Miten kuorma-auto kuskit..

Kuo-rma

Miten ihmeessä kuorma-auto kuskin palkalla joku elää? AKT:n listan mukaisella palkalla katottuna, se on puolet vähemmän tunnilta kun oma palkkani, tosin muussa työssä mutta kuitenkin ?

Olisi mielenkiintoista kuulla todellisia tuntipalkkoja sekä sitä miten yhen auton yrittäjät pärjää ja minkälaisilla taksoilla..

Ehkä alanvaihto ei kannatakaan :)

54

23629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikille.

      Lopetin lapsen synnyttyä ylitöiden tekemisen.
      Ja nyt me vaimon kanssa ihmetellään "miten ihmeessä kuorma-auto kuskin palkalla joku elää"

      • Kuo-rma

        Sitä sietää varmaan ihmetelläkin :)


      • Palkan osalta ihan peestä koko ala, varsinkin jos tekee (tai joutuu tekemään) noin 40 tuntia viikossa ilman mitään lisiä.

        Elätäppä siinä sitten perhettä jos ei puoliso käy töissä tai ole muuten varakas :)


      • Kuo-rma
        puukuski kirjoitti:

        Palkan osalta ihan peestä koko ala, varsinkin jos tekee (tai joutuu tekemään) noin 40 tuntia viikossa ilman mitään lisiä.

        Elätäppä siinä sitten perhettä jos ei puoliso käy töissä tai ole muuten varakas :)

        Niin, ikävää sinänsä koska ala itsessään saattaisi olla ihan mukavaa ja itsenäistä työtä mutta en kyllä noilla palkoilla viitsi kun pakon edessä ruveta ajamaan. Palkkataso vastaa suurinpiirtein kai Mc Donaldsin työntekijän liksaa ja vastuuta on hiukan enemmän..

        Onko alalla olleet aina heikot palkat vai onko tämä seurausta polttoaineen hinnoista ja isojen kuljetusliikkeiden voimasta?

        Tuskin sille isännällekään jää kovin paljon tassuun rahaa, vaikka kumma kyllä alalla on yrittäjiä paljon.


      • kaikille.
        Kuo-rma kirjoitti:

        Niin, ikävää sinänsä koska ala itsessään saattaisi olla ihan mukavaa ja itsenäistä työtä mutta en kyllä noilla palkoilla viitsi kun pakon edessä ruveta ajamaan. Palkkataso vastaa suurinpiirtein kai Mc Donaldsin työntekijän liksaa ja vastuuta on hiukan enemmän..

        Onko alalla olleet aina heikot palkat vai onko tämä seurausta polttoaineen hinnoista ja isojen kuljetusliikkeiden voimasta?

        Tuskin sille isännällekään jää kovin paljon tassuun rahaa, vaikka kumma kyllä alalla on yrittäjiä paljon.

        Kyllä kai kuskit ovat kusseet ajan myötä palkka-asiansa korvaamalla heikkenevän (suhteellisen) palkkansa koventamalla työtahtiaan.

        Samoin yrittäjät. Taitaa olla ainoa ala, jolla töitä tehdään hinnalla millä hyvänsä.
        Juuri äsken Auramaa sai HK:n ajot tekemällä 30%! kilpailijoitaan halvemman tarjouksen...


      • Kuo-rma kirjoitti:

        Niin, ikävää sinänsä koska ala itsessään saattaisi olla ihan mukavaa ja itsenäistä työtä mutta en kyllä noilla palkoilla viitsi kun pakon edessä ruveta ajamaan. Palkkataso vastaa suurinpiirtein kai Mc Donaldsin työntekijän liksaa ja vastuuta on hiukan enemmän..

        Onko alalla olleet aina heikot palkat vai onko tämä seurausta polttoaineen hinnoista ja isojen kuljetusliikkeiden voimasta?

        Tuskin sille isännällekään jää kovin paljon tassuun rahaa, vaikka kumma kyllä alalla on yrittäjiä paljon.

        siinä, että Mäkkärissä voi päästä paremmille liksoille kuin autonkuljettajana.
        Kertoo jotain alasta :)

        Siinäkin olet oikeassa, että ala kyllä on mielenkiintoinen. Ainakin minun mielestäni, varsinkin nyt kun teen juuri sitä mitä olen aina halunnut tehdä. Eli ajan puutavara-autoa. Enkä edes tiedä toista lähellekkään yhtä paljon kiinnostavaa hommaa. Kutsumusammatti tämä automiehen tai -naisen homma on siinä kuin poliisin, lääkärin tai palomiehenkin homma.

        Mutta ennemmin teen sitä hommaa, mistä tykkään kuin jotakin muuta työtä, jota en voisi sietää.

        Mielestäni alalla on aina ollut suunnilleen tuon tason (alhaisen tason) palkat. Sitä palkkaansa kun on voinut parantaa lisäämällä työmääräänsä.
        Harmi vaan että palkkataso ei ole pysynyt yleisessä kehityksessä niin hyvin mukana. Jos vaikka vertaa paperimiesten palkkoihin, niin rehellisesti sanottuna autokuskeille kuuluisi vähintään vastaavat palkat. Kyllä me kuitenkin tehdään vaativampaa hommaa kuin nämä, jotka kävelevät tehdasta ympäri kädet taskussa ja katselevat ikkunoista, että kylläpä on varmasti paska keli ajella, onneksi en ole ammatikseni liikenteessä :)

        Enkä siis syytä tehtaassa työskenteleviä mistään, itsehän olen alani valinnut. Mutta siis ihan yleisesti ottaen :)

        Ei siinä mitään sinällään, kyllä paperiliitto on osannut palkkauksen hoitaa mallikkaasti. Nykyään vaan pitäisi osata mukautua tilanteeseen. Nykyinen metsäfirmojen politiikka kun on mitä on. Eli Suomeen ei investoida.

        Niin ja isännistä sen verran, että kyllä moni isäntää saa taas kerran katsoa peiliin. Kun ajatellaan lapsellisesti niin kun ei olisi kukaan aikoinaan alkanut tätä taksanpolentaa niin varmaan ne heidänkin taksansa olisivat paljon paremmat. Tiedä häntä...
        Ei hekään pysty tyhjästä maksamaa, katteet on varmasti niin perhanan huonot nykyaikana. Varsinkin kun edelleen monet isännät hommaavat niitä ajoja ajamalla halvemmalla.


      • huanpiä
        puukuski kirjoitti:

        siinä, että Mäkkärissä voi päästä paremmille liksoille kuin autonkuljettajana.
        Kertoo jotain alasta :)

        Siinäkin olet oikeassa, että ala kyllä on mielenkiintoinen. Ainakin minun mielestäni, varsinkin nyt kun teen juuri sitä mitä olen aina halunnut tehdä. Eli ajan puutavara-autoa. Enkä edes tiedä toista lähellekkään yhtä paljon kiinnostavaa hommaa. Kutsumusammatti tämä automiehen tai -naisen homma on siinä kuin poliisin, lääkärin tai palomiehenkin homma.

        Mutta ennemmin teen sitä hommaa, mistä tykkään kuin jotakin muuta työtä, jota en voisi sietää.

        Mielestäni alalla on aina ollut suunnilleen tuon tason (alhaisen tason) palkat. Sitä palkkaansa kun on voinut parantaa lisäämällä työmääräänsä.
        Harmi vaan että palkkataso ei ole pysynyt yleisessä kehityksessä niin hyvin mukana. Jos vaikka vertaa paperimiesten palkkoihin, niin rehellisesti sanottuna autokuskeille kuuluisi vähintään vastaavat palkat. Kyllä me kuitenkin tehdään vaativampaa hommaa kuin nämä, jotka kävelevät tehdasta ympäri kädet taskussa ja katselevat ikkunoista, että kylläpä on varmasti paska keli ajella, onneksi en ole ammatikseni liikenteessä :)

        Enkä siis syytä tehtaassa työskenteleviä mistään, itsehän olen alani valinnut. Mutta siis ihan yleisesti ottaen :)

        Ei siinä mitään sinällään, kyllä paperiliitto on osannut palkkauksen hoitaa mallikkaasti. Nykyään vaan pitäisi osata mukautua tilanteeseen. Nykyinen metsäfirmojen politiikka kun on mitä on. Eli Suomeen ei investoida.

        Niin ja isännistä sen verran, että kyllä moni isäntää saa taas kerran katsoa peiliin. Kun ajatellaan lapsellisesti niin kun ei olisi kukaan aikoinaan alkanut tätä taksanpolentaa niin varmaan ne heidänkin taksansa olisivat paljon paremmat. Tiedä häntä...
        Ei hekään pysty tyhjästä maksamaa, katteet on varmasti niin perhanan huonot nykyaikana. Varsinkin kun edelleen monet isännät hommaavat niitä ajoja ajamalla halvemmalla.

        Paskapuhetta että mäkissä tienaa enemmän kuin ajohommissa. Paitsi silloin kun kuski tekee alihintaan...


      • Don SERBI
        Kuo-rma kirjoitti:

        Sitä sietää varmaan ihmetelläkin :)

        Nii in miten voikaan mun elintaso maksaa ja kyllä sä sen huomaat..

        Onneks on fiksujakin ihmisiä joiden norm. palkat riitävät elämäntyyliin!


      • krusty the.........
        huanpiä kirjoitti:

        Paskapuhetta että mäkissä tienaa enemmän kuin ajohommissa. Paitsi silloin kun kuski tekee alihintaan...

        Voisikohan sellaisessa rasvankäryssä ja pikkuisessa kuumassa keittiössä olla viihtyisää??
        Siellä hääriä kiireessä jonku pikku taliaivon komennellessa tekemään EL-MACO junnua tms.! ????


      • pöntöt valittajat
        huanpiä kirjoitti:

        Paskapuhetta että mäkissä tienaa enemmän kuin ajohommissa. Paitsi silloin kun kuski tekee alihintaan...

        te ootte niintyhmiä renkejä ku teette ilmasiks.joten ei mikään mahdottomuus jos nälkä kurnii suolessa ja menkää oikeisiin töihin ni ei tarvi valittaa..ai niin ammattiylpeys ja kuka sit ajaa maidon kauppaan jos en minä ja vielä ilmasiks ..


      • Anonyymi
        puukuski kirjoitti:

        siinä, että Mäkkärissä voi päästä paremmille liksoille kuin autonkuljettajana.
        Kertoo jotain alasta :)

        Siinäkin olet oikeassa, että ala kyllä on mielenkiintoinen. Ainakin minun mielestäni, varsinkin nyt kun teen juuri sitä mitä olen aina halunnut tehdä. Eli ajan puutavara-autoa. Enkä edes tiedä toista lähellekkään yhtä paljon kiinnostavaa hommaa. Kutsumusammatti tämä automiehen tai -naisen homma on siinä kuin poliisin, lääkärin tai palomiehenkin homma.

        Mutta ennemmin teen sitä hommaa, mistä tykkään kuin jotakin muuta työtä, jota en voisi sietää.

        Mielestäni alalla on aina ollut suunnilleen tuon tason (alhaisen tason) palkat. Sitä palkkaansa kun on voinut parantaa lisäämällä työmääräänsä.
        Harmi vaan että palkkataso ei ole pysynyt yleisessä kehityksessä niin hyvin mukana. Jos vaikka vertaa paperimiesten palkkoihin, niin rehellisesti sanottuna autokuskeille kuuluisi vähintään vastaavat palkat. Kyllä me kuitenkin tehdään vaativampaa hommaa kuin nämä, jotka kävelevät tehdasta ympäri kädet taskussa ja katselevat ikkunoista, että kylläpä on varmasti paska keli ajella, onneksi en ole ammatikseni liikenteessä :)

        Enkä siis syytä tehtaassa työskenteleviä mistään, itsehän olen alani valinnut. Mutta siis ihan yleisesti ottaen :)

        Ei siinä mitään sinällään, kyllä paperiliitto on osannut palkkauksen hoitaa mallikkaasti. Nykyään vaan pitäisi osata mukautua tilanteeseen. Nykyinen metsäfirmojen politiikka kun on mitä on. Eli Suomeen ei investoida.

        Niin ja isännistä sen verran, että kyllä moni isäntää saa taas kerran katsoa peiliin. Kun ajatellaan lapsellisesti niin kun ei olisi kukaan aikoinaan alkanut tätä taksanpolentaa niin varmaan ne heidänkin taksansa olisivat paljon paremmat. Tiedä häntä...
        Ei hekään pysty tyhjästä maksamaa, katteet on varmasti niin perhanan huonot nykyaikana. Varsinkin kun edelleen monet isännät hommaavat niitä ajoja ajamalla halvemmalla.

        meinaatko ett 16e tunti plus lisät päälle nii voittaa k alan liksat🤣🤣


    • nimimerkki

      Hyvin on tähän saakka pärjätty.31 v hommia tehty ilman kummempia ähkyjä ja ongelmia.4lasta on

    • palkat ei ole oikein hyvät ,mutta toimeen sillä tulee jos elää nuukasti eikä odota liikoja. Matala palkka ala tää on kun katselee tiellä yhä enempi tulee kauniimman sukupuolen edustajia vastaan,ei siinä näin uusiosinkulle mieltä se piristää, terve tuloa vain joukkoon tummaan. Kyllä tää on paremmin elämän tapa

    • Vielä tietä riittää

      Mutta älä tuu sillä tänne leveileen.
      Täällä on katsos oikeet miehet keskustelemassa näistä asioista, eikä jotkut uusavuttomat tietokonenörtit joille äiti pesee vaatteet ja isi on järkänny hyväpalkkasen suojatyöpaikan tehtaasta jonka sen isoisä on aikanaan perustanu.

      Niin että kuihdu sinä vaan sinne kirjoituspöytäs taakse niin me miehet tehdään miesten hommat johon tollaset neidit ei kykene.

      • Katkera idiootti..

        tietty joku kateellinen urpo löytyy joka alkaa itkemään, no näitä on jokapaikassa :)

        Kyllä katkeruus paistaa läpi jonkun puheista, tämä urpo on siis ylentynyt lempparista jo trukkikuskiksi mutta sillä ei ole varaa ajaa edes C-korttia että pääsis töihin :)

        t: 19e tunti auto puhelin kaikkea muuta mukavaa, vapaat työajat :) toiset tekee töitä päällään kun siihen on kykykjä, toiset taas sillä mihin kykyjä riittää, eli jokaisella joka näkee ja kuulee, onnea vaan :)


      • tykky

        mulla pyörii palkka siinä 2700-4500e/kk. kuluja vähän ku aina töissä.tes..


      • tykky
        tykky kirjoitti:

        mulla pyörii palkka siinä 2700-4500e/kk. kuluja vähän ku aina töissä.tes..

        miinus verot. ei tosin aivan laillisesti..


      • Rattimatti
        Katkera idiootti.. kirjoitti:

        tietty joku kateellinen urpo löytyy joka alkaa itkemään, no näitä on jokapaikassa :)

        Kyllä katkeruus paistaa läpi jonkun puheista, tämä urpo on siis ylentynyt lempparista jo trukkikuskiksi mutta sillä ei ole varaa ajaa edes C-korttia että pääsis töihin :)

        t: 19e tunti auto puhelin kaikkea muuta mukavaa, vapaat työajat :) toiset tekee töitä päällään kun siihen on kykykjä, toiset taas sillä mihin kykyjä riittää, eli jokaisella joka näkee ja kuulee, onnea vaan :)

        Niin ei se sitä tarkoita, että on aivokääpiöiden touhua. On se nähty, ettei joka sälli kykene suoriutumaan vaikeista tilanteista, vaikka olisi insinöörin paperit. Pitää olla myös kokemusta ja pelisilmää...... Ja HARKINTAKYKYÄ!!


      • Rekkamies
        Katkera idiootti.. kirjoitti:

        tietty joku kateellinen urpo löytyy joka alkaa itkemään, no näitä on jokapaikassa :)

        Kyllä katkeruus paistaa läpi jonkun puheista, tämä urpo on siis ylentynyt lempparista jo trukkikuskiksi mutta sillä ei ole varaa ajaa edes C-korttia että pääsis töihin :)

        t: 19e tunti auto puhelin kaikkea muuta mukavaa, vapaat työajat :) toiset tekee töitä päällään kun siihen on kykykjä, toiset taas sillä mihin kykyjä riittää, eli jokaisella joka näkee ja kuulee, onnea vaan :)

        Olis kyllä ihan muka nähdä sellaisen ihmisen tilinauha joka tienaa sen 19e tunti ja kaikki muut luontaisedut kaupan päälle. Se on varmaankin mahdollista en sitä kiellä mutta kuitenkin... Sekin on totta että kaikki ei opi tietokoneita rassaamaan mutta myöskään kaikki ei opi autoakaan ajamaan niimpä suutari pysyköön lestissään..


      • neitikuski

        Mä en ainakaan tähän päivään mennessä (6 v. alalla) ole löytänyt siitä penkistä reikää mihin vehe pitäs pistää että auto kulkis paremmin!


      • tuleva rekkanainen
        neitikuski kirjoitti:

        Mä en ainakaan tähän päivään mennessä (6 v. alalla) ole löytänyt siitä penkistä reikää mihin vehe pitäs pistää että auto kulkis paremmin!

        Hehehehhheee.... Erittäin hyvin sanottu! ;)

        On hyvä, että kokeneempi on reikää ettiny, niin ei tarttee keltanokan enää vaivautua, jos ei sitä olekaan. Heh-


      • hIIvatin

        läpituntijulli taas vetää herneitä kärsääsä ku ite ajaa jollai pirun 9 e /H ja se on sitä läppärihynnää se....300 tuntii ajjaa kuukauves ja sillä vielä elvistelee....idiootti....


      • suksi kuuseen
        tykky kirjoitti:

        miinus verot. ei tosin aivan laillisesti..

        Vai montakos päivää olit kotona kenties ??


    • huonostikaan...

      Mulla ainakin parempi palkka ku tes. mutta silti ei meinaa toimeen tulla jos käteenjäävä palkka on jotain 1600e/kk!! ja tunteja kuussa noin 160-180.... viikonloput vapaata mikä on kyllä loistava ja harvinainen juttu näissä ns. rattihommissa.. Mun mielestä aivan säälittävä palkka vastuuseen ja työn raskauteen nähden.. Jossain siwan kassallakin saa melkein saman istumalla 9 tuntia hymy perseessä lampimissä tiloissa... Kyllä ottaa pattiin!

      • Anonyymi

        tuo kyll 2 viikon palkka käteen niinku tes- maksu 2 viikon välein palkka tilille


    • Ei pikkupojat pärjää

      Niin paljon ajetaan kun jaksetaan ja uskaltaa että rahaa tulee tämä ei olekkaan mikää "hieno" ammatti mutta itse kyllä tykkään laskea pitkin poikin...

    • löpökuski

      mulla ainakin on ajo veressä, mut ei tätä hommaa silti pelkällä kiitoksen voimalla tekis. kaikki maksaa nykyjään nääs....
      pääasia et saa jotain korvausta ja huomannut et tähän astisista työpaikoista tässä on paras palkka.
      Menehän nyt äitin pikku vaikku-korva kiltisti nukkumaan ja elä sie näitä meitin palkkoja murehdi.

      • Rattimatti

        Olet varmaankin pistänyt merkille sen seikan, etteivät nuo ns. "huippupalkolliset" osaa enään arvostaa mitään, varsinkaan oman työn tuomaa mahdollisuutta elämään. Jos kerran rahaa on kuin roskaa, niin ei tarvitse miettiä pahemmin rahan käyttöä ja sen todellista arvoa. Moni tekee fyffeä niin järjettömällä työllä, että meidän pitäisi olla miljonäärejä tässä ammatissa ja asemassamme yhteiskunnan pyörittäjinä (jos energiaa ei kuljeteta, ei mikään muukaan toimi). Ei tänne kukaan ole kuitenkaan talkoisiin tullut.


    • petedq

      mulla o 12.4e oulun alueella palkka kuorma-auto töistä

      • oon vaimolle

        vastannu aina et" katellaaan" kun on kysyny että mitä tehdään ens viikolla! kesä lomat on pistetty minne sattuu.. Ei oo työnantaja vaivautunna kyselemään millo ehkä haluaisin... Nytkin ootan puhelin soittoo joskos vaikka töihin kuhtuvat, huomisesta en tiiä vielä mittää puhumattakaan ens viikosta....Työnantaja korvaa tämän päivystyksen yleensä vittuilemalla kun erehdyn kysäsemään loppuviikon töistä....Palkkaa tulee ruhtinaalliset 1650 e /kk täysillä ikälisillä....Tervetuloa alalle !


      • taas päässy
        oon vaimolle kirjoitti:

        vastannu aina et" katellaaan" kun on kysyny että mitä tehdään ens viikolla! kesä lomat on pistetty minne sattuu.. Ei oo työnantaja vaivautunna kyselemään millo ehkä haluaisin... Nytkin ootan puhelin soittoo joskos vaikka töihin kuhtuvat, huomisesta en tiiä vielä mittää puhumattakaan ens viikosta....Työnantaja korvaa tämän päivystyksen yleensä vittuilemalla kun erehdyn kysäsemään loppuviikon töistä....Palkkaa tulee ruhtinaalliset 1650 e /kk täysillä ikälisillä....Tervetuloa alalle !

        tietokoneella.... mullekin tulee sama mut kaks kertaa kuukaudes ja käteen.


      • kuski vaan
        taas päässy kirjoitti:

        tietokoneella.... mullekin tulee sama mut kaks kertaa kuukaudes ja käteen.

        Ei kenenkään ole pakko tehä näitä hommia. Vittuako väki täällä itkee palkkaansa. Ite ovat tiensä valinneet. Menisivät muihin hommiin, oma moka jos ei paremmille palkoille pääse

        Mä teen kuukaudessa 160-180h ja käteen yli 2000€/kk, ja pärjään helvetin hyvin. Eikä tarte nuukailla. Raha-asiat pitää hoitaa silleen et palkalla minkä saa niin pärjää. Velkaakaan ei oo. Ja mulla on TES-palkka ja siihen kaikki lisät.


      • nilkkukustaa
        kuski vaan kirjoitti:

        Ei kenenkään ole pakko tehä näitä hommia. Vittuako väki täällä itkee palkkaansa. Ite ovat tiensä valinneet. Menisivät muihin hommiin, oma moka jos ei paremmille palkoille pääse

        Mä teen kuukaudessa 160-180h ja käteen yli 2000€/kk, ja pärjään helvetin hyvin. Eikä tarte nuukailla. Raha-asiat pitää hoitaa silleen et palkalla minkä saa niin pärjää. Velkaakaan ei oo. Ja mulla on TES-palkka ja siihen kaikki lisät.

        Niin... kenelle riittää enempi kenelle vähempi.
        Mutta ei minun tartte ainakaan tyrkkiä noilla viuluilla paljoo ylitöitä... ja pärjään oikeen mukavasti.. ihan vaan noilla "listapalkoilla".
        Se varmaan riippuu paljolti siitäkin mihin on tottunu.
        "Iskän ja Äiskän" helmoissa jos on tottunu parempaan ja enempään, niin voi voi...

        Kyllähän se niin on, että niin kuluttaa miten sitä rahaa tienaa.
        Kannattaa vaihtaa alaa... tai firmaa, jos joutuu kynsiä syömään pitääkseen nälän kurissa.

        TYÖ= "Sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä"


    • se niin

      on että jos saat tessin mukaisen palkan ni tahtoo nälkä tulla tällä alalla...

      • kuski vaan

        TES-palkka eikä ole nälkä. Just söin muuten. Helvettiäkö se pitää alkaa törsäämään tämän alan palkalla. Kuten jo mainitsin, mun ei tarte nuukailla, ei oo nälkä, ei velkaa ja silti on tuo haukuttu TES-liksa.


      • Hesan pullakuski
        kuski vaan kirjoitti:

        TES-palkka eikä ole nälkä. Just söin muuten. Helvettiäkö se pitää alkaa törsäämään tämän alan palkalla. Kuten jo mainitsin, mun ei tarte nuukailla, ei oo nälkä, ei velkaa ja silti on tuo haukuttu TES-liksa.

        kun istuu viiksillä varustetun vaimon kanssa illat patteri radion ääressä ja kuuntelee venäjän kieliset uutiset pitkiltä aaloilta.Mut mä revittelen blondien kanssa ja tarviin massee.


      • elä yli 60v?

        Tuttavapiirissäni on kuskeja,itsenikin lisäksi paljon, eikä sitä sankaritarinaa joka olisi päättynyt onnelliseti läpituntitaksalla ole kyllä näkynyt viimeaikoina?
        Tyypillisin päivittely palkka (läpitunti)n,14,20 /h ja ei siinä mittään kuulemma, mutta isäntä ajattaa kuukausi tunnit aina 200-300h,meinaa loppua vuosien varrella roppa? Vapaa-aikaa ei nimekskään,isäntä moittii paskaks ja laiskaksi jos alle 200h jää tunnit kuukaudessa!

        Nämä firmat vaihtaa 1-2 vuoden uusia kuskeja,kalusto on siistiä,Tessin palkkaus katkasee tuon mielivaltaisen työn teettämisen,kuskeja otetaan silloin lisää töihin koska ylitöitä ei ole järkevää hirveästi ajattaa.

        Olemme varttuneempia kuskeja ja omat virheet tehneet aikoinaan palkkaus muodoissa,Tes on selkeästi inhimillisin vaihtoehto tänäpäivänä!
        Ihmiskeholla on RAJANSA,ja se näkyy toisilla aiemmin toisilla myöhemmin.


      • näin on
        elä yli 60v? kirjoitti:

        Tuttavapiirissäni on kuskeja,itsenikin lisäksi paljon, eikä sitä sankaritarinaa joka olisi päättynyt onnelliseti läpituntitaksalla ole kyllä näkynyt viimeaikoina?
        Tyypillisin päivittely palkka (läpitunti)n,14,20 /h ja ei siinä mittään kuulemma, mutta isäntä ajattaa kuukausi tunnit aina 200-300h,meinaa loppua vuosien varrella roppa? Vapaa-aikaa ei nimekskään,isäntä moittii paskaks ja laiskaksi jos alle 200h jää tunnit kuukaudessa!

        Nämä firmat vaihtaa 1-2 vuoden uusia kuskeja,kalusto on siistiä,Tessin palkkaus katkasee tuon mielivaltaisen työn teettämisen,kuskeja otetaan silloin lisää töihin koska ylitöitä ei ole järkevää hirveästi ajattaa.

        Olemme varttuneempia kuskeja ja omat virheet tehneet aikoinaan palkkaus muodoissa,Tes on selkeästi inhimillisin vaihtoehto tänäpäivänä!
        Ihmiskeholla on RAJANSA,ja se näkyy toisilla aiemmin toisilla myöhemmin.

        EIPÄ se tessin palkka joka firmassa elätä ennen ku joku laittais joka ikisen pikkupuljun järjestykseen ja maksamaan tessin palkat! itse ainakin ajan vielä läpituntipalkalla mieluummin sen 200 tuntia josta verojen jälkeen jää 2300 käteen kuin että tessin palkalla 160h ja käteen jää se 1800 euroa jos sitäkään!


    • Toimitus Johtaja

      yksinkertaisesta työstä maksetaan vähän palkkaa,kuin kuuluukin asiaan,jos ei jaksa opetella oikeaa ammattia niin ala kuskiksi,kolulutus kestää kaks viikkoa ja sit minimipalkka.Ihan ok mun mielestä.

      • saksanseisojavoimaa

        Palkka on henkilökohtainen,ei sen tarkoitus ole koko sukua taikka vaimoa elättää.Ymmärtäkää nyt ,jotta palkan on tarkoitettu riittävän sille kuka sen kuittaa.Ainahan voi lähteä parempiin hommiin.


      • Rekkis1985

        Yksinkertaisesta työstä? Millä tavalla? Oletko koskaan nähnyt mitä muuta autokuskit täällä teemme kuin ajamme? Siitä on välillä yksinkertaisuus kaukana.

        Jos ei jaksa opetella? Minä ainakin olisin jaksanut, mutta totesin alan mielekkäämmäksi kuin yhdenkään muun alan, mihin olisi vuositolkulla tarvinnut opiskella ja todennäköisesti päätynyt itsekkääksi kusipääjohtajaksi johonkin tai sitten siwan kassalle, kun ei olisikaan ollut sen alan töitä. Ja tähänkin alaan kävin 6kk koulua.

        Ja alalla joudutaan käymään nykyään 5 vuoden välein koulutuksia, että tätä saadaan tehdä. Harva tänne tulee muuten vain. Vaatii vähän erilaista luonnetta ja asennetta lähteä ison auton puikkoihin täysipäiväiseksi, kuin vaikka lähteä leikkimään viisasta ihmistä konttorin pöydän taakse.

        Ajattelisit mitä kirjoitat, ennen kuin kirjoitat. Jos sinulla ei ole hajuakaan mitä toiseen alan toimenkuvaan liittyy. Älä turhaan edes yritä.


    • Kuorma-autoilija

      Jos kaikki kuorma-auto ja rekka kuskit ajatteleisi vain palkkaa ja sen takia ei halua tehdä näitä hommia ollenkaan niin mistä te kuvittelisitte esim: kauppoihin tulevan elintarvikkeita jota te niin innolla ostatte ja sen turvin eläätte.

    • booring

      Minulla on KTA 16.90euroa teen kuukaudessa 160-164h oikeasti teen sen 156h ( eli takuutunnit antaa sen 8h per päivä ja ylityöt mitä nyt joskus muutamia tekee sen 2-4h kk kohden ne menee sit ylityönnä eikä minnään täyttö tunteina, onko joskus ollu täyttötunnit eli jos tekee 78h 2viikkoon ja yhtenä päivä on tehny2-3 ylkkyä niin siitä otetaan sit täyttötunneiksi ja maksetaan sit se 1h ylityönnä???

      • scania r580

        ja auto kuskin ammatti on elämän tapa..työ määrän verrattuna palkka ei oo totta puhuen paras mut tarviiko sen olla..mielummin reissaan suomee ja ruotsiii ympäri ku astelen joka aamu toimistolle töihin samat naamat ja samat paikat vuodest toisee..olkaa vaa tyytyväisiä et meitä auto kuskia on vielä


    • Kuljettaja Kypsä

      alle 2000 eur/kk:lla mennään ja niin menee moni muukin. Sitä ei vain moni myönnä.

      Tämä ala ei todellakaan kannata. Huonon palkan lisäksi autossa istumiseen kypsyy. Se kypsyminen siihen kopin tylsyyteen ja yksinäisyyteen on palkkaakin pahempi juttu. Tihrusta ny siellä kopissa sit liikennettä yksinäsi tunnista toiseen, päivästä toiseen, viikosta toiseen jne. Siinä ei todellakaan ole mitään hienoa. Ihan sama mitä ajat, ja mikä menopeli alla on. Siihen kypsyy.

    • ******

      Mutta saatko sinä päivärahat ? Ne tulee palkan päälle, jos joutuu työssäkäyntialueen ulkopuolella käymään.

    • Asia on niin että

      Kuormurikuskit on tosimiehiä/naisia, arkipäivän sankareita ja maanteiden kuninkaita.

    • himorahtari

      kaikenlaaista

    • Margit / TPLs

      Peruspalkka ei ole kuin "isohko", mutta lisät hyvät

      Jo 10 tunnin päivä 6 kertaa viikossa, niin palkka lähentelee viittä tonnia kuukauteen, sillä pärjäilee kummasti

    • 45b

      Just joo ja tekee 10h:n työt kuudessa tunnissa ja kuuden päivän työt neljässä päivässä rajoitintinta vasten ajaen. Vai mitä 87k ?

      Sitten vielä jos viitsii liimailla 10,20 ja 50:n seteleihin nollan perään niin palkka nousee vieläkin isommaksi kuin 5000€/kk

      • Margit / TPLs

        No eipä missään hommassa tienaa hyvin 8h päivällä 5 päivää viikossa.

        Esim aina puhutaan "lentäjillä on huippupalkka" onko, onko todellakin? kuinka moni lentäjä menee töihin 8:00 ja pääsee lähtemään kotiin 16:00....

        Sitten kuljettajilla on vielä melkein joka firmassa koko työaika palkallista aikaa, eli palkka alkaa kun mennöön töihin, loppuu kun lähetään, eli esim. tauot on myös palkallista aikaa, kun taasen esim sähkärin hommissa (huonompi tuntipalkka kuin kuskeilla) on päivässä tunnin palkaton ruokatauko, eli töissä ollaan 7:00-16.00 ja palkkaa saadaan 8 tunnilta, kummasti pudottaa tuokin tuntipalkkaa

        Mutta tosiaan, harvassa hommassa saa 5 tonnia kuukauteen noinkin pienillä tuntimäärillä


    • :<..

      alan todelliset palkat jäävät yleissitovan tessin alle.

      • ???

        niinhän ne jäävät näillä elämäntaparahtareilla. kunhan saa ajaa vaan niin ei sillä palkalla ole niin väliä.


    • dödövaan

      Mun muijalla on kemikaaliokauppa Tampereella. Se tienaa tosi paljon. Jokaisessa tuotteessa on 70% kate, eikä kukaan tingi. Sentakia ajan ilmaiseksi rekkaa, mä tykkään ajaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe