Kertokaas

Pekkapouta on kovis

Miten saa koneeseen useamman kuin 2 kovalevyä?
Ne ihme ide jutut siellä emolevyssä on jo täynnä, mutta voiko esimerkiksi ide kaapelin jakaa jotenkin sillein että saisi useamman kovon kiinni?

8

1368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jii

      tai firewiren kautta saa ulkoisen kovalevyn.

    • kaapelia

      ei voi jakaa.Silloin jos tahtoo lisää kovoja koneeseen niin kannattaa ostaa silloin ulkoinen kovo,jos ei sisälle pysty asentamaan paikkoje tai johtojen suhteen

    • vaihtoehtona

      ide-kortti. Laitetaan PCI-väylään.

      • Pekkapouta on kovis

        Toi IDE-kortti kuulostaa jo paremmalta, en halua ulkoista kovalevyä.

        Kiitos kaikille.


    • useitakin

      Kyllähän koneeseen menee normaalisti 4 IDE laitetta, joutuu vain poistamaan mahdolliset CD/DVD aseman/t. Yhteen IDE kaapeliin menee siis 2 laitetta.

      Tai sitten yksi keino on hommata SCSI-levyjä, taitaa mennä yhteen ohjainkorttiin jopa 15 kpl.

      Tai sitten emo jossa on sekä IDE PATA että IDE SATA ohjaimet.

      Tai sitten erillinen IDE-ohjainkortti.

      Ulkoisia levyjäkin on tarjolla...

      Onhan noita vaihtoehtoja, kun ei tiedä tasutaa hommalle enempää, ei oikein voi antaa tarkkaa neuvoa siitä mikä olisi kannattavaa.

    • Erkko

      Ulkoinen kovo on hyvä koska se on helppo siirtää toiseen paikkaan. Mihinkään muuhun se ei oikein toimi. Väylä on hidas.

      IDE-kaapeliin saa 2 IDE-laitetta kiinni. Normiemossa on 2 IDE-väylää. Väylään tulee yksi kaapeli. Normaalisti saat 4 IDE-laitetta (kovo, optinen asema) kiinni emoosi. ASUSen jossain deluxe emossa on 3 IDE-väylää. Eli siihen saa vakiona 6 IDE-laitetta.

      Lisäksi on lisä kortteja, joilla voit lisätä kapasitettiasi:
      IDE
      http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0556000005464
      SATA
      http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0555000009273
      SATA2 IDE
      http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0556000012112

    • Tai 9 kun tuo CD asema on välttämätön.

      Emona Gigabyte GA-7N400 Pro2
      Siinä on normaalien IDE liitäntöjen lisäksi toinen pari johon saa raidattu 2-4 kpl kovoja sekä 2 SATA liitäntää jotka myös saa raidattua.

      Tällä hetkellä koneessa kiinni 2 kpl 120GB IDE kovoa raidattuna sekä 1 kpl 120GB IDE siirtokehikolla tuossa normaali IDE liitännässä varmuuskopioita varten.
      Sekä pari kappaletta DVD asemia joista toinen RW.

      Tosi kätevä tuo siirtokehikko. Voi alustaa ja testailla kovoja. Kovon vaihtaa kasettiin alle minuutissa eikä tarvitse työkaluja.

      Vastaan tulee tietysti virtapula ja lämpö jos tuon kotelon ahtaa kiintolevyjä täyteen.

    • SCSI-kortti

      ...niin menee 16 levyä yhteen kaapeliin. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe