ONko kemiasta hyötyä juur mihinkään? Jatko-opintoja ajatellen. Lääkäriksi ja kemistiksi se ny on pakollinen muttei musta sellasta ikinä tuu niin...?
Kemia
3
290
Vastaukset
- mmm
Kemiaa tarvitsee oikeastaan melkeinpä kaikilla aloilla, aina biologiasta tkk:lle. Mun mielestä se on melkeinpä yks tärkeimmistä aineista lukiossa...
- nous
Riippuu täysin omista intresseistäsi ja tulevaisuudensuunnitelmistasi. Yleissivistyksen kannalta kemia on pääosin turhaa, et tarvitse sitä, mikäli aiot opiskella esim. humanistisia aineita.
Itse olen opiskellut kemiaa kolme vuotta lukiossa, ja nyt olen herännyt todellisuuteen, että olen ihan turhaan opetellut atomien järjestäytymistä. Asiaa olisi mielummin voinut opiskella filosofian kannalta.
Jos et siis tiedä, mitä haluat tulevaisuudelta, kannattaa opiskella aineita, joita tarvitset välttämättä, ymmärtääksesi elämää. Eli vaikka historiaa ja yhteiskuntaoppia. - aldehydi11
nous kirjoitti:
Riippuu täysin omista intresseistäsi ja tulevaisuudensuunnitelmistasi. Yleissivistyksen kannalta kemia on pääosin turhaa, et tarvitse sitä, mikäli aiot opiskella esim. humanistisia aineita.
Itse olen opiskellut kemiaa kolme vuotta lukiossa, ja nyt olen herännyt todellisuuteen, että olen ihan turhaan opetellut atomien järjestäytymistä. Asiaa olisi mielummin voinut opiskella filosofian kannalta.
Jos et siis tiedä, mitä haluat tulevaisuudelta, kannattaa opiskella aineita, joita tarvitset välttämättä, ymmärtääksesi elämää. Eli vaikka historiaa ja yhteiskuntaoppia.Suosittelen kemiaa, koska yllättävän monilla aloilla kemian taitoja vaaditaan. 4 kurssia ei ole minusta sitä paitsi edes iso vaiva kolmeen vuoteen käytäväksi. Ja voithan aina olla ottamatta seuraavaa kemian kurssia, jos alkaa tympimään. Ykköskurssille menet ehdottomasti, se voi ollakin pakollisena. Kakkoskurssi ei ole paha, kolmoskurssissa pitää osata muutama lasku ja nelonen on suppeampi tietosisällöltään minun mielestäni kuin muut. Itse kirjoitan kemian, ja minulla on paljon helpompaa kun tuhansia sivuja lukevilla humanisteilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110