Muistaako kukaan lasten/nuortenkirjaa, jossa oli useita eri "salapoliisitarinoita" ja lukija sai itse selvittää ratkaisun mysteeriin. Luin kirjan joskus 25v sitten ja nyt olis kiva jos nimi ja tekijä kirjalle löytyisi, että poikanikin saisi koetella salapoliisin kykyjä!
Vastaukset 5
- SynkMaster
Ecke, Wolfgang - Salapoliisitehtäviä (sarja)
Muistelisin itsekin ratkoneeni noita ylen innokkaasti.- Nti Marple
Sepä se oli! Tuhannet kiitokset tiedosta!
- SynkMaster
Nti Marple kirjoitti:
Sepä se oli! Tuhannet kiitokset tiedosta!
Tarkemmin muistia kaivellen nuo palaavat mieleen. Nuuskittiin myös pienporukalla kaikkea lähiympäristössä, mutta voi, arkitodellisuudessa olikin paljon vähemmän rikoksia tekeillä :-)
- meehow
Meillä ainakin on kotona tallessa Suuren nuorten kirjakerhon Punaisten apinoiden linna - joka on nimenomaan kirja jossa lyhyitä salapoliisi/rikoskertomuksia jotka sitten vihjeiden perusteella sai lukija itse ratkoa.
Tämä mainio kirja tosin taitaa olla tuolta kahdeksankymmentäluvun alkupuolelta joten saattaa olla melko hankala saada käsiinsä.
Onnea etsintään :) - supermuistutus
Ecke,Wolfgang-Salapoliisitehtäviä (sarja)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51873
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 55630
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43562Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik29517Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4502En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32498- 71438
- 33425
- 37406