuutta ja että auto on "hauska." mites ajo sujuu talvella? en tosin ajatellutkaan sitä talviautoksi. kuulemma jo märällä kelillä on pito vaikeuksia. kuinka auto kiihtyy sataan vakiona? oon saanu vaan aika ristiriitaisia tietoja, jossain lukee 7.5 sek., joissan jopa sekuntin paremmin...?

        en oikein usko että noilla putkella ja sudattimella sai 30% tehoa mutta voi olla et saa.
        Se kyllä on totta että jos pinta on yhtään märkä niin perä lähtee heti irti.

        Se riippuu autosta niissä on aika paljon eroja jotkut kulkevat just ja just 200 ja jotkut yli 250 Km/h. esim: mun eka kone otti mittarin mukaan 240Km/h ja seuraava otti 210Km/h ja se mikämulla on nyt alla ottaa 240 Km/h (jotain 260 -)
        0-100km/h 6,0s toi onkyllä ite mitattu et voi heittää vähän mut kuitenkin koneet on noissa tosi erillaisia.


    • JKL

      300 hevosvoimaa on kova tavoite.Itse olen asentanut useisiin 200 Nissaneihin virityssarjoja joissa on vaihdettu tietokoneboxi ja nostettu ahtopainetta jolloin tehoksi on saatu noin 220.

      300hp vaatii mielestäni ainakin seuraavaa.
      Uusi tietokoneohjelma.
      Isompi ahdin.
      Suurempi välijäähdytin.
      Avarampi pakoputkisto.
      Vesiruiskutus.
      Runsaasti ahtopainetta.

      Ainakin nämä ja mahdollisesti koneen sisälle myös muuta.
      Terveisin:
      Jukka Laurila
      0400 515353

      • Jap Boy

        Nyt kun olen katellut netistä niin Englannissa jossain 1.8l koneesta oli otettu 540 hp. kone ottaa 9000rpm ja sen se varmaan vaatiikin että jotain tapahtuu.

        mene www.norrisdesigns.com valitse nissan 200sx s13. sitten vasemmalla on feature cars ota siitä ND demo cars ja sitten ylin auto.

        Mitäs tällainen lysti sitten maksaisi että 300hp saisi? Mitens katsastus sitten? Lue aikaisempi teksti "ei ole laillista". onnistuuko tämä tapa saada autoon nämä tehot, niin ettei katsastajat tiedä? Kun auto on hankittu ja siihen vähän aikaa totuteltu niin, otan varmaankin sitten yhteyttä.


      • edi

        Moi
        sä olet väärässä tossa suhteessa et se tuottaa vaikeuksia saada 300Hp irti 200:sta.
        TietokoneBoxi???tarkoitat varmaan ruisku boxia mut ei sitä tarvii vaihtaa pakosti jos ei ole isompaa ahdinta toi vakio ahdin onkyl ihan pa... et ei ihme jos et ole saanut sillä kun 220Hp.
        T4:sella ja isomma välijäähdyttimellä on mitattu 289Hp ja tietenkin suoralla putkella.


      • edi
        Jap Boy kirjoitti:

        Nyt kun olen katellut netistä niin Englannissa jossain 1.8l koneesta oli otettu 540 hp. kone ottaa 9000rpm ja sen se varmaan vaatiikin että jotain tapahtuu.

        mene www.norrisdesigns.com valitse nissan 200sx s13. sitten vasemmalla on feature cars ota siitä ND demo cars ja sitten ylin auto.

        Mitäs tällainen lysti sitten maksaisi että 300hp saisi? Mitens katsastus sitten? Lue aikaisempi teksti "ei ole laillista". onnistuuko tämä tapa saada autoon nämä tehot, niin ettei katsastajat tiedä? Kun auto on hankittu ja siihen vähän aikaa totuteltu niin, otan varmaankin sitten yhteyttä.

        Eihä suntarvii leima miehelle sanoo mitään ei se sitä huomaa ja jos vaikka huomaiskin niin ei se voi sanoo mitää tehoja saa nostaa 25% alkuperäsistä tehoista.

        Toinen vaihto ehto on että muutos katsastat sen.


      • edi
        Jap Boy kirjoitti:

        Nyt kun olen katellut netistä niin Englannissa jossain 1.8l koneesta oli otettu 540 hp. kone ottaa 9000rpm ja sen se varmaan vaatiikin että jotain tapahtuu.

        mene www.norrisdesigns.com valitse nissan 200sx s13. sitten vasemmalla on feature cars ota siitä ND demo cars ja sitten ylin auto.

        Mitäs tällainen lysti sitten maksaisi että 300hp saisi? Mitens katsastus sitten? Lue aikaisempi teksti "ei ole laillista". onnistuuko tämä tapa saada autoon nämä tehot, niin ettei katsastajat tiedä? Kun auto on hankittu ja siihen vähän aikaa totuteltu niin, otan varmaankin sitten yhteyttä.

        Ei se ihrveesti maksa

        esim:
        T4=1000-1400€
        Isompi välijäähdytin noin= 2000mk

        Suuttimet(jotka ei ole pakollista vaihtaa riippuu haluatko 350 vai 500. 350pitäis mennä just leimasta läpi) =300-350€

        Putkisto voit tehä ite 1m 3,5tuumasta putkea maksaa 15€ kpl siitä vaan hitsaamaan

        Lastu(ruisku boxiin) on 2000-3000Mk


      • Jap Boy
        edi kirjoitti:

        Eihä suntarvii leima miehelle sanoo mitään ei se sitä huomaa ja jos vaikka huomaiskin niin ei se voi sanoo mitää tehoja saa nostaa 25% alkuperäsistä tehoista.

        Toinen vaihto ehto on että muutos katsastat sen.

        Taitaa olla parasta pitää vaan turpakii eikä puhua katsastus miehille mitään. Mutta eikö ne ala epäilemään mitään jos ne kattoo että turbo on vaihtunut astetta järeämpään? Vai lukeeko jossain tiedoissa mitään siitä turbosta, en tiedä kun en ole omistanut turbo-autoa ennen.


      • Jap Boy
        edi kirjoitti:

        Ei se ihrveesti maksa

        esim:
        T4=1000-1400€
        Isompi välijäähdytin noin= 2000mk

        Suuttimet(jotka ei ole pakollista vaihtaa riippuu haluatko 350 vai 500. 350pitäis mennä just leimasta läpi) =300-350€

        Putkisto voit tehä ite 1m 3,5tuumasta putkea maksaa 15€ kpl siitä vaan hitsaamaan

        Lastu(ruisku boxiin) on 2000-3000Mk

        No joo, ei noi nyt maltaita maksa. Entäs asennukset? Itse kun en ole mikään autoasentaja ammatiltani. Eikö muka toi turbokaan ton enempää maksa?


      • edi
        Jap Boy kirjoitti:

        Taitaa olla parasta pitää vaan turpakii eikä puhua katsastus miehille mitään. Mutta eikö ne ala epäilemään mitään jos ne kattoo että turbo on vaihtunut astetta järeämpään? Vai lukeeko jossain tiedoissa mitään siitä turbosta, en tiedä kun en ole omistanut turbo-autoa ennen.

        Joo ei sitä missään lue et millä turbolla se on mut jos ne rupee kyselee jotain niin sano et joo se on isompi mut se ahtaa vähemmän tai jotain oikeestaan en ole ikinä kuullut että ne olis sanonut mitään ja toisaalta sulla on pohja panssari edessä et ne ei oikein nää sitä alakautta ja ylhäällä on aika paljon tavaraa edessä.


      • edi
        Jap Boy kirjoitti:

        No joo, ei noi nyt maltaita maksa. Entäs asennukset? Itse kun en ole mikään autoasentaja ammatiltani. Eikö muka toi turbokaan ton enempää maksa?

        Joo ei se turbo maksa enempää koska itte just tilasin sen mistä päin sä olet sulla on pari vaihtoehtoa joko viet viritys pajalle ja maksata ittes kipeeksi tai jos hinnasta sovitaan voin heittää ne sulle kiinni se on joku päivän homma


      • Jap Boy
        edi kirjoitti:

        Joo ei se turbo maksa enempää koska itte just tilasin sen mistä päin sä olet sulla on pari vaihtoehtoa joko viet viritys pajalle ja maksata ittes kipeeksi tai jos hinnasta sovitaan voin heittää ne sulle kiinni se on joku päivän homma

        Helsingistä. Kyllä mulla on muutama tuttukin joka sen vois kiinni pistää, kun vaan kehtaa kysyä. Mutta vähän aikaista puhua tästä kun ei ole autoakaan vielä. Pitää sitten kirjoitella tälle palstalle kun autokin on saatu. kiitos vaan vinkeistä!


      • edi
        Jap Boy kirjoitti:

        Helsingistä. Kyllä mulla on muutama tuttukin joka sen vois kiinni pistää, kun vaan kehtaa kysyä. Mutta vähän aikaista puhua tästä kun ei ole autoakaan vielä. Pitää sitten kirjoitella tälle palstalle kun autokin on saatu. kiitos vaan vinkeistä!

        Ok mut jos tulee tarve että tarviit asennusta ota yhteyttä [email protected]


      • Jap Boy
        edi kirjoitti:

        Ok mut jos tulee tarve että tarviit asennusta ota yhteyttä [email protected]

        Selvä, sovitaan niin.


    • Anonyymi

      Miten tämä projekti on edennyt?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe