Miten saa koneeseen useamman kuin 2 kovalevyä?
Ne ihme ide jutut siellä emolevyssä on jo täynnä, mutta voiko esimerkiksi ide kaapelin jakaa jotenkin sillein että saisi useamman kovon kiinni?
Kertokaas
8
1368
Vastaukset
- Jii
tai firewiren kautta saa ulkoisen kovalevyn.
- kaapelia
ei voi jakaa.Silloin jos tahtoo lisää kovoja koneeseen niin kannattaa ostaa silloin ulkoinen kovo,jos ei sisälle pysty asentamaan paikkoje tai johtojen suhteen
- vaihtoehtona
ide-kortti. Laitetaan PCI-väylään.
- Pekkapouta on kovis
Toi IDE-kortti kuulostaa jo paremmalta, en halua ulkoista kovalevyä.
Kiitos kaikille.
- useitakin
Kyllähän koneeseen menee normaalisti 4 IDE laitetta, joutuu vain poistamaan mahdolliset CD/DVD aseman/t. Yhteen IDE kaapeliin menee siis 2 laitetta.
Tai sitten yksi keino on hommata SCSI-levyjä, taitaa mennä yhteen ohjainkorttiin jopa 15 kpl.
Tai sitten emo jossa on sekä IDE PATA että IDE SATA ohjaimet.
Tai sitten erillinen IDE-ohjainkortti.
Ulkoisia levyjäkin on tarjolla...
Onhan noita vaihtoehtoja, kun ei tiedä tasutaa hommalle enempää, ei oikein voi antaa tarkkaa neuvoa siitä mikä olisi kannattavaa. - Erkko
Ulkoinen kovo on hyvä koska se on helppo siirtää toiseen paikkaan. Mihinkään muuhun se ei oikein toimi. Väylä on hidas.
IDE-kaapeliin saa 2 IDE-laitetta kiinni. Normiemossa on 2 IDE-väylää. Väylään tulee yksi kaapeli. Normaalisti saat 4 IDE-laitetta (kovo, optinen asema) kiinni emoosi. ASUSen jossain deluxe emossa on 3 IDE-väylää. Eli siihen saa vakiona 6 IDE-laitetta.
Lisäksi on lisä kortteja, joilla voit lisätä kapasitettiasi:
IDE
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0556000005464
SATA
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0555000009273
SATA2 IDE
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0556000012112 Tai 9 kun tuo CD asema on välttämätön.
Emona Gigabyte GA-7N400 Pro2
Siinä on normaalien IDE liitäntöjen lisäksi toinen pari johon saa raidattu 2-4 kpl kovoja sekä 2 SATA liitäntää jotka myös saa raidattua.
Tällä hetkellä koneessa kiinni 2 kpl 120GB IDE kovoa raidattuna sekä 1 kpl 120GB IDE siirtokehikolla tuossa normaali IDE liitännässä varmuuskopioita varten.
Sekä pari kappaletta DVD asemia joista toinen RW.
Tosi kätevä tuo siirtokehikko. Voi alustaa ja testailla kovoja. Kovon vaihtaa kasettiin alle minuutissa eikä tarvitse työkaluja.
Vastaan tulee tietysti virtapula ja lämpö jos tuon kotelon ahtaa kiintolevyjä täyteen.- SCSI-kortti
...niin menee 16 levyä yhteen kaapeliin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683