Lihan ja kanan keittäminen

......

Olen ostanut tytölle broilerin rintafilettä,ja ajattelin keitellä sen,mutta kauanko sitä pitää keittää,että on tarpeeksi kypsä.Kannattaako sekoittaa saman tien esim. perunoiden muiden vihannesten kanssa samaan pakettiin ja pakastaa vai miten olette tehneet?Aikaisemmin olen laittanu vihannes soseet omiin pusseihin.Mitä kalaa olette yleensä alkaneet antamaan ensimmäisenä?Itse kun en kalaa syö ja niistä en mitään tiedä.

2

16214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti

laittaa kanan uuniin hautumaan, joten keittoaikaa en osaa sanoa. Ensimmäisenä annoin pakasteseitä vauvalleni (sen keitin). Itse pakastan lihat erikseen kasviksista ja yhtä kasvista laitan yhteen pussiin (näin saan kätevästi sekoiteltua erilaisia kasviksia ja lihaa keskenään).

• Kokkailija+muksu

Teen ite näin: 400g maustamatonta lihaa (possua, nautaa tai kanaa) keitän vedessä silleen et ne peittyy vedellä (n5min); sit lisään 6 isoa perunaa pieninä kuutioina (n10min); sit lisään muita kasviksia pakastepusseista tai tuoreina (tuoreet porkkanat kantsii laittaa pieninä kuutioina samalla ku perunat). Keittelen yhteensä n20-25 min, otan liemen talteen, ensin survon käsisurvimella et peruna ei mee liisteriksi, sit surautan sauvalla ja ohennan tarpeen mukaan liemellä. Teen aika hienoa sosetta. Meidän muksu tykkää ainakin!

Tässä vielä ateriaesiemrkkejä:
      * 400 g broileria, 6 isoa perunaa, kukkak-parsak-porkkana (450g) pussi
      * 400g broileria, 6 isoa perunaa, 3 porkkanaa, maissia pussi (200g)
      * 400 g kinkkusuikaleita (ei pizzakinkkua!), 6 isoa perunaa, 3 porkkanaa, parsakaalia (pussista tai tuoreena)
      * 400g nautasuikaleita, 6 isoa perunaa, herne-maissi-porkkanaa 2x250g

Kasviksia maun mukaan! Ja ite oon laittanu perunaa ruokaan jo tekovaiheessa ja purkittanu sitä pakkaseen; meidän muksulle se kelpa pakastuksen jälkeenkin. Omasta mielestä ruokien maku on hyvä, niitä aikuinenkin pystyy puistattamatta maistamaan, toisinkun kaupan soseita. Laitan tyhjiin lasipurkkeihin n 90 g, sen verran meidän muksu jaksaa kerralla syödä. Omatekoiset on kaupan soseita tuhdimpia, kaupan soseissa taitaa olla eniten vettä! Ei kun pata porisemaan vaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe