Hei! Olen antanut vauvallemme 6kk iästä asti kiinteitä ruokia ja suurimmaksi osaksi valmiita vauvanruokia. Joskus olen kasviksia keittänyt itse ja pakastanut, mutta mitään liha ruokaa en ole itse tehnyt. Vauva on kohta 9 kk. Olisko terveellisempää tarjota lapselle itse tehtyä ruokaa, eikä aina purkkiruokia? Kiinnostaisi tietää, miten muut - alle 1 vuotiaiden lasten vanhemmat - teettkö paljon itse ruokaa lapselle (kanasta, lihasta jne.), vai käytättekö kuinka paljon purkkiruokia? Kiitos vastauksista ;)
Vauvan ruoka
6
8242
Vastaukset
- Noppa
kuin kotona itse tehty. Oon kyllä kotimaisia kasviksia tytölle kotona keitellyt, mutta hedelmissä saattaa olla tosi paljon torjunta-aineita ja niiden jäämiä, joten purkkiruoka saattaa olla jopa turvallisempaa kuin itse tehty.
- Kokkailija+muksu
Kyllä minä ite ruuat teen, hedelmäsoseet otan purkista. Ketjun aloittaja: luepa viesti otsikolla "Lihan keittäminen" tai jotain sinnepäin, siellä on mun vinkkejä omiin soseisiin. Suosittelen; tiedät varmemmin mitä omissa soseissa on (ei ainakaan yli puolet vettä!!!). Kannatan omia ja luotan niihin enemmän kuin kaupan ruokiin ja meillä ainakin muksu omista soseista tykkää!
- ..alkuperäinen kyselijä
Kokkailija+muksu kirjoitti:
Kyllä minä ite ruuat teen, hedelmäsoseet otan purkista. Ketjun aloittaja: luepa viesti otsikolla "Lihan keittäminen" tai jotain sinnepäin, siellä on mun vinkkejä omiin soseisiin. Suosittelen; tiedät varmemmin mitä omissa soseissa on (ei ainakaan yli puolet vettä!!!). Kannatan omia ja luotan niihin enemmän kuin kaupan ruokiin ja meillä ainakin muksu omista soseista tykkää!
..vinkistä! Käyn etsimässä viestisi! (kiitos muillekin vastanneille :)
- Pojan äiti
Aluksi tein itse koska miksi turhaan ostaa kaupasta perunaa purkissa. Vielä liharuokaakin tein mutta siinä 7kk kohdalla kun pojalle alkoi kelpaamaan 8kk ruuat, aloin antamaan pelkkiä kaupanruokia. Aiemmin oli turha siksi koska poika söi niin hurjia määriä että olisi tarvinnut 2 pienempää piltti-purkkia antaa kerralla. Pelkkiin tyhjiin purkkeihin olisimme hukkuneet, puhumattakaan hinnasta... Nyt siis menee yksi iso purkillinen ruokaa kerralla. Itse olen tehnyt kyllä aamu- ja iltapuuron hiutaleista. Kyse on siis lounaasta ja päivällisestä. On helpompi myös antaa vaihtelevaa ruokaa, kun käyttää kaupan purkkiruokia.
- Hiruni
Hei! Olen vaja 4kk vanha pojan äiti.Olen aloittanut vauvalleni ruoka tehdä itse. Mutta käytinmäsoseita. Mielestäni liharuoasta helposti tulee jos ne tehdä itse. Se takia parempi ostaa vauvalle purkissa oleva hän täyttää vähintään puolitoista vuotta. Myös terveellisempi, että muut soseet tehdä itse. En ole antanut pakastettuja ruoka. Teen jokapäivä.
- nirson äiti
Meillä oli sen verran nirso vauva, että hän ei huolinut mitään kaupan kasvis- ja lihakasvissoseita. Kaupan hedelmä- ja marjasoseita hän alkoi huolia n. 9 kk iässä. Aika huono menekki oli myös omatehdyillä vauvanruuilla. Pääasiassa hän huoli 9-12 kk iässä vain sormiruokia, esim. makaronia, maissimaksuja, leipää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4286179Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1163520Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?882406Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit251879Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1091135Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?941103- 631045
- 611025
- 42922
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te77919