me aijotaan hankkia sellainen. mutta kyselisin mitä mieltä ihmiset on kokonaisuudesta.. otitteko talon vakio varustuksella, jos niin miten hieno talosta tuli pelkillä vakiovarusteilla. millaset ne valkoiset vakio keittiönkaapit on?
miten kauan teillä toimituksessa meni sopimuksen teon jälkeen?
olitteko tyytyväisiä talon muovimattoihin ja tapetteihin?
pitikö paljon tehdä itse ja pitikö työmiehille etsiä joku asunto, jos niin miten kauaksi?
mitä mieltä joilla älvritalo tuulikki
12
2670
Vastaukset
- RK05
Toimitusajasta ensinnäkin, Älvsbytaloilla on paikkakunnasta riippuen 1.5 vuoden jonot eli tällähetkellä taitavat myydä pahimmillaan talotoimitusta 2007 huhtikuulle.
Vakiovarusteilla talosta tulee ihan perustalo, ilman mitään hienouksia. Ne vakio keittiökaapin ovet on mielestäni melko ankeat, mutta kaikki riippuu millasesta itse tykkää.=)
Me jätettiin muovimatot ja tapetit pois, ei ollut meidän makuun sopivia vaihtoehtoja. Laitettiin itse laminaatit ja tapetit.
Itselle jää yllättävän paljon töitä, mut minusta on ihan kiva jotain itsekin tehdä. Meillä vastaavamestari on hoitanut kyllä todella hyvin kaikki että itellä on jäänyt vaan papereiden allekirjoitus ja laskujen maksu.. =)
Itse pitää hommata joku tekeen salaoja ym tontin tasotustyöt. Niin ja sit ku talo tulee pitää hommata työmiehille 2 yöksi esimerkiksi asuntovaunu tms.
Me allekirjoitettiin talotilaus helmikuussa2005 ja talo tuli marraskuussa eli saatiin suht nopeesti.
Mut kannattaa soitella alueesi Älvsbytalomyyjälle hän osaa kertoa takemmin muista kustannuksista ja mitä teidän itse pitää tehdä.
Lisäksi tuossa linkki Älvsbytalon keskustelupalstalle
http://groups.msn.com/rd9ve1chj0jr6iof084t25qv70/_whatsnew.msnw- SnowWhite
kiitos asiallisesta vastauksesta! niitä onkin harvassa nähtävästi tällä palstalla..
joo no voi olla että tänne päin kun rakentaa, ylistaroon niin voi tuvan saada vielä nopeampaa. joo ollaan kyllä kyselty jo kaikkea ensviikolla pitäs saada lisää tietoa. mut en oikein malta odottaas iihen asti niin kyselen tältä..
niin asuntovauvuhan onkin oiva vaihtoehto majoituspaikaksi.
paljonko teillä teki talon osto ilman tonttia?
palkkasitteko itse vastaavamestarin vai tuliko työmiesten mukana?;) - majoitusta
SnowWhite kirjoitti:
kiitos asiallisesta vastauksesta! niitä onkin harvassa nähtävästi tällä palstalla..
joo no voi olla että tänne päin kun rakentaa, ylistaroon niin voi tuvan saada vielä nopeampaa. joo ollaan kyllä kyselty jo kaikkea ensviikolla pitäs saada lisää tietoa. mut en oikein malta odottaas iihen asti niin kyselen tältä..
niin asuntovauvuhan onkin oiva vaihtoehto majoituspaikaksi.
paljonko teillä teki talon osto ilman tonttia?
palkkasitteko itse vastaavamestarin vai tuliko työmiesten mukana?;)ei tarvitse hankkia mitään majoitusta työmiehille. teidän tapauksessa asennusporukka tulee luultavasti maalahdesta ja ne lähtevät illaksi kotiin. näin ainakin vaasassa.
- SnowWhite
majoitusta kirjoitti:
ei tarvitse hankkia mitään majoitusta työmiehille. teidän tapauksessa asennusporukka tulee luultavasti maalahdesta ja ne lähtevät illaksi kotiin. näin ainakin vaasassa.
sehän oli kiva kuulla. no eipä maalahdesta ainakaan pitkä matka ole.toivottavasti ei tarvis mitään majapaikka sitten hankkia.kiitoksia tuosta tiedosta!
- RK05
SnowWhite kirjoitti:
sehän oli kiva kuulla. no eipä maalahdesta ainakaan pitkä matka ole.toivottavasti ei tarvis mitään majapaikka sitten hankkia.kiitoksia tuosta tiedosta!
Kannattaa kysellä teidän talomyyjältä löytyisikö jostain teidän lähettyviltä rakennusvaiheessa olevaa tai valmista älvsbytaloa. Siel ku käy paikan päällä huomaan konkreettisesti millanen talo lopulta on ja näkee niitä peruskalusteita ja kalliinpiakin vaihtoehtoja.
Ei muuta kuin kyläilemään! =)
- Vinkkkare
Kantsii hankkia talo niin perusvarusteisena kuin vain suinkin poislukien ehkä harjakuisti jos sellaisen haluaa. Kaikki lisävarusteet on törkeän kalliita ja laatu aivan ala-arvoista. Kaapit, valaisimet yms on aivan ala-arvoisia. Kaikki lisävarusteet saa halvemmalla ja laadukkaampina mistä tahansa muualta.
- SnowWhite
onko näin? mitäs mieltä muut tuulikin omistajat?
- minun mielipide
kävin muutama vuosi sitten asuntomessuilla älsby "talossa"........ tunnelma oli kuin olisi astunut parakkiin. Käy ihmeessä tutustumassa valmiiseen, ennenkuin päätät
- Entinen talo oli älväri
Pyydä villasukat/korvatulpat kaupanpäälle.
Meinaan on toi lattia ratkaisu per**leen kylmä kovemmilla pakkasilla.
Meillä lattia oli -25°C pakkasella 17-19°C vaikka patterit huusi täpöillä!
Myöskään toi ääni eristys ei päätä huimannut!
Voipi olla, että ovat parantaneet noita puutteita?
Meillä käskettiin kovemmilla pakkasilla laittamaan perustusten tuuletus aukkoihin styroxin palat.
Talon Vuosimalli oli 2001.
Nykyisessä talossa ei tuollaisia ongelmia ole(Valmisvaaja)
Oli kyllä kalliimpi, mutta varuste/laatutaso on huomattavastin parempi!- Just, joo
Meidän talomme on huomattavasti vanhempaa sarjaa. Mitään edellä esitellyistä pulmista ei ole esiintynyt edes muutaman vuoden takaisten huippupakkasten aikana.
- Nimetön
ostamassa sitä vaasan edustajalta? meinaan sillähän on esittely talo tuos moottoritien vieres.. taitaa olla luonnotar. Tietenki pitää muistaa että siinä talos on paremmat pintamateriaalit.. siis ei vakiot. Mä ainakin tykkäsin käydä siellä, kun saa jotain mittasuhteita huoneiden kokoon. Itellä on etelätär mallista tarjous...
- kuitenkin
Saturnustar, koska haluttiin keittiöön hiilikuitu tiskipöytä ja yläkertaan enemmän pistorasioita. Tosin meinataan tehdä yläkerta vasta parin vuoden päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393850Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa61616Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23741