huurinainen

suku

onko kenelläkään tietoa tästä ortodoksisesta suvusta?ilomantsissa ainakin heitä on asustellut

16

4005

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylitornioalla

      Löytyy myös ylitorniolta

    • helenaP

      Huutinaisista tiedän sen verran, että Ilomantsin ortodoksisen seurakunnan rippikirjassa vuodelta 1882 (aukeama 221) on seuraavia merkintöjä:
      Leontjev Ilja Huurinainen oli vuonna 1882 79 - vuotias ja hänen vaimonsa Paraskeva Ivanova kuoli tuolloin. Lapsina mainitaan Ilja Leontjev Huurinainen (jonka vaimo oli ev.lut. Maria Ryhänen, rippikirja vuodelta 1880, aukeama 193), Nikita (jonka vaimo oli myös luterilainen) ja Feodor (vaimo luterilainen ja lapset Anna, Maria, Jekaterina ja Nikita).

      Ilja ja Maria Huurinaisesta tiedän vielä, että Ilja asui perheineen Hiessalossa (tai Hiensalossa) ja oli 45- vuotias vuoden 1879 rippikirjan mukaan, aukeama 132. Vuoden 1882 rippikirjan mukaan (aukeama 221) heillä oli lapsia seuraavasti Jelena (tuolloin 12 v), Anna (11 v), Feodor (8 v), Aleksandra (4 v), Antonina (3 v) ja Aleksander (0 v). Muista lapsista en tiedä. Aleksandran ja Antoninan myöhemmät vaiheet on tiedossani tähän päivään asti. Aleksanderilla oli vaimo, mutta ilmeisesti ei omia lapsia (mutta ilmeisesti yksi adoptoitu lapsi).
      Itse olen yrittänyt selvittää tämän suvun vaiheita, mutta se on työlästä, koska 1800-luvun asiakirjat ovat venäjän kielisiä. Lisävaikeutta tuo se, että perhe on käyttänyt myös sukunimeä Huurre ja se, että ainakin Antonina avioitui luterilaisen miehen kanssa ja vaihtoi samalla uskontoa.

    • Zara

      Olen itse Melania Huurinaisen jälkeläisiä. Tarkempaa tietoa ei ole kuin että lapsi Henrik syntynyt Enossa. Ovatko kaikki Huurinaiset alunperin venäjältä?

    • karjalaisia nimiä

      Kerran eräs kaveri sanoi että hän on ryssän pentu, isän nimi oli Ivan. Nimi Ivan tulee kirkkoslaavista ja tarkoittaa Johannesta. Eli ortodoksien nimet eivät tule venäjästä tai Venäjältä vaan uskonnon kautta kreikasta ja hebreasta. 1000-luvun alussa kristillinen usko tuli Novgorodin kautta suureen osaan nykyista Suomea. Silloin ei ollut vielä Venäjää olemassakaan. Se on totta että uskonnosta lähtöisin olevat nimet muuttuivat venäjän kielen vaikutuksesta hiukan.

      Luovutetulla alueella syntyneiden nimet Bogdanov, Romanov, Ivanov ja vastaavat ovat karjalaisia nimiä, tosin melkein samanlaisia kuin Venäjällä. Raja-Karjalasta katsottuna varsinaisia slaavilaisia heimoja oli vasta Syvärin ja Äänisjärven takana. Myöhemmin venäläisiä kohdattiin kaupankäynnin yhteydessä Pietarissa. Kauppiaat tarvitsivat sukunimiä, siksi jotkut ottivat venäläisen sukunimen. Esimerkiksi Sjukin on hauki, myöhemmin se muutettiin Haukiseksi. Se on pääministerimme Kataisen äidin suku Mantsinsaarelta.

      Huurinainen on vanha karjalainen nimi, siitä ja muistakin ort. nimistä löytyy lisätietoa:
      http://www.kolumbus.fi/leo.mirala/Ortodoksinen-nimisto/H I.htm

    • Heiskanen

      Äitini isä oli Pekka Huurinainen ja hänen vaimonsa oli Anna Os. Vartiainen Heidän kotipaikkansa oli Ilomantsin Maukkulassa ja lapset olivat/ovat Kauko ,Toivo Tauno,Aune ja Pentti.Äiti on puhunut joskus Feodor sedästä mutta heidän vanhemmistaan ei minulla ole tietoa ,ilmeisesti ovat kuitenkin jotaan sukua keskenään.

    • Memmu

      Viikonloppuna 9-10.3.2013 katselimme sukupuuta tietokoneelta. Hauskaa on, että tyttäremme on Antoniina edellä kerrotun mukaisesti nimensä saanut. Antoniina Huurinainen avioitui Oskari Karvosen kanssa ja sitä sukua mekin olemme.

    • Premio

      Mummoni Katariina Huurinainen s.1873, oli kotoisin Ilomantsista ja otodoksi, oli naimisissa Verner Halosen kanssa. Muita lapsia olivat Maria ja Felix. Ortodoksien rippikirjoista voisi ehkä löytyä lisää tietoa.

    • tom7

      Tietääkö kukaan David Huurinaisesta mitään? Asui ainakin Hyvinkäällä-Järvenpäässä 50-luvulla.

    • tunnen kyllä Leo H

      Pari kirkkoherraa tai pappia siellä ainakin vaikuttaa. Toinen on entinen pomoni.

    • Ritva2014

      Olen saanut juuriani selville 1700-luvulle Ilja Huurinaiseen/Feuroniaan, seuraava sukupolvi Leontei Iljanpoika Huurinainen/vaimonsa Paraskeva. Ja sitten heidän poikansa Feodor Leonteinpoika Huurinainen/vaimonsa Anna Joonaksentytär Tikka. Onko kenelläkään tietoa enemmän ja varsinkin vielä varhaisempaan sukuun? Tietääkö joku Suojärvellä olleesta kauppiaasta, myöhemmin maanviljelijä, F. Huurinaisesta. Entä onko tietoa, mistä Sonkajassa asuneet Huurinaiset ovat sinne tulleet ja minne lähteneet Sonkajasta?

    • Ritva2014

      Sitten vielä: netistä löytyy valokuva Ilja Huurinaisesta, jossa lukee "myöh. Elias Huurre". Onkohan sama vai eri Ilja kuin edellä viestissäni?

    • Suur-Ilomantsi

      Kannattaa Facebookissa etsiä Suur-Ilomantsin sukututkimuksesta kiinnostuneet

    • Anonyymi

      Hei,olen Huurinainen Tyyne,onko kenelläkään tietoa Ilomansin Huurinaisista?Meidän suvusta.Sukututkimuksen mukaan isäni Petter(Pekka) Huurinainen on Syntymä ja kuolinaikaoja ei ole kirkonkirjoissa.Henkikirjojen mukaan kuollut 1810 paikkeilla.
      Puoliso Marija Laudane.S.1766 K. 25.6.1838
      1 Vasilej s. n. vuonna 1795 Aviopuoliso Agafija Vasiljeva Palvine S.1796 k. 22.5.1867 Sonkajassa. Ensimmäinen lapsi Marija s. n. 1814.
      4 lapsi Ilja s.8.1827 pääkirjoihin merkitty syntymäajaksi 9.10.1827

      Evdokija (Oudi) s.23.1.1866 mummoni.
      Isäni Petter (Pekka) jota kutsuttu aina Pekaksi Huurinainen.s.1899
      Isän sisarukset :
      1. Marija s.6.4. 1891 / kuollut 1938. Olen käynyt haudalla Jossa luki myös Niiranen ja Dyster.Iso hautakivi oli,josta minulla on valokuva,
      2.Ivan isä puhui Johanneksesta.
      3. Petter isäni 28.4. 1899
      4. Antonij (Otto ) Hukkunut.

      Jos joku huomaa kirjoituksen voiko vastata. Asun Kajaanissa.

    • Anonyymi

      Hei olen Tyyne Huurinainen sukututkimuksesta puuttui Grihorer Huurinaine. Hänen syntymä ja kuolinajastaan ei ole tietoa.
      Isäni Petter (Pekka) Huurinainen s.1899 Möhkön Ilomantsissa.Kuollut 1973.

      Kone hyvännyt yli ja laittanut väärin ,että isäni syntämä ja kuolintietoja ei olisi

    • Anonyymi

      Olen itse Huurinainen

    • Anonyymi

      Otan osaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe