Kun mies ilmoittaa, että ei halua vielä naimisiin tarkoittaako se myös sitä, että kihloihinkaan ei voi mennä? Tarkoitus ei tosiaan ole rynnätä "alttarille", vaan kyseessä saattaa olla jopa vuosien odottelua.. sen takia että haluan itse kasvaa ja antaa myös miehelle aikaa kypsyä.
Koen kuitenkin, että aika olisi vakavammalle sitoutumiselle, sillä asumme jo yhdessäkin..
Haluasin kuuluttaa koko maailmalle, kuinka rakastan miestäni ja kuinka tosissaan olemme. Pitäisikö odottaa vai mitä tekisin?
*Huokaus*
14
2856
Vastaukset
- avioliittolupaus
Miksi et kysy mieheltäsi mitä tarkoittaa kun hän sanoo ettei tahdo vielä naimisiin ja että tarkoittaako se myös ei kihloille? On oikein hyvä opetella puhumaan toisen kanssa heti.. Kihlaus muuten on avioliittolupaus.
- Satans little helper
Luultavasti tarkoittaa ettei halua kihloihin koska se kihloihin meneminen tarkoittaa että luvataan mennä naimisiin! Mikä kiire sulla on kihloihin jos ett vielä vuosiin aio "rynnätä alttarille"?!?!?!
Kyllä on olemassa muitakin tapoja "kuuluttaa koko maailmalle, kuinka rakastat miestäsi ja kuinka tosissaan olette", ei siihen herranjumala mitään kihloja tarvita! - -e-
Naiset on just tuollaisia, halutaan häät ja ihanaa näpertelyä yms ja sit ku ollaan oltu naimisissa pari vuotta niin mies on ihan kamalan tylsä ja tarvitaan terapiaa suhteen elvytykseen. Nauttikaa mielummin yhdessäolosta ja rakkaudestanne! Tehkää isot lupaukset sitten kun olette ihan varmoja että aiotte tosiaankin olla kumppaninne kanssa loppuelämänne. Hillitse mielesi ja palaa maan pinnalle. Jos miehesi ei halua naimisiin kanssasi niin ehkä kannattaa odottaa että hän itse kosii sinua. Ei tuu niin tyrkky olo kato.....
- ...
Jos mies ei halua vielä naimisiin, niin tuskinpa haluaa antaa avioliittolupausta. Avioliittolupaus annetaan vasta sitten, kun ollaan halukkaita menemään naimisiin.
- Petetty
Näinkin voi käydä: Mieheni kosi minua kaksi vuotta sitten, menimme heti sitten naimisiin ja ostimme asunnon johon käytin kaikki säästöni.
Miehellä ei ollu antaa mitään ja nyt hän haluaa eron kun on pitänyt koko avioliiton ajan rakastajatarta, muuttaa tämän kanssa yhteen ja haluaa puolet osakkeesta itselleen. Tarkistakaa poikaystävänne uskollisuus ennen kuin suostutte mihinkään. Menin todella halpaan kun uskoin kaikki selitykset omituisista viesteistä ja puhelin soitoista. Keljuttaa.- ent. eelia-76
Hiukan saa käyttää omia aivojakin, arvon Petetty. Oletko kuullut ikinä mm. avioehdosta jolla ne "säästöt" turvataan. En ole ikinä ymmärtänyt miksi ylipäänäs rynnätään naimisiin kaikenmaailman "selittelijöiden ja tekstailijoiden" kanssa ja sitten vielä annetaan rahat mukaan. Junttia. Olin melkoinen saalistaja sinkkuaikanani nuorempana minäkin, ja tuli kyllä nyhdettyä penni jos toinenkin hyväuskoisilta ääliöiltä jotka auliisti rahojaan jakelivat.
Ja kyllä, olen mennyt naimisiin viime syksynä ja kyllä, meillä on tarkoin eritelty aviehdossa toimintatavat avioeron ja kuoleman kohdatessa. - liisa
Halusit uskoa rakkauteen. Ei siinä mitään pahaa ole. Nyt varmasti olet oppinut läksysi vaikkakin kovemman kautta :(. toivottavasti uskot vielä rakkauteen ja siihen että sinäkin löydät jonain päivänä vielä itsellesi sopivan ihmisen. Osaat nyt varmasti valita aivan eritavalla. Tsemppiä!
- petetty
samoin kävi minullekkin, ennen yhteen muuttoa ja häitä ihmettelin salaperäisyyttä, puhelimeen ei saanu koskea , viestejä tuli ja meni, puhelimeen vastattiin omituisella äänen sävyllä, vuoden kesti avioliitto ja kaatui kun kakkonen astui kuvaan ja kertoi totuuden, suhteesta joka oli alkanut ennen minua.
- Miettijä
Miksi mies ei halua vielä naimisiin? Jos kyse on vain siitä ettei ole rahaa häihin tms. niin voitte hyvin mennä kihloihin. Mutta jos hän ei ole vielä kypsä siihen niin ei hänen kannata luvata mennä kanssasi naimisiin. Kun olette sopineet menevänne naimisiin olette vasta kihloissa. Eiköhän ole tärkeintä, että miehesi tietää sinun rakastavan häntä ja että olet tosissaan miksi sitä muille pitää kuuluttaa? Ja se ei tunnu hyvältä syyltä mennä "kihloihin".
Ja sitä mitä mies tarkoittaa pitäisi kysyä mieheltä itseltään. Mutta kihlaus siis kyllä on lupaus avioliitosta.- sitte
toinen nainen
- SePieniEdelleen
Tiedän tosiaan tämän peruskuvion ja olen hyvin tietoinen mitä kihlautuminen tarkoittaa, joten ei tarvitse läksyttää! Kyse on siitä että mies antaa ristiriitaisia viestejä, esim. vihjailee välillä että aikoo kosia, mutta toisaalta taas sanoo että ei tee sitä vielä... Pelaa aikaa?
Myönnettäköön että olen surffaillut sadoilla hääsivuilla ja haaveilen paljon ko. asiata, mutta olen tämän kaiken yrittänyt salata mieheltäni. Ei ole ajankohtaista vielä..
jotenkin kun lukee joitakin palstoja, niin naiset valittaa että ollaan oltu 6 vuotta yhdessä ja mies ei ole vieläkään kosinut, en halua samaa kohtaloa itselleni!!!
Pidetään nyt sitten matalaa profiilia ja katsotaan miten kauan meillä menee.. - Eevi
SePieniEdelleen kirjoitti:
Tiedän tosiaan tämän peruskuvion ja olen hyvin tietoinen mitä kihlautuminen tarkoittaa, joten ei tarvitse läksyttää! Kyse on siitä että mies antaa ristiriitaisia viestejä, esim. vihjailee välillä että aikoo kosia, mutta toisaalta taas sanoo että ei tee sitä vielä... Pelaa aikaa?
Myönnettäköön että olen surffaillut sadoilla hääsivuilla ja haaveilen paljon ko. asiata, mutta olen tämän kaiken yrittänyt salata mieheltäni. Ei ole ajankohtaista vielä..
jotenkin kun lukee joitakin palstoja, niin naiset valittaa että ollaan oltu 6 vuotta yhdessä ja mies ei ole vieläkään kosinut, en halua samaa kohtaloa itselleni!!!
Pidetään nyt sitten matalaa profiilia ja katsotaan miten kauan meillä menee..En läksytä, mutta kun itse kerrot että ”Tarkoitus ei tosiaan ole rynnätä "alttarille", vaan kyseessä saattaa olla jopa vuosien odottelua... sen takia että haluan itse kasvaa ja antaa myös miehelle aikaa kypsyä.”
Miksi rynnätä kihloihin sitten? Jos ei ole vielä kypsä naimisiin? Jotkut pitävät kihlausta vain merkkinä vakavammasta yhdessäolosta, mutta ei se sitä silti ole vaan avioliittolupaus. Etkä usko, että mies on vakavissaan kanssasi vai miksi haluat sormukset sormiinne?
Oletko puhunut hänelle naimisiin menosta tai kihloista? Jos olet niin hän ehkä yrittää antaa sinulle toivoa, että menette joskus tai ehkä jopa lähiaikoina kihloihin. Vaikka asia ei ehkä olisi niin. Mutta koska olet turhassa luulossa, niin ehkä jaksat odottaa paremmin.
Mun avomies puhui jo kolme vuotta sitten, että voi ehkä kosia piakkoin yms. Eikä halua vieläkään naimisiin! Mä jo kanssa kävin katselemassa netissä hääsivustoja ja mietin mielessäni, että missä vaiheessa mies kosii ja jos häät olisi kesällä tai seuraavana kesänä. Ei taida olla tänä vuonnakaan… Ajattelin, että mies ei halua ollenkaan naimisiin ja sanoin siitä hänelle ja hän sanoi, että kyllä hän joskus haluaa mennä naimisiin. Koskahan se joskus on ja kenen kanssa?
Ehkä mies pelaa aikaa tai sitten häntä pelottaa kosia. Onko hän tietoinen, että sinä haluat kihloihin (haluatko myös naimisiin?)? Jos ei niin ehkä voisit myös vihjailla tai sanoa ihan suoraankin?
Mun mielestä se kyllä on täysin sama vaikka mies kosisi sinua vasta kuuden vuoden päästä, jos naimisin meno on vasta silloin ajnakohtainen ja mies vasta sillon valmis. Mä en ainakaan ois yhtään sen tyytyväisempi, jos mies olisi silloin 3 vuotta sitten kosinut, mutta sen jälkeen olisikin sitten aikaillut naimisiin menon kanssa. Haluan, että hän haluaa ja on valmis menemään kanssani naimisiin. Harmittaisi varmaan vaan enemmän (varsinkin tässä vaiheessa), jos mies kosisi ja sitten sanoisikin, että en mä nyt vielä halua naimisiin ja ei kai tässä ole kiirettä... Parempi ettei kosi sitten ollenkaan! - SePieniTaas
Eevi kirjoitti:
En läksytä, mutta kun itse kerrot että ”Tarkoitus ei tosiaan ole rynnätä "alttarille", vaan kyseessä saattaa olla jopa vuosien odottelua... sen takia että haluan itse kasvaa ja antaa myös miehelle aikaa kypsyä.”
Miksi rynnätä kihloihin sitten? Jos ei ole vielä kypsä naimisiin? Jotkut pitävät kihlausta vain merkkinä vakavammasta yhdessäolosta, mutta ei se sitä silti ole vaan avioliittolupaus. Etkä usko, että mies on vakavissaan kanssasi vai miksi haluat sormukset sormiinne?
Oletko puhunut hänelle naimisiin menosta tai kihloista? Jos olet niin hän ehkä yrittää antaa sinulle toivoa, että menette joskus tai ehkä jopa lähiaikoina kihloihin. Vaikka asia ei ehkä olisi niin. Mutta koska olet turhassa luulossa, niin ehkä jaksat odottaa paremmin.
Mun avomies puhui jo kolme vuotta sitten, että voi ehkä kosia piakkoin yms. Eikä halua vieläkään naimisiin! Mä jo kanssa kävin katselemassa netissä hääsivustoja ja mietin mielessäni, että missä vaiheessa mies kosii ja jos häät olisi kesällä tai seuraavana kesänä. Ei taida olla tänä vuonnakaan… Ajattelin, että mies ei halua ollenkaan naimisiin ja sanoin siitä hänelle ja hän sanoi, että kyllä hän joskus haluaa mennä naimisiin. Koskahan se joskus on ja kenen kanssa?
Ehkä mies pelaa aikaa tai sitten häntä pelottaa kosia. Onko hän tietoinen, että sinä haluat kihloihin (haluatko myös naimisiin?)? Jos ei niin ehkä voisit myös vihjailla tai sanoa ihan suoraankin?
Mun mielestä se kyllä on täysin sama vaikka mies kosisi sinua vasta kuuden vuoden päästä, jos naimisin meno on vasta silloin ajnakohtainen ja mies vasta sillon valmis. Mä en ainakaan ois yhtään sen tyytyväisempi, jos mies olisi silloin 3 vuotta sitten kosinut, mutta sen jälkeen olisikin sitten aikaillut naimisiin menon kanssa. Haluan, että hän haluaa ja on valmis menemään kanssani naimisiin. Harmittaisi varmaan vaan enemmän (varsinkin tässä vaiheessa), jos mies kosisi ja sitten sanoisikin, että en mä nyt vielä halua naimisiin ja ei kai tässä ole kiirettä... Parempi ettei kosi sitten ollenkaan!Olen pohdiskellut että mikä on taustalla tähän kihlaus-ajatteluun... luulen että olen osittain niin epävarma, että kaipaisin kongreettista vakuutta siitä että mies haluaa olla just mun kanssa. Sitä jotenkin sokeutuu kaikelle sille, mitä meillä jo on, kun alkaa tavoittelee niin sanottua seuraavaa tasoa. Joskus kuukausia sitten miehen kanssa puhuttiin, ja hän silloin kertoi ajatelleensa kosimistani, mutta silloin koin että oli liian aikaista. Ehkä vieläkin on. Osittain se että sukulaiset odottavat korvat höröllä, että koska ne kihlautuu, pitää asian koko ajan pinnalla.. tietenkään emme mene ns. Painostuksesta kihloihin! (raivostuttavaa!)
Pystyn puhumaan mieheni kanssa asiasta kuin asista, joten luulen että voin tästäkin puhua.
Se että pystyisi olemaan huolehtimatta, ja keskittyä nauttimaan suhteesta juuri tälläisenä kuin se on, olisi todella hyvä. Asiat on kuitenkin kohdallaan, rakkautta riittää, joten miksi Stressata? - Voikku
SePieniTaas kirjoitti:
Olen pohdiskellut että mikä on taustalla tähän kihlaus-ajatteluun... luulen että olen osittain niin epävarma, että kaipaisin kongreettista vakuutta siitä että mies haluaa olla just mun kanssa. Sitä jotenkin sokeutuu kaikelle sille, mitä meillä jo on, kun alkaa tavoittelee niin sanottua seuraavaa tasoa. Joskus kuukausia sitten miehen kanssa puhuttiin, ja hän silloin kertoi ajatelleensa kosimistani, mutta silloin koin että oli liian aikaista. Ehkä vieläkin on. Osittain se että sukulaiset odottavat korvat höröllä, että koska ne kihlautuu, pitää asian koko ajan pinnalla.. tietenkään emme mene ns. Painostuksesta kihloihin! (raivostuttavaa!)
Pystyn puhumaan mieheni kanssa asiasta kuin asista, joten luulen että voin tästäkin puhua.
Se että pystyisi olemaan huolehtimatta, ja keskittyä nauttimaan suhteesta juuri tälläisenä kuin se on, olisi todella hyvä. Asiat on kuitenkin kohdallaan, rakkautta riittää, joten miksi Stressata?Kyllä mies varmaan haluaa olla kanssasi, jos on miettinyt kosimistakin.
Mun mielestä on kuitenkin vakuuttavampaa, jos mennään naimisiin tai luvataan mennä kun että hankitaan vaan sormukset ja ollaan muka-kihloissa (vaikka mikään ei ole täysin varmaa!). Mä olen nähnyt niin monta leikki-kihlausta ja niiden purkautumista. Sellainen leikki-kihlaus kun on niin helppo purkaa. Ja voihan mies ja nainen vakuuttaa toisilleen, että haluavat olla yhdessä menemättä kihloihin.
Miksi epäilet, ettei mies haluaisi olla kanssasi? Onko hän antanut epäilyihin aihetta?
Mun mielestä kihlaus ei ole mikään "seuraava taso". Avioliitto on. Ja kihlaus on lupaus siitä. Ei mikään välivaihe.
Älä stressaa turhaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639770
- 1435537
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792573