montako olutta juotte?

nimetön

kuinka monta olutta/siideriä uskallatte juoda ja imettää samal? meil ei laps ota pulloa ja joskus muutama olut tekis rentoutus mielessä terää..

25

5442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö 2 kk

      Yhden ja imettää voi heti.
      Jos otat enemmän, laske promillelaskurilla (esim. www.paihdelinkki.fi), kuinka kauan sen kestää palaa ja imetä vasta sitten kun on promillet laskeneet.
      Maidon lypsämisestä pois ei ole hyötyä, sillä veren ja maidon välillä alkoholipitoisuus tasaantuu samantien.
      Itse juon low alcohol -tuotteita silloin kun juon; hyvä maku, ei juuri ole alkoholia.

    • minä vain

      Itse en ole uskaltautunut juomaan yhtään - alkoholittomilla mennään edelleen. Mutta niinhän ne sanovat, että yhden voisi juoda aina välillä ihan turvallisin mielin..

    • imettäjä

      Itse en ole imetyksen aikana ottanut pisaraakaan ja aion odotella niin kauan kunnes imetys loppuu. Jos olisi joku tilanne olisi "pakko" vähän ottaa niin varmaankin hankkisin rintapumpun millä lypsäisin aamulla ennenkuin antaisin vauvalleni rintaa.

    • koira

      menee tai kaks kun katteleln emäntää kun se imettää.

    • olutta

      olen ottanut, ja imettänyt seuraavan kerran 4-5 tunnin jälkeen.Alkoholia näin ollen ei ole enää veressä.

    • huiskiss

      Niin, mitenkäs se meneekään...
      Jos olisin vaikka yhden promillen pöhnässä, niis maitoni alkoholiprosenttipitoisuus olisi 0,1? Vai miten? Ehkä suurempi vaara on vauvan epävarmasta käsittelystä humalatilassa kuin maidon prosenteista?

      • ape

        Heh. Maidon ja veren alkopitoisuus on täysin sama. Eli olet aivan oikeassa. Jos olet yhden promillen humalassa niin maidossa on myös yksi promille alkoholia eli juuri 0,1%. Huom. yhden promillen humala on imettävälle paljon.


    • TuoreÄiti

      Ei pidä tällaista miettiä, kun en ota yhtään :) En mene tuomitsemaan, jos joku 1-2 olutta ottaa ja imettää. Mutta varmuudellahan ei kukaan tiedä, mitä alkoholi pikkuisissa aivoissa ja elimistössä aikaan saa. Siksi varman päälle. En koe sitä paitsi menettäväni mitään, olen juhlimiseni juhlinut ;)

    • Äiti vaan

      eli yhden puolen litran siiderin olen juonut ja sen jälkeen ollut pari tuntia väliä ennen kun olen imettänyt. Kaiketi voisi heti imettää mutta yleensä vaan olen ajoittanut juomisen niin että vähintään tuo 2h tulee. Mutta jos tarkasti vastaan kysymykseesi niin yhden korkeintaan uskaltaisin juoda niin että heti imetän..

    • uskallan juoda

      niin monta olutta kuin pää kestää ilman että humalatila häiritsee lapsenhoitoa. Mutta kovin usein en viitsisi sitä tehdä.

      • äitee +4

        olisiko pienempi vaiva juottaa suoraan pullosta ettei pari promillea ehdi hukkua matkalla lapsesi kypsään hermostoon ja valmiiksi kehittyneisiin aivoihin? Munuaiset ja maksa tietysti ei piittaa kun ne ei oikein sitä alkoholia pysty vielä käsittelemään..

        Autolla ei voi ajaa, alaikäisille ei tarjoilla, mutta omalle vauvalle promillet on sallittuja?? Palataan asiaan tuolla kasvatuspalstalla kun ongelmia alkaa tulla ja myöhemmin koulu-osassa..


      • jejejej
        äitee +4 kirjoitti:

        olisiko pienempi vaiva juottaa suoraan pullosta ettei pari promillea ehdi hukkua matkalla lapsesi kypsään hermostoon ja valmiiksi kehittyneisiin aivoihin? Munuaiset ja maksa tietysti ei piittaa kun ne ei oikein sitä alkoholia pysty vielä käsittelemään..

        Autolla ei voi ajaa, alaikäisille ei tarjoilla, mutta omalle vauvalle promillet on sallittuja?? Palataan asiaan tuolla kasvatuspalstalla kun ongelmia alkaa tulla ja myöhemmin koulu-osassa..

        Alaikäiselle ei tarjoilla? Mistäs tuon repäsit? Jo kotikaljassakin on 15 promillea? Opetelkaa ääliöt promillet ja prosentit.


      • tyhmä11
        jejejej kirjoitti:

        Alaikäiselle ei tarjoilla? Mistäs tuon repäsit? Jo kotikaljassakin on 15 promillea? Opetelkaa ääliöt promillet ja prosentit.

        kertoa mitä tarkoittaa prosentti esim. oluessa? aina puhutaan et promille äidinmaidossa on yhtä tyhjän kanssa..ni miten niin on? jos mä oon promillen humalassa niin kyllä se tuntuu päässä..miten vauvan laita jos imetän tossa kunnossa?siis tyhmä oon..jos juon 4,7%oluen en todellakaan oo 4,7 promillen humalassa.


      • rekeli

        tarkoitatko et otat vai voisit ottaa?onko kerran kuussa liian usein?


    • minä

      olen juonut 3 siideriä ja oluen..eipä paljon tuntunut missään..hissukseen lipitin mut krapulan se perskutti pukkas..

    • järkytys

      Montako joitte raskauden aikana???? Imettäessä ei olekaan istukkaa lapsen ja sun välillä, vaan alkoholi imeytyy suoraan äidinmaitoon. Jos ette maistelleet raskauden aikana, niin vielä vähemmän kannattee imetyksen aikana!!

      • minä vaan

        imettäessä oo niin haitallista kuin raskausaikana.jos lukee esim.imetystukilistan sivulta..se on niin pieni osa mikä imeytyy.esim.promille on tuhannesosa.joten ei voi edes mitata lapsen verestä..samoin lääkäri alkon sivuilla on samaa mieltä..(itse en juonut raskausaikana mitään)


    • ennen kuin alatte

      paheksua oluen ottajia.

      Eli raskausaikana ei saa juoda, koska äidin ja sikiön verenkierto on yhteinen eikä istukka suodata alkoholia ---> jos olet promillen humalassa, niin on sikiökin.

      Imetysaikana on eri juttu. Lapsen ja äidin verenkierrot on erikseen. Veren ja maidon alkoholipitoisuus on sama. Jos veren alkoholipitoisuus on promille, niin sama määrä on maidossakin ja promille alkoholia on kai KAIKISSA alkoholittomissa (paitsi Nikoilai-) oluissakin, joten rintamaito on käytännössä alkoholitonta.

      MUTTA: rentoutusmielessä ei sitä kaljaa kannata alkaa kittaamaan, koska liikaa rentoutunut äiti on humalaisine otteineen vaaraksi vauvalle. Maitoa vaarallisempaa on vauvan tiputtaminen hiprakassa lattialle.

      Eikähän tällaisesta olutmääräkyselystä nyt paljon hyötyä ole. Isomman ihmisen kestää ottaa useampia, ennen kuin tuntuu missään - hoikalle ja pienirakenteiselle voi yksikin pullo olla liikaa. Joten itse tunnet itsesi parhaiten. Muutama olut kuulostaa törkeältä määrältä imettävälle, suosittelen että lähdet ottamaan ne baariin ja jätät vauvan miehen hoitoon. Ei vauvaperheissä pidä ryypätä! Kysymyksesi kuulostaa, että toivoisit pientä humalaa??? Se EI KÄY vauvan kanssa, unohda sellainen alkuunsa, huh.

      • täh?

        mitä? ensin moitit kun paheksuvat oluen ottoa..!no mitä loppukirjoituksesi tarkoittaa.."muutama olut törkeä määrä"? ei ollenkaan törkeä määrä.Kuten imetystukilistan sivuilla lukee:voit juoda oluen tai kaksi ja imettää vauvaasi samantien.miten niin alkoholittomissa oluissa on promille alkoholia?


      • jatkoa viel..

        siis kyllä tuntuu tämä aihe olevan kuitenkin useammankin ajatuksissa...ajattelin tuota toistatuhatta lukijamäärää..


      • ........
        täh? kirjoitti:

        mitä? ensin moitit kun paheksuvat oluen ottoa..!no mitä loppukirjoituksesi tarkoittaa.."muutama olut törkeä määrä"? ei ollenkaan törkeä määrä.Kuten imetystukilistan sivuilla lukee:voit juoda oluen tai kaksi ja imettää vauvaasi samantien.miten niin alkoholittomissa oluissa on promille alkoholia?

        yksi tai kaksi olutta tarkoittaa yhtä tai kahta olutta, ei muutamaa kuten alkuperäinen kirjoittaja suunnitteli ehkä ottavansa. Lähinnä tarkoitin noita, jotka pitävät nollalinjaa ettei vaan lasta juoteta samalla, että paheksuvat vähän liian herkästi, mutta muutama olut (ei pari!!!) on kyllä liikaa.

        Niin joo ja te jotka olette puritaaneja tässä, olettekos katsoneet, mitä siellä Jekovit-pullossa onkaan???


      • ........
        täh? kirjoitti:

        mitä? ensin moitit kun paheksuvat oluen ottoa..!no mitä loppukirjoituksesi tarkoittaa.."muutama olut törkeä määrä"? ei ollenkaan törkeä määrä.Kuten imetystukilistan sivuilla lukee:voit juoda oluen tai kaksi ja imettää vauvaasi samantien.miten niin alkoholittomissa oluissa on promille alkoholia?

        Niin niissä alkoholittomissa ON tosiaan pikkuisen alkoholia, kannattaa lukea pullon/tölkin kyljestä. Nikolaissa ei tietääkseni ole, vaan sen alkoholimäärä on 0,0%, muissa on yleensä 0,1%


      • lappelainen
        ........ kirjoitti:

        yksi tai kaksi olutta tarkoittaa yhtä tai kahta olutta, ei muutamaa kuten alkuperäinen kirjoittaja suunnitteli ehkä ottavansa. Lähinnä tarkoitin noita, jotka pitävät nollalinjaa ettei vaan lasta juoteta samalla, että paheksuvat vähän liian herkästi, mutta muutama olut (ei pari!!!) on kyllä liikaa.

        Niin joo ja te jotka olette puritaaneja tässä, olettekos katsoneet, mitä siellä Jekovit-pullossa onkaan???

        tarkoittaa MUUTAMA just paria eli kahta. Kuinkas monta se muutama sit siulle tarkoittaa?


    • imettäjä1

      3 oluttta ja siideri liikaa imettävälle?

    • Anonyymi

      32 bissee per pv ja muuta kivaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe