2.5 vs 2.6 v6 vectran koneet

Pena

Onko tämä uudempi 2.6L v6 yhtä susi kuin 2.5l mylly. Eikös tuossa 2.5 ollut jakopää ja kansiongelmia? Hakusessa olisi 2.6l vectra mutta vähän pelottaa tuo koneen kestävyys ja kalliit huollot.

18

4699

    Vastaukset

    • Ei täällä kukaan tiedä mistään mitään.

      • ja kysy sieltä.www.ocf.fi/forum

        sieltä saat tietoa...


    • Joopa joo... aina kun on 24 vettiili kone, niin on olevinaan kansiongelmia. vitut sanon minä.

    • Kummassakin taitaa olla jakohihna. Sehän se niitä kestävyysongelmia aiheuttaa. Vesipumppu pyörii samalla hihnalla. Remmin vaihdot kannattaa hoita ajallaan.

      • on ollut puhetta jo aiemminkin, mutta vielä kerran: jakohihna EI pyöritä vesipumppua V6-koneissa.


    • Toi 2.5 V6 koneiden kansivika juttu on yhtä huhua vaan. Tottakai joka merkillä ja mallilla on omat heikkoutensa, mutta ainakaan Metro-auton korjauspuolella ei ole kutoskoneita kansivian takia ollut.

      • Sehän se on totta, että ainoa mistä yleensä puhutaan on ne auton viat ja jos auto toimii niin ollaan hiljaa. Silläpä on hyvä kuulla, että nuo v6 koneet kestää yhtä hyvin kuin 4 pyttyiset. Tämä tieto riittää oikein hyvin.


      • Pena kirjoitti:

        Sehän se on totta, että ainoa mistä yleensä puhutaan on ne auton viat ja jos auto toimii niin ollaan hiljaa. Silläpä on hyvä kuulla, että nuo v6 koneet kestää yhtä hyvin kuin 4 pyttyiset. Tämä tieto riittää oikein hyvin.

        Valitettavasti muutamia on tullut vastaan missä on ollut kansivikaa. Jakohihna ei muuten muuten pyöritä vesipumppua vaan sama hihna mikä pyörittää laturia ja ilmastoinnin pumppua.
        Varsinkin uudemmassa 2,6V6 motissa on ollut ongelmia vie öljyä syy venttiilien ohjurikumit nousseet pois paikoiltaa. Muutamista on myös mennyt jakohihna poikki ennen vaihtoajankohtaa ja perkeleen kallis korjaus 4500-8000€.
        Ei muuta kuin onnea hyvän yksilön metsästykseen.
        T. Entinen ooppelisti


      • Voipi tietysti olla että tuota venttiilikopan vuoto vikaa (tyyppivika) joku sanoo kansiviaksi. Mene ja tiedä.


      • BVectra kirjoitti:

        Voipi tietysti olla että tuota venttiilikopan vuoto vikaa (tyyppivika) joku sanoo kansiviaksi. Mene ja tiedä.

        Ei koske toi venttiilikoppa vuoto vectraa. Vectrassa kopat on alumiinia ja omegassa kierrätys paska muovia.


      • mtj70 kirjoitti:

        Valitettavasti muutamia on tullut vastaan missä on ollut kansivikaa. Jakohihna ei muuten muuten pyöritä vesipumppua vaan sama hihna mikä pyörittää laturia ja ilmastoinnin pumppua.
        Varsinkin uudemmassa 2,6V6 motissa on ollut ongelmia vie öljyä syy venttiilien ohjurikumit nousseet pois paikoiltaa. Muutamista on myös mennyt jakohihna poikki ennen vaihtoajankohtaa ja perkeleen kallis korjaus 4500-8000€.
        Ei muuta kuin onnea hyvän yksilön metsästykseen.
        T. Entinen ooppelisti

        voisi maksaa jopa 8000 euroa??????


      • ihmeessä kirjoitti:

        voisi maksaa jopa 8000 euroa??????

        Merkkiliikkeesä korjaus maksoi v6 2,6l vectraan vm2001 8200€. Vaihdettu koneeseen hihnan katkeamisen takia 22 venttiiliä, toinen kansi kokonaisuudessaan, 4 mäntää, kiertokanget 6kpl, kaikki yläkerran tiivisteet ja muuta pienenpää. Onneksi meni merkkiliikkeen piikkiin kun hihna ei kestänyt 60000t kilometriä vaan meni 52000 kohdalla. Nyrkkipajan arvio samasta työstä jälkikäteen kysyttynä alkuperäiosilla noin 3100€.
        Ei ole helppoa omistaa ooppelia varsinkaa v6 koneella aina pieni kakka housussa kestääkö vai ei.


      • mtj70 kirjoitti:

        Ei koske toi venttiilikoppa vuoto vectraa. Vectrassa kopat on alumiinia ja omegassa kierrätys paska muovia.

        mtj70 taitaa poika pistellä nyt omiaan.


      • mtj70 kirjoitti:

        Ei koske toi venttiilikoppa vuoto vectraa. Vectrassa kopat on alumiinia ja omegassa kierrätys paska muovia.

        C25xe koneessa muovikopat. X25xe koneessa alukopat. Molempia löytyy vekkuleista.
        Muovikoppa tosiaan saattaa vuotaa, mutta korjaus maksaa kymppejä, ehkä reilun satkun. V6n pikku lastentauti.


    • Kokemusta -97 2,5v6 cdx farkkuvectrasta n.150000 km (74000-225000tkm) Olin toinen omistaja ja täytyy myöntää että oli paras autoni tähänastisista. Ei mitään erikoista ongelmaa omistusaikanani. Jakohihna tuli vaihdettua ekan kerran 90000km (alkuperäinen vaihtoväli 120000), toisen kerran 170000.
      Hieman kallis ylläpitää mutta loistava auto muutoin.
      Voin suositella...

    • Vähän vanha ketju, mut onko kellään mitään lisättävää aiheesta?
      Olis harkinnassa 2.6 Vectra..

      • Vanhaan ketjuun jatkoa, Omalla kohdalla Vectra B vm -99, 2,5l (X25XE) sport caravan automaatti, hankin vuonna 2003 ajettu siloin 82000km, edelleen sama auto alla ja nyt kilometrejä 276000 mittarissa.
        Jakopään hihna vaihdettu 60000km välein ja perus huollot 10000km välein, Kertaalleen laatikon öljyt vaihdettu 200000km kohdalla.
        Yheen kerran jätti pihaan (syy kampiakselin asentotunnistin (käyntinopeus tunnistn) antautui, vaihdon jälkeen toiminut. Ja jarruputket meni uusintaan viimeviikolla.
        Ei muuta ylimääräistä remonttia.
        Perus kuluvat osat mennyt tasaisini väliajoin, renkaat, jarrupalat, levyt, etujouset, iskarit, puslat ja pakoputki (joka muuten maksaa, mutta ebaysta löytyy järkihintaan), ja ihme: edelleen alkuperäiset vetarit jotka kunnossa.
        Nyt alkaa pelleissä löytymään suomen oloissa esiintyvää tuttua ruostetta (kaaret ja helmat), mutta sallittakoon se jo tuon ikäiselle kulkuneuvolle.
        Kokonaisuutena olen ollut tyytyväinen, mutta kuten yllä mainittu niin ylläpito on jonkin verran arvokkaampaan kuin olisi 4-koneisella versiolla.
        Onko sitten ollut hyvää tuuria vai nuo säännölliset huollot, mutta toiminut minulla hyvin.


    • Itsellä ollut kolme vuotta 2.6 v6 koneella oleva 2001 mallin omega.. Kilometrejä kertynyt noin 100000 sinä aikana. Tekniikka on kestänyt erittäin hyvin,kun vaan huollot tekee ajoissa. Tuona aikana auto on ollut raskaan kaasujalan alla menty lujaa ja renkaitakin poltettu useampia sarjoja. siihen vielä talven rääkkäykset päälle jne. Kyllä ne kestää vaikka mitä kun huoltaa. Mutta omistamistani autoista vähä vikaisin auto on ollut. Ainoana miinuksena täytyy sanoa nuo venttiilin ohjurien kumit jotka taitaapi olla tyyppivika tässä koneessa. Itse en ole niitä jaksanut vaihtaa vaikka hyväksihän se olisi. öljyä joutuu lisäilemään litran vaihtovälillä.Eipä ole minua haitannut kun vaan tosiaan muistaa sitä öljyä lisätä.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Teltta-asuminen ympäri vuoden?

      Miten teltassa asuminen onnistuisi Suomen olosuhteissa ympäri vuoden? Varmaan hyvät makuupussit ja ulkovaatteet pitäisi olla. Onko joku muukin kokeill
      Maailman menoa
      204
      2975
    2. Kuka tietää Seinäjoen perhesurmasta

      sirkankujalla ja miksi?
      Seinäjoki
      28
      1374
    3. Tanelinrannassa tulipalo

      Tanelinrannassa oli la-su välisenä yönä tulipalo, jossa menehtyi vajaa viisikymppinen pariskunta. Talo päältä päin ihan ok kunnossa, mutta palokunta s
      Seinäjoki
      17
      1296