mulla on ko.tehoinen power diesel ja kysynkin,että
kun sitä on kahdella eri vääntömomentilla eli 285Nm ja 310Nm.omani on kuusi vaihteinen manuaali
ja 4motion,onko silloin isompi vääntö eli 310Nm
85 kW tdi
5
605
Vastaukset
- Joku muu
Moi
Tuon Nm lukeman voit tarkistaa autosi omasta ohjekirjasta. - busa
Ei 85 kW moottoria ole 310 Nm:llä, ne on aina 285, jos Passatista puhut. (Tosin en ole ihan varma uusissa Audeissa esiintyvästä 85 kW koneen väännöstä).
Mikä on on moottorikoodisi, katso tarrasta joka on huoltokirjassa ja takaluukun pohjassa (esim AJM,AVF,AWX jne)?
96 kW konetta on 285(5v)/310(6v) väännöillä, ja siitäkin on syytä mainita että 285 vääntökäyrä on muuten samanlainen kuin 310 mutta huippuleikattu pois 2000-2700 kierroksilla. Tästä syystä kumpikin moottori antaa saman tehon ylemmillä kierroksilla ja 0-100km/h kiihdytys ajat on samat.- petrisa
Passatin neliveto tai Tiptronic nostaa väännön 310nm. Teho on kaikissa 85kW (115hv).
Asian voi todeta esim. VAG-COM:lla kahdesta samanlaisesta autosta joista toinen on manuaali ja toinen tiptronic. Vääntölukemat ovat laskennallisia, mitä VAG-COM näyttää, mutta juuri tuo ero niissä on.
VAG-COM tunnistaa moottorinohjainsoftasta kummasta on kysymys. Eli moottorinohjaussoftassa on nostettu vääntöjä ,kun kyseessä on neliveto tai automaatti. - busa
petrisa kirjoitti:
Passatin neliveto tai Tiptronic nostaa väännön 310nm. Teho on kaikissa 85kW (115hv).
Asian voi todeta esim. VAG-COM:lla kahdesta samanlaisesta autosta joista toinen on manuaali ja toinen tiptronic. Vääntölukemat ovat laskennallisia, mitä VAG-COM näyttää, mutta juuri tuo ero niissä on.
VAG-COM tunnistaa moottorinohjainsoftasta kummasta on kysymys. Eli moottorinohjaussoftassa on nostettu vääntöjä ,kun kyseessä on neliveto tai automaatti.Tämähän piti tarkistaa.
TM Autoluettelon 2000/18E mukaan tiptronicissa on 285, nelivedossa 310, mutta Variant mallissa noissa molemmissa muka 285. Taitaa taulukot mättää. - petrisa
busa kirjoitti:
Tämähän piti tarkistaa.
TM Autoluettelon 2000/18E mukaan tiptronicissa on 285, nelivedossa 310, mutta Variant mallissa noissa molemmissa muka 285. Taitaa taulukot mättää.Kummallista se on.
Itse olin joskus lukevinani, että myös tiptronicissa on tuo nelivedon 310nm.
Olen vagcomin kanssa testannut kahtakin Passattia. Omaa tiptronicia ja toista 5v-manuaalia.
Omassa maksimiväännöt ovat tuon 25nm korkeammat ja mielestäni se ei ole sattumaa. Moottorisofta on erilainen tiptronicissa ja täten olen edelleen siinä uskossa, että siinä on suurempi vääntö.
Vagcom laskee ajo-olosuhteiden mukaan väännön arvon, mihinkään todelliseen mittaukseen se ei perustu. Molemmissa autoissa on viritys, joka voidaan ohittaa kytkimellä, ja kummassakin väännöt ovat vagcomin mukaan samat oli viritys päällä tai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564