Onko kellä kokemuksia DeLonghi merkkisestä ilmalämpöpumpusta? Pystyy ilmeisesti asentamaan itse. Vai mitä merkkiä suosittelisitte?
DeLonghi
7
2326
Vastaukset
- Maestro 130
Maestro 110 olisi varmaan sopiva ja riittäväntehoinen, letkut pikaliittimillä, itselläni on Maestro 130 hihan hyvin on pellittänyt, italilainen valmiste käyttää kylmäaineena samaa mitä muutkin niin sanotut laadukkaat japanilaiset merkit, jotka on valmistettu kiinassa tai Marokossa.
- 130:stä
Minkä kokoisessa kämpässä, toimiiko sulatus, toimiiko alle -10 asteen lämpötiloissa?
Jukka
- marsu32
että toimiiko sisäyksikkö myös matalissa lämpötiloissa..meinaan joissain vehkeissä jos sisälämpö on jotain (?) 13 tai alle niin ei suostu enään käynnistymään??... ikävää tälläinen, jos on tarkoitus pitää autotallissa matalaa peruslämpöä.
- Kari
Jonkin aikaa ILP keskusteluja seuranneena vaikuttaisi hieman siltä että jos yritää pitää alhaista peruslämpöä tallissa niin voi tulla helposti jäätymis ongelmia ulkoyksikössä. Ja suurimmassa osassa pumppuja minimi on 16 asteen luokkaa eli alemmaksi ei pääse (paitsi sillonkun se ulkoyksikkö on jäässä ja ei tuota lämpöä) ;-) Itse miettinyt samaa asiaa kämpässä on lämpöpumppu mutta tallia kun tulee kylla käytettyä harvemmin niin 9kW
puhallin on ollut kova sana.Jos sen näillä keleillä pistää lämpimäksi niin meneehän sitä sähköä mutta eipä sitä pikku ILP:llä edes saisi lämpimäksi.Kannattaa ehkä laskeskella paljonko lämmittäisi ILP hinnalla joka kuitenkin voi paukahtaa ja korjaus ei ole halpaa.Jos pidät tallia koko ajan lämpimänä niin sitten vaan lämpöpumppu sinne merkiin en ota kantaa kun sen verran että jos saat jonkun asentajan vetämään koneen tyhjiöön järjellisellä hinnalla niin vois katella jotain vähän kalliimpaa konetta.Se asentajien 500 euroa on ihan perseestä tunnin työstä jos ite on kuitenkin tehnyt varsinaisen duunin.Täydellisen hyvin toimivasta merkistä en ole kuullut mutta jonkun verran hinnalla on merkitystä.- bee bee
Kuka suostuu asentamaan pumpun 500 eurolla?
Kyllä siitä alle puolen tunnin työstä pitäisi saada 600 eskoo ja mielummin puhtaana käteen.
Tulkaa kaikki kylmäalalle täällä on hyvä tuntipalkka.
- Maestro 130
Meillä on 90 m2 sammutan vehkeen kun on ulkona –18 silloin tuleen sisäyksiköstä alle 30 asteista ilmaa, joka ei aivan riitä ja kone sulattaa siinä lämpötilassa ulkoyksikön melko usein, joka kyllä pelaa hyvin ja olen laitteeseen tyytyväinen.
- leego1
Rakensin viime kesänä 115m2 tallin ja asensin siihen ultimaten 18 inverter pumpun. Mielestäni pumppu on talliin hyvä valinta, koska se kierrättää ilmaa, eli lämpö jakautuu tasaisesti koko taliin.
Vaikka täällä kovasti haukutaan ko. pumppu merkkiä, niin ei minulla ole siitä pahaa sanottavaa. Koemielessä pummpu tuotti lämpöä vaikka ulkona oli -22 astetta, mutta eihän sellaisessa lämpötilassa pumppua kannata enää käyttääkkään. Siksi onkin hyvä laittaa tilaan myös muutama patteri, niin tallissa on aina yli 5 astetta.
Asennuskin tuli mielestäni suht edulliseksi, koska asensin itse ulko ja sisä yksikön sekä niiden väliset putket. Tilasin liikkeestä miehen suorittamaan tyhjiöpumppauksen ja laitteen kokeilun 120€ hintaan (sisälsi myös todistuksen pumpun takuuta varten). Eli suosittelen varauksetta ilp:a talliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411291- 609098
- 1375445
- 1443754
- 753680
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403338
- 602698
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722420Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal142073