Kukkatipat

pam

http://www.frantsila.com/index2.htm

Kävin tutustumassa tuossa linkissä kukkaterapiaan. Ihan outoa terapiaa mulle, mutta kiinnostuin, kun ei se hirveän kallista ole ja mieleni tekee aina kokeilla kaikkea. Kumpaa suosittelette, kotimaista vai Bachin kukkaterapiaa?

Miten nopeasti kukkaterapia auttaa ja miten olon kohenemisen huomaa? Tuleeko siis jotain itkukohtauksia tai jotain fyysistä oireilua tai ahdistusta? Kaikenlaisista kokemuksista olisi mielenkiintoinen lukea :)

6

8032

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bachin kukkaterapiaa

sillä siitä on pitkä kokemus käytännössä aina 1930-luvulta asti.
      Vaikutus alkaa tuntua nopeastikin joskus (esim. Rescue-tipat).
      Eri tipoista valmistetut yksilölliset seokset alkavat yleensä vaikuttaa toiseen käyttöviikkoon mennessä.
      Aluksi ne negatiiviset tunteet, joihin tipat on valittu, saattavat korostua (ja hyvin herkillä niihin tunteisiin kiinteästi liittyvät fyysiset oireet myös) mutta kun tippojen ottamista jatketaan tilanne alkaa tasaantua ja tunnetilat harmonisoituvat.
      Itse olen käyttänyt Bachin tippoja jo muutaman vuoden aina tarpeen tullen ja koen saaneeni niistä paljon apua elämän väistämättömiin kolhuihin.

• nimetön

Olen käyttänyt ja tehnyt myös muille paljon sekoituksia sekä Bachin että Frantsilan tipoista, ja itse olen kyllä ehdottomasti Frantsilan tippojen kannalla, koska olen kokenut niiden vaikuttavan paljon voimakkaammin. Näissä asioissa kannattaa kuitenkin kuunnella omaa intuitiotaan.
      Itselleni eikä myöskään muille, joille olen sekoituksia tehnyt, ole koskaan tullut ahdistuksia tai itkukohtauksia yms. vaan vaikutus on aina koettu heti myönteisenä - joskus lievemmin, joskus hyvinkin voimakkaasti. Omista kokemuksistani tulen aina muistamaan esim. miten sydänsurut loppuivat kuin seinään kukkatipojen ansiosta :)

• pam

Kiitos teille molemmille! Ajattelin alkuunsa kokeilla Bachin kukkatippoja sekoituksena. Josko se olisi pehmeä lasku testailuun. Ajattelin kyllä kokeilla kotimaisiakin, mikäli huomaan positiivisia vaikutuksia. Voikohan noita tippoja muuten käyttää saunassa löylyveden mukana? Voisi kokeilla siinä sivussa äijäänkin ;)

• nimetön
        pam kirjoitti:

Kiitos teille molemmille! Ajattelin alkuunsa kokeilla Bachin kukkatippoja sekoituksena. Josko se olisi pehmeä lasku testailuun. Ajattelin kyllä kokeilla kotimaisiakin, mikäli huomaan positiivisia vaikutuksia. Voikohan noita tippoja muuten käyttää saunassa löylyveden mukana? Voisi kokeilla siinä sivussa äijäänkin ;)

Jaa-a, enpä tiedä miten käy herkkien energioiden kuumalla kiukaalla :) mutta jostain (lähde-)vesiastiasta kukkatippoja voisi kyllä haihduttaa ihan huoneilmaan. Esim Metsäapila luo yhteishenkeä ja Vanamo tekee hyvää parisuhteelle.

• Reeta
        pam kirjoitti:

Luepa Suomalainen kukkaterapia-kirja. Saa kirjastosta, tosi mielenkiintosta!
        Kokeilin ahdistukseen suopursua ja kyllä autto! Itkukohtaus kyllä tuli kerran. En muista millon oisin itkeny niin paljon. Itkun syykin oli sellainen, ettei siitä itkua olisi pitänyt syntyä. Mutta sen jälkeen olikin parempi olo! Bachin tippoja en ole kokeillut.
        Ei niitä varmaan löylyveteen kannata laittaa. Kukkatipat pitää sekottaa lähdeveteen, että ne toimii hyvin. Joten hiukan kallista löylyvettä, ellei satu olemaan omaa lähdettä pihassa ja muutenki, mitähän niille tipolle käy höyrystyessä. Mutta voihan sitä aina testata! Eihän sitä tiiä vaik toimiski. =)

• Anonyymi

Mulla on ongelma, kun pullossa ei lue MITÄ se sisältää. On vain kukkauute tipat. Toisessa pullossa lukee taas tarkasti. Kiva arpoa loputtomiin tätä asiaa ja en löydä sitä pahvikuorta enää. -Sitten toinen ongelma, hankin willow tippoja ja luulin että se on paju, se onkin joku ruusu. Miksi väärä nimike.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      83
      4313
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      163
      3532
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3139
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      195
      1930
    5. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      44
      1756
    6. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      27
      1747
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      23
      1744
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1597
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18