Mitä hyötyä hedelmöityshoidoista on adoptioon verrattuna? Jos ei pysty saamaan lasta luonnollisin keinoin, niin maailmassahan on jo tuhansia lapsia vailla isää ja äitiä...
Älkää provosoituko. Haluaisin vain kuulla mielipiteenne.
Hedelmöityshoidot vs. adoptio
5
731
Vastaukset
- p.uhina
Kun se adoptio ei ole niin yksinkertaista kuin luullaan. On maailmassa varmasti kotia tarvitsevia lapsia, mutta murto-osalla niitä lapsia haluavista on rahaa siihen. 20 000 eeroo saattaa kevyesti mennä ulkomaan adoptioon, eikä siihen kaikilla haluavilla yksinkertaisesti ole varaa!
- kuulostaa...
Adoptio kuulostaa hepolta, mutta niinkuin jo edellinen totesi, se on todella kallis vaihtoehto ja lisäksi lasta voi joutua odottelemaan vuosia. Eri mailla on myös eri käytännöt, mitä he adoptioperheiltä vaativat. Prosessissa tutkitaan mm. varallisuus, velat, työllisyystilanne, lähiympäristö (onko leikkipuistoja lähellä ym.)koti, pariskunnan väliset suhteet ym. ei ole helppoa levittää elämäänsä ja historiaansa vieraiden ihmisten arvioitavaksi, mutta adoptioasioissa suomalaiset ovat samalla viivalla esim. amerikkalaisten kanssa ja kun adoptioon lapsia antavat maat eivät välttämättä ymmärrä meidän sosiaaliturvajärjestelmäämme, sattaa muunmaalainen varakkaampi perhe vaikuttaa paremmalta kuin suomalainen. Prosessissa vuodet kuluvat ja saattaa olla että toisiin maihin olet jo liian vanha ja toisiin liian nuori, köyhä tai pätkätyöläinen. Kaikki hakuajan sisällä tapahtuneet muutokset myös vaikuttavat. Toiset kansainväliseen adoptioon lapsia antavista maista myös edellyttävät, että tämän prosesssin aikana pari ei ole lapsettomuushoidoissa. Kun kaikki tämä voi kestää esim. 7v, niin ymmärrän hyvin miksi se ei kaikille ole vaihtoehto ja nostan todella hattua heille, jotka prosessiin jaksavat lähteä...
- katti
kuulostaa... kirjoitti:
Adoptio kuulostaa hepolta, mutta niinkuin jo edellinen totesi, se on todella kallis vaihtoehto ja lisäksi lasta voi joutua odottelemaan vuosia. Eri mailla on myös eri käytännöt, mitä he adoptioperheiltä vaativat. Prosessissa tutkitaan mm. varallisuus, velat, työllisyystilanne, lähiympäristö (onko leikkipuistoja lähellä ym.)koti, pariskunnan väliset suhteet ym. ei ole helppoa levittää elämäänsä ja historiaansa vieraiden ihmisten arvioitavaksi, mutta adoptioasioissa suomalaiset ovat samalla viivalla esim. amerikkalaisten kanssa ja kun adoptioon lapsia antavat maat eivät välttämättä ymmärrä meidän sosiaaliturvajärjestelmäämme, sattaa muunmaalainen varakkaampi perhe vaikuttaa paremmalta kuin suomalainen. Prosessissa vuodet kuluvat ja saattaa olla että toisiin maihin olet jo liian vanha ja toisiin liian nuori, köyhä tai pätkätyöläinen. Kaikki hakuajan sisällä tapahtuneet muutokset myös vaikuttavat. Toiset kansainväliseen adoptioon lapsia antavista maista myös edellyttävät, että tämän prosesssin aikana pari ei ole lapsettomuushoidoissa. Kun kaikki tämä voi kestää esim. 7v, niin ymmärrän hyvin miksi se ei kaikille ole vaihtoehto ja nostan todella hattua heille, jotka prosessiin jaksavat lähteä...
Jos olisi helpompaa tosiaan adoptio ulkomailta niin se auttaisi todella monia tämän maailman lapsia! Jos lapsen adoptoivia esim. tuettaisiin tuntuvasti rahallisesti. Minulla ei ole rahaa noin valtaviin kustannuksiin mitä adopito maksaisi..Saatikka sitten se vuosien odottelu..
- hissukka
Me päätimme lähteä kokeilemaan hoitoja. Adoptiota voidaan harkita sitten myöhemmin. Kun on ensin toivonut ja yrittänyt lasta luomuna kolme vuotta, haaveillut mahasta ja imettämisestä, sitä haluaa kokeilla josko hoitojen avulla voisi toteuttaa haaveensa. Lapsettomuuteen liittyy paljon tunteita joita on vaikea muille selittää. Mutta ennenkuin itse olen valmis adoptioon minun tarvitsee tehdä surutyö, sen asian takia etten saa biologista lasta. Ja ennen kuin voin sen surutyön aloittaa haluan kokeilla kaikki ne keinot jotka minulle suodaan.
Lähipiiriimme kuulu pariskunta joka ei voi saada biologista lasta. Nyt heillä on ihana adoptio lapsi, jota he odottivat seitsemän vuotta. Olen nähnyt miten raskas adoptio prosessi voi olla. On raskasta odottaa ja toivoa lasta vuosia voimatta itse vaikuttaa siihen. Kaikki eivät koskaan saa lasta.
Minä uskoin aina raskautuvani helposti, halusin suuren perheen. Mieheni ja minä puhuimme ja suunnittelimme lapsia kauan. Koskaan emme ajatelleet ettei asia olekaan niin yksinkertainen kuin mitä meille on opetettu. Ei ole helppoa huomata ja ymmärtää, ettei elämää voi hallita. - ...
Katsos kun avopari ei voi adoptoida!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3611476- 639950
- 1505629
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633