Kiikkus-tuolin kaa kävi köpelösti

soilike

Sellaisen , joka kiikkuu, mutta jalakset ovat paikoillaan
Onnellisena siinä köröttelin, kuten mummot konsanaan.
Yht´ äkkiä rojahdin koko komeudessani vasemmalle muiden huonekalujeni sekaan.
Aina valpas suojellusenkelini ehti kuitenkin tuupata pöydänkulman pois ohimoni alta.
Siellä sitten katselin ”ruohonjuuritasolta mualimmoo” ja mietin miten sieltä ylös pääsisin.
Paikallinen aviomiespalvelu kävi kiinnittämässä kiikun parketin läpi betoniin.
On siinä ensikertalaisella kotiavulla ihmettelemistä, kun kiskoo mummon kiikkustuolia.

18

1413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisää

minuakin kiinnostaa

• soilike

Heiluta vähän sivuttain,
        Jos on kiikkerä, vaara vaani.

• Iltamyöhä
        soilike kirjoitti:

Heiluta vähän sivuttain,
        Jos on kiikkerä, vaara vaani.

oli mullakin ja teki tuollaiset (saanko sanoa, "Soilikkeet"). Syynä oli vain se, että se oli ollut käyttämättömänä vanhalla, myös käyttämättömällä kotimökillä yli talven tai pari ja jalka oli siinä vähän lahonnut. Muuten hyvänmallinen tuoli. Kaatoi minut parikin kertaa ennenkuin annoin kyytiä polttopuiksi.

• hätäinen tyttö
        Iltamyöhä kirjoitti:

oli mullakin ja teki tuollaiset (saanko sanoa, "Soilikkeet"). Syynä oli vain se, että se oli ollut käyttämättömänä vanhalla, myös käyttämättömällä kotimökillä yli talven tai pari ja jalka oli siinä vähän lahonnut. Muuten hyvänmallinen tuoli. Kaatoi minut parikin kertaa ennenkuin annoin kyytiä polttopuiksi.

päästyäni eläkkeelle minulta kysyttiin mitä nyt olen tehnyt. Sanoin istuneeni pari viikkoa kiikkustuolissa. Parin kuukauden kuluttua kysyttiin miten nyt menee. Sanoin alkavani pian varovasti kiikkumaan.

• hätäinen tyttö kirjoitti:

päästyäni eläkkeelle minulta kysyttiin mitä nyt olen tehnyt. Sanoin istuneeni pari viikkoa kiikkustuolissa. Parin kuukauden kuluttua kysyttiin miten nyt menee. Sanoin alkavani pian varovasti kiikkumaan.

Keinutuolin hävittämisessä kannattaa olla tarkkana. Se on nimittäin oivallinen paikka murehtia maailman menoa. Keinutuoli antaa sinulle tekemistä, mutta ei vie sinua minnekään...:)

• mielenkiintoinen

lisää niksejä kiikkus-tuoli ongelmiin

• enemmän

kiikkus-tuli tarinaa

• Katleija

Kun oltiin siinä 15-17 vuotiaita veljeni ja minä, tapeltiin keinutuolista. Systeemi oli sellainen, että kun peffansa nosti niin paikkansa pestas. Veli nousi keinusta ja meni juomaan. Minä hyökkäsin keinuun ja vein paikan. Veli meni keinun taakse kiskomaan selkänojasta. Siinä kävi yht'äkkiä niin että selkänoja irtosi kokonaan. Levisi koko keinutuoli. Onneksi huutokaupasta löytyi uusi tilalle.

• Pääsky64

tulin viikon kurssilta ja mieheni istui keinutuolissa. Juoksin ja hyppäsin syliin selkänoja lensi pois ja istuttiin lattialla.
        Nyt on 1800 luvun tuoli tuntuu lujalta ja keinuu mahtavasti.

• suloista

kiikkus-tuli jutskaa, tällaisata kaipaisin lisää

• uhosin ostavani itselleni kiikkutuolin, kun täytän 50.
        Ei ole huushollissa kiikkutuolia vielä yli 6kymppisenäkään. Ei sovi pieneen olohuoneeseen. Pitäis ensin päästä eroon muista mööpeleistä, että sopisi...

• ii-li

Sanot, että "se on sellainen, jossa jalakset ovat paikoillaan".

Onko se sitä sorttia, jossa on kuin kaksi Soneran logoa vastakkain? Eli on kiinteä, paikallaan pysyvä kaareva jalusta, ja sen päällä "tavallinen" keinutuoli. Keinutuoli on jotenkin kiinnitetty naruilla siihen kiinteään jalustaan.

Olen nähnyt vain yhden sellaisen keinutuolin. Se oli kovin "fiinin" ja jännittävän näköinen. Meillä eikä minulla ei ole koskaan ollut keinutuolia.

• soilike

Tukevan näköinen jalusta häkkyrä, jonka päällä kiikku riippuu ja keinuu.
        Kiikun sivussa kiinni peitelevyt, jotka peittää häkkyrän näkyvistä
        Kivan näköinen , pinnat selkänojissa ja kädensijoissa.
        En saa sitä enää irti, joten valmistusmaa jää salaisuudeksi.
        Tarjoushinnasta 199,- päätellen ei kotimainen

• Katleija
        soilike kirjoitti:

Tukevan näköinen jalusta häkkyrä, jonka päällä kiikku riippuu ja keinuu.
        Kiikun sivussa kiinni peitelevyt, jotka peittää häkkyrän näkyvistä
        Kivan näköinen , pinnat selkänojissa ja kädensijoissa.
        En saa sitä enää irti, joten valmistusmaa jää salaisuudeksi.
        Tarjoushinnasta 199,- päätellen ei kotimainen

Kuvittelin, että keinusi olisi sellainen Kennedyn keinutuoli joka minullakin on. Siis alinna jalaskaari nurinpäin ja sen päällä normaali keinu. Kiinnitus kahdella kierrejousella. Mutta olen liikkeessä nähnyt sinulla olevan keinunkin. Siinä oli jalasten kohdalla sivuilla soikeahkot puulevyt. Keinui pehmeästi edestakaisin. Jonkinmoinen ripustus systeemi siis siinä.

• uzma-m
        Katleija kirjoitti:

Kuvittelin, että keinusi olisi sellainen Kennedyn keinutuoli joka minullakin on. Siis alinna jalaskaari nurinpäin ja sen päällä normaali keinu. Kiinnitus kahdella kierrejousella. Mutta olen liikkeessä nähnyt sinulla olevan keinunkin. Siinä oli jalasten kohdalla sivuilla soikeahkot puulevyt. Keinui pehmeästi edestakaisin. Jonkinmoinen ripustus systeemi siis siinä.

on tuon tyylinen keinutuoli USA:ssa,siina keinuttelin tyttaren poikia nukkumaan.
        Kotona meilla oli aito nakkilalainen keinustuoli,puuseppa Koiviston tekema,sisareni kanssa riehutessa lensimimme kuperkeikkaa sen kanssa,jaimme sen alle mutta emme pahemmin loukkaantuneet.

• ii-li
        uzma-m kirjoitti:

on tuon tyylinen keinutuoli USA:ssa,siina keinuttelin tyttaren poikia nukkumaan.
        Kotona meilla oli aito nakkilalainen keinustuoli,puuseppa Koiviston tekema,sisareni kanssa riehutessa lensimimme kuperkeikkaa sen kanssa,jaimme sen alle mutta emme pahemmin loukkaantuneet.

...istua keinutuolissa, jos samassa huoneessa on kissa. Pelkään aina, että kissa lykkää häntänsä jalasten alle.

Minulla oli tuttava, joka kompastui ja kaatui rähmälleen suoraan sukulaistensa pienen koiranpennun päälle. - Pentu sai kamalan sätkyn eikä täysikasvuisenakaan ikinä lakannut vihaamasta tuttavaani. Se piti tätä jonkilaisena hirviönä, joka hyökkää sen kimppuun. Koira piti aina sulkea toiseen huoneeseen, kun tuttavani meni käymään sukulaistensa luona.

• uzma-m
        ii-li kirjoitti:

...istua keinutuolissa, jos samassa huoneessa on kissa. Pelkään aina, että kissa lykkää häntänsä jalasten alle.

Minulla oli tuttava, joka kompastui ja kaatui rähmälleen suoraan sukulaistensa pienen koiranpennun päälle. - Pentu sai kamalan sätkyn eikä täysikasvuisenakaan ikinä lakannut vihaamasta tuttavaani. Se piti tätä jonkilaisena hirviönä, joka hyökkää sen kimppuun. Koira piti aina sulkea toiseen huoneeseen, kun tuttavani meni käymään sukulaistensa luona.

haluaisin hankkia,siina on kauniita puuveistoksia.Keinutuoli vie enemman tilaa kuin muut tuolit,ja varoa saa ettei kissan pennut jaa jalasten alle.

• Keinutuoli ja kahvikuppi on vaarallinen yhdistelmä. Isälläni oli syntymäpäivät 70-luvulla. Talo oli täynnä vieraita. Pitäjän nuori kappalainen oli myös onnittelukäynnillä. Hän istui keinutuolissa kahvikuppeineen. Kuinka ollakaan, häneltä kaatui kahvikuppi syliin housuille.

Muistan vieläkin, miten hiljaista tuli huoneeseen. Nuori pappi oli todella onneton, joutuessaan tällä tavalla huomion kohteeksi. Juoksin hakemaan pyyheliinan ja ohjasin papin eteiseen ensiapuun. "Riisunko minä ne", kysyi pappi hädissään.

Minulla oli tekemistä pitää naamani peruslukemilla, ojentaessani papille pyyheliinan kuivausta varten. Älysin, ettei minun sopinut alkaa housuja kuivaamaan avuliaisuudessani:)))

Tästä opin, etten vieläkään juo kahvia keinutuolissa kupista. Mukista se kyllä sujuu hyvinkin nautinnollisesti.

Tuo keinutuoli oli muuten musta, korkeaselkäinen, pinnakeinutuoli. Hankittu 1960-luvun vaihteessa kauhavalaiselta valmistajalta. Täysin kunnossa edelleen.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9096
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      188
      3692
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2163
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      86
      1357
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1125
    6. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1112
    7. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1095
    9. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      106
      1046
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55