Avautumista

Argh!!

Ajattelin tossa tekaista oman nimimerkin sun muut, mutta kone valitti ettei siinä saa olla isoja kirjaimia yms...
Mutta sitten kun lueskelin näitä juttuja täällä taas niin muutin mieleni...Tää on niin tuota että
Meiän koira on niin paljon parempi kun teiän koira! Ja meiän koira on NIIN viimesen päälle koulutettu kun teiän koira ei oo!! Ja meiän koira on super koira ja blabla...
Mitään ei voi kysyä ilman että alkaa napinat sun muut (tuosta on taidettu aiemminkin huomauttaa).
Mitä siitä, että mun koira ei ole täydellisesti koulutettu, hyppii kun joku tulee kylään, haukkuukin toisinaan...Se on MUN rakas koira, mutta tuntuu olevan hirvee synti jos ei juokse koiran kanssa kaikenmaaliman kissan ristiäisissä!
Ja on mun eka koira, mainittakoon se tässä vielä...Tuntuu vaan että kaikki pitäisi osata HETI ja Täydellisesti, tottakai perusjutut on hyvä tietää mutta kun pitäs tietää IHAN kaikki!!
Jotenka, tuun takas kun oon 70 v mummeli, joka on kaikkitietävä jne jne...
Että näin.

14

1226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollenkaan??

Koirien koulutuksestahan täällä ei ole ollut juttuja pitkiin aikoihin.
      Eihän nämä ole kouluttaneet koiriaan edes sisäsiisteiksi..

• Jonna

koulutuspalsta,se on toisaalla.Jos täällä puhuttais koulutuksesta ne viestit siirretään sille palstalle.

• tanja

Laitan varovasti pääni puskasta ja ehdottaisin tänne koirapalstalle AVAUDU ASIOISTA-palstaa.
      Eiköhän laiteta viestiä eteenpäin...

• gatogato

mieltä... Hyvä idea!

Sinne voisi sujauttaa nämä kaikki tärkeilijätkin tärkeilemään keskenään...

• serop1

Laita ylläpidolle viestiä...Se voi joskus jopa toteutua. KAnnatan kyllä ajatusta Avautumisosastosta, kun ärsyttää, kun osa keskusteluista on vaan muiden ivaamista ja tappelua. Asioista voi olla erimieltä, mutta mielipide pitäisin osata myös perustella. Se on keskustelua eikä taplla eipäs-juupas maailmassa

• gatogato

joka on tuota mieltä ;) Nimeltä mainitsematta on ainakin 3-4sellaista käyttäjää jotka sättivät toisia joka asiasta. Luulevat kaiken tietävänsä. Ja jos joku uskaltaa kysyä jotain koiriin liittyvää, huudetaan vastaan että "ETKAI VAIN OLE OTTAMASSA KOIRAA, ET TIEDÄ NIISTÄ MITÄÄN!" Minä kun otin ensimmäisen koirani, asuin vanhemmillani, en tiennyt paljon mitään hauvoista, hoidin koiran IHAN itse ja kaikki menee mainiosti! On se kumma kun pitää lukea vähintään sata koirakirjaa, olla kokemusta koirista, niiden hoidosta, ruokinnasta ym ym, ennen kun ottaa ensimmäisen koiran. pitää lisäksi tietää mitä muonat maksaa, mitä koira maksaa, mitkä rokotukset tulee antaa ja muuta sellaista. Kuinka ihmeessä voi kaiken tuon osata/tietää jos on ekaa koiraa ottamassa!!! Ei mitenkään! Mutta kyllä siinä sitten oppii!

Asianomaiset 3-4 ihmistä varmaan tietävät ja tunnistavat itsensä, nimimerkkejä en laittanut koska sefu olisi poistanut koko p****n.

Aikuiset ihmiset koittakaa olla vinkumatta joka asiasta!

• Agh!!

Tuo avautumispalsta voisi olla suotittu!
        Ja tällä avautumisella tarkotin KAIKKIA (tai ainakin lähes kaikkia) näitä koira-otsikon alle tulevia keskusteluita.

• nikit esiin

kun on aloittanutkin. Omasta mielestäni täällä ollaan ihan vakavasti vastattu kysymyksiin, lukuunottamatta noita jotka huutelevat aina lähes jokaiselle. Ne eivät ole rekkautuneita.
        Aloittajalle sanoisin ei kukaan pääse puuhun kuin kiipeämällä tyvestä latvaan. Yleensä kasvattaja on se jonka sanaa pitäisi kuunella, se henkilö jolta on koiran ostanut. Hänen velvollisuutensa on kertoa rokotusaikataulu, ruokinta ja kaikki muu, vielä kirjallisena. On kyse seropista tai puhdasrotuisesta koirasta.
        Sen vaatii jo kuluttajasuoja.
        Ikävää myös tämä jatkuva riitely ja huutelu. Tällä palstalla ei tietääkseni ole ikärajaa, joten kaikilla on oikeus olla täällä, kunhan muistetaan ettei ketään saa loukata. Jos joku tietää paljon asioista, niin hyvähän se on. Ei sellainen ihminen ole kaikkitietävä, ja jos jonkun tiedot ovat vasta opetusasteella, niin koiran kanssa oppii ja ennenkaikkea omista virheistään tulisi oppia.

• saku

35-vuotta,enkä mä tiedä vieläkään paljon mitään,ainakin sen perusteella mitä koko ajan opin lisää.Tää on siinä mielessä hauska harrastus,kun jokainen koira on ollut erillainen,niin on oppinut kouluttelemaan erillaisia koiria,saanut uusia ystäviä,liikuntaa,hauskoja reissuja,revittyjä tavaroita,tuhottuja autoja,ikuisen rahapulan,pari pyttyy ja tittelii,kyyneleitä kun koira kuolee,uuden kaverin ja elämän tyylin.Kiitän niitä aikaisempia koiria,jotka minun väärien tietojeni ja tekojeni vuoksi kärsivät,mutta antoivat anteeksi ja kestivät,nämä nuoremmat pääsevät jo helpommalla.

Minä olen saanut neuvoja ja apua,olen joutunut kokemaan kateellisuuden koiran menestymisestä,vahingon ilon kun ei olekkaan mennyt odotetusti,mutta enemmän olen saanut positiivistä joten plussan puolella ollaan.

Kaikille sanon kouluttakaa koiranne,sillä se on ainoa seikka missä oppii koiranlukutaidon ja se on palkitsevaa.Kisata ei tarvitse,mutta jos teillä on hyvä koira,ja yhteistyö toimii,on hauskaa testata se ihan virallisesti ja samalla se on kasvattajalle tulosta.Mutta jos ei pysty tai halua kisata,vain mielikuvitus on rajana mitä koiralle voi opettaa.

• on perustapakasvatettuja ja ne tavalliset asiat sujuu,mutta ei ole ikinä tokoiltu tai agilitya harrastettu että ei kai se omistajasta/koirasta nyt syntistä tee.Monet käy,monilla on mahdollisuus,mulla ei juurikaan,eikä mulla,heh,kuvitelkaa,esim chow chown kanssa paljon toko kiinnosta,eikä agility pyreneittenmastiffilla =)

• saku

ja kertoo mihin meet,niin tultais hakee hyvät naurut.Mun mielestä itsepäisin rotu mihin olen ikinä törmänny;)!

• saku kirjoitti:

ja kertoo mihin meet,niin tultais hakee hyvät naurut.Mun mielestä itsepäisin rotu mihin olen ikinä törmänny;)!

mitä olen lukenut,käytäntö on eri asia näköjään =)pennut on oppineet lyhyessä ajassa vaikka mitä,tulevat kun pyydetään,istuvat,kulkevat hihnassa,osaavat maate käskyn,nimensä...ja nuorempi ollut mulla n 3 vkoa,että ei ihan sitä mitä luulin,ei kuitenkaan tokoon =)

• wuffis

Ensinnäkin "Ajattelin tossa tekaista oman nimimerkin sun muut, mutta kone valitti ettei siinä saa olla isoja kirjaimia yms..."

Samaa mäkin olen valittanut - ei saa olla isoja kirjaimia. No muilla niitä näyttää olevan muttei kaikilla kun ei vaan onnistu.

Rekkaudu vaan, ei tappeluihin tarvi osallistua:)

• tanja

Tuli tuossa muutama uuden palstan nimi ehdotus mieleen..EI HAUKKU HAAVAA TEE,HAUKU TAI HEILUTA HÄNTÄÄ, MURINOITA
      Siellä voisi sitten puhua koiran kakoista tai muuten vaan p#&%aa =)
      Tai jos saataisiin lemmikkipalstalle Eläimet kertovat-tyyppinen "ihmiset avautuvat"

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11427
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9830
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      146
      5574
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2593
    Aihe