Ei kokemusta

saksanseisojasta

mutta minulle tulee oman sakemannin kamuksi 1.v uros seisoja.Koiralla ei käytös tapoja ja kait lauma järjestyskin sekaisin.Kotona kun on irti päivät yksin,purkaa,repii ja tekee tuhojaan.Miten te aloittaisitte koulutuksen ? Kaikki vinki tervetulleita =) Olen kuulut et seisoja olisivat melko kovia päästään ? pitääkö paikkaansa ? No sehän on ihan jo selvä et meillä ei koirat hillu ja ovat laumassa alimpana ja pahat tavat kitketään väkisinkin pois.Koira on tosi energinen ja leikkisä. ja kauhean perso ruualle ja olen ajatellut et aloitan kouluksen ja palkkaan ruualla oikean tekemisen

5

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että koira on

lähes pentu ja sitä ei ole koulutettu ..eli aloittaisin kärsivällisesti alusta ja sitten etenisin koiran tahdissa miten se kehittyy vaikka ruualla motivoiden..onko sillä ollut eroahdistusta?

• kkNetta

on ainakin tosi luupää(niinkuin muutki saksanseisojamme olleet)mutta miellyttämishalua riittää joten koulutus helppoa JOS koirasi jaksaa keskittyä koulutukseen,kärsivällisyyttä siinä paljon kaivataan!(itselläni ongelmana kontaktin saaminen ulkona koiraan)virtaa riittää enemmän kuin monilla muilla roduilla ja jos metäsviettiä löytyy on lenkitykset mitä luultavammin "metsästystä"(meijän narttu ei ota yhtään relax) mut ihania ihania koiria ovat,en halua pelotella vaan että varaudut tähän kaikkeen..ja onhan se aina yksilöstä kiinni,kait niitä vähän pehmeepäisempiäkin saksanseisojia on..

• Rosia

Siis ihan oikeasti! Ihailtavaa, että joku edes viitsii yrittää..

Täytyy todeta, että ei se helppoa varmastikaan tule olemaan. Seisojat yleensä ovat kovapäisiä, viisaita ja varsin aktiivisia koiria.

"Kerran pilattu" voi varmasti olla vaikea saada koiran paikalle elämään.

Kyseisen tuhoamisvimman voin kuvitella johtuvan tekemisen puutteesta, eroahdistustakin voi olla.

Jos koira on päässyt herraksi, on hetimiten tehtävä selväksi se, että sitä et minun kanssani ole. Yleensä osaavat erottaa ihmiset, ne joita voi pompotta, varmasti pompottavat. Mikä sen ihanempaa..

Eivät ole mitenkään aggressiivisia, näitäkin yksilöitä toki on, mutta ei pitäisi olla..

Meillä on tällainen ikiliikkuja ja itselläni oli tietty mielikuva rodusta, eikä se mitenkään hyvä ollut, olen vain tavannut väärien omistajien koiria. Kun oma sitten pitkin hampain saapui, kuva rodusta on muuttunut täysin..

Maailman paras "perhekoira", vaatii aikaa, hermoja ja osaamista kouluttamiseen, mutta itselleni se ei ollut ongelma, kun oman oppini olen saanut PK-puolelta. Pitää näyttää paikkansa, erittäin perso, viisas ja aktiivinen. Loppujen lopuksi on hyvinkin miellyttämisenhaluinen, kun vain tietää oman osansa..

Metsästyspuoli tulee omaa tahtiansa, mutta tämä tapakoulutus on välttämätön, se onnistuu suorasukaisuudella, ruualla, periksiantamattomuudella ja sillä, että koira tietää paikkansa.

• saksanseisojasta

kiitos !!! Mietin juuri itse tota ero ahditusta...Taisipa näin olla.Nyt taas tilanne muuttunut,että perhe pitääkin koiran itsellä ja aikovat itse ruveta koulutus juttuihin ja paneen niin sanottuun "ruotuun" koiran.Ihana koira ja niin hellyyttävän näköinen turpa karvoneen että voisko enempää pyyttää.=) Pitää koitaa nyt olla perheen tukena ja lupauduin auttaa,missä suinkin vain voin ja kykenen,kun tiedän kuinka rakas koira on perheelle kuten meille jokaiselle omat koiramme,että onnistuisivat vaativassa ja pitkä jänteisessä tehtävässä ja elmämä tulisi olemaan helpmpaa koiran kanssa ja tietysti mukavaa. Kiitos teille kaikille ja paljon terkkuja teidän karva kuonoille =)

• Uursus

Ensimmäiseksi huomioon et koiralla on se vaikee ikä meneillään, eli niinsanottu murrosikä, rauhalliseti vaan pääset parempaan tulokseen. Luonnettä ei kannata kitkeä pois, koiran kuuluu tietty ymmärtää paikkansa perheessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      53
      4360
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      82
      4049
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3518
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3450
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      107
      2465
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2318
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2199
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2189
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2179
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2064
    Aihe