-kuinka paljon enemmän maksavat nuo tooriset piilarit?kympin jopa?
-riittääkö jos vain toiseen silmään hankkii tooriset linssit? x)
-helpottuuko näkeminen jos tooristen linssien tilalle hankkisi enemmän vahvuuksia?
Tooriset piilolinssit
5
3806
Vastaukset
- jannef
-kuinka paljon enemmän maksavat nuo tooriset piilarit?kympin jopa?
http://www.linssit.net/piilolinssit-hintavertailu.php
-riittääkö jos vain toiseen silmään hankkii tooriset linssit? x)
Toorinen linssi hankitaan siihen silmään, jossa on hajataitteisuutta.
-helpottuuko näkeminen jos tooristen linssien tilalle hankkisi enemmän vahvuuksia?
en tiedä - Näötön
Mulla on molemmissa silmissä hajataittoa, toisessa on sen verran vähän että siinä on tavallinen linssi ja toisessa silmässä on sitten toorinen linssi. Tämäkään ei hajataittoani kokonaan korjaa.
Tietenkään voimakkaampi vahvuus ei kompensoi hajataiton aiheuttamaa näön ongelmaa. Kyseessä on kaksi _aivan_ eri asiaa.
Sitten noista hinnoista. Itselläni tavallinen linssi maksoi 57,50 ja toorinen 105 e. Tavallisessa linssissä on reilusti suurempi voimakkuus kuin tuossa toorisessa, elikkä muutoin paremmin näkevä silmäni on voimakkaammin hajataittoinen. Miinuslinsseistä on kyse. Piilolinssejä käytän lähinnä bailatessa yms missä en tarvitsekaan niin tarkkaa näköä. Autolla ajaessa yms arkihommissa aina sankalasit käytössä, koska niillä voimakkuus- ja taitto-ongelmani saadaan korjattua.
Toivottavasti näistä tiedoista oli jotain apua.- toope
siis onko sulla kovat piilarit? mistä hankit linssit tuohon hintaan? mulla tuli tooriset maksamaan n.500€
- Optikko
Jos silmä on hajataitteinen tarvitaan näönkorjaukseen toorinen linssi. Muutoin riittää sfäärinen linssi, joka on edullisempi.
Hajataitton korjaukseen ei auta se että lisää sfääristä voimakkuutta (esim. -3,25 -> -3,50).- luigi
mulla on vain hiukan tota hajataittoa,kun optikko sanoi että en mukamas tarvis toorisia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462751Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15954Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm66862Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829