Hei!
Miten saisin ettei koirani hyppisi niin kovaa vasten
ja kynsisi, kun tulen kotiin. ei tarvitse olla kuin 5 minuuttia pois. jos sitä komentaa niin se pissaa allensa.
Koiran hyppiminen vasten
5
2399
Vastaukset
Turvallisin tapa on kääntää koiralle selkä, kun se koittaa hyppiä. Selän kääntäminen on rauhoittava signaali ja samalla myös koiran maali "katoaa" hetkeksi. Kun koira on kiltisti maan pinnalla, sitä kehutaan rauhallisesti.
Tee kotiintulosta ja kotoa lähdöstä eleetön ja mitäänsanomaton asia. Kuin koiraa ei olisikaan. Älä puhu sille mitään. Sitten kun se on kiltisti, rauhallisesti "hyvä" ja jos koira sen kestää, ehkä silitys.
Mitä rotua/rotuja koirassasi on? Minkä ikäinen se on? Koska se aloitti käytöksen?- kaisuli
Moi!
Koirani rotu on Bretoni, milla on 1,9-vuotta. se on tullut mulle kun se on ollu 7kk, se on hyppiny jo silloin. olen kääntäny selän sille mutta se hyppii selkää vasten ja kaivaa kynsillä. tiedätkö mitä sille vois tehdä kun se pissaa aina allensa kun se riehuu, tai teet yht´äkkisiä liikkeitä, jotka vois näyttää sille uhkaavalta vaikka ei todellakaa ole.? - kunhan olen
kaisuli kirjoitti:
Moi!
Koirani rotu on Bretoni, milla on 1,9-vuotta. se on tullut mulle kun se on ollu 7kk, se on hyppiny jo silloin. olen kääntäny selän sille mutta se hyppii selkää vasten ja kaivaa kynsillä. tiedätkö mitä sille vois tehdä kun se pissaa aina allensa kun se riehuu, tai teet yht´äkkisiä liikkeitä, jotka vois näyttää sille uhkaavalta vaikka ei todellakaa ole.?Ollut kovalla koulutuksella ilmeisesti edellisellä omistajalla?
Itse yleensä pökkään koiran pois jalalla jos se ei selän kääntämisestä usko. Jos ei vieläkään rauhoituta, suljen sen hetkeksi toiseen huoneeseen. Tässä vaiheessa se yleensä viimeistään rauhoittuu, mutta kun tässä teidän tapauksessa ei ole kyse enää pennusta niin ongelma saattaa olla jo vähän syvemmällä-
- mlt
Neeta vei sanat suustani. Eli;
1. Käänny
2. Älä sano mitään
3. Ole rauhallinen
4. Kiinnitä huomiota koiraan vasta kun se on RAUHOITTUNUT
5. Tervehdi sitten koiraa RAUHALLISESTI
6. Älä tee mitään numeroa kun tulet/menet
7. Pyydä vieraita toimimaan samoin. - tätä...
Kokeilepa silloin, kun se on sinua vasten, polkaista "sopivan kovasti" toiselle takatassulle ja sano ei. Eli sen pitäisi oppia, että sattuu, jos hyppää. Sitten kehut ja silittelet, kun laskeutuu jaloilleen maahan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 193737
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit243049En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322305- 912105
- 191966
- 261632
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui401586- 321502
Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta
Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava4871430Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91414