Mulla on selässäni suuri syntymämerkkiluomi (n.3x5cm), joka on reunoiltaan rosoinen ja sen päälle on kasvanut toinen luomi (eli siis selkeästi kuuluu niihin, jotka neuvotaan poistattamaan, vai mitä). Jo pienenä sanottiin, että se kannattaa poistaa, mutta koska se täytyi tehdä ihonsiirtona, piti odottaa, etten enää kasva. Nyt olisi se hetki, että leikkauksen voisi tehdä. Onko kellään kokemuksia? Jääkö paha arpi (on kuitenkin hyvin näkyvällä paikalla, enkä tahtoisi rumaa jälkeä, kuten muista "normaaleista" luomenpoistoistani on jäänyt) ja tehdäänkö toimenpide kuitenkin nukutuksessa? Ja mistä siirrettävä iho otetaan, ja paraneeko se kohta täysin? Mitä maksaa? Korvaako kela tms? Tikataanko vai kuinka tehdään? Pitääkö ottaa paljon sairaslomaa? Tämä on mulle aika iso askel, jonka ottamista oon jo viivyttänyt varmaan liiankin kauan...
luomen poisto+ihonsiirto
3
4049
Vastaukset
- Hanna
Minulle tehtiin rintoihin ihonsiirto ja ihoa otettiin reidestä.Ihonsiirrosta vasta pari viikkoa ja ihonottokohta punoittaa ja on arka mut paranee kuulemma nopeasti ja pienet arvet jää.
- merkki
Mulla tehtiin ison syntymämerkin n. 10x5(rinnan alla) poisto ihoa venyttämällä. ensin puhuttiin myös ihonsiirrosta mutta lääkäri päättikin tehdä venyttämällä ihoa. Aluksi tuntui tosi kireältä mutta hyvin se iho venyi ja ei tunnu enää mitään.
- _amanda_
Hei!
Minua kiinnostaisi myös syntymämerkin poisto. Itsellä haitta on vain lähinnä kosmeettinen.Käytittekö julkista vai yksityistä lääkäriä? Paljonko leikkaus maksoi? kelalta ei vissiin saa korvauksia vai....?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5519153Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1656274Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3785326Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli724811Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s1004421Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664093SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha2064027- 1042124
- 1141558
- 531096