Eli olisi pieni chihuahua pentu tulossa tossa n. kuukauden päästä ja pitäisi alkaa miettimään minkälaisen vakuutuksen sitä ottais pennulle. Ensinnäkin olen täysin alottelija vakuutuksien suhteen. Tähän mennessä on vanhemmat maksaneet kaikki vakuutukset ja nyt muutama kuukausi sitten olen muuttanut pois kotoa, joten enpä ole vakuutuksiin muutenkaan oikein tutustunut aikaisemmin.
Selailin eri vakuutus yhtiöiden kotisivuilla ja vakuutuksia koiralle oli vaikka minkälaisia. Mitä mieltä olette tosta koiran henkivakuutuksesta, joillakin vakuutusyhtiöillä sitä ei ollut pakollista ottaa, jos haluaa koiralleen hoitovakuutuksen.
Sitten koiran hoitovakuutuksesta ja siis sen omavastuusta senhän näytti saavan jostain 30e ylöspäin, eli jos on pienempi omavastuu kalliimman hintanen vakuutus. Tämä aiheuttaa kaikista eniten päänvaivaa. Olen opiskelija ja rahaa ei ole mitenkään ihan älyttömästi ylimääräistä, niin mikäköhän olisi järkevin valinta omavastuuksi. Eli kannattaako ottaa pienempi vai isompi omavastuuosuus koiralle?
Kiitos kaikille, jotka jaksavat vastata ja miettiä ongelmaani.
Koiran vakuutus
13
1937
Vastaukset
- elätät koirasi
vai millä. jos nyt jo tuli rahaongelmia niin voi voi olisikohan pitänyt harkita koiranottamista tarkemmin.
- moikkeliskoikkelis
En meinannut elättää koiraani vakuutuksella, enkä ole ilmaissut millään tavalla, että olisi mitään sen kummempaa rahaongelmaa. Ainoa ongelma on että millaisen vakuutuksen koiralleni ottaisin, millainen kannattaisi, ettei tarvitse tyhjästä maksaa.
- Mimm.u
jonkin verran vakuutuksista anopiltani joka on vakuutusedustaja. Korostan, että emme harrasta mitään näyttelyjä tms koiramme kanssa, eikä koiramme oli mikään rahallisesti arvokas. Vakuutukset ovat erittäin kalliita eläimille ja omavastuut isoja. Anoppi ei ainakaan suositellut ns. harrastekoiralle vakuutusta. Edullisemmaksi tulee jos laittaa sivuun hieman rahaa siltä varalta, että koira esim. sairastuu.
- Mappe