Kuten tuossa kuun alussa vihjaelin niin nyt se tulloo se markkinareessu sinne Kajjaaniin. Joulukuun markkinat ne oli, kun sinne piti keähäötyö. Meijän muori alako tinkoamaan , että sinne lähetään, jo hyvissä ajon.
Mikäpä siinä muukaan aatto, lähettävä ol, vaekka pelotti jo etukätteen. Minä kun tiijän nuo muorin toelaukset.
No oamulla parran ajjoo sipasin ja muori kahtel peälleen parempoo mekkoo ja empätiijo pelasi sen talavitakin kanssa. Minä sanon että hyvä kaekki. Niin otti sen mustan ulsterin.
Helevetin kylämähän se teällä on aena, van tänä oamuna se oli sopiva ilima. Muutama pakkasaste ja eekun tatsuni kääntiin. Siinä sitä muorin kanssa ajjoo lenoteltiin Kajjaaniin. Meiltä ee oo kun reelu 150 km sinne.
Sehän männöö aeka äkkii se aeka, kun semmonen porinakaveri on mukana. Reelu par tuntie siinä män kun peästiin kahtommaan sitä markkinahumua.
Ensitöekseen se muori hyökkäs kala kaappiaan luokse ja sano että onko sitä norjanlohta joka on niin kuulusoa että meillää poejat kirjottoa. No olihan sitä.
Seoroavaksi ahisteltiin suksikaappijasta, että mitä se tarjovaa. Ei se kerenny tehhä kunnon tarjoostakkaa kun meiän muori jo osti sukset.
Minähii siinä hipelöen jottae talloustavaroeta van muori sano että annappa olla.
Siinä kierreltiin paekkoja jos toesennii laesii ja tuttuun tulokseen tultiin, humu poekii on ne markkinamiehet.Mummu tinkas niin että hävetti van siinä tapas kaappias kaverisa. Van mummu ee hellittäny. Se sano heti kun minä poeslähtöö ehotin, että elä sinä poeka horise, teällä on kuulema ravintolassa naesten tanssit.
Pakkohan se myönteä oli. Mäntiin Kasarminkavulle mummun nuorimman siskon luo kyllään ja siitäkös se alako, toas kerran . Kyllä tievossa oli että siellä ee syletä lassiin. No tuli ilta ja naeset(tekis mieli sannoo että akat) alako valamistaatuo illan rientoohin. Lompsuja tehtiin, meloko tihheeseen ja eikun meikkija noamaan ja mustoa kulumiin.
Mummuhii nakkel votkarokkie noamaan ja sano mulle että elähän poekarukka valavo myöhään. Me talon isännän kanssa (unto) kateltiin sitä hommoa ja tultiin siihen tulokseen että siihen ei piä sekkautuo.
No valavohan minä kun se mummu tuli sen talon emännän kanssa. Kumpihii oli etteisessä nokallaan ja huutivat(puhuivat) muka nätisti. Toalasin mummun nukkumaan ja katon siinä samalla että miten isäntäväki, niin siellä ne kaalakkoin retkottivat. Puhuvat lempeetä, van niistä en kerro.
Huomenna me mummun kanssa männään kottiinpäen ja arvatkoapa mitä , siinä kyllä kuuloo että minkälaeset miehet oll erehtynnä hakemaan tämmöstäe muorin rupukkie.
Olipa ollu kuulema hyvä tanssikaveri, tulloo kyllään ens laavantaena. Minä innolla ootan että jokohan se joku repsahti lankaan. No jatkokertomuksia tulloo lähiaekona. TV; Nilsiän poeka
Markkina reessu
6
468
Vastaukset
- savompoeka
Nilsiäön pojalla männöö iham mukavasti. Suat raohassa kahtova televisjota eikä muijja o räpättämässä, ku on suana muuta seoroo.
Naotihan elämästä.
Kirjotahan lissee, vaekka mitä mieltä ot siitä muijjan uuvvesta poekakaverista. Nyt tihrusilmätkin voivat lukea ilman viivotinta.
Kiitos myös huomaavaisuudesta.
Jäämme odottelemaan jatkoa. - Etkö sinä käynyt katsastamassa Kajaanin morsiantarjontaa? Vai ovat ne sitä intimiteettisuoja-aluetta?- Pirre*
ostammaan paremppoo partavettä, ja kahtele muuttai piälles kun iänikkuissii rutjakkeita - muuten suattaa hyvässä lykyssä emäntäs lähttee sen tanssittajan matkkaan..koitahan pittee puoles.
tätä Nilsiän poikaa sellaiseksi peräkammarin pojaksi ja muoria hänen äidikseen jonkin aikaisemman tarinan perusteella.
Vaikka olen kai pari kertaa tainnut täällä pikku-piru olkapäällä hieman sekoilla, en sentään niin sekaisin liene, että toisia vieraita tarjokkaita silmäilemään kehottaisin.;)
Nyt pitää jäädä odottelemaan itsensä Nilsiän pojan kommenttia tähän asiaan.
Pirren ohjetta voi tietysti suositella molemmissa tapauksissa.;))- veärin
optimisti-orvokki kirjoitti:
tätä Nilsiän poikaa sellaiseksi peräkammarin pojaksi ja muoria hänen äidikseen jonkin aikaisemman tarinan perusteella.
Vaikka olen kai pari kertaa tainnut täällä pikku-piru olkapäällä hieman sekoilla, en sentään niin sekaisin liene, että toisia vieraita tarjokkaita silmäilemään kehottaisin.;)
Nyt pitää jäädä odottelemaan itsensä Nilsiän pojan kommenttia tähän asiaan.
Pirren ohjetta voi tietysti suositella molemmissa tapauksissa.;))Pirre käsittännä. Sinä oot aevan oekeessa. Äetmuor on se minun holohottava. Vanaha piippumuor van vielä ihan ritvakka jos sen peän ottaa. Minä jos tekelehin tanssiinlähtöö niin muorin juutas kippeeks heettäätyy. Van enspyhänä ne soatetaan kummasa nähhä kun se kavaljeer tulloo.
- kirjottaan
veärin kirjoitti:
Pirre käsittännä. Sinä oot aevan oekeessa. Äetmuor on se minun holohottava. Vanaha piippumuor van vielä ihan ritvakka jos sen peän ottaa. Minä jos tekelehin tanssiinlähtöö niin muorin juutas kippeeks heettäätyy. Van enspyhänä ne soatetaan kummasa nähhä kun se kavaljeer tulloo.
miten asissa oikein muorille kävi.Lähe ite tnassimaan pane parasta päälle. mielenkiinnolla jään ootteleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403711Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333304- 692918
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912760- 351778
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811739- 241589
- 281537
- 291519
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231514