Kuinka usein lintuja pitäisi kylvettää? Astianhan kuuluisi olla melko matala?! Onko vesi kädenlämpöistä, vai?
Lintujen kylvettämisestä
3
762
Vastaukset
- -M-
Vaikka päivittäin voi kylvettää jos intoa riittää, mutta tuommoinen kerran viikossakin riittää pitämään höyhenet kunnossa. Astia voi olla korkeampikin, mutta käytännössä matalaan on lintujen helpompi mennä, vettä pienille linnuille sentti-pari. Noin huoneenlämpöinen kylpyvesi on yleensä mieluisinta. Lämpötila ei ole hirveän tarkka kunhan kovin kuumaa ja kylmää vettä välttelee.
Jos linnut eivät itse osaa/halua kylpeä voi niitä sumutella haalealla vedellä kukkasumuttimella, isommat papaukaijat voi viedä ihan suihkuunkin.- nimetön
Kiitos vastauksista!
Liiallisesta kylpemisestä ei siis kuitenkaan ole haittaa? (Täytyy vain katsoa tietenkin, etteivät linnut pääsee vilustumaan :/)
Entä onko haittaa, jos linnut ei kylpeä ollenkaan?
Pitääkö seeprapeippoja päästää muuten välillä vapaaksi lentelemään? Miten linnut saa takaisin häkkiin? - Jari T
nimetön kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Liiallisesta kylpemisestä ei siis kuitenkaan ole haittaa? (Täytyy vain katsoa tietenkin, etteivät linnut pääsee vilustumaan :/)
Entä onko haittaa, jos linnut ei kylpeä ollenkaan?
Pitääkö seeprapeippoja päästää muuten välillä vapaaksi lentelemään? Miten linnut saa takaisin häkkiin?Linnuilla kylpeminen on yksilöllistä. Joku kylpee jatkuvasti ja toinen ei juuri koskaan. Lintuparvessa olen huomannut, että yhden linnun kylpeminen innostaa muitakin kylpemään. Meillä oli undulaatteja, ne eivät halunneet kylpeä, mutta pitivät vesisumutuksesta (siis viherkasvien sumutuspullo). Itse en käytä linnuilla juomavedessä mitään vitamiineja, sillä ne ovat kalliita ja menevät hukkaan, koska lintu juo usein kylpyvettä pelkästään. Jos siemenseos/pelletit ovat vitaminoituja, ei erillisiä lisävitamiineja tarvita. Kanariat ja seeprapeipot kylpevät mielellään ja se on niille välttämätöntä hyöhenpuvun hyvän hoitamisen vuoksi.
Jos peipoilla on tilava häkki, niin niitä ei erikseen tarvitse lennättää vapaana. Muutoin ne kyllä tulevat häkistä ulos mielellään ja lennättää voi vaikka joka päivä esim. pimeän aikana, jolloin ne eivät lennä kohti ikkunaa. Tärkeintä on vapaaehtoisuus, häkin ovi avoinna, jolloin ne voivat ilman pyydystystä tulla ja mennä omatoimisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1314635Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363549- 513320
- 443097
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest282539- 232226
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201878Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755