En ole koskaan ollut ristiäisissä ja nyt minut on pyydetty. Tämä on ihan tyhmä kysymys, mutta missä vaiheessa lahja annetaan? En ole kummi, mutta vien kuitenkin lahjan. Juhlat vietetään seurakuntatalolla. Vienkö lahjan sinne? Annetaanko se seremoniaa ennen vai jälkeen? Vai vienkö lahjan perheen kotiin ennen juhlaa tai juhlan jälkeen? Miten toimin?
Missä vaiheessa lahja?
5
4208
Vastaukset
- minä
kastejuhlat myös seurakuntatalolla. Me saimme kaikilta kastelahjat seremonian jälkeen siis jo siellä seurakuntatalolla. Näin on ainakin kaikissa ristiäisissä toimittu, missä olen ollut.
- äitee +4
jos kaste toimitetaan eri paikassa kuin kahvitus niin vasta kahvitilaisuudessa annetaan. Jos kaste ja kahvi samassa paikassa niin useimmiten toinen vanhemmista ottaa vieraat vastaan ja samalal lahjan voi antaa hänelle tai sitten paikalal on varattu jonkinlainen lahjapöytä esim kaapinpäällinen tms.
- äiti
tätä tarkoitin. Meillä kastettiin kirkossa ja juhla (siis kahvitilaisuus) oli seurakuntatalolla, jonne tuotiin lahjat.
- minä
missä vaiheessa lahjat avataa? Ennen kastetoimitusta vai jälkeen....
- kommentaattoritäti
Lahajt avataan kastetoimituksen jälkeen, usein vanhemmat avaavat ne sitten, kun on jo jonkin aikaa kahviteltu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882168
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161351ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201279- 301223
- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3151068- 781013