Eli olisi pieni chihuahua pentu tulossa tossa n. kuukauden päästä ja pitäisi alkaa miettimään minkälaisen vakuutuksen sitä ottais pennulle. Ensinnäkin olen täysin alottelija vakuutuksien suhteen. Tähän mennessä on vanhemmat maksaneet kaikki vakuutukset ja nyt muutama kuukausi sitten olen muuttanut pois kotoa, joten enpä ole vakuutuksiin muutenkaan oikein tutustunut aikaisemmin.
Selailin eri vakuutus yhtiöiden kotisivuilla ja vakuutuksia koiralle oli vaikka minkälaisia. Mitä mieltä olette tosta koiran henkivakuutuksesta, joillakin vakuutusyhtiöillä sitä ei ollut pakollista ottaa, jos haluaa koiralleen hoitovakuutuksen.
Sitten koiran hoitovakuutuksesta ja siis sen omavastuusta senhän näytti saavan jostain 30e ylöspäin, eli jos on pienempi omavastuu kalliimman hintanen vakuutus. Tämä aiheuttaa kaikista eniten päänvaivaa. Olen opiskelija ja rahaa ei ole mitenkään ihan älyttömästi ylimääräistä, niin mikäköhän olisi järkevin valinta omavastuuksi. Eli kannattaako ottaa pienempi vai isompi omavastuuosuus koiralle?
Kiitos kaikille, jotka jaksavat vastata ja miettiä ongelmaani.
Koiran vakuutus
13
1937
Vastaukset
- elätät koirasi
vai millä. jos nyt jo tuli rahaongelmia niin voi voi olisikohan pitänyt harkita koiranottamista tarkemmin.
- moikkeliskoikkelis
En meinannut elättää koiraani vakuutuksella, enkä ole ilmaissut millään tavalla, että olisi mitään sen kummempaa rahaongelmaa. Ainoa ongelma on että millaisen vakuutuksen koiralleni ottaisin, millainen kannattaisi, ettei tarvitse tyhjästä maksaa.
- Mimm.u
jonkin verran vakuutuksista anopiltani joka on vakuutusedustaja. Korostan, että emme harrasta mitään näyttelyjä tms koiramme kanssa, eikä koiramme oli mikään rahallisesti arvokas. Vakuutukset ovat erittäin kalliita eläimille ja omavastuut isoja. Anoppi ei ainakaan suositellut ns. harrastekoiralle vakuutusta. Edullisemmaksi tulee jos laittaa sivuun hieman rahaa siltä varalta, että koira esim. sairastuu.
- Mappe
voi tulla todella kalliiksi jos se sairastuu vakavasti eikä vakuutusta olekaan.
Koiraa ottaessani minulle oli itsestään selvyys että se vakuutetaan periaatteella "jos olen valmis ottamaan koiran olen myös valmis hoidattamaan sen kuntoon jos se sairastuu, ja silloin raha tai sen puute ei saa olla esteenä".
Ikäväkseni koirani sairastui, vakavasti. Juoksimme lääkärissä vähän väliä ja rahaa paloi. Jouduin tekemään väliin ylitöitäkin että saisin laskut maksettua(vakuutusyhtiöstä saatavat korvaukset kun toisinaan viipyivät matkallaan tililleni).
Hoidosta huolimatta koirani menehtyi sairauden seurauksena(4,5-vuotiaana). Vajaan vuoden aikana koirani hoitoon upposi lähes 10.000(vanhaa markkaa). Vakuutusyhtiö korvasi tuosta summasta suurimman osan ja lisäksi myös koirani arvon kun se kuoli. Vaikkei raha/vakuutus lohduttanutkaan perheenjäsenen menetyksessä se kuitenkin esti minua joutumasta taloudelliseen konkurssiin.
Eli oman kokemukseni perusteella koira kannattaa vakuuttaa, oli se sitten metsäkaveri, näyttelystara taikka tavis-sohvanvaltaaja.
- lellu1960
Mun koirallani on iän vuoksi jo rauennut Ifin vakuutus,mutta esim.Tapiolalla ainakin on koko koiran eliniän jatkuvia vakuutuksia,ei siis lopu 10-vuotissynttäreiden tienoilla.Itse olen sitä mieltä,että kannattaa ottaa vakuutus pienemmällä omavastuulla ja maksaa vakuutusmaksua vähän enemmän.Käytännössä pienemmällä omavastuulla vakuutusmaksu ei kuitenkaan paljoa kallistu ja jos ajattelee,että jos omavastuu on esim.85 euroa,sillä usein jo ell selviää,eli ei saa korvausta.Toinen vaihtoehto omavastuuksi oli niissä vakuutuksissa,joita katselin tuossa vastaisen varalle,oli noin 35 euroa,sillä taas ei eläinlääkärin vastaanotolta selviä,vaan yleensä menee enemmän,joten korvauksia tulee.Katsele netistä vakutusyhtiöiden sivulta,niissä on yleensä laskuritkin tätä varten.
- Chihupennulleni
Pohjolan vakuutuksen. Otan sen koira- ja hoitokuluvakuutuksen. Sen yhteishinnaksi vuodessa tulisi pikkuisen reilut 300e, eli ei kovin halpaa touhua ole. Opiskelijalla ei luulisi olevan kamalasti varaa, kun on se koiraverokin maksettava.. Tapiolan vakuutukset ovat kuulemma kalleimpia, ei kannata sieltä ainakaan ottaa! Ja se omavastuuhomma.. Se ihmetyttää minuakin, täytyypä soittaa sille yhteyshenkilölle, joka minulle tuon tarjouksen teki. Soittele ja kysele. Vakuutusyhtiössä he avustavat ja lähettävät vakuutushakemuksen ja heiltä voi ja täytyy kysyä, ettei tule mitään ylläreitä myöhemmin. Saanko kysyä, mistä koirasi hankit?
- moikkeliskoikkelis
Pentu tulee Pähkinän kennelistä.
- Chihupennulleni
moikkeliskoikkelis kirjoitti:
Pentu tulee Pähkinän kennelistä.
Mun pentu on kanssa Pähkinän Kennelistä. Haetaan se 25.2.. VASTA!!
- selvitä asia
Ei kannata raha-asioissa, vakuutuksissakaan luottaa "kuulemma"-tietoihin, vaan selvittää itse. Se on helppoa, otat yhteyttä eri yhtiöihin ja pyydät lähettämään esitteet. Selvitä itse nimenomaan siksi, että tiedät, mitä vakuutusmaksulla saat. Eri hinnat perustuvat hyvin pitkälle siihen, että myös korvaukset ovat erilaiset eri yhtiössä. Jos juttelet yhden yhtiön edustajan kanssa, niin luuletko että hän kertoo naapuriyhtiön sinulle sopivammasta vakuutuksesta?
- sudenkorento75
kuulostaapa hurjalta tuo vakuutuksen hinta, toki tietysti varmasti riippuu siitä onko sinulla muita vakuutuksia (auto, koti ym) koska niistä saa lisä alennuksia.
- majorica1961
olla hyvä vakuutus. vertaa mikä on omavastuu eri vakuutuksissa. minun Chihu kuoli toisen puremana ja saan vakuutuksesta ostosumman takaisin. (no ei se nyt suuri lohtu just nyt ole, mutta kuitenkin). jos koira sairastuu niin siihen saattaa uppoa omaisuuksia.
- sudenkorento75
Vakuutus kannattattaa tai sitten ei kannata. Riippuu tietysti siitä sairastaako koirasi. Jos ei niin maksat vakuutuksesta turhaan, jos sairastaa niin silloin vakuutuksesta on hyötyä.
Kannattaa myöskin vertailla eri yhtiöiden vakuutuksia koska niissä on oikeasti huimia eroja. Ifi:ssä esim. (jonka itse lopetin) oli vuosimaksu (1100€ maksaneesta koirasta) 180€ omavastuu vuodessa 50€ ja jokaisesta laskusta vielä 25% joten eipä kannattanut tuo vakuutus pitää.
Minulla itselläni on tuo ns. henkivakuutus joka korvaa koiran hinnan jos se menehtyy.
Kannattaa tosiaan katsella niitä vuosi hintoja sen omavastuun kanssa kuinka suuri ero niillä on jos omavastuu on 30€ tai 50€.
Mielestäni yli 50€ (omavastuu) ei kannata maksaa koska sitten ns. pienistä käynneistä ei saa juuri mitään takaisin.
Hintaesimerkki:
ell.käynti jossa tutkimusten lisäksi saatiin antibioottikuuri, silmätipat, shampoo ja antibioottipiikki maksoivat 120€, kyseessä vain karvatupentulehdus eli ei mitään isompaa. Siitä voi sitten miettiä jos joutuu leikkuuttamaan tai tähystämään ym. mitä maksaa.
Mielestäni vakuutus kannattaa olla. - paivansadeko
huono vastaamaan koska meillä vakuutukset lopetettiin jo viisi vuotta takaperin. Maksettiin niitä vuosia. Koskaan ei tarvittu. Vakuutuksen loppumisen jälkeen kaksi narttua on leikattu märkäkohdun vuoksi. Siinä on meidän eläinlääkärikäynnit sairauksien vuoksi 15 vuoden aikana.
Tietysti jotain pikkujuttuja on ollut joskus, mutta maksu eläinlääkärillä on ollut niin pieni että, omavastuuosuus oli isompi.
Perhana huomasin juuri että puhun puppua. Sijoitusnarttuni on vakuutettu tapiolassa Vakuutus-summa on 1000e, vuosimaksu 168.30e, eläinlääkärikulujen omavastuuosuus on 34 25%.
En meinannut ollenkaan muistaa. Tätäkään vakuutusta ei ole tarvittu kertaakaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3432735Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1191512Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa56957Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15924Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27904Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo148874- 78862
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar204819En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm57815