2.5 vs 2.6 v6 vectran koneet

Pena

Onko tämä uudempi 2.6L v6 yhtä susi kuin 2.5l mylly. Eikös tuossa 2.5 ollut jakopää ja kansiongelmia? Hakusessa olisi 2.6l vectra mutta vähän pelottaa tuo koneen kestävyys ja kalliit huollot.

18

4903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjlökjlök

      Ei täällä kukaan tiedä mistään mitään.

      • tuonne

        ja kysy sieltä.www.ocf.fi/forum

        sieltä saat tietoa...


    • opel

      Joopa joo... aina kun on 24 vettiili kone, niin on olevinaan kansiongelmia. vitut sanon minä.

    • Jakke ja Sepi

      Kummassakin taitaa olla jakohihna. Sehän se niitä kestävyysongelmia aiheuttaa. Vesipumppu pyörii samalla hihnalla. Remmin vaihdot kannattaa hoita ajallaan.

      • alppu

        on ollut puhetta jo aiemminkin, mutta vielä kerran: jakohihna EI pyöritä vesipumppua V6-koneissa.


    • !!!!!

      Toi 2.5 V6 koneiden kansivika juttu on yhtä huhua vaan. Tottakai joka merkillä ja mallilla on omat heikkoutensa, mutta ainakaan Metro-auton korjauspuolella ei ole kutoskoneita kansivian takia ollut.

      • Pena

        Sehän se on totta, että ainoa mistä yleensä puhutaan on ne auton viat ja jos auto toimii niin ollaan hiljaa. Silläpä on hyvä kuulla, että nuo v6 koneet kestää yhtä hyvin kuin 4 pyttyiset. Tämä tieto riittää oikein hyvin.


      • mtj70
        Pena kirjoitti:

        Sehän se on totta, että ainoa mistä yleensä puhutaan on ne auton viat ja jos auto toimii niin ollaan hiljaa. Silläpä on hyvä kuulla, että nuo v6 koneet kestää yhtä hyvin kuin 4 pyttyiset. Tämä tieto riittää oikein hyvin.

        Valitettavasti muutamia on tullut vastaan missä on ollut kansivikaa. Jakohihna ei muuten muuten pyöritä vesipumppua vaan sama hihna mikä pyörittää laturia ja ilmastoinnin pumppua.
        Varsinkin uudemmassa 2,6V6 motissa on ollut ongelmia vie öljyä syy venttiilien ohjurikumit nousseet pois paikoiltaa. Muutamista on myös mennyt jakohihna poikki ennen vaihtoajankohtaa ja perkeleen kallis korjaus 4500-8000€.
        Ei muuta kuin onnea hyvän yksilön metsästykseen.
        T. Entinen ooppelisti


      • BVectra

        Voipi tietysti olla että tuota venttiilikopan vuoto vikaa (tyyppivika) joku sanoo kansiviaksi. Mene ja tiedä.


      • mtj70
        BVectra kirjoitti:

        Voipi tietysti olla että tuota venttiilikopan vuoto vikaa (tyyppivika) joku sanoo kansiviaksi. Mene ja tiedä.

        Ei koske toi venttiilikoppa vuoto vectraa. Vectrassa kopat on alumiinia ja omegassa kierrätys paska muovia.


      • ihmeessä
        mtj70 kirjoitti:

        Valitettavasti muutamia on tullut vastaan missä on ollut kansivikaa. Jakohihna ei muuten muuten pyöritä vesipumppua vaan sama hihna mikä pyörittää laturia ja ilmastoinnin pumppua.
        Varsinkin uudemmassa 2,6V6 motissa on ollut ongelmia vie öljyä syy venttiilien ohjurikumit nousseet pois paikoiltaa. Muutamista on myös mennyt jakohihna poikki ennen vaihtoajankohtaa ja perkeleen kallis korjaus 4500-8000€.
        Ei muuta kuin onnea hyvän yksilön metsästykseen.
        T. Entinen ooppelisti

        voisi maksaa jopa 8000 euroa??????


      • mtj70
        ihmeessä kirjoitti:

        voisi maksaa jopa 8000 euroa??????

        Merkkiliikkeesä korjaus maksoi v6 2,6l vectraan vm2001 8200€. Vaihdettu koneeseen hihnan katkeamisen takia 22 venttiiliä, toinen kansi kokonaisuudessaan, 4 mäntää, kiertokanget 6kpl, kaikki yläkerran tiivisteet ja muuta pienenpää. Onneksi meni merkkiliikkeen piikkiin kun hihna ei kestänyt 60000t kilometriä vaan meni 52000 kohdalla. Nyrkkipajan arvio samasta työstä jälkikäteen kysyttynä alkuperäiosilla noin 3100€.
        Ei ole helppoa omistaa ooppelia varsinkaa v6 koneella aina pieni kakka housussa kestääkö vai ei.


      • Suomen suurin
        mtj70 kirjoitti:

        Ei koske toi venttiilikoppa vuoto vectraa. Vectrassa kopat on alumiinia ja omegassa kierrätys paska muovia.

        mtj70 taitaa poika pistellä nyt omiaan.


      • C25xe
        mtj70 kirjoitti:

        Ei koske toi venttiilikoppa vuoto vectraa. Vectrassa kopat on alumiinia ja omegassa kierrätys paska muovia.

        C25xe koneessa muovikopat. X25xe koneessa alukopat. Molempia löytyy vekkuleista.
        Muovikoppa tosiaan saattaa vuotaa, mutta korjaus maksaa kymppejä, ehkä reilun satkun. V6n pikku lastentauti.


    • Nykyinen Mondeomies

      Kokemusta -97 2,5v6 cdx farkkuvectrasta n.150000 km (74000-225000tkm) Olin toinen omistaja ja täytyy myöntää että oli paras autoni tähänastisista. Ei mitään erikoista ongelmaa omistusaikanani. Jakohihna tuli vaihdettua ekan kerran 90000km (alkuperäinen vaihtoväli 120000), toisen kerran 170000.
      Hieman kallis ylläpitää mutta loistava auto muutoin.
      Voin suositella...

    • ? ?

      Vähän vanha ketju, mut onko kellään mitään lisättävää aiheesta?
      Olis harkinnassa 2.6 Vectra..

      • Timppa 66

        Vanhaan ketjuun jatkoa, Omalla kohdalla Vectra B vm -99, 2,5l (X25XE) sport caravan automaatti, hankin vuonna 2003 ajettu siloin 82000km, edelleen sama auto alla ja nyt kilometrejä 276000 mittarissa.
        Jakopään hihna vaihdettu 60000km välein ja perus huollot 10000km välein, Kertaalleen laatikon öljyt vaihdettu 200000km kohdalla.
        Yheen kerran jätti pihaan (syy kampiakselin asentotunnistin (käyntinopeus tunnistn) antautui, vaihdon jälkeen toiminut. Ja jarruputket meni uusintaan viimeviikolla.
        Ei muuta ylimääräistä remonttia.
        Perus kuluvat osat mennyt tasaisini väliajoin, renkaat, jarrupalat, levyt, etujouset, iskarit, puslat ja pakoputki (joka muuten maksaa, mutta ebaysta löytyy järkihintaan), ja ihme: edelleen alkuperäiset vetarit jotka kunnossa.
        Nyt alkaa pelleissä löytymään suomen oloissa esiintyvää tuttua ruostetta (kaaret ja helmat), mutta sallittakoon se jo tuon ikäiselle kulkuneuvolle.
        Kokonaisuutena olen ollut tyytyväinen, mutta kuten yllä mainittu niin ylläpito on jonkin verran arvokkaampaan kuin olisi 4-koneisella versiolla.
        Onko sitten ollut hyvää tuuria vai nuo säännölliset huollot, mutta toiminut minulla hyvin.


    • repe11

      Itsellä ollut kolme vuotta 2.6 v6 koneella oleva 2001 mallin omega.. Kilometrejä kertynyt noin 100000 sinä aikana. Tekniikka on kestänyt erittäin hyvin,kun vaan huollot tekee ajoissa. Tuona aikana auto on ollut raskaan kaasujalan alla menty lujaa ja renkaitakin poltettu useampia sarjoja. siihen vielä talven rääkkäykset päälle jne. Kyllä ne kestää vaikka mitä kun huoltaa. Mutta omistamistani autoista vähä vikaisin auto on ollut. Ainoana miinuksena täytyy sanoa nuo venttiilin ohjurien kumit jotka taitaapi olla tyyppivika tässä koneessa. Itse en ole niitä jaksanut vaihtaa vaikka hyväksihän se olisi. öljyä joutuu lisäilemään litran vaihtovälillä.Eipä ole minua haitannut kun vaan tosiaan muistaa sitä öljyä lisätä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eriksenin hypetys mennyt yli

      Jos huuhkajien pelaaja olisi saanut samanlaisen sairauskohtauksen häntä ei olisi kohdeltu yhtä hyvin. Kun kyse oli jumaloitujen pallosankarien pel
      Maailman menoa
      176
      5682
    2. Oho! Martina Aitolehti tuo Anne-äitinsä tv:seen: "Ei ole varmasti aina ollut helppoa olla mun äiti"

      Martina Aitolehden lapsuuden perhe on osittain tuttu julkisuudesta, mutta ehkä äiti vähiten. Nyt Anne-äiti nähdään tv:ssä yhdessä Martinan kanssa. Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      5661
    3. Rekkakolari

      Yksi ihminen on kuollut henkilöauton ja säiliörekan nokkakolarissa Pohjois-Pohjanmaan eteläosassa Pyhäjärvellä. Molemmat ajoneuvot syttyivät palamaan
      Pyhäjärvi
      77
      3363
    4. Sofia haukkuu Martinaa

      Jaaha.. Nyt Sofia haukkuu Martinaa, että M on hänelle niin kamala. Ja jutun mukaan S aloitti kuvauksien aikana myös terapian, johon tietenkin myös kam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      3056
    5. Hannu Pikkaraisen työ

      Mitä hän nykyään tekee? Vaiko mitään?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      2809
    Aihe