Olen ostanut tytölle broilerin rintafilettä,ja ajattelin keitellä sen,mutta kauanko sitä pitää keittää,että on tarpeeksi kypsä.Kannattaako sekoittaa saman tien esim. perunoiden muiden vihannesten kanssa samaan pakettiin ja pakastaa vai miten olette tehneet?Aikaisemmin olen laittanu vihannes soseet omiin pusseihin.Mitä kalaa olette yleensä alkaneet antamaan ensimmäisenä?Itse kun en kalaa syö ja niistä en mitään tiedä.
Lihan ja kanan keittäminen
2
16214
Vastaukset
- äiti
laittaa kanan uuniin hautumaan, joten keittoaikaa en osaa sanoa. Ensimmäisenä annoin pakasteseitä vauvalleni (sen keitin). Itse pakastan lihat erikseen kasviksista ja yhtä kasvista laitan yhteen pussiin (näin saan kätevästi sekoiteltua erilaisia kasviksia ja lihaa keskenään).
- Kokkailija+muksu
Teen ite näin: 400g maustamatonta lihaa (possua, nautaa tai kanaa) keitän vedessä silleen et ne peittyy vedellä (n5min); sit lisään 6 isoa perunaa pieninä kuutioina (n10min); sit lisään muita kasviksia pakastepusseista tai tuoreina (tuoreet porkkanat kantsii laittaa pieninä kuutioina samalla ku perunat). Keittelen yhteensä n20-25 min, otan liemen talteen, ensin survon käsisurvimella et peruna ei mee liisteriksi, sit surautan sauvalla ja ohennan tarpeen mukaan liemellä. Teen aika hienoa sosetta. Meidän muksu tykkää ainakin!
Tässä vielä ateriaesiemrkkejä:
* 400 g broileria, 6 isoa perunaa, kukkak-parsak-porkkana (450g) pussi
* 400g broileria, 6 isoa perunaa, 3 porkkanaa, maissia pussi (200g)
* 400 g kinkkusuikaleita (ei pizzakinkkua!), 6 isoa perunaa, 3 porkkanaa, parsakaalia (pussista tai tuoreena)
* 400g nautasuikaleita, 6 isoa perunaa, herne-maissi-porkkanaa 2x250g
Kasviksia maun mukaan! Ja ite oon laittanu perunaa ruokaan jo tekovaiheessa ja purkittanu sitä pakkaseen; meidän muksulle se kelpa pakastuksen jälkeenkin. Omasta mielestä ruokien maku on hyvä, niitä aikuinenkin pystyy puistattamatta maistamaan, toisinkun kaupan soseita. Laitan tyhjiin lasipurkkeihin n 90 g, sen verran meidän muksu jaksaa kerralla syödä. Omatekoiset on kaupan soseita tuhdimpia, kaupan soseissa taitaa olla eniten vettä! Ei kun pata porisemaan vaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897