jonnekin jonnekin paKOON!

akkapa tämäkin

Mietittekö muut viiskytplussaiset ikinä lähtevänne pakoon koko omaa elämäänne, jonnekin ihan muualle, vieraalle maalle tai toiselle paikkakunnalle, nyt kun vielä on terveyttä sen verran että uskaltaa? Millaisia haaveita ja suunnitelmia elättelette, luuletteko että ne toteutuvat joskus? Mikä pelottaa tai estää? Mitä pitää tapahtua, että uskaltaa?

44

1841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • animattiN

Vaikka olenkin alle 50v. En kerro sen enempää, mutta minua estää lapseni. Toden näköisesti lähden kun hän on täysi ikäinen. Olisin jo aikaisemmin halunnut Norjan kalatehtaalle töihin, mutta muksuani en voi jättää.
      Kanadaankin haluaisin koska sukulaisia siellä.

• lannenhunttari

kylla tanne aina yksi animattin sopii.vallankin kun on sukuakin viela,missapain? itse asun vanc. saarella..asunut olen myos torontossa..tere.l-h.

• animattiN
        lannenhunttari kirjoitti:

kylla tanne aina yksi animattin sopii.vallankin kun on sukuakin viela,missapain? itse asun vanc. saarella..asunut olen myos torontossa..tere.l-h.

se siellä huutelee, joka passitettiin aivottomana sinne. Niin nyt muistankin miksi en haluakkaan kanadaan.

• l-h
        animattiN kirjoitti:

se siellä huutelee, joka passitettiin aivottomana sinne. Niin nyt muistankin miksi en haluakkaan kanadaan.

sinun on parempi pysya siella missa olet.
        takalaiset nalle-karhut tykkaa heikkomielisista.

• Ihmettelevä
        animattiN kirjoitti:

töykeästi vastattu ystävälliseen viestiin. Huh!!

• tunnetko

ketään Shwania sieltä, vai onko se kovinkin yleinen sukunimi?

• Jermu
        l-h kirjoitti:

sinun on parempi pysya siella missa olet.
        takalaiset nalle-karhut tykkaa heikkomielisista.

Kun sää olet siellä kanatassa..Hää sanoo, että hää olis lähtenyt...Määkin olen kuullut paljon tuollaisii lausahduksia, mutta harva on totellisuutessa päässyt oikeasti lähtemään tai viime tipassa sitten uskaltanut.
        Mää otin skidit mukaan, kun meidän perhe muutti. Hyvinhän nuo jo pärjäilee ja puhuu ulkomaaneläväisten murretta. Tällaista meillä.
        Hyvää jatkoopi toivoopi Jermu!

• animattiN
        Ihmettelevä kirjoitti:

Että mollasin siinä samalla omaa sukuani joten se kohdistu myös minuun.

• Jermu
        animattiN kirjoitti:

Että mollasin siinä samalla omaa sukuani joten se kohdistu myös minuun.

Kirjoitit vain yhdestä sukulaisesta, joka oli karkoitettu sinne.
        Sinun olisi pitänyt kirjoittaa vaikkapa "idioottisukululaisista, joista yhden saitte karkoitettua, teidän muiden jäädessä odottamaan..." Tms.

• animattiN
        Jermu kirjoitti:

Kirjoitit vain yhdestä sukulaisesta, joka oli karkoitettu sinne.
        Sinun olisi pitänyt kirjoittaa vaikkapa "idioottisukululaisista, joista yhden saitte karkoitettua, teidän muiden jäädessä odottamaan..." Tms.

niinkös se olis pitänyt tehä.

• Jermu
        animattiN kirjoitti:

niinkös se olis pitänyt tehä.

Sitten hirveet määrät noita ;;;; ja DDDDDD juttuja, niin pilkallinen lausunto olisi varmasti kääntynyt sellaiseksi hjuumorinpläjäykseksi, johon voi aina sitten vedota, kun toinen ei kerran ymmärrä hjuumoria. Niin se D;eekuilijakin tekee.

• animattiN
        Jermu kirjoitti:

Sitten hirveet määrät noita ;;;; ja DDDDDD juttuja, niin pilkallinen lausunto olisi varmasti kääntynyt sellaiseksi hjuumorinpläjäykseksi, johon voi aina sitten vedota, kun toinen ei kerran ymmärrä hjuumoria. Niin se D;eekuilijakin tekee.

tiiän sitten. :) :) :) Käykös noi kans

• irti päässyt
        Ihmettelevä kirjoitti:

olen paennut nyt viimein kun lapset aikuisia,todella v-stä porukkaa,ei kaikki.Nyt viimein saa elää omaa elämää!

• l-h
        Jermu kirjoitti:

Kun sää olet siellä kanatassa..Hää sanoo, että hää olis lähtenyt...Määkin olen kuullut paljon tuollaisii lausahduksia, mutta harva on totellisuutessa päässyt oikeasti lähtemään tai viime tipassa sitten uskaltanut.
        Mää otin skidit mukaan, kun meidän perhe muutti. Hyvinhän nuo jo pärjäilee ja puhuu ulkomaaneläväisten murretta. Tällaista meillä.
        Hyvää jatkoopi toivoopi Jermu!

kyllahan miekin tuon haistoin,kunhanvahan 'lapioin' takaisin..ei kai aina tarttis--sorry..
        by the way..olitko lannessa-idassa,vai etelassa?

• l-h
        tunnetko kirjoitti:

ketään Shwania sieltä, vai onko se kovinkin yleinen sukunimi?

mistapain laajaa maata pitais loytya?

• Jermu
        l-h kirjoitti:

kyllahan miekin tuon haistoin,kunhanvahan 'lapioin' takaisin..ei kai aina tarttis--sorry..
        by the way..olitko lannessa-idassa,vai etelassa?

oootas..se ois lounaaseen..Siis etelään ja länteen ihan jonninmatkaa sanoisin...Hah!
        Minä en jaksa lapivoida...Tankilla ja sen puskulevyllä saa tuollaiset bijojätekasat siistiin pakettiin ja siitä eteenpäin.

• animattiN

Otin nokkiini siittä kun sanoit minua sukulaiseksesi mitä en varmaankaan ole, sekä se että kirjoitit ilman ääkkösiä.
        En tajunnut että ei kaikilla ole niitä kirjaimia, se sai vain niin hullun kuvan kun lukee tekstiä.
        Tajusin virheeni vasta tänään kun luin aikaisempia viestejä mihin olit kirjoitellut.
        Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa sinulle ja pyydän anteeksi. Oma mokani.

• lannenhunttari
        animattiN kirjoitti:

Otin nokkiini siittä kun sanoit minua sukulaiseksesi mitä en varmaankaan ole, sekä se että kirjoitit ilman ääkkösiä.
        En tajunnut että ei kaikilla ole niitä kirjaimia, se sai vain niin hullun kuvan kun lukee tekstiä.
        Tajusin virheeni vasta tänään kun luin aikaisempia viestejä mihin olit kirjoitellut.
        Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa sinulle ja pyydän anteeksi. Oma mokani.

ollaan taas sulassa sovussa....

• animattiN

ollaan taas sulassa sovussa....

olet. Huomasin vasta tänään että vastasit mutta kiitos kuitenkin että vastasit. Virheeni ei tule toistumaan. HYvät jatkot sinulle :)

• kiinni

Jos toimeentulo olis turvattu, niin lähtisin vaikka mihin seikkailuihin.

• Pako

Palkkatyön lopettaminen 53-vuotiaana lienee yhden sortin pako.
      Siihen liittyen myös asumismuodon muutos ja lisääntynyt matkustelu.
      Hirvitti ajatuskin eläkeiän odotuksesta.

Maan vaihtoon on valmiudet, mm. 20-vuotta sitten hankittu asunto, mutta yllättävästi päätöksen teon jälkeen ilmennyt sairaus muutti suunnitelmat.

• Kauko

Jos on kanttia ja varaa

• #########

asenteessani,kun en raski jättää miestäni ja hän ei aio ikinä kotoa muuttaa muualle,kuin maalämpöön aikanaan.
        Itse haaveilen talvettomaan maahan muuttamista,mutta mitä siellä yksin teen.

• estävät minua suunnittelemasta pysyvää muuttoa jonnekin muualle. Viihdyn nykyisellä paikkakunnalla, muttei mikään estä muuttamasta muualle, jos elämä johdattelee toiseen suuntaan.

Minulla ei ole aavistustakaan siitä, kuinka ja missä vietän loppuelämäni. Elän päivän kerrallaan ja annan elämän kuljettaa. Jos säilyn terveenä ja sopivia tilaisuuksia osuu kohdalle, saattaa käydä niin, että vietän välillä pitempiäkin aikoja jossain muualla - kukaties vaikka toisella puolella maapalloa.

Varsinaisesti en pelkää mitään, mutta mukavuudenhalu saattaa estää toteuttamasta joitain nuoruusiän hurjimmista suunnitelmista. Ainoat rajoitukset tulevat olemaan raha ja terveys. Onneksi olen aina osannut asettaa unelmani realististen mahdollisuuksien puitteisiin.

Onko teille joskus käynyt niin, että olette huomanneet ehkä pitkään "leikisti" uneksineet asioista, joita ette sitten tilaisuuden tullen haluakaan toteuttaa?

• l-h

taalla ollenkaan..melkein mita ilmastoa,paitsi tropiikkia taalta loytyy..paikkoja joissa vuotuinen sademaara on 6 metria[vetta] ja paikkoja
        missa voi sataa 10-15m lunta talvessa[tervetuloa lapioimaan].etta kylla 'ilmoja' ja vuodenaikoja loytyy..riippuu vaan siita,missa asut..

• Millaisia unelmia sinulla on ja miten aiot niiden kanssa toimia?

Mistä haluaisit päästä pakoon?

• akkapa tämäkin

käydä kurkkaamassa miten ihminen muualla elää, mutta kun rohkeutta puuttuu, kivaa matkakaveria ei ole. Kokeilla asumista siellä täällä, kun on ikänsä ollut samoilla nurkilla. Ties vaikka romanttisiakin haaveita olisi.

• akkapa tämäkin kirjoitti:

käydä kurkkaamassa miten ihminen muualla elää, mutta kun rohkeutta puuttuu, kivaa matkakaveria ei ole. Kokeilla asumista siellä täällä, kun on ikänsä ollut samoilla nurkilla. Ties vaikka romanttisiakin haaveita olisi.

Juttele ideastasi tuttujen kanssa, kuka ties joku lähelläsi ajattelee samalla tavoin ja voitte lähteä yhdessä matkaan.

Voisit myös laittaa ilmoituksen nettiin, aluksi vaikka leikkimielellä testataksesi omaa ajatusta ja todellista halua lähteä liikkeelle. Matkaseuraa taitavat etsiä sekä miehet että naiset. Joukossa taitaa olla naismatkaseuraa hakevia heteronaisiakin.

Tai lähde vaikka yksin seuramatkalle paikkaan, josta ole uneksinut.

Minusta ihmisten pitäisi tässä iässä pyrkiä toteuttamaan unelmiaan - omien mahdollisuuksien mukaan. Jos jotain oikeasti tahtoo, keinotkin löytyvät.

Kerrothan meille, miten hanke edistyy.
        Hyvää jatkoa.

• Pirre*

yritän selvitä tästä päivästä...siis päivä kerrallaa vaan etteenpäin..:)

• tuo

akkapa tämäkin, tänne ennee vastaillu. Liekö ollu provvoo koko kysymys?

• akkapa tämäkin
        tuo kirjoitti:

akkapa tämäkin, tänne ennee vastaillu. Liekö ollu provvoo koko kysymys?

Ei ole mitään pahaa taka-ajatusta tällä akalla. Oli yksinäinn olo, teki mieli sanoa jotakin jollekin. Anteeksi jos tuotin häiriötä.

• Pirre*
        akkapa tämäkin kirjoitti:

Ei ole mitään pahaa taka-ajatusta tällä akalla. Oli yksinäinn olo, teki mieli sanoa jotakin jollekin. Anteeksi jos tuotin häiriötä.

noin 80 prosentilla ihmisistä on samanlaisia ajatuksia, mutta luultavasti vain pieni osa uskaltaa sanoa niitä "ääneen" - täälläkään.

Hyvää huomenta sinulle..:)

• ???

Korjaa virheesi sovita tekosi hävitä turhat tavarasi muuta sängyn paikkaa . Nuku vuorokausi ympäri ajattele asioita uudelleen jos vielä tekee mieli lähteä niin mene koska et voi olla lähtemättäkään .

• akkapa tämäkin

Huomaan kyllä että kaikkia noita olen jo koettanut. Taitaa olla lähtö edessä!

• Rainer

Kymmenen vuotta enintään ja sitten en talvia Suomessa enää vietä.

• akkapa tämäkin

taidat olla aika nuori vielä, kun voit odottaa sen 10 vuotta. Minä olen silloin jo köppö muori.
        Mutta ei kai lämmin luita säre?

• miesvieläkurja

Kauan on mielessä ollut lopettaa työ ja lähteä takaisin maaseudulle. Yksin sinne on kyllä paha mennä, mutta kun on yksin kaupungissakin, ei se niin kamalaa lopulta liene. Asuntoni kun muutan rahaksi, saan pienen mökin ja metsää, puutarhan pienen, suuremmaksi sen raivaan ja metsästä puut lämmitykseen, saunaan. Tietoa olen koonnut jo vuosia, ja kun on taitoa tallella vielä, samoin voimia, ei ole tulevaisuus harmaa - se on toivon värinen. Vuoden kuluttua jo siellä olen, kaksi vaihtoehtoista mökkiä olen jo katsastanut, ehkä houkuttelevampia löytyy, kun markkina keväällä vilkastuu.

• akkapa tämäkin

Jotakin tuommoista minäkin varmaan haluaisin vaikka en ehkä saa puita nurin tai ehkä saankin, kunhan syvennyn asiaan. Minne päin Suomea sinä aiot, lapsuuden maisemiinko? Milläkö hintaa semmoisen metsämökin saisi, jäisikö rahoja vielä jonkin moiseen autoonkin?

• miesvieläkurja

Jotakin tuommoista minäkin varmaan haluaisin vaikka en ehkä saa puita nurin tai ehkä saankin, kunhan syvennyn asiaan. Minne päin Suomea sinä aiot, lapsuuden maisemiinko? Milläkö hintaa semmoisen metsämökin saisi, jäisikö rahoja vielä jonkin moiseen autoonkin?

Hintahaitari on leveä. Paljon riippuu mökin kunnosta, liikenneyhteyksistä ja palveluista, sijainnista yleensä. Jostain pitkän sivutien takaa saa mökin 30,000 eurolla, rannan lähellä hyväpuustoisen metsän mukana tulevasta ja yhä autolla tavoitettavasta saa maksaa 100,000 ja mitään ylärajaa ei ole. Hämeen-Keski-Suomen-Savon alueelta olen katsellut mökkejä, hylättyjä koteja, niitä kyllä löytyy ja kaupunkiasunnosta saan ainakin 170,000 - siis on jopa vara valita?

• taidat

olla tyrkyllä siinä ;DD

• mites se asia

itselläs on?

• Este

Suunnittelimme muutokset ajoissa. Parikymmentä vuotta sitten.
      Hankimme silloin Välimeren alueelta 'tilavan' kerrostaloasunnon rannasta, kaupungin keskustasta.
      Varauduimme taloudellisesti muutokseen siinä määrin kuin kaksi pienipalkkaista voi.
      Vaihdoimme suomessa omakotitalosta kerrostaloon.

Kuitenkin, työelämästä irtautumisen aikana, minulla ilmeni 53-vuotiaana parantumaton veritauti joka vaatii säännöllistä laboratorio- ja lääkäriseurantaa sekä lääkityksen säätöä.
      Kyllä minulle on sanottu, että onhan siellä kohdemaassa lääkäreitä. Niin on mutta mielestäni kyseessä on sen verran vakava asia, että haluan hoitaa sen tuttujen lääkäreiden toimesta omalla kielialueella.
      3 - 4 kertaa vuodessa olemme siellä 3 - 4 viikon jaksoja mutta muuttosuunnitelmat muuttuivat.
      Toki matkustelemme muutenkin. Esimerkiksi nyt 13.02. lähdemme ns. 'värikkäät rannikot'- risteilylle ja jatkamme sitä Madeiran viikolla MUTTA:

Ei aina käy niin kuin ----

• akkapa tämäkin

Tuntuu pahalta ajatella, että niin kävi. Elämässä ei voi varautua kaikkeen, mitä vain voi tulla rikkomaan unelmat, jotka ovat kantaneet meitä. Onneksi teillä on toisenne, onneksi sairaus sallii sinun kuitenkin matkustaa kumppanisi kanssa! Toivotan teille hyviä matkoja ja paljon onnea, paranemistakin uusin luvassa olevin keinoin!

• Este

Tuntuu pahalta ajatella, että niin kävi. Elämässä ei voi varautua kaikkeen, mitä vain voi tulla rikkomaan unelmat, jotka ovat kantaneet meitä. Onneksi teillä on toisenne, onneksi sairaus sallii sinun kuitenkin matkustaa kumppanisi kanssa! Toivotan teille hyviä matkoja ja paljon onnea, paranemistakin uusin luvassa olevin keinoin!

Kiitoksia myötätunnosta!
        Viimeinen tilanne: 03.02. verikokeiden tulosten perusteella soitettiin tänään keskussairaalasta ja vaimoni kutsuttiin huomisaamuksi klo. 8.00 sinne verikokeisiin ja sen jälkeen osastolle Hb-tankkausta varten. Joutuu mahdollisesti olemaan yli yön.

Saa nähdä miten käy 12.02.
        Lisäksi olemme jo maksaneet huhtikuun Espanjan lennot.

Tauti on nykytiedon perusteella parantumaton, kuolemaaan johtava. aikataulu kiinnostaa.

Mutta, kiitoksia sinulle ymmärtämisestä!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1829
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1141
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1135
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      992
    5. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      153
      862
    6. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      92
      856
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      764
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      54
      761
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      54
      701
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      694
    Aihe