Kukkatipat

pam

http://www.frantsila.com/index2.htm

Kävin tutustumassa tuossa linkissä kukkaterapiaan. Ihan outoa terapiaa mulle, mutta kiinnostuin, kun ei se hirveän kallista ole ja mieleni tekee aina kokeilla kaikkea. Kumpaa suosittelette, kotimaista vai Bachin kukkaterapiaa?

Miten nopeasti kukkaterapia auttaa ja miten olon kohenemisen huomaa? Tuleeko siis jotain itkukohtauksia tai jotain fyysistä oireilua tai ahdistusta? Kaikenlaisista kokemuksista olisi mielenkiintoinen lukea :)

6

8538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bachin kukkaterapiaa

sillä siitä on pitkä kokemus käytännössä aina 1930-luvulta asti.
      Vaikutus alkaa tuntua nopeastikin joskus (esim. Rescue-tipat).
      Eri tipoista valmistetut yksilölliset seokset alkavat yleensä vaikuttaa toiseen käyttöviikkoon mennessä.
      Aluksi ne negatiiviset tunteet, joihin tipat on valittu, saattavat korostua (ja hyvin herkillä niihin tunteisiin kiinteästi liittyvät fyysiset oireet myös) mutta kun tippojen ottamista jatketaan tilanne alkaa tasaantua ja tunnetilat harmonisoituvat.
      Itse olen käyttänyt Bachin tippoja jo muutaman vuoden aina tarpeen tullen ja koen saaneeni niistä paljon apua elämän väistämättömiin kolhuihin.

• nimetön

Olen käyttänyt ja tehnyt myös muille paljon sekoituksia sekä Bachin että Frantsilan tipoista, ja itse olen kyllä ehdottomasti Frantsilan tippojen kannalla, koska olen kokenut niiden vaikuttavan paljon voimakkaammin. Näissä asioissa kannattaa kuitenkin kuunnella omaa intuitiotaan.
      Itselleni eikä myöskään muille, joille olen sekoituksia tehnyt, ole koskaan tullut ahdistuksia tai itkukohtauksia yms. vaan vaikutus on aina koettu heti myönteisenä - joskus lievemmin, joskus hyvinkin voimakkaasti. Omista kokemuksistani tulen aina muistamaan esim. miten sydänsurut loppuivat kuin seinään kukkatipojen ansiosta :)

• pam

Kiitos teille molemmille! Ajattelin alkuunsa kokeilla Bachin kukkatippoja sekoituksena. Josko se olisi pehmeä lasku testailuun. Ajattelin kyllä kokeilla kotimaisiakin, mikäli huomaan positiivisia vaikutuksia. Voikohan noita tippoja muuten käyttää saunassa löylyveden mukana? Voisi kokeilla siinä sivussa äijäänkin ;)

• nimetön
        pam kirjoitti:

Kiitos teille molemmille! Ajattelin alkuunsa kokeilla Bachin kukkatippoja sekoituksena. Josko se olisi pehmeä lasku testailuun. Ajattelin kyllä kokeilla kotimaisiakin, mikäli huomaan positiivisia vaikutuksia. Voikohan noita tippoja muuten käyttää saunassa löylyveden mukana? Voisi kokeilla siinä sivussa äijäänkin ;)

Jaa-a, enpä tiedä miten käy herkkien energioiden kuumalla kiukaalla :) mutta jostain (lähde-)vesiastiasta kukkatippoja voisi kyllä haihduttaa ihan huoneilmaan. Esim Metsäapila luo yhteishenkeä ja Vanamo tekee hyvää parisuhteelle.

• Reeta
        pam kirjoitti:

Luepa Suomalainen kukkaterapia-kirja. Saa kirjastosta, tosi mielenkiintosta!
        Kokeilin ahdistukseen suopursua ja kyllä autto! Itkukohtaus kyllä tuli kerran. En muista millon oisin itkeny niin paljon. Itkun syykin oli sellainen, ettei siitä itkua olisi pitänyt syntyä. Mutta sen jälkeen olikin parempi olo! Bachin tippoja en ole kokeillut.
        Ei niitä varmaan löylyveteen kannata laittaa. Kukkatipat pitää sekottaa lähdeveteen, että ne toimii hyvin. Joten hiukan kallista löylyvettä, ellei satu olemaan omaa lähdettä pihassa ja muutenki, mitähän niille tipolle käy höyrystyessä. Mutta voihan sitä aina testata! Eihän sitä tiiä vaik toimiski. =)

• Anonyymi

Mulla on ongelma, kun pullossa ei lue MITÄ se sisältää. On vain kukkauute tipat. Toisessa pullossa lukee taas tarkasti. Kiva arpoa loputtomiin tätä asiaa ja en löydä sitä pahvikuorta enää. -Sitten toinen ongelma, hankin willow tippoja ja luulin että se on paju, se onkin joku ruusu. Miksi väärä nimike.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3723
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      87
      3118
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      69
      2326
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1530
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      65
      1309
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      87
      1169
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      29
      1029
    8. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      991
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      965
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      952
    Aihe