Televisioita ei saa katsoa jos ei maksa tv-maksua. Noin 0,55 euroa päivässä on vähän ja sen takia ei kannata pilata elämäänsä. Eihän se tee vuodessa kuin noin 200 euroa ja maksamatta jättämisellä voi olla hyvin vakavia oikeudellisia seurauksia. Eli kannattaa suosiolla miettiä haluaako saada rikollisen leiman loppuiäkseen ja loputtomasti kasvavat velat maksamattomista luvista. On varmaan kiva jos asunto ja auto takavarikoidaan ja kaikki muu omaisuus laitetaan pakkomyyntiin.
Noin 0,55 euroa / päivä
18
3808
Vastaukset
- ja senkun nousee
Onneksi näyttää siltä, että EU tulee kieltämään 10 vuoden päästä aikaisintaan tällaiset maksut kun siirrytään digiaikaan. Eihän digiaikana ole mitään järkeä maksaa jollekin yhtiölle katselusta, kun itse voi valita mitä katsoo ja milloin.
- päin vastoin
Miten niin näyttää siltä että EU tulee kieltämään 10 vuoden päästä aikaisintaan tällaiset maksut? Tulevaisuudessa tulee käyttöön todennäköisesti ns. mediamaksi, joka tulee jokaiseen talouteen, riippumatta, onko taloudessa telkkaria.
- mahdollista
päin vastoin kirjoitti:
Miten niin näyttää siltä että EU tulee kieltämään 10 vuoden päästä aikaisintaan tällaiset maksut? Tulevaisuudessa tulee käyttöön todennäköisesti ns. mediamaksi, joka tulee jokaiseen talouteen, riippumatta, onko taloudessa telkkaria.
että siinä tulee joku tuollainen maksu ensin mutta kyllä se vaan niin on että pakolliset maksut häviää koska digiajan kehittyessä voit itse valita mitä katsot ja milloinm jolloin katseluaikasi määrää 'tv-lupasi/mediamaksisi' suuruuden. Eli 1000€ vuosimaksuille voi sanoa hyvästi.
- Töllö Peloton
"sen takia ei kannata pilata elämäänsä."
tarkastajan elämä siitä pilalle menne kun ei saa käräytettyä.
"Eihän se tee vuodessa kuin noin 200 euroa"
Ei ole pakollinen menoerä ja sillä summalla ja allekkin saa nettimaksut maksettua, mulla 190.80€/vuosi.
" maksamatta jättämisellä voi olla hyvin vakavia oikeudellisia seurauksia"
Jos on niin hölmö että kärähtää niin suurin mahdollinen sanktio on trakastusmaksu 100€ ja tv-maksu kaksinkertaisena enintään vuoden ajalta eli n.400€, yhteensä siis 500€. Voittoa tulee siis jo 2½:n voden maksamattomuuden jälkeen.
"haluaako saada rikollisen leiman loppuiäkseen"
Ei tule edes rikosrekisterimerkintää koska kyseesä ei ole rikos.
"loputtomasti kasvavat velat maksamattomista luvista. On varmaan kiva jos asunto ja auto takavarikoidaan ja kaikki muu omaisuus laitetaan pakkomyyntiin."
500€:n vuoksi auto ja asunto, älä naurata. Jos ei ole autoa eikä asuntoa? Et kai vain väitä että viedään vankilaan moisesta? Ei ole mahdollista koska tarkastusmaksu ei ole sakko.
Keksi vielä jotain parempaa :xD- veeeee
"Jos on niin hölmö että kärähtää niin suurin mahdollinen sanktio on trakastusmaksu 100€ ja tv-maksu kaksinkertaisena enintään vuoden ajalta eli n.400€, yhteensä siis 500€. Voittoa tulee siis jo 2½:n voden maksamattomuuden jälkeen."
Jos nyt jostain ihmeen syystä sattuisi kärähtämään (pitää olla jo aika tyhmä...) niin oikea vastaus tarkastajalle on tietenkin: "No just mä sen pari viikkoa sitten hankin joltain tyypiltä keltaisesta pörssistä. Ei, emmä muista sen nimee tai numeroo..." Tulee vaan kuukauden maksu kaksinkertaisena. - Töllö Peloton
veeeee kirjoitti:
"Jos on niin hölmö että kärähtää niin suurin mahdollinen sanktio on trakastusmaksu 100€ ja tv-maksu kaksinkertaisena enintään vuoden ajalta eli n.400€, yhteensä siis 500€. Voittoa tulee siis jo 2½:n voden maksamattomuuden jälkeen."
Jos nyt jostain ihmeen syystä sattuisi kärähtämään (pitää olla jo aika tyhmä...) niin oikea vastaus tarkastajalle on tietenkin: "No just mä sen pari viikkoa sitten hankin joltain tyypiltä keltaisesta pörssistä. Ei, emmä muista sen nimee tai numeroo..." Tulee vaan kuukauden maksu kaksinkertaisena.Eli noin 134 euroa. Ja "rikollisen leiman loppuiäkseen" .... HAHAHAAA
En ole maksnut 12 vuoteen, eli säästöä on kertynyt jo aika lailla. Minun rahoilla kun ei maksella mitää musiikkitaloa ja nostella ylen johtoprtaan palkkoja eikä maksella mitään tollasille "Tarkistajille".
Eipäs taida olla Tarkistajalla mitää sanomista tuohon, antaa siis täysin väärää tietoa ja siksi kai ei ole vastannutkaan. Vai onkohan tarkastuskierroksella, toivottavasti on saanut turpiinsa oikein kunnolla.
- pilalla..?
Tuo peloittelu sekä syyllistäminen jäivät sinne muurin murtumista edeltäneeseen kommunismin aikaan.Buahhaa vai "rikollisen leiman...".
- ...on...
...ihan selvä provo.
- Armoton/
Et ole koskaan pystynyt näkemään silmiesi edessä tilannetta, jossa rahaa ei ole joka päivä edes kunnon ruokaan. Eikä ihminen elä pelkästä leivästä, on yritettävä harrastaa jotakin ja iloita jostakin, jopa sellaisesta joka ei ole ilmaista, eikä takuulla ole television katselua.
- Chi
..että miltä päiviltä sen 0,55€ maksan, diili olisi ihan hyvä. Voisin esim. maanantaina tipauttaa kolikot kirstuun, tiistaina olla ilman ohjelmia ja taas loppuviikolta maksaa kiltisti. Se vaan on tyhmää maksaa siitä, mitä ei katso, eli YLE:n politiikka on todella kieroutunut. Eihän sinustakaan ole kiva maksaa veroja, mutta kai ne maksaa kun ne on "vain sen ja sen verran päivässä", niinkö? :D
- niinpä niin
Ajatella, tv-lupamaksu on VAIN 0,022917 €/tunti! Minä en tv-lupaa maksa, kun eivät nuo ylen kanavat edes kunnolla näy ja tekstitv:stä ei saa mitään selvää.
Katson ehkä maksimissaan tunnin viikossa ylen kanavia.
Vuodessa on 52 viikkoa.
52 x 0,022917 € = 1,191684 €
Katson siis ylen kanavia ehkä n. 1,20 € edestä vuodessa. Minkä helvetin takia maksaisin melkein 200€ kun katson sitä reilun euron edestä vuodessa! - mörkö
niinpä niin kirjoitti:
Ajatella, tv-lupamaksu on VAIN 0,022917 €/tunti! Minä en tv-lupaa maksa, kun eivät nuo ylen kanavat edes kunnolla näy ja tekstitv:stä ei saa mitään selvää.
Katson ehkä maksimissaan tunnin viikossa ylen kanavia.
Vuodessa on 52 viikkoa.
52 x 0,022917 € = 1,191684 €
Katson siis ylen kanavia ehkä n. 1,20 € edestä vuodessa. Minkä helvetin takia maksaisin melkein 200€ kun katson sitä reilun euron edestä vuodessa!Älä kysele tyhmiä vaan maksa se lasku! Muuten lähetämme liituraitapukuiset kaapit muiluttamaan perheesi siperiaan! Ei tämä ole mikään demokratia, sinä olet olemassa hyödyttääksesi mätää systeemiä....... Eli alahan yskiä sitä rahaa tiskiin.
- Nimetön
tv-lupaa ei tarvitse maksaa yhden hengen talouksile koska se on sama vaikka 5 hengen talouksille. suomessa talouden keski koko on 2 henkiä, eli noin 8 euroa tv-lupa maksua per henkilö. miksi minun pitää maksaa 16 euroa vaikka keskimaksu on 8 euroa?
ja vielä on liian paljon paksaäänisiä juontajia.
minua kiinnostavat lähinna luonto ja tiede ohjelmat ja niissä monissa puhuu juhani rajalin.
minä en siedä hänen ääntä.
myös uutisissa monilla kirjeenvaihtajalla on huono ääni.
kun alkaa joku luonto-ohjelma ja juhani rajalin alkaa puhua minulla tulee kova viha häntä kohtaan ja tv-maksua kohtaan.
hänen takia en pysty katsomaan monia ohjelmia.
jos olisi 8 euron vaihoehto yhden hengen talouksille ja kaikki paskaääniset juontajat vaihdettaisiin neutraleilla äänillä minä maksaisin tv-luvan koska ylen kanavilla on aika monta luonto-ohjelmia.- Mirja -84
Minäkin rakastan luonto-ohjelmia, erityisesti Juhani Rajalinin lukemana. Ah. Laadukkaampaa kokonaisuutta ei yksinkertaisesti vain löydy.
Sinun kannattaisi siirtyä kuvakirjoihin ja lukea itse ääneen. Tosin, jos luet yhtä huonosti kuin kirjoitat, saattaisi kärsimyksesi lisääntyä. Joten katselepa vaikka ikkunasta ulos ja ole hiljaa. Äläkä missään nimessä yritä ilmaista itseäsi. - kuulostaa
hyvältä. Varmasti toisin kuin sinä pälli.
- Käy
Juhanille!
- asiallista
Mirja -84 kirjoitti:
Minäkin rakastan luonto-ohjelmia, erityisesti Juhani Rajalinin lukemana. Ah. Laadukkaampaa kokonaisuutta ei yksinkertaisesti vain löydy.
Sinun kannattaisi siirtyä kuvakirjoihin ja lukea itse ääneen. Tosin, jos luet yhtä huonosti kuin kirjoitat, saattaisi kärsimyksesi lisääntyä. Joten katselepa vaikka ikkunasta ulos ja ole hiljaa. Äläkä missään nimessä yritä ilmaista itseäsi.Jaa-a. Minä taas olen keskeyttänyt useammankin sinänsä laadukkaan dokumentin seuraamisen juuri Juhani Rajalinin luentatavan vuoksi. Voi olla, että se jonnekin sopii, vaan dokumentteihin ei.
- paha juttu
Minkäs leiman tämä "tarkistaja" saa? Jos "tarkistajan" kaltaiset ihmiset leimaa mut kamalaksi rikolliseksi sen takia, että en maksa epäoikeudenmukaista Yleisradion TV-lupaa, niin siinähän leimaavat! hehe, taidat olla Yleä nuoleskeleva räksyttävä rakki. Oikea vallan vahtikoira, räh räh!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393850Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa61616Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23741